رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ارائه و بررسی طرحی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جهت ساماندهی تعطیلات موجود کشور به‌ویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال 1389 با عنوان «همت مضاعف و کار مضاعف»، افزود: یکی از مواردی که در فضای جامعه باعث رخوت شده و اراده‌ها را تضعیف کرده و به فرهنگ کار آسیب وارد می‌کند، تعطیلات فراوان، خصوصا تعطیلات پشت سر هم و طولانی است.

وقتی به‌صورت یک‌باره 3هفته کشور تعطیل می‌شود تا دوباره روح کار ایجاد شود چند روز  طول می‌کشد. بنابراین ممکن است با توزیع تعطیلات، مقداری از مشکلات کم و رخوت کمتری ایجاد شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با اشاره به تعطیلی آموزش عالی و آموزش و پرورش به‌عنوان 2عنصر اساسی کشور با بیشترین مخاطب در روزهای تعطیل، گفت: بدون ساماندهی تعطیلات آموزش عالی و آموزش و پرورش، بستر حل مشکل تعطیلات فراهم نخواهد شد.

در واقع این موضوع نیازمند یک بررسی بیشتر است و باید راهکارهای جدیدتری تعریف شود که امیدوارم این موضوع در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به شکل کارشناسانه‌تر پیگیری شود.

وی اظهار کرد: به غیراز تعطیلات تابستانی آموزش و پرورش، اکثر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور نیز در تابستان تعطیل هستند، درصورتی که به غیراز 4-3 استان کشور، مابقی استان‌ها در تابستان می‌توانند فعال باشند که در این زمینه نیز باید راهکاری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تعطیلات موجود کشور یک طرح در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و دبیرخانه شورا نیز روی آن در حال فعالیت است، تصریح کرد: علاوه بر تعطیلات نوروزی و تابستانی، در زمینه تعطیلاتی که در طول سال به عناوین و مناسبت‌‌های مختلف مطرح می‌شود نیز باید تجدیدنظر شود؛ چراکه این تعطیلات فرصت‌های زیادی را از کشور سلب می‌کند.

کد خبر 104466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز