مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: با به‌کار‌گیری روش‌های جدید در عملیات بهسازی و بازسازی بزرگراه شهید بابایی ضمن افزایش کیفیت در هزینه و وقت به نحو قابل توجهی صرفه جویی شد.

مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بزرگراه شهید بابایی از محورهایی است که علاوه بر تردد خودروهای سبک،  ماشین‌های سنگین نیز برای انتقال نخاله‌ها به گود آبعلی از آن می‌گذرند،  افزود: با توجه به اینکه انتقال بار ترافیکی از این محورممکن نبود، کار به شکلی انجام شد که هر آسفالتی که تراشیده می‌شد،  درهمان محل نیز بازیافت می‌شد.

وی با اشاره به استقرار 2کارخانه بازیافت سرد در محل بزرگراه شهید بابایی گفت: در این عملیات برای نخستین بار لایه نازک یک سانتی متری با نام سمی لیر روی خاک ریخته شد که این لایه،  اجازه نفوذ آب به پایین و همچنین بالا آمدن ترک‌ها از زیر سطح را نمی‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: روی لایه «سمی لیر» 2لایه آسفالت جدید ریخته می‌شود که این آسفالت متخلخل در هنگام بارندگی،  آب را به سمت زهکش‌ها هدایت می‌کند و به همین دلیل آبگرفتگی در بزرگراه ایجاد نمی‌شود و علاوه بر آن، این آسفالت جذب‌کننده صوت نیز هست.

وی با اعلام اینکه بیش از 5/6 کیلومتراز  بزرگراه شهید بابایی به‌شدت آسیب دیده بود، توضیح داد: از دانشگاه امام حسین تا تقاطع آبعلی،  کار زیر بنایی صورت گرفت و علاوه براین برای نخستین بار اقدامات بازپیرایی و آبیاری قطره‌ای برای آن طراحی شد.

کد خبر 104199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز