شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری با بیان اینکه تحریم ها علیه ایران تاثیری ندارد، تاکید کرد: ایران را می سازیم همانگونه که در30 سال گذشته این کار را کردیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمود احمدی نژاد روز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه گندله سازی سنگ آهن سیرجان، ساختن ایران را بالاترین کار انقلابی دانست وتاکید کرد: هر کس که طرفدار آزادی، کرامت انسانی و به دنبال برپایی عدالت و عزت ایران است، باید آستین بالا بزند و ایران را بسازد زیرا که ساختن ایران به معنی باز کردن دریچه نجات به روی همه بشریت است.

وی ساختن ایران را به معنی" بالا بردن پرچم عزت انسان و مستحکم کردن پایه‌های عدالت طلبی در دنیا" برشمرد و گفت : امروز پرچم یگانه پرستی و عدالت طلبی در ایران برافراشته شده است و ایران قدرتمند به معنی قدرتمند شدن جبهه عدالت طلبی در جهان و پیدا شدن یک نقطه اتکای شکست ناپذیر برای همه ملت‌هایی که خواهان عزت و آزادی هستند، است.

احمدی نژاد دنیای امروز را به دو جبهه عدالت طلبان و زورگویان تقسیم بندی کرد و افزود: پرچم جبهه عدالت طلبان، حق طلبان و پاکان در ایران برافراشته شده و جبهه زورگویان، سلطه طلبان و زورگویان که در نقطه مقابل پرچم آن برافراشته شده است.

وی پیشرفت ایران را آرزوی همه ملت های آزادیخواه جهان دانست و اظهار داشت: آنها از پیشرفت ایران خوشحال می شوند و پیشرفت ایران را پیشرفت خود می دانند؛ همانطور که ملت ایران خواهان پیشرفت و عدالت و پاکی و سرافرازی برای همه ملت ها است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تجربیات سال های اخیر نشان داد که می توان ایران را ساخت، گفت: پنج سال اخیر یکی از سخت ترین دوران ملت ما و دوران انقلاب بود.

وی افزود: کاری که در چند سال اخیر علیه ملت ایران صورت گرفت، سابقه نداشت و علیه هیچ ملتی به کار گرفته نشده بود. آنها تصورمی کردند بخاطر بحران اقتصادی که در جهان بوجود آمد، در ایران نیز موج بیکاری و ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات و توقف سرمایه گذاری‌ها رخ دهد اما در سنگین‌ترین بحران اقتصادی ایران پیشرفت کرد.

رییس دولت دهم با بیان اینکه ایران نه تنها درسنگین ترین بحران اقتصادی ایران پیشرفت کرد بلکه درسنگین‌ترین فشار اقتصادی جبهه استکبار علیه ملت ایران توانست پیشرفت کند اظهارکرد: دربحران اقتصادی جهان تقریبا همه مدعیان با رشد اقتصادی منفی رو به رو شدند و تنها چند کشور رشد اقتصادی مثبت را حفظ کردند که یکی از این کشورها ایران بود و کمترین آسیب از آن بحران سنگین جهانی به ملت ایران وارد شد.این در حالی است که در این بحران اقتصادی بسیاری از کشورها ذخایر سنگین ارزی خود را از دست دادند و دچار مشکلات عدیده شدند.

وی به وضعیت اقتصادی آمریکا در اثر بحران اقتصادی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهایی که خود آمریکایی ها ارایه کردند، این کشور اکنون بیش از 15 میلیون نفر بیکار دارد.

احمدی نژاد دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود معادن غنی سنگ آهن و منابع انرژی و امکانات مورد نیاز برای تولید فولاد در کشور، از برنامه ریزی وسیع دولت برای تولید فولاد در کشور خبر داد.

وی گفت: وجود معادن غنی سنگ آهن و انرژی زمینه را برای تولید فولاد در کشور مهیا کرده است و بقیه کار به همه متخصصان باز می گردد که کارگاه ها را فعال کنند.

رییس جمهوری اضافه کرد : اگر چه ممکن است تولید 40 میلیون تن فولاد امری دست نیافتنی به نظر برسد اما تجربیات انقلاب و بخصوص سال‌های اخیر بار دیگر اثبات کرد که این اهداف قابل دستیابی است.

احمدی نژاد گفت : در سال 83 ظرفیت تولید فولاد در کشور 8/9 میلیون تن بود که اکنون این رقم به 8/15 میلیون تن رسیده است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه این ارقام مربوط به بنگاه های دولتی فعال در بخش تولید فولاد کشور است، کل ظرفیت فعلی تولید فولاد 5/17 میلیون تن برشمرد و گفت : می‌توان به سرعت ظرفیت تولید فولاد را در کشور افزایش داد و باید هم این کار را انجام داد.

احمدی نژاد از همه دست اندرکاران راه‌اندازی کارخانه تولید گندله سنگ آهن سیرجان تشکر کرد و بر لزوم تداوم این مسیر با سرعت بالاتر در سال های آینده تاکید کرد.

هدف اصلی بدخواهان، ایجاد وقفه در ساختن ایران است
 
رییس جمهوری با تاکید به ضرورت همکاری و کمک همه مردم و دستگاه ها برای ساختن ایران گفت: هدف اصلی بدخواهان ملت ایران بهانه تراشی های گوناگون برای ایجاد وقفه در مسیر ساختن ایران است.

وی افزود: باور من این است که هدف اصلی بدخواهان ملت ایران از بهانه تراشی های گوناگون ایجاد وقفه درمسیر ساختن ایران است و آنها نمی خواهند اجازه دهند که ما به قله های پیشرفت برسیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه رسیدن ملت ایران به قله های پیشرفت به معنای درهم پاشیدن نظام استکباری سلطه است تصریح کرد: ماموریت اصلی امروز ملت ایران و مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای ساختن کشوراست.باید دست در دست هم دهیم و ایران را بسازیم و این یک کار انقلابی است.

وی با اشاره به حضور فعال دولت در تمام عرصه های سازندگی از روستاهای محروم و دورافتاده گرفته تا پروژه های صنعتی عظیم، تاکید کرد: امروز دولت با همه وجود و توان در خدمت ملت و آماده انجام وظیفه است و هر کسی در هر نقطه از جهان که علاقمند به آینده پرافتخار ایران است، باید به پیشرفت ایران کمک کند.

احمدی نژاد با انتقاد از مانع تراشی ها و بهانه گیری ها در مسیر ساختن کشور گفت: همه دلسوزان باید کمک کنند تا ایران عزیز را بسازیم . این کار شدنی است و ایران ظرفیت تصمیم ها و کارهای بزرگ را دارد.

رییس جمهوری به عنوان مثال، به موضوع سهیمه بندی بنزین اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اسراف و مصرف نادرست، گفت: خیلی ها از اجرای این کار واهمه داشتند و حتی تصور نمی کردند که بتوان این کار را عملی کرد. اگر تصمیمی درستی برای کشور اتخاذ شود، همه مردم برای اجرای آن همراهی می کنند و می توان این کار را برای گازوئیل و گاز هم همین کار را انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باورمان این است که ظرفیت پیشرفت ملت ایران سه برابر وضعیت موجود است و برای استفاده از این ظرفیت باید همه دست به دست هم بدهیم.

احمدی نژاد گفت: ما در بخش صنعت آن قدر پروژه داریم که فقط برای پروژه های با ارزش بالای 150 میلیارد تومان اگر به طور متوسط در هر دو روز یک پروژه افتتاح کنیم، تا آخر سال افتتاح این پروژه ها ادامه خواهد یافت و این بدان معنا است که می توان ایران را ساخت.

رییس جمهوری با تحسین همت بلند ملت ایران گفت: همت بلند ملت ایران و متخصصان و دانشمندان کشورمان هم بحرانی جهانی اقتصاد و هم فشارها و تحریم های اقتصادی دشمن را در هم شکست و به رغم تصور و آرزوی آنها، ایران رور به پیشرفت است.

کسانی منزوی هستند که از ملت ها وحشت دارند

رییس جمهوری با بیان اینکه کسانی منزوی هستند که از ملت ها وحشت دارند، گفت :افراد منزوی نمی توانند خواسته های سایر ملت ها را دنبال کنند.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر در عرصه های بین المللی افزود : رژیم صهیونیستی، توسط غربی ها که 400 سال به دنبال تسلط بر منابع متعدد این منطقه چندین بار به این کشورهای آن تجاوز و عقب رانده شدند، در حدود 100 سال قبل، از یک غفلت تاریخی استفاده کرده و برای خود پایگاهی منطقه ای ساختند.

رییس دولت دهم با تاکید بر اینکه با تشکیل این رژیم نامشروع، کشورهای سلطه گر بهانه ای پیدا کرده تا همیشه بر فرهنگ، اقتصاد، منابع و امکانات منطقه مسلط شوند، ادامه داد: متاسفانه سیاستمداران آن زمان نیز بخاطر پیگیری اهداف حقیر خود از این مطلب جلوگیری نکردند و حتی تسلیم و یا با این موضوع همراه شدند که باعث تشکیل این رژیم جعلی دروغین شد.

وی ماموریت این رژیم جعلی را بر هم زدن امنیت منطقه، تجاوز، آشوب، لشکرکشی دانست و ادامه داد: متاسفانه کشورهایی که به تشکیل این حکومت تن دادند، برگه سفید امضاء برای حمایت از رفتارهای این رژیم به آنان داده و از هرگونه تجاوز و آدم کشی و جنایت این حکومت حمایت می کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه تاریخ رژیم صهیونیستی سرشار از جنایت است، تاکید کرد که این رژیم حتی اجازه جعل پاسپورت کشورهای غربی را دارد تا به درون مرزهای آنها وارد شده، و جنایت و قتل در آن کشورها انجام دهد، به شکلی دولت های غربی نیز در برابر این مسایل سکوت کرده اند.

وی با یادآوری این مطلب که در چند سال اخیر این رژیم چندین بار به کشور لبنان حمله کرده است، اما پاسخی محکم از مقاومت این کشور دریافت داشته است، خاطر نشان کرد: در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بیش از سه تا چهار هزار نفر را کشته شدند و بعد از این جنایت، به غزه حمله و بیش از هزار و 200 تا هزار و 300 نفر را قتل عام می کند، ولی با شکست خفت باری به مناطق خود باز می گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه این رژیم چندین بار ایران را نیز تهدید کرده، اما از مردم کشورمان جواب دندان شکنی دریافت کرده است، افزود: این روزها دوباره، مردم غزه را تهدید می کند، اما با شکست در جنوب لبنان و غزه هیبت توخالی که بخاطر آن تشکیل شد از دست رفته است، بنابراین با از بین رفتن این بزرگی توخالی شکست را پذیرفت.

وی با هشدار به این رژیم و حامیان آنان گفت: به این کشور، دوستان و حامیان آنان هشدار می دهم که دیگر کشتار را تمام کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: تا همین جا هم پرونده جنایت آنها، به اندازه کافی سنگین شده و تاکید می کنم که دیگر ماجراجویی جدیدی نکنند، چون مرگ قطعی آنان نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه قیافه ابرقدرتی که هم اکنون کشورهای مستکبر به خود گرفته اند، توخالی است، افزود: اوباما بعد از روی کار آمدن در آمریکا گفت که می خواهد تغییر ایجاد کند و ما نیز فکر کردیم که عقلای آمریکا به این نتیجه رسیده اند که دست از رفتارهای استکباری خود بردارند و ما هم استقبال کردیم و گفتیم که اگر تغییرات واقعی باشد ما هم با شما مذاکره می کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: اما بعد از عملکردهای دولت آمریکا فهمیدیم که مسیرهای قبلی ادامه خواهد یافت و چیزی عوض نشده است ولی آنها می گویند که ما به سمت ملت و دولت ایران دست دوستی دراز کرده ایم، اما دست ما را ایرانیان پس زده اند.

وی با طرح این پرسش که شما چه کاری کردید که مثبت بود و ما دست شما را پس زده ایم، ادامه داد: تحریم ها را برداشته اید، در امور داخلی کشورمان دخالت نمی کنید، کشتار را در جهان کم کرده اید و یا رفتار خود را در عراق عوض کرده اید؟ که ما امیدوار به تغییر افتار شما باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به پیام نوروزی اوباما تصریح کرد: این آقا خود را به ظاهر طرفدار ملت ایران نشان می دهد، چه کسی از شما خواسته که بجای همه دنیا راه بیافتید و ملت ما را بخواهید نجات دهید؟ آیا ملت شما از شما راضی هستند؟ من فکر می کنم که اگر یک روز این فشار عظیم تبلیغاتی را از روی دوش مردم آمریکا بردارید، دیگر مردم کشورتان، شما را قبول نخواهند داشت.

احمدی نژاد گفت: ما فکر می کنیم کسانی که در جهان منزوی هستند، نمی توانند خواسته های ملت های دیگر را پیگیری کنند و جرات مذاکره مستیم با کشورهای آزاده را نیز ندارند.

احمدی نژاد خطاب به مدعیان خلع سلاح:ابتدا خود را خلع سلاح کنید

رییس جمهوری اسلامی با اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در خلع سلاح هسته ای در جهان،خطاب به مدعیان خلع سلاح هسته ای،گفت: شما قبل از اینکه ادعای تلاش برای عدم اشاعه سلاح هسته ای در جهان داشته باشید،ابتدا باید خود را خلع سلاح کنید.

وی با اشاره به اتهامات بی‌اساس غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای،گفت: اگر ما "متهم" هستیم، "جرم" شما که سلاح‌های هسته‌ای را ساخته و به کار گرفته‌اید، اثبات شده است.

رییس جمهوری با اشاره به ادعای غرب درباره اتهام ساخت یک بمب هسته‌ای از سوی ایران و با تاکید بر اینکه "ما بالاترین همکاری را در موضوع هسته‌ای انجام دادیم"،گفت: اگر ساخت یک بمب تا این حد جرم است، با آنان که 10 هزار بمب ساخته و انبار کردند و چندین بار هم از آن استفاده کرده‌اند،باید چه کرد.

احمدی نژاد با اشاره به توافق آمریکا و روسیه برای از بین بردن یک سوم سلاح‌های هسته‌ای خود،اضافه کرد: اگر یک سلاح هسته‌ای -که به دروغ مدعی هستید ایران می‌سازد- تا این حد خطرناک است، هفت هزار سلاح هسته‌ای باقی مانده شما چقدر خطرناک است.

 کسانی منزوی هستند که از ملت‌ها وحشت دارند

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات روسای جمهوری قبلی آمریکا در منطقه،گفت: زمان آقای بوش، آمریکا 160 هزار نیروی نظامی در عراق داشت اما هیچ وقت زمان سفر خود به عراق را اعلام نمی‌کرد. حتی یک بار هم حاضر نشد در خیابان‌های بغداد حرکت کند یا شب در آنجا بخوابد. با این حال، هیات ایرانی به عراق رفت، شب را در آنجا خوابید و پس از دیدار با گروه‌های مختلف مردمی، کاظمین را نیز زیارت کرد.

احمدی نژاد با اشاره به سفر اخیر خود به افغانستان و تفاوت آن با سفر اوباما، رییس جمهوری آمریکا به کابل، اضافه کرد: از قبل اعلام کردیم می‌خواهیم به افغانستان برویم و در سفر به آنجا با رییس جمهوری و مسئولان آن کشور ملاقات کردیم. اما دیگران وقتی می‌خواهند به افغانستان بروند حاضر نیستند از قبل اعلام کنند. از چه کسی می ترسید؟

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "کسانی منزوی هستند که از ملت‌ها وحشت دارند"، خطاب به کشورهایی که مدعی انزوای ایران هستند، گفت: شما در دنیا منزوی هستید. اکنون می خواهید به خیال خودتان ما را از انزوا در آورید.

وی افزود: انتظار داشته و داریم تا آقای اوباما ادبیات و مسیر خود را عوض کند. برخی می‌گویند او زیر فشار صهیونیست‌هاست که این وضعیت بدتر است.

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولان غربی و آمریکا که مدعی کمک به ایران شده بودند، با بیان این پرسش که شما می‌خواهید ما را نجات دهید؟، گفت: ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان!

همکاری می‌کنیم به شرطی که شما تغییر کنید

رییس شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سخنان خود خطاب به غرب و آمریکا گفت: اگر نظر ملت ایران را درباره خود نمی‌دانید –که ما مطمئنیم می‌دانید- آزمایش آن سخت نیست. می توانیم یک روز از ملت ایران خواهش کنیم به خیابان‌ها بیایند و نظر خود را درباره آمریکا ابراز کنند.

وی توجه این قدرت‌ها را به حضور شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی اخیر 22 بهمن‌ ماه جلب و خاطرنشان کرد: باز هم اگر شک دارید 22بهمن و روز قدس دیگری در راه است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات تحریمی غرب درباره برخی موسسات مالی و ارتباطاتی کشور اظهار داشت: ما اعلام کردیم کمک و همکاری می کنیم اما به شرطی که شما تغییر کنید. ما دوست نداریم این اتفاق‌ها بیفتد اما راه ملت ایران بسته نمی‌شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: به رغم وجود دشمنی‌های غرب، ملت ایران بیش از 30 سال زندگی کرده و وضع آن امروز با 30 سال گذشته، زمین تا آسمان متفاوت است.

 مبارزه با تروریسم بهانه‌ای برای مسلط شدن بر منطقه است

احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه "مبارزه با تروریسم بهانه‌ای برای مسلط شدن بر منطقه است"، به طرح این پرسش پرداخت که "تروریسم را چه کسی در منطقه درست کرده است؟".

وی با اشاره به ادعای آمریکا و غرب در مبارزه با تروریسم، افزود: با فرض اینکه حرف آنها درست بوده است، اگر 10 سال پیش، 10 تروریست در منطقه بود الان با حضور آنان در منطقه این تعداد به هزاران تروریسم تبدیل شده است.

احمدی نژاد از غرب و آمریکا خواست تا نام و جرم تروریست‌هایی را که به دنبال آنها هستند، اعلام کنند.

رییس جمهوری همچنین از چهار برابر شدن تولید مواد مخدر طی سال‌های اخیر –با وجود ادعای آمریکا در ایجاد چتر امنیتی و مبارزه با مواد مخدر- انتقاد کرد.

وی با اشاره به کشته شدن روزانه صدها آمریکایی در درگیری‌های مسلحانه، خطاب به مسئولان آمریکایی،گفت: چه کسی از شما خواست امنیت را در خاورمیانه برقرار کنید؟ اگر توانایی دارید در کشور خود امنیت را برقرار کنید!

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به اصرار غرب مبنی بر وجود منافع آنان برای ماندن در منطقه با طرح این پرسش که "چه منافعی در افغانستان، پاکستان و منطقه ما دارید؟"، از آنان خواست تا به طور روشن منافع خود را اعلام کنند.

رییس جمهوری با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور از سوی ایران و اسناد جمع‌آوری شده از جنایات او اظهار داشت: این جنایتکار بیش از 140 نفر را کشته و بیش از 260 نفر را زخمی کرد. ایران اعلام کرد او تروریست است ولی چند سال شما از او حمایت کردید. راه مبارزه با تروریسم معلوم است نه اینکه لشکرکشی کرده و پس از تصرف منطقه ما، ناامنی، قاچاق و تروریست را در منطقه درست کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رژیم صهیونیستی را در منطقه تاسیس کردید ملت‌های منطقه خواب بودند، اما امروز بیدارند و اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.

احمدی‌نژاد با دعوت غرب برای صحبت شفاف درباره اهداف حضور خود در منطقه، تاکید کرد: جسارت داشته باشید و بگویید دعوا بر سر چیست، واقعیت این است که شما می‌خواهید منابع منطقه را غارت کنید و ما اجازه نمی‌دهیم.

 ملت ایران دست خود را صادقانه برای همکاری دراز کرده است

رییس دولت دهم با اشاره به مشکلات ایجاد شده در آمریکا در راستای اجرای بیمه بهداشتی شهروندان، به دولتمردان آمریکا پیشنهاد کرد: به جای ساخت سلاح اتمی و لشکرکشی به کشورهای گوناگون، پول را برای مردم خود خرج کنند.

احمدی نژاد خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: چرا پول خود را در آدمکشی استفاده می‌کنید که کسری بودجه خود را از جیب سایر ملت‌ها تامین کنید؟

وی با بیان اینکه "کسی برای شما دعوت‌نامه نفرستاده است"، به دولت آمریکا سفارش کرد: به داخل مرزهای خود برود و کشور خود را آباد کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "ملت ایران دست خود را صادقانه برای همکاری دراز کرده است"، ادامه داد: قریب به اتفاق سیاستمداران دنیا به ما می‌گویند "ما حرف‌های ملت ایران را قبول داریم اما اینان ما را تحت فشار می‌گذارند و ما را تهدید می‌کنند". این چه آزادی و دموکراسی است؟ ما دوست داریم شما هم در کنار ملت‌ها قرار بگیرید.

وی افزود: خیال نکنید می‌توانید مانع ساختن ایران شوید. ایران در اوج دشمنی شما، ساخته می‌شود. هر چه شما دشمنی خود را آشکارتر کنید انگیزه ملت ما برای ساختن و پیشرفت، دوبرابر می شود.

رییس جمهوری با اشاره به تهدیدهای کشورهای غربی درباره تحریم بنزین، از آغاز این تحریم‌ها استقبال و اضافه کرد: خیال می‌کنند اگر بگویند به ایران بنزین نمی‌دهند ما عزا می‌گیریم و ناراحت می‌شویم! اینگونه نیست بلکه بسرعت به متخصصان می‌گوییم بنزین مورد نیاز را تولید کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به کارشکنی‌های غرب در تامین سوخت 20 درصد رآکتور تحقیقاتی تهران، گفت: قانون و اساسنامه آژانس بین‌المللی و معاهده منع اشاعه سلاح‌های اتمی را خودشان نوشتند و بعد ما عضو شدیم. طبق قانون اینان باید بدون شرط سوخت 20 درصد را به ایران می‌دادند. محصولات تولید شده در کشور مصرف پزشکی، تحقیقاتی و دارویی دارد.

وی با اشاره به تولید سوخت هسته‌ای با غنای 20درصد در داخل کشور خطاب به قدرت‌های غربی،گفت:اگر تجهیزات لازم را به ایران بفروشید سود آن را می برید و اگر نفروختید، خودمان آن را تولید می‌کنیم.

دست به اشتباه جدیدی در خاورمیانه نزنید

رییس شورای عالی امنیت ملی ایران در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه "ایرانی زیر بار شما نمی‌رود و جلوی شما سر خم نمی‌کند"، به سران استکباری و حامیان رژیم صهیونیستی توصیه کرد: دست به اشتباه جدیدی در خاورمیانه نزنید. حمله به غزه برای شما بسیار گران تمام خواهد شد. در 10 سال اخیر، نزدیک به یک میلیون انسان را در منطقه کشتید.

وی افزود: بدانید که نمی‌توانید به ملت ایران آسیب برسانید.

احمدی‌نژاد با دعوت کشورهای غربی برای دوستی با ملت‌ها،خاطرنشان کرد: خود را از دایره دوستی ملت ایران و کشورهای منطقه دور می‌کنید که این امر جز عذاب الهی و خفت و خواری نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد که پیش از آغاز مراسم افتتاح کارخانه گندله سازی مجتمع سنگ آهن گل‌گهر سیرجان از این تاسیسات بازدید کرده بود، از برخی برگزیدگان صنعت فولاد کشور قدردانی کرد.

کد خبر 104168

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز