گروه ادب و هنر: مجتبی آقایی، مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، در مراسم اختتامیه جشنواره عکس ادیان توحیدی، موضوع چهارمین جشنواره را خوشنویسی اعلام کرد.

آقایی  در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ادیان توحیدی که با عنوان جشنواره عکس «ایران، سرزمین ادیان توحیدی» برگزار شد، گفت: تاکنون 3 دوره از این مسابقه در رشته‌های پوستر، تصویرگری و عکس برگزار شده است که قرار بود در سومین دوره آن را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم اما به دلایل مختلفی از جمله کمبود بودجه موفق به انجام آن نشدیم و به‌ناچار به جای حذف این جشنواره، ترجیح دادیم که آن را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی افزود: مسابقات عکاسی اغلب شکل توریستی دارند و به‌ندرت عکاسانی یافت می‌شوند که در بلندمدت روی موضوعی پژوهشی کار کنند که اگر هم باشند حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد و باید با انگیزه‌های فردی و پشتوانه مالی خودشان روی این پروژه‌ها کار کنند.

آقایی با اشاره به موضوع جشنواره امسال گفت:‌ در این دوره که به عکس اختصاص یافته بود، موضوعاتی چون آیین‌ها و مناسکی که در باورهای دینی مردم ما جای دارند انتخاب شده بود که علاوه بر داشتن جذابیت‌های تصویری، سندهایی از تنوع فرهنگی و دینی کشور ما را به تصویر می‌کشد.

آقایی به تداوم برگزاری این جشنواره در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی تأکید کرد و گفت: اگر دیگر کشورهای غربی به سیاه‌نمایی ایران می‌پردازند به این دلیل است که ما خودمان هیچ فعالیتی برای ثبت اسناد و ارائه گزارش و پژوهش به جهانیان  انجام نمی دهیم، بنابراین از همه کسانی که صاحب ایده‌ای هستند می‌خواهیم نظرات پژوهش محور خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره به ما ارائه دهند.

کد خبر 103458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز