شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دمای هوای تهران تا روز سه‌شنبه روند افزایشی دارد و دمای آن در گرم‌ترین زمان 25 درجه و در خنک‌ترین حالت 15 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مرتضی ضرابی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با علت گرمای هوا بیان کرد: با توجه به اینکه سوی جریانات هوا جنوبی است و عملا رطوبتی برای بارندگی وجود ندارد تا چند روز آینده در نیمه شمالی کشور و دامنه‌های البرز و سواحل شمالی کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: امیدوار هستیم در ارتفاعات شما‌ل‌غربی کشور در دو روز آینده، افزایش ابر و بارش پراکنده داشته باشیم.

ضرابی گفت: در حال حاضر دمای هوای تهران نسبت به روز گذشته شش درجه افزایش داشته است. او ادامه داد: امروز هوای تهران در گرم‌ترین زمان خود 25 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین حالت 15 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: عمده گرمای هوای تهران به خاطر جریان‌های جنوبی است و چون از لایه‌های بالایی جو، موجی عبور نکرده است هوای پایداری در این مناطق کشور وجود دارد.

او ادامه داد: آنچه که می‌توان هوا را خنک‌تر کند، بارش باران و وزش باد است. بنابراین اگر سوی جریانات هوا تغییر کند و هوا از سوی دریای خزر و عرض‌های شمال کشور جریان یابد. هوای مناطقی که گرم‌ شده است، خنک‌تر می‌شود.

ضرابی گفت: مردم نگران نباشند، گرمای هوا طبیعی است در سال‌های گذشته نیز گاهی چنین گرمایی وجود داشته است اینطور نیست که حتما باید هوا در تابستان گرم و در زمستان سرد باشد و این گرما و سرماهای غیرمنتظره مربوط به ویژگی جو زمین است.

کد خبر 103350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز