همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: دنیا بداند ملت ایثارگر ایران برای ادامه راه انقلاب امروز مصمم‌تر، هوشیارتر و مقاوم‌تر و ایستاده‌تر هستند.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد شنبه در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر با بیان این‌که " جلسه امروز، جلسه پرمعنا و پرمفهومی است" یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران احیای انسانیت بشر بود، انقلاب آمد و شخصیت حقیقی انسان را به او برگرداند، انقلاب آمد و بشریت را از سقوط در منجلاب مادیت و خودخواهی و سرمایه داری کمونیست ضد بشری نجات داد.

وی با اشاره به این‌که " انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی است و مرزهای او فراتر از جغرافیای ایران است" ادامه داد: هرجا که دل مشتاق و اندیشه بشری باشد، انقلاب نیز آن‌جا حضور دارد. امروز به فضل الهی فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام جهان حضوری فعال و تعیین کننده دارد.

وی با بیان این‌که " فرزندان و پیشگامان این انقلاب کسانی هستند که با شناخت درست راه انقلاب در هر مقطعی ماموریت های خود را به خوبی انجام داده‌اند" افزود: در یک مقطعی ماموریت، تلاش برای پیروزی انقلاب بود و فرزندان و پیشگامان انقلاب در خط مقدم آن حضور داشتند، در یک مقطعی صیانت از اساس انقلاب وتثبیت انقلاب و زدودن آلودگی‌ها از دامن انقلاب و انحرافات برخی از جریان‌های فاسد و وابسته بود که فرزندان انقلاب در خط مقدم مبارزه بودند و روزی نیز صیانت از سرزمین، ماموریت اصلی بود که این عزیزان نیز در خط مقدم حضور داشتند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز ماموریت اصلی ما ساختن ایران است و فرزندان انقلاب نیز در خط مقدم آن قرار دارند، ما به وجود این عزیزان که اسم آن‌ها را خانواده بزرگ ایثارگران گذاشته‌ایم افتخار می‌کنیم و خداوند متعال را به خاطر وجود آن‌ها سپاسگزاریم.

وی تاکید کرد: دنیا بداند ملت ایثارگر ایران و در خط مقدم آن خانواده‌های بزرگ ایثارگران و جانبازان و فرزندان شهدا، برای ادامه راه انقلاب امروز مصمم‌تر، هوشیارتر و مقاوم‌تر و ایستاده‌تر هستند و نمونه‌های آن را ما مشاهده می‌کنیم.

وی خطاب به ایثارگران و جانبازان کارآفرین گفت: راه همین است، ما باید ایران را بسازیم و ساختن ایران با فکر کردن، ایستادن و مقاومت کردن حاصل می‌شود. هیچ‌کس در ایران فکر نکند که ساختن آسان‌تر از انقلاب کردن و حفظ انقلاب و حفظ استقلال کشور و دفاع مقدس است. ساختن نیز سخت است. ما برای ساختن نیازمند همت‌های بلند، دل‌های پاک و اراده‌های راسخ و دلسوز هستیم.

احمدی‌نژاد گفت: ما برای ساختن ایران نیازمند امکانات و لوازمی از جمله نیروی انسانی، امکانات مادی، نقشه و راه هستیم. همه این‌ها لازم است اما کافی نیست، چه بسا افراد فراوانی که این امکانات را به وفور در اختیار داشتند، ولی موفق به برداشتن قدمی در ساختن ایران نشدند. به خاطر این‌که آن‌چه که ایران را می‌سازد، انگیزه‌های الهی و انقلابی سازندگان آن است. اگر کسی خود را فدای این کشور و این انقلاب و آرمان‌های آن نداند و از عمق دل معتقد به عزت این سرزمین نباشد و ایران را مال خود نداند، کمتر موفق به انجام خدمت می‌شود. راه ساختن و سازندگی ما با دیگران متفاوت است؛ در دنیا اگر می‌خواهند بسازند تمام تمرکز را روی تقویت انگیزه‌های شخصی و سودآوری قرار می‌دهند اما آیا ایران نیز این‌گونه ساخته می‌شود؟ هرگز.

وی در عین حال گفت: البته من نمی‌گویم که انگیزه‌های سودآور نباید در نظر گرفته شود ولی انگیزه اصلی باید عشق به ایران، انقلاب و آرمان‌های آن باشد. کسانی که فقط با انگیزه‌های مادی حرکت کردند، تبدیل به دزدان سرگردنه و مستکبران و استعمارگران شده‌اند. آن‌چه که ایران را می‌سازد انگیزه‌های انقلابی است. این‌که یک جانباز که علی‌الظاهر باید در حال حاضر به دنبال تسریع و آرامش جسمش برود همه این‌ها را کنار می‌گذارد، راه می‌افتد و تلاش برای ساختن می‌کند، این کار سختی است، ولی این سختی‌ها را به جان می‌خرند؛ چراکه می‌خواهند ایران آباد و عزیز باشد. ما اگر این انگیزه‌ها را برداریم چیزی باقی نمی‌ماند و تا زمانی که این انگیزه‌ها را داشته باشیم ما در حال پیشرفت خواهیم بود.

وی ادامه داد: ساختن ایران یک کار صدرصد انقلابی است، امروز استمرار انقلاب در گرو دو وظیفه است؛ وظیفه اول ساختن ایران است، ما باید ایران را به الگو تبدیل کنیم. اقتصاد، فرهنگ و صنعت‌مان را باید بسازیم و الگو در دنیا شویم. ما باید جامعه الگو را برپا کنیم و این یک ماموریت بزرگ و کار انقلابی است و دشمنان نمی‌خواهند که این اتفاق بیفتد. همه امکانات دشمن بسیج است که مسیر پیشرفت ملت ایران مسدود کنند. من یقین دارم که تمام طراحی‌های آن‌ها به دنبال این هدفند که ایران ساخته نشود. داستان هسته‌یی نیز یک بازی سیاسی است. هدف آن‌ها این است که در راه ساختن ایران دست‌انداز ایجاد کنند. انرژی‌ها را بگیرند تا ایران نتواند خود را بسازد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها سال‌ها تبلیغ کردند که کشوری بدون تکیه به آن‌ها نمی‌تواند پیشرفت کند ولی اکنون می‌بینند که یک کشور بدون تکیه به آن‌ها و حتی در مقابل و تقابل با آن‌ها خود را دارد، می‌سازد و این برای آن‌ها کشنده است و برای این‌که این مساله محقق نشود و ایران نتواند خود را بسازد هر روز یک بازی در می‌آورند؛ یک روز بازی هسته‌یی، یک روز حقوق بشر. حرفه‌ای‌ترین آدم‌کش‌های آن‌ها برخی از مراکز جهانی را فتح کرده‌اند و پشت نقاب مراکز جهانی می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند. البته آن‌ها نخواهند توانست. من به آن‌ها می‌گویم که در طی این سال‌ها اشتباه کرده‌اید و اکنون نیز اشتباه می‌کنید. همین بچه‌های شاهد و ایثارگر به فضل الهی ایران را خواهند ساخت و به یک کشور نمونه تبدیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: وظیفه دوم ما حضور در عرصه‌های بین‌المللی و اثرگذاری تعیین کننده در مناسبات جهانی است و این ضامن موفقیت وظیفه اول است. وظیفه اول نیز زمینه‌ساز وظیفه دوم است؛ این دو با هم ارتباط دارند. مگر ما می‌توانیم فارغ از مناسبات جهانی کار کنیم. مناسبات جهانی بر تمام ملت‌ها اثرگذار است. چه کسانی آمده‌اند این سیستم‌های جهانی را تنظیم کرده‌اند؟ آمده‌اند سیستم‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهانی را تنظیم کرده‌اند و تا آن‌جا به پیش آمده‌اند که می‌خواهند الگوی خانواده را نیز به ما دیکته کنند؟ می‌گویند اگر فلان کار را نکنید و این‌گونه حرکت نکنید تحت فشار خواهید بود و به شما فشار می‌آوریم؟ معلوم است که این سیستم‌ها را برای بسط سلطه خود طراحی کرد‌ه‌اند.

وی با بیان این‌که " ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار سلطه نمی‌رود" گفت: هرجا که ما می‌خواهیم مسافرت کنیم مستکبران سراغ مسئولان آن کشور می‌روند و به آن‌ها فشار می‌آورند که چرا ایران را دعوت کرده‌اید. هرجا که می‌خواهیم قرارداد ببندیم می‌روند به آن کشور طرف قرارداد فشار می‌آورند که چرا می‌خواهید با ایران قرار داد ببندید. آن‌ها خیال می‌کنند که می‌توانند ایران را محدود کنند. آن‌ها در ابتدا می‌گفتند که باید نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییردهیم و بعد از مدتی متوجه شدند که حرف‌شان بیهوده است و بعد گفتند که باید انقلاب اسلامی ایران را در یک جغرافیای خاص مهار کنیم.

احمدی‌نژاد گفت: حیات ما و فضای تنفس ما به این است که برویم مرزهای تقابل خود را با استکبار هرچه بیشتر به مرزهای فرماندهی دشمن نزدیک کنیم؛ چراکه کسی بنشیند و بگذارد دشمن به مرزهای او نزدیک شود و فشار بیاورد در طی زمان مجبور خواهد بود که لباس ذلت بپوشد.

می‌بینیم که آن‌ها می‌گویند ما نگران حضور ایران در آمریکای لاتین، در آسیا و آفریقا هستیم؛ چراکه دیده‌اند که هرجا ایران برود عدالت‌خواهی، عزت و انسانیت و فرهنگ انسانی در برابر فرهنگ طاغوتی و مادی آن‌ها قد علم می‌کند. آن‌ها نمی‌خواهند ما در مناسبات جهانی حضوری فعال داشته باشیم و می‌بینیم که آن‌ها در برابر پیروزی‌های بزرگ ملت ایران سکوت می‌کنند. آن‌ها خیلی تلاش کرده‌اند که مانع حضور ملت ایران در مناسبات جهانی شوند اما امروز با تلاش شما عزیزان و ملت ایران می‌بینیم که ملت ایران کجاست و آن‌ها کجا هستند. وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران پرچمدار است و آن‌ها می‌گویند که ایران امروز قدرت اول منطقه است در حالی که ایران اکنون قدرت اول دنیاست. این‌ها لفاظی‌های جنگ سیاسی نیست، بلکه این حقیقت است. آن‌ها بدون ایران نمی‌توانند در دنیا کاری کنند؛ مثلا افغانستان را ببینید ناتو، با تمام توان خود آمده و در این کشور حضور پیدا کرده ولی چه کار توانسته‌اند بکنند. آن‌ها می‌دانند که اگر راه نجاتی باشد این راه نجات با کمک ایران است وگرنه بدون کمک ایران در باتلاقی فرو می‌روند که عبرتی برای دیگران نیز خواهد شد. آن‌ها می‌خواهند مقررات آژانس را عوض کنند و راه پیشرفت ملت‌ها را ببندند و تنها مانع آن‌ها ایران است و به فضل الهی ایران اجازه نمی‌دهد چنین اتفاق بیفتد. آن‌ها میخواستند جلوی ساختن ایران و اثرگذاری بین‌المللی ایران را بگیرند ولی با ایستادگی ملت ایران و حرکت ملت ایران در پشت سر مقام معظم رهبری ایران اکنون در عرصه جهانی می‌درخشد. می‌بینیم که آن‌ها اکنون راه افتاده‌اند و هرجا می‌روند می‌گویند بیایید ایران را تحریم کنیم و همه جا این سخن را می‌گویند ولی به این حرف آن‌ها کسی به جز چند کشوری که همسوی‌شان هستند توجه نمی‌کنند.

وی خطاب به ایثارگران و جانبازان گفت: عزیزان من، حضور شما در عرصه ساختن، الهام‌بخش تمام ملت ما و تمام ملت‌هاست و این کار انقلابی را نشان می‌دهد. ما باید ایران را بسازیم و با قدرت صالح در مناسبات جهانی حضور داشته باشیم که آینده روشن برپا شود.

با حضور رییس جمهور در این مراسم از تعدادی از کارآفرینان برتر قدردانی شد.

یکی از کارآفرینان برتر فرش دستبافت خود را که مزین به تصویر امام و مقام معظم رهبری بود به رئیس‌جمهور اهدا کرد.

در این مراسم زریبافان رئیس بنیاد شهید و تعدادی از کارآفرینان برتر و ایثارگر سخنرانی کردند.

کد خبر 103348

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز