گروه شهری: همزمان با بهره‌برداری از 50 پروژه شهری در منطقه 7 شهرداری تهران، طرح پیوستن خیابان مطهری به بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیز به بهره‌برداری رسید

شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه باید کارها به‌گونه‌ای باشد که بیشترین منافع به بیشترین مردم برسد، نه بیشترین منافع به کمترین مردم، گفت: منزلت کارهای عمومی باید نزد مردم بالاتر از منزلت امور شخصی باشد و مردم خواست و منافع عمومی را بر خواست و منافع شخصی ترجیح دهند.

دکتر محمدباقر قالیباف، با اشاره به اینکه در افتتاح این پروژه نام 2 شهید آمده است، افزود: شهید مطهری فیلسوفی بود که حافظ مرزهای عقیدتی این ملت بود و در برابر انحراف‌های فکری و التقاطی بعد از انقلاب مقاومت می‌کرد و شهید صیاد شیرازی هم از کالبد و سرزمین این کشور مرزبانی کرد و جا دارد که نام این دو بزرگوار را در روز و شب که از این خیابان‌ها عبور می‌کنیم، ببینیم و شکر نعمت کنیم.

وی با بیان آنکه ما وظیفه داریم این فرهنگ را در شهر ایجاد کنیم که مردم منافع عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح دهند، خاطرنشان کرد: منزلت کارهای عمومی باید نزد مردم بالاتر از منزلت شخصی باشد و مردم خواست و منافع عمومی را بر خواست و منافع شخصی ترجیح دهند و  در این زمینه فرهنگ‌سازی‌ لازم صورت گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی کاری را با نظر نخبگان و خرد جمعی به نتیجه می‌رسانیم همه باید از این تصمیم حمایت کنند، گفت: حتما باید منافع عمومی شهر از منافع شخصی مهم‌تر باشد؛ نباید وسایل نقلیه عمومی در ترافیک بمانند، اما اگر یک خودروی شخصی در ترافیک ماند مهم نیست، چرا که باید کارها به‌گونه‌ای باشد که بیشترین منافع به بیشترین مردم برسد، نه بیشترین منافع به کمترین مردم و اگر ما کاری غیراین کنیم مردم باید از ما توضیح بخواهند.

وی به بستن خیابان 15 خرداد اشاره کرد و افزود: زمانی که این کار را انجام دادیم جوسازی‌های زیادی علیه ما صورت گرفت و فشارهای زیادی وارد کردند حتی به کسبه و بازاریان القا کردند که شهرداری می‌خواهد شما را از نان خوردن بیندازد اما آن کار مطالعه شده بود. وی ادامه داد: در حال حاضر در کمتر از 13ساعت بیش از 2میلیون نفر به‌خصوص زنان و کودکان در این محل برای خرید تردد می‌کنند.

درغیر این صورت آیا بنده به‌عنوان شهروند به خانواده خود اجازه می‌دادم. در این مسیر تردد کنند؟ قطعا اینگونه نبود و اجازه نمی‌دادم. من مدیر شهر هستم و مکلفم همه شهر را مانند خانواده خود ببینم و اگر غیراز این عمل کنم گناه کرده‌ام.

پژمان پشمچی زاده، شهردار منطقه 7 نیز در این مراسم گفت: مسیرهایی که ما به واسطه احداث ادامه خیابان مطهری خواهیم داشت اتصال خیابان مطهری به صیاد شیرازی است که از غرب به شرق، با ایجاد یک معبر 550 متری امکان دسترسی خیابان مطهری به بزرگراه شهید صیاد شیرازی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تحقق این پروژه گره‌های ترافیکی میدان قصر به‌طور کامل رفع می‌شود، افزود: این طرح بر دسترسی شهروندان از مرکز به شمال شهر در محورهای موازی بزرگراه شهید صیاد شیرازی مانند بزرگراه شهید مدرس نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

شهردار منطقه 7 با بیان اینکه ویژگی دیگر منطقه قرارگرفتن در محور تاریخی خیابان دکتر شریعتی و توسعه منطقه با تکمیل بزرگراه‌های صیاد شیرازی و امام علی است، افزود: این پروژه در کاهش تراکم ترافیک شرق تهران بسیار تاثیرگذار خواهد بود که در اجرای این پروژه نزدیک به 70 واحد مسکونی، اداری و تجاری خریداری شد.

کد خبر 103286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز