همشهری آنلاین: با برگزاری مرحله فینال سی‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش بزرگسالان، روز سه‌شنبه 18 اسفندماه، نفرات برتر در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در آخرین روز رقابت‌های سی‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه و در مرحله نهایی، 15 نفر در رشته قرائت و حفظ کل قرآن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بنابر این گزارش، در رشته قرائت قرآن کریم به ترتیب «مسعود نیک‌دستی» از اصفهان، «امین پویا» از تهران، «محمود رنگرز» از زنجان، «جعفر فردی» از تهران و «هوشنگ یاری» از کرمانشاه به عنوان نفرات برتر رشته قرائت معرفی شدند.

گزارش ایکنا حاکیست، در رشته حفظ کل به ترتیب «علی رجبی» از تهران، «مرتضی محمدنژاد» از آذربایجان غربی، «علی رضازاده» از قم، «یونس عقیلی» از هرمزگان و «رمضان علی ایزانلو» از خراسان شمالی به عنوان پنج نفر برگزیده این دوره از مسابقات شناخته شدند.

با توجه به اعلام نتایج مسابقات «علی رجبی و مسعود نیک‌دستی» به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که هم‌زمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) در تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

بنابر گزارش ایکنا، در مرحله نهایی با توجه به حساسیت‌های موجود، برای همه متسابقان قرعه یکسانی از آیات قرآن انتخاب شد و تا لحظه حضور در جایگاه، متسابقان در قرنطینه حضور داشتند.

امشب نیز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «علی‌محمدی» نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، آئین اختتامیه این دوره از مسابقات و اهداء جوایز نفرات برتر برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات از 12 تا 18 اسفندماه با حضور 57 نفر در مقطع شکوفه‌ها و 107 نفر در مقطع بزرگسالان در سالن شهید آوینی خرم آباد برگزار شد. 

کد خبر 103143

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز