همشهری آنلاین: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، بهترین راه گسترش فرهنگ تدبر در قرآن در جوامع دانشگاهی را استفاده از قرآن‌هایی دانست که دارای ترجمه روان و تفسیر فشرده‌ از آیات الهی هستند.

آیت‌الله‌العظمی «ناصر مکارم شیرازی»، از مراجع عظام تقلید، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مبنی بر این‌که راه‌های ترویج فرهنگ تدبر در قرآن کریم در دانشگاه‌ها با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تدبر در قرآن کریم از سوی دانشجویان چیست؟، اظهار کرد: بهترین راه ترویج موضوع تدبر در قرآن کریم در بین دانشجویان، استفاده از قرآن‌هایی است که علاوه بر ترجمه روان، دارای تفسیر آیات هستند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در جلسات قرآن که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، دانشجویان می‌توانند با قرائت آیاتی از قرآن کریم و دقت در ترجمه و تفسیر فشرده آن، بر بحث تدبر و اندیشه کردن در آیات قرآن کریم تمرکز کنند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در امر تدبر در قرآن کریم، میزان و تعداد آیات خوانده شده مهم نیست، بلکه باید آیاتی که مسائل اخلاقی و اجتماعی در آن‌ها مطرح می‌شود، انتخاب شوند که بیانگر عطوفت و رحمت الهی و پرهیز از خشونت است. 

کد خبر 103043

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز