همشهری آْنلاین: تمرکز بر هر یک از خرده فرهنگ های کشور، نه به معنی قوم گرایی، بلکه به معنانی توجه و تاکید برهویت پاره ای از ایران بزرگ است.

 فرهود جلالی کندلوسی، مدیر مرکز فرهنگی هنری پارپیرار که دومین برنامه ایران سرزمین من با همت وی در تالار وحدت برگزار خواهد شد، در گفت و گو با همشهری آنلاین ضمن اعلام این مطلب  گفت: در جغرافیای فرهنگی کشور ما، هر یک از اقوام نقش خود را دارند و همانند کاشیهای یک طرح اسلیمی اند که درنهایت نقشی زیبا و چشم نواز را شکل می دهند بنا براین ما  نمی توانیم بدون در نظر گرفتن هر یک از آنها، از کلیت فرهنگی سرزمین مان دفاع بکنیم.

بر این اساس عنوان "ایران سرزمین من" را انتخاب کردیم تا نشان دهیم. از نظر ما جغرافیای هر یک از اقوام ایرانی، یک ایران کوچک است که در نهایت با کنار هم قرار گرفتن آنها، کشور بزرگی به نام ایران شکل می گیرد.

وی ادامه داد  تجربه شیرین و موفق شب شعر و موسیقی مازندران که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور چهره های شاخص فرهنگی و مدیریتی کشور و علاقه مندان فرهنگ و هنر مازندران در تالار وحدت برگزار شد، انگیزه ما را برای ادامه دادن این حرکت، دو چندان کرد. استقبال از آن برنامه و بازتاب آن در محافل فرهنگی و رسانه ای،  ما را به این نتیجه رساند که راه درستی را در پیش گرفته ایم. ما با انجام این کار عملاً رسالت سنگینی را به دوش می کشیم. چرا که برگزاری اینگونه برنامه ها در همه جای دنیا معمولاً بر عهده دولت هاست.

 گزارش همشهری  آنلاین حاکیست که دومین برنامه از مجموعه برنامه های "ایران سرزمین من" ویژه شعر و موسیقی بختیاری، 19 آذر ماه با حضور هنرمندان شاخص محلی و چهره های موسیقی کشور در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در این  برنامه چهره های شاخصی از موسیقیدانان و شاعران بومی بختیاری به هنر نمایی خواهند پرداخت.  همچنین گروه "سازینه" با خوانندگی غلامشاه قنبری، یکی از حماسی خوانان نامی  ایل بختیاری،  در بخش گروه نوازی  اجرای برنامه می کند که آهنگسازی و تنظیم قطعات این بخش را  هوشنگ سامانی برعهده داشته است.

 در این برنامه همچنین قرار است  با حضور چند تن از پیشکسوتان موسیقی ایران، تعدادی از خنیاگران و شاعران کهنسال بختیاری مورد تجلیل قرار می گیرند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانند به نشانی اینترنتی موسسه فرهنگی هنری پارپیرار مراجعه کنند.  

کد خبر 10289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز