شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دکتر محمد خوانساری،استاد نامدار فلسفه و منطق و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی 13اسفند در سن 88 سالگی درگذشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرحوم دکتر محمد خوانساری، پس از یک دورهٔ بیماری، روز پنجشنبه، سیزدهم اسفندماه، دار فانی را وداع گفت.

پیکر دکترمحمد خوانساری ، ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 16اسفند از مسجد دانشگاه تهران به‌سوی بهشت زهرا تشییع خواهد شد و مجلس ترحیم آن مرحوم از ساعت 13 تا 14 و 15دقیقه بعدازظهر روز سه‌شنبه، 18 اسفند در مسجدالرضا برگزار خواهد شد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  در پیام تسلیتی درباره درگذشت استاد خوانساری نوشت:دکتر خوانساری که از آغاز تأسیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عضو پیوستهٔ این فرهنگستان و نیز استاد بازنشستهٔ گروه فلسفهٔ دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود، علاوه بر ده‌ها سال تدریس در دانشگاه تهران و دیگر مؤسسات آموزش عالی کشور و تربیت هزاران دانشجو، صاحب تألیفات عالمانه و ارزشمندی بود که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به کتاب گران‌سنگ و ماندگار منطق صوری اشاره کرد.
    فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت آن مرد خدمتگزار را به جامعهٔ علمی و ادبی کشور و دوستان و دوستداران آن شادروان و بازماندگان محترمشان تسلیت می‌گوید.

همشهری آنلاین درگذشت این استاد فروتن ساده زیست را به خانواده و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می‌گوید.

کد خبر 102868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز