چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: مردم ونزوئلا به نفع پروژه سوسیالیستی و برای ساخت ونزوئلایی کاملا متفاوت رای داده‌اند.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا اندکی پس از مراسم معارفه رسمی‌اش برای سومین بار در سخنانی ضمن بیان مطلب فوق از اقدام مسوولانه حزب  رقیب در پذیرش شکست استقبال کرد .

مانوئل روسالس کاندیدای حزب سوسیال دموکرات مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات شکست را در برابر کاندیدای رقیب پذیرفت.

هوگو چاوز نیز در این باره گفت: "می‌خواهم به رهبران جدی و مسوول مخالفان به دلیل پذیرش شکستی که دیگر زمان آن فرا رسیده بود که بپذیرند،تبریک می‌گویم، آن‌ها واقعا  دموکرات منشانه عمل کردند.

چاوز اما تاکید کرد که افراط گرایان نیز شکست خوردند، آنان قصد داشتند با مداخله در نتایج انتخابات خشونت گرایی وخونریزی را بر شب حاکم کنند.

چاوز سپس گفت: اما  مردم ونزوئلا به نفع پروژه سوسیالیستی و برای ساخت ونزوئلایی کاملا متفاوت رای داده‌اند.آن‌ها به هنگام رای دادن عمقا به وجدانشان تکیه کردند.

او با اشاره به این که تاکنون کل نتایج اعلام نشده‌اند و کمیسیون انتخاباتی تا کنون 90 درصد آرا را شمارش کرده است گفت:"در نهایت با 63 درصد از آرا می‌بریم .

چاوز افزود زمان آن فرا رسیده بود تا مخالفان در ونزوئلا با پذیرش نتایج انتخابات پختگی سیاسی خویش را نشان دهند.او با اشاره به همه پرسی سال 2004 که به تایید مجدد وی انجامید،گفت:"در یک روند کاملا شفاف مانند انتخاباتی که به تازگی انجام شد،یک گروه از مخالفان غیر مسوول فریاد برآوردند که تقلب شده آ‌ن‌ها با گذر 2 سال از آن رفراندوم همچنان از پذیرش شکست خود داری می‌کنند.

رییس جمهوری ونزوئلا در ادامه خواستار پذیرش نتیجه انتخابات از سوی همگان شد او گفت:نه این که این پذیرش لفظی باشد بلکه باید قلبا این نتیجه غیر قابل تردید را بپذیرند.

چاوز افزود:در صورت تحقق چنین امری، آن‌ها در واقع خواهند پذیرفت که ونزوئلا در راه یک انقلاب ‌دموکراتیک،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و اخلاقی گام بردارد.

او گفت: همه ما باید در این مسیر گام برداریم زیرا برای همگی ما منفعت دارد.چاوز در خاتمه تضمین داد که در عصر جدید نیز مردم کشور از آزادی‌های گسترده‌ای برخوردار باشند.

کد خبر 10280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز