دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در جمع استانداران گفت: باید با مردم بودن و رسیدگی به مسائل آنان به یک فرهنگ تبدیل شده و در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد دوشنبه در نشست استانداران سراسر کشور، دسته‌بندی مردم به گروه‌ها و طبقات مختلف را کار انسان‌های جاهل دانست و افزود: مردم ایران 70 میلیون انسان موحد، مومن و طرفدار نظام هستند، نباید به مردم نگاه طبقاتی و دسته‌بندی شده داشت البته مستضعفین و محرومین در اولویت رسیدگی قرار دارند.

وی با بیان این‌که "مدیریت زمانی ارزش دارد که بر پایه معیارها و ارزش‌های انسانی و الهی باشد" اظهار کرد: نباید رسیدگی به طبقات و توده‌های مختلف مردم را با هیچ چیز عوض کرد. اگر کسی رضایت عموم مردم را به رضایت عده معدودی بفروشد، بدون تردید آن شخص از اصول و معیارها خارج شده است. خدمت‌رسانی به مردم آن است که بر پایه اصول انجام شود و نباید در خصوص مصالح و منافع مردم به زیاده‌خواهان امتیاز داد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود شرایط کشورمان در منطقه و جهان را ممتاز دانست و گفت: کسانی که خیال می‌کردند، اقتدار ملت ایران خدشه‌دار شده است، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اقتدار ملت ایران حتی نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و دنیا مبهوت عظمت ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که " امروز ایران یک ابرقدرت صالح فرهنگی و انسانی است، نه یک ابرقدرت ظالم و ستمگر" خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند از جایگاه و توان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای به نفع سیاست‌های استکباری خود استفاده کند.

وی افزود: امروز فهم سیاسی مردم افزایش یافته و از بسیاری از مدعیان بالاتر است، افقی که مردم دنبال میکنند بسیار فراتر از آن چیزی است که مدعیان تصور می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: باید برای ارتقای سطح استان خود تصمیمات مهم و بزرگی اتخاذ کنیم و بدانید اگر دچار بحران مدیریت و تصمیم‌گیری شدید، نخواهید توانست کاری از پیش ببرید.

احمدی‌نژاد وحدت موجود در کشور را بی‌نظیر دانست و گفت: همبستگی و اتحاد ملی که امروز در کشورمان حاکم است، بسیار بیشتر از سال‌های گذشته می‌باشد.

وی خواستار تمرکز استانداران روی اقدامات عالمانه و مردمی شد و از آنان خواست خود را برای اجرای هرچه بهتر هدفمند کردن برنامه‌ها آماده کنند و برای آن برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی داشته باشند.

وی همچنین ارتقاء سطح فرهنگی و توجه به ارزش‌های فرهنگی جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای ارتقاء بخش فرهنگ در بودجه سال آینده مبلغ مناسبی پیش‌بینی شده است و باید تلاش کرد حداکثر این بودجه در بخش تقویت محتوایی و نرم‌افزاری فعالیت‌های فرهنگی به کار گرفته شود و آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل فرهنگی مردم هرچه بیشتر تقویت شود.

کد خبر 102575

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز