یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولی رحیمی،هنرمند نامی و کمانچه‌نواز شاخص موسیقی منطقه خراسان زنده نماند تا شاهد تجلیلش در جشنواره موسیقی فجر امسال باشد

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی ایران که این روزها در بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر فعال است، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: استاد ولی رحیمی قرار بود به همراه استاد علیرضا شهبازی از ایل قشقایی، استاد حسن مصطفی پور از کردستان، استاد یوسف اوهانس از آذربایجان، استاد محمد اسحاق بلوچ نسب از سیستان و بلوچستان،استاد عاشور گلدی از گلستان،استاد غلامرضا آلمه جوقی از خراسان  مورد تقدیر قرار بگیرد که متاسفانه چند روز قبل از جشنواره دار فانی را وداع گفتند.[به یاد ولی رحیمی] وی افزود از خانواده آن زنده‌یاد دعوت شد تا تقدیر نامه را از دست اندر کاران برنامه دریافت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین موسی جرجانی، هوشنگ جاوید، پروین بهمنی، مناف ایران پناه، داریوش علیزاده و محسن شهرناز‌دار کارشناسان و پژوهشگرانی هستند که در این برنامه به ترتیب در مورد موسیقی گلستان، خراسان، قشقایی، کردستان، آذربایجان و سیستان و بلوچستان سخنرانی می‌کنند.

این برنامه هر شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

از سوی دیگر گزارش‌های دریافتی از اجراهای شب دوم همچنان از بی‌نظمی و اقبال کم تماشاگران حکایت دارد.

استقبال از ارکستر سمفونیک در شب دوم و سالن نیمه‌خالی کنسرت عسگری
از سوی دیگر سایت انجمن موسیقی ایران از اقبال کم‌نظیر تماشاگران در روز دوم اجرای ارکستر سمفونیک تهران خبر داد. ارکستری که در تالار وحدت 700 نفره به اجرای برنامه پرداخت در مقابل گزارش‌ها از نیمه خالی بودن کنسرت حمید عسگری در سالن میلاد خبر می‌دهد به نحوی که خود وی هم از این امر تعجب کرده و گفته است که تا کنون سابقه نداشته است کنسرتش با چنین بی اقبالی روبرو شود.

محسن رجب‌پور ، مدیر گروه آریان و مدیر اجرای این کنسرت در گفت وگویی با همشهری آنلاین از این همه بی‌نظمی در ارائه بلیت انتقاد کرد و گفت که متاسفانه دست اندرکاران جشنواره به سخنان و تجربه‌هایی که ما در فروش بلیت داشتیم توجه نکردند و این گونه با آبروی برخی از بهترین هنرمندان موسیقی پاپ بازی کردند.

از جمله اتقاقات جالب جشنواره موسیقی فجر روانه‌کردن گروه ارغنون مشکین شهر بعد از اجرای روز نخست بوده است. خبرگزاری مهر در گفت و گویی با هادی محمدی سرپرست این گروه از مشکلات گروه در راهیابی به جشنواره خبر داد و نوشت که انجمن موسیقی این شهر هیچ کمکی به  این گروه نکرد و دست اندرکاران جشنواره هم به آنها گفته‌اند که بعد از جشنواره باید محل اقامت را  تخلیه کرده و به شهرشان برگردند. این درحالی است که به گفته آقای محمدی،‌آنها نخستین بار است که به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند.

 

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی جشنواره موسیقی  فجر برنامه‌های روز چهارم جشنواره به شرح زیر است:

سالن رودکی : ساعت 18و30 گروه کر دفتر موسیقی به رهبری رازمیک اوحانیان (بخش جنبی)، ساعت 21 گروه کر "فرهنگسرای اندیشه" به سرپرستی مهدی جاور و گروه کر "باشگاه آرارات" به سرپرستی سوزان زاروکیان (بخش رقابتی موسیقی کلاسیک).

سالن همایش  های برج میلاد : کنسرت گروه موسیقی پاپ در بخش جنبی بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای بنیامین در دو سانس 18و30 و 21و30 اختصاص دارد. 

سالن سوره حوزه هنری : ساعت 18و30 گروه سنتی" گلگشت " به سرپرستی علی اصغر عربشاهی و گروه "ندای هاتف" به سرپرستی سینا علم ( بخش رقابتی موسیقی سنتی) ، ساعت 21 گروه دو تار نوازی محمد یگانه (بخش جنبی موسیقی سنتی).

سالن اندیشه حوزه هنری : ساعت 18و30 گروه "آریژ" به سرپرستی مهدی مدرس ( بخش جنبی موسیقی سنتی) و ساعت 21و30 گروه "لیلة القدر"به سرپرستی صالح دریایی (بخش ذکر و ذاکرین و مولودی).  

فزهنگسرای نیاوران : ساعت 18و30 کنسرت گروه موسیقی "درخشش" به سرپرستی محمدرضا قاسمی نژاد و "دیروز - امروز" به سرپرستی محمد ابراهیمیان (بخش رقابتی موسیقی پاپ ) و ساعت 21 کنسرت گروه "فیض علی حسن اف " (بخش بین الملل).

فرهنگسرای ارسباران : ساعت 18و30 کنسرت گروه موسیقی "سهند" به سرپرستی عسگر مسن بناب و "دده قور قورد" به سرپرستی کوثر علی شهبازی (بخش رقابتی موسیقی نواحی) و ساعت 21 کنسرت "کردستان" به سرپرستی حسن مصطفی پور و سخنرانی مناف ایزد پناه .

پردیس ملت :  ساعت 19و30 کنسرت گروه موسیقی "ترنم جان " به سرپرستی محمدرضا صفی .

خانه هنرمندان : ساعت 16 سخنرانی "راضیه سلطان اف" با موضوع بررسی تطبیقی شش مقام ازبکستان و موسیقی دستگاهی ایران و یرساین باسیکارا با موضوع تجدید سازهای فولکوریک و آثار موسیقی قزاقی و بررسی موردی شرتر-ساز ملی قزاقستان.

سالن شهید سلیمانی (منتخب جشنواره معلولین) : ساعت 19 کنسرت گروه مهرآوا و تکنوازی کمانچه نعمت بهاروند.

کد خبر 102530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز