شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ویژه‌ای اعلام کرد: برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

به گزارش ایسنا، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که در هفته جاری سامانه‌های بارشی به طور متناوب از روی ایران عبور می‌کنند. در حالی که یکی از این سامانه‌ها که در جنوب و بویژه جنوب شرق کشور فعال است بتدریج از روز یکشنبه از نوار شرقی خارج می‌شود، موج دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و استانهای واقع در شمال‌غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سپس از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

از اواخر روز یکشنبه (9 اسفند) سامانه دیگری که فعالیت بارشی خوبی نیز دارد، از نوار غربی وارد کشور می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی سبب بارش باران و برف می‌شود. 

این سامانه در روز دوشنبه در استانهای واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس موجب بارش باران و برف، وزش باد، در برخی نقاط رعد و برق و در استانهای خوزستان و بوشهر باد و گرد و خاک می‌شود.

شدت فعالیت این سامانه در این روز در منطقه غرب، شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است که بتدریج از اواخر این روز و طی روز سه‌شنبه در مناطق مرکز، تهران، جنوب، جنوب‌شرق، شرق و شمال‌شرق، بارش باران و برف، وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در این روز بارش در منطقه جنوب و جنوب‌شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که با عبور تناوبی امواج لایه میانی جو از روی کشور تا اواخر هفته جاری در اغلب نقاط کشور به تناوب بارش باران، وزش باد در نواحی جنوبی رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف را شاهد باشیم.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور در روز یکشنبه آسمان تهران را قسمتی ابری در اواخر وقت افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دما در این مدت با یک درجه افزایش به 5 و 15 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این مدت با دو درجه کاهش به 3 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 102427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز