همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه نشست‌ تخصصی شورای عالی قرآن که با حضور اساتید، قاریان قرآن کریم، گرو‌ه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، دعا‌خوانان و مبتهلان از 29 بهمن تا 5 اسفند‌ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری بود، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، هفتمین و آخرین روز از نشست‌ تخصصی شورای عالی قرآن که با حضور استادان، قاریان قرآن کریم، گرو‌ه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، دعا‌خوانان و مبتهلان به نشست تخصصی اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم اختصاص داشت، روز گذشته 5 اسفندماه از ساعت 14:30 تا 21 در حسینیه زهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه نشست تخصصی «استادان، قاریان قرآن کریم، گرو‌ه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، دعا‌خوانان و مبتهلان» نیز به منظور تبادل‌ آخرین آرا و نظرات درباره حوزه قرائت، مدیحه‌، دعا و ابتهال ‌پنج‌شنبه 29 بهمن‌، با حضور «هلباوی» از قراء مصری و سایر شخصیت‌های قرآنی کشور در این مکان برگزار شده بود.

این نشست از 29 بهمن‌ماه تا 5 اسفند‌ماه سال جاری به همت شورای عالی قرآن برپا ‌شد و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه جلسات آموزشی ویژه قاریان ممتاز سراسر کشور برپا ‌شد که این جلسات روز جمعه، 30 بهمن‌ماه، نیز از ساعت 8:30 الی 21 ادامه داشت.

همچنین شنبه، اول اسفند‌ماه هم این نشست از ساعت 8:30 الی 21 با حضور مبتهلان ممتاز سراسر کشور برگزار ‌شد و نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، دوم و سوم اسفند‌ماه نیز جلسات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به گروه‌های ممتاز ‌هم‌خوانی قرآن و مدیحه‌سرایی از سراسر کشور اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه، چهارم اسفند‌ماه، برگزاری میزگرد قراء ممتاز و بین‌المللی از ساعت 14:30 الی 21 بخش دیگری از برنامه‌های این نشست بود، در روزهای چهارشنبه، پنجم اسفند‌ماه، این جلسه به قراء بین‌المللی جوان اختصاص داشت و در نوبت بعداز ظهر از ساعت 14:30 الی 21 با حضور پیشکسوتان قرآنی کشور، همچنین استادان و قراء بین‌المللی در دو نوبت مربوط به روز‌های سه‌شنبه و چهار‌شنبه برگزار شد.

به گزارش ایکنا مراسم اختتامیه نشست تخصصی شورای عالی قرآن، شب گذشته 5 اسفندماه از ساعت 20:30 پس از اتمام آخرین نشست با حضور «سیدعلی سرابی» قائم مقام شورای عالی قرآن، «خواجه‌پیری» رئیس سابق مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و جمعی از اساتید و قاریان قرآن کریم برگزار شد.


سرابی در این مراسم طی سخنانی با تشکر از «هلباوی» که مسئولیت مدرسی این نشست‌ها را برعهده داشت و همچنین از «مهدی دغاغله» که زحمت ترجمه این نشست‌ها را بر عهده داشت و از همه اساتید و قاریانی که از شهرستان‌های مختلف حضور پیدا کرده بودند، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست‌ها ارتقای علمی و فنی جامعه قرآنی کشور است، در لا به لای بحث‌ها شاید بحث‌های تکراری هم مطرح شود، اما مطالب جدیدی هم در این بین بیان ‌شد و حتی در لا به لای این مطالب تکراری، مباحثی مطرح می‌شود که تازگی دارد. تولید علم هم همین گونه است، که در لا به لای مطالب قدیمی و تکراری مطالب جدیدی زاده می‌شود.

وی افزود: توقع ما این نیست که مطالبی که این‌جا گفته و بحث می‌شود، برای همه افراد جدید باشد، اما به هر حال مطالب جدیدی گفته شد و طبق روال سال‌های گذشته لوح فشرده این نشست‌ها تهیه و به صورت بسته آموزشی در اختیار جامعه و فعالان قرآنی قرار می‌گیرد.

قائم مقام شورای عالی قرآن در ادامه سخنانش تصریح کرد: شورای عالی قرآن، از شما فعالان و جامعه قرآنی توقع دارد که در این برنامه‌ها شرکت کنید و همچنین ما را از نظرات اصلاحی خود بهره‌مند کنید. توقع و انتظار داریم که از تجربیات خود برای ما بنویسید و یا با هم در این مورد صحبت کنیم و حتما ما را راهنمایی کنید تا در نشست‌های بعدی شاهد بهره‌وری بیشتری باشیم و ضعف‌های این نشست در نشست‌های بعدی تکرار نشود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: شورای عالی قرآن یک سری وظایفی دارد، ممکن است انجام این مسئولیت‌ها موجب کدورت بعضی از فعالان قرآنی شود، باید برای پیشبرد اهداف معیاری داشته باشیم که بیشترین حساسیت ما هم در مورد مسائل فنی است و ادعا هم نداریم حق را کامل ادا می‌کنیم، البته محدودیت‌هایی هم داریم. ممکن است در این موارد از دست ما ناراحت شوند، اما اجرای این معیارها موجب اعتلای جامعه قرآنی می‌شود، اما با این وجود مشتاق شنیدن نقطه نظرات همه عزیزان هستیم. 

کد خبر 102323

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز