پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در واکنش به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا از کشورش برای فاصله گرفتن از ایران در حضور احمدی نژاد خطاب به کلینتون گفت

 از دیگران می‌خواهیم درباره منطقه و تاریخمان به ما درس ندهند، ما مصلحت خودمان را بهتر ازدیگران می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در پاسخ به سئوالی درباره درخواست هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از سوریه برای دور شدن از ایران با به تمسخر گرفتن درخواست کلینتون گفت: ما امروز دور هم جمع شدیم تا توافقنامه جدایی میان سوریه و ایران را امضا کنیم... اما شاید اشتباهی به سبب ترجمه یا محدودیت فهم رخ داد و ما توافقنامه لغو روادید را امضا کردیم، نمی‌دانیم آیا این موضوع با آن اظهارات(اشاره به کلینتون) منسجم است یا خیر، اما تعجب می‌کنم که چگونه آنها(آمریکایی‌ها) از ثبات در خاورمیانه و صلح و تمام اصول جذاب دیگر حرف می زنند، اما خواهان دوری و جدایی میان دو کشور می شوند؛ من از سوریه و ایران صرف نظر از روابط راهبردی و ایمان آنها به اول مشترک حرف نمی زنم.

وی افزود:  من از تصمیم مستقل و ارتباط و پیوند میان ملتها و تقویت منافع حرف می زنم، درباره دروسی که ما آن را فرا گرفته ایم، از دیگران می‌خواهیم به ما یاد ندهند که درباره منطقه و تاریخ خودمان چگونه عمل کنیم، ما مشخص می‌کنیم که امور به چه سمتی خواهد رفت، ما مصلحت خودمان را بهتر می‌دانیم.

اسد با طعنه خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفت: البته از توصیه های آنها تشکر می کنیم!

اسد همچنین درباره تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد ما باید در هر حالتی و هر لحظه برای مقابله با تجاوز احتمالی اسرائیل آماده باشیم.

رئیس جمهوری سوریه اساس و ماهیت رژیم نامشروع و اشغالگر اسرائیل را مبتنی بر تجاوزگری و اشغالگری و توسعه طلبی و سلطه جویی دانست.

وی افزود : صرف نظر از این اظهارات تهدیدآمیز، ما همواره خودمان را برای حمله کوچک یا بزرگ اسرائیل آماده کرده ایم، اما اگر بخواهیم به این اظهارات نگاه کنیم، شاید دو پیام داشته باشد، یکی برای سوریه و جریان مقاومت در منطقه تا آن را وادار به تسلیم و سازش کنند و پیام دیگر هم ممکن است برای اسرائیلی ها باشد تا روحیه آنها را پس از ناکامی ها و شکست‌هایی که اسرائیل متحمل شد، افزایش دهد، پاسخ ما به این تهدیدها روشن است، باید در هر حال و هر لحظه آماده باشیم، زیرا تجاوزگری اسرائیل ممکن است به هر دلیل و بهانه ای انجام شود.

کد خبر 102318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز