سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گرد و غبار طی 2 روز گذشته زندگی مردم در 8 استان غرب و جنوب غرب کشور را مختل کرد

این گرد و غبار که منشأ آن بیابان‌ها و صحراهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای غربی ایران است، به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خوزستان از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد این پدیده که به‌صورت کم‌اثر‌تر در تهران هم بروز کرده بود، امروز در کشور به‌تدریج کاهش پیدا کند.این پدیده در استان کردستان، وضع آلودگی هوا را در سنندج به وضعیت کاملا بحرانی رساند و به همین خاطر مدارس این شهر، دیروز در شیفت بعدازظهر تعطیل شد.

این استان سال گذشته هم خسارات  زیادی از پدیده گرد و غبار متحمل شده بود و کارشناسان از اینکه امسال این پدیده در زمستان دوباره به استان بازگشته است، اظهار تعجب کرده‌اند. در لرستان هم وضعیت بهاری که با بارش هفته‌های اخیر در استان پدید آمده بود یکباره با بروز گرد و غبار محو شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان4اسفندگفت که وضعیت آلودگی هوای این استان، 53/14 برابر حد استاندارد بوده است. در زنجان به خاطر این پدیده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان از بیماران قلبی، تنفسی، افراد مسن، زنان باردار و کودکان خواست که تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی همچنین4اسفند با اعلام اینکه دید افقی در جاده‌های زنجان به 2 کیلومتر کاهش یافته است از رانندگان خواست با احتیاط در جاده‌ها رانندگی کنند. با این حال وی گفت که وضعیت سلامت هوای زنجان هنوز به مرز بسیار پرخطر نرسیده است و به همین دلیل دیروز مدارس و ادارات استان تعطیل نشدند.

این حرف‌ها را اما مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اعلام اینکه وضعیت آلودگی گرد و غبار در شهر زنجان از مرز خطرناک عبور کرده است نقض کرد. استان‌های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و قزوین دیگر استان‌های کشور بودند که در 2 روز گذشته این پدیده در آنها گزارش شده است.

کد خبر 102222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز