سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

مریم کاظمی نمایش «قصر یک بچه‌موش» را بهار سال 89 طی رپرتوآر کودک و نمایش مرکز هنرهای نمایشی شهرداری تهران در فرهنگسراها به صحنه می‌برد.

کاظمی در این باره به مهر گفت: هم‌اکنون تمرینات نمایش قصر یک بچه‌موش را برای اجرا در رپرتوآر کودک و نمایش مرکز هنرهای نمایشی  شهرداری تهران در سال 89 آغاز کرده‌ام. این نمایش به احتمال زیاد فرور دین تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به صحنه می‌رود.

قصر یک بچه‌موش، داستان پدر و پسری است که با هم زندگی می‌کنند و پسر تصادفا به زندگی موش‌ها علاقه‌مند می‌شود و داستانی درباره آنها می‌نویسد و اجرا می‌کند. وی درباره گروه بازیگران و مکان اجرای نمایش افزود: حسین محب‌اهری و من بازیگران نمایش هستیم.

هنوز مکان اجرای نمایش مشخص نشده ولی ترجیح می‌دهم قصر یک بچه‌موش را در یکی از فرهنگسراهای دختران، بهمن، ارسباران یا خانواده اجرا کنم. 

امضای یادگاری

علی باباچاهی مجموعه شعر «امضای یادگاری» را به‌زودی همراه با لوح فشرده روانه بازار کتاب می‌کند. این شاعر در این‌باره به ایسنا گفت: این کتاب گزینشی است از کتاب‌های «نم‌نم بارانم»، «عقل عذابم می‌دهد» و «قیافه‌ام که خیلی مشکوک است» که توسط نشر تحقیقات نظری اصفهان منتشر خواهد شد.

باباچاهی همچنین درباره مجموعه شعر «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورد» که چندی پیش توسط انتشارات نوید شیراز چاپ و پخش شده است، اظهار کرد: این کتاب که در واقع، سیر تکاملی کتاب «پیکاسو در آب‌های خلیج‌فارس» است،

از نوعی شفافیت فضا برخوردار است که در نهایت به تداخل فضا منجر می‌شود. او افزود: کتاب فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورد، محوریتی براساس اغتشاش‌های درون‌متنی داشته و بر طنز و نوعی لحن محاوره تکیه دارد.

دیگر تنها نیستم

محمدعلی طالبی فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» را برای پخش از شبکه 4 کلید زد. طالبی به مهر گفت: تصویربرداری چند روزی است در تهران شروع شده و تا 25‌‌اسفندماه تصویربرداری و تدوین همزمان تمام می‌شود.

احتمال دارد این فیلم 14 فروردین 89 روی آنتن برود. فیلمنامه این فیلم را محمدرضا یوسفی و محمدعلی طالبی نوشته‌اند. داستان این فیلم درباره زندگی پیرمردی سالخورده در تهران است. اکبر زنجان‌پور، معصومه میرحسینی و داریوش اسدزاده بازیگران این فیلم هستند.

محمدعلی طالبی فیلم‌های سینمایی «دیوار»، «تیک‌تاک»، «چکمه»، «کیسه برنج» و... را در کارنامه دارد اما این نخستین اثر تلویزیونی اوست. وی تا‌کنون با تلویزیون همکاری نداشته است.

کد خبر 102214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز