همشهری آنلاین: سازمان محیط زیست ایران در واکنش به خبر منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در مورد اهدای دو راس آهوی ایرانی از سوی این سازمان به ولیعهد قطر اعلام کرد: این کار برای تبادل دانش صورت گرفته و دو آهوی مورد نظر مبتلا به تب برفکی بوده و برای معالجه به مرکز تحقیقاتی دوحه فرستاده شده و بازگردانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی سازمان محیط زیست در توضیحاتی که برای خبرگزاری مهر ارسال کرده عنوان داشته که تبادل دانش و بهره مندی از آخرین دست آوردهای دنیا در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین گزاره‌ها در سازمان‌های پویا و روزآمد است، در همین راستا تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست با سایر کشورها مخصوصا کشورهایی که دارای اقلیم مشترک با کشورمان هستند یکی از مهمترین اولویت‌ها است.

در ادامه توضیحات این سازمان آمده است: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و حیات وحش به ویژه تب برفکی، در تلاشی مشترک با دامپزشکی دو نمونه از آهوان مبتلا که دارای شناسنامه هم هستند برای مداوا به مرکز تحقیقاتی دوحه در قطر ارسال و پس از انجام معالجه و آزمایش‌های لازم به کشور بازگردانده می‌شوند.

در توضیحات این سازمان در مورد این خبر ادعا شده که قطر دارای یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی بین‌المللی است که در زمینه بیماری‌های چهارپایان وحش مخصوصا غزال، آهو، قوچ و کل فعالیت می کند و از شهرتی جهانی برخوردار است.

کد خبر 102039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز