همشهری‌آنلاین: جلد دوازدهم فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان درچهل و هفتمین سالگرد آغاز به کار شورای کتاب کودک، عصر دوم اسفنددر تالار اجتماعات کتابخانه حسینیه ارشاد رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت این نهاد باسابقه، در این مراسم طبق سنت هرسال، کتابهای ادبیات کودک و نوجوان  که شورا در سال ۱۳۸۷ آنها را بررسی و به عنوان اثر ویژه برگزیده است معرفی می شوند که از بین این کتابها دو اثر "لالایی برای دختر مرده" نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و "طبقه هفتم غربی" نوشته جمشید خانیان به عنوان آثار ویژه سال 1387 از سوی شورای کتاب کودک شناخته شده‌اند.

همچنین توران میرهادی از وضعیت فرهنگنامه کودک و نوجوان در سال گذشته گزارشی ارائه می کند  ضمن رونمایی از دوازدهمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان  سرود شورا نیز نواخته می‌شود.

در بخشهای دیگر برنامه، گزارشهایی از فعالیت های شورای کتاب کودک و خانه کتابدار کودک و نوجوان، وضعیت کتابخانه‌های کودکان، کتابخانه‌های کوچک و وضعیت نشر کتاب کودک در سال ۸۷ ارائه می شود.

معرفی برنده دومین جایزه جعفر پایور در زمینه بازآفرینی و بازنویسی آثار کهن برای کودکان و نوجوانان و اهدای لوحهای سپاس شورای کتاب کودک نیز از جمله برنامه‌های مراسم سالگرد شورا است.

کد خبر 101858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز