گروه ادب و هنر: فیلم سینمایی طلا و مس با دریافت 10 جایزه،‌ موفق‌ترین فیلم مراسم تجلی اراده ملی بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شد

در مراسم تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، پس از طلا و مس، «عصر روز دهم» و «نفوذی»، بیشترین جوایزرا دریافت کردند. «پرواز مرغابی‌ها»، «حوالی اتوبان»، «پرسه در مه»، «لطفا مزاحم نشوید»، «شب واقعه»، «طهران تهران»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «از کوچه‌های باران»، «خواب بد»، «قصه‌ها و واقعیت‌ها» و «دویدن در میان ابرها» دیگر برگزیدگان این مراسم بودند که از 18 سازمان و نهاد، جوایز خود را دریافت کردند. از میان این 18سازمان، وزارت آموزش و پرورش، یکی از بزرگ‌ترین جوایز این دوره را به کارگردان طلا و مس اهدا کرد.

این وزارتخانه، ضمن تقدیر از میلاد مرادی نسب، بازیگر فیلم «دیگری» و اهدای پروانه حمایت به فیلم «همبازی» ساخته غلامرضا رمضانی، لوح تقدیر به همراه 15 سکه بهار آزادی را به همایون اسعدیان کارگردان فیلم طلا و مس اهدا کرد.

در ادامه مراسم، جوایز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به این شرح اهدا شد: لوح تقدیر و 10 سکه بهار آزادی به حامد محمدی فیلمنامه‌نویس فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به بهروز شعیبی بازیگر نقش اول مرد فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به نگار جواهریان، بازیگر نقش اول زن فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 4 سکه بهار آزادی به زهرا عباس زرگری، بازیگر خردسال فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 4‌سکه بهار آزادی به آیدا عادل پور، بازیگر فیلم طلا و مس و لوح تقدیر و 8 سکه بهار آزادی به همایون اسعدیان، کارگردان فیلم طلا و مس.

همچنین لوح تقدیر و 8 سکه بهار آزادی به محسن عبدالوهاب، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم لطفا مزاحم نشوید و لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به هدایت هاشمی، بازیگر نقش مکمل مرد فیلم لطفا مزاحم نشوید، از دیگر جوایز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود.

آنطور که ایسنا نوشته است، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد در این مراسم گفت: گروه‌های داوری که از سوی بخش‌ها و سازمان‌ها انتخاب می‌شوند، اصولا لازم نیست سینمایی باشند و پیشنهاد می‌کنم برای سال‌های آینده این افراد غیرسینمایی باشند تا از زاویه دید دیگران، جایگاه سینما را ببینیم و خلأ‌ها را پیدا کنیم. این پیوند می‌تواند راه را به فیلمسازان نشان دهد.

وی با بیان اینکه در جشنواره بیست‌وهشتم تلاش شده جنبه مردمی آن بیشتر شود، ادامه داد: حضور مردم در بخش‌های مختلف جشنواره باید دیده شود و همه‌چیز با حضور آنان تجلی پیدا می‌کند و بهتر بود در تیزری که در ابتدای مراسم از روند برپایی جشنواره نشان داده شد به‌جای در و دیوار، مردم را نشان می‌داد.

معاون سینمایی ارشاد درباره شباهت آرای داوران و رای مردم نیز افزود: همان کاندیداهایی که از سوی مردم در این 10 شهر معرفی شدند برگزیده داوران جشنواره هم بودند و این نشان می‌دهد نگاه داوران به مردم نزدیک بود و این سینما ما را به آن قد و اندازه‌های اصلی‌اش می‌رساند.

ابتدای این مراسم، 2 تقدیر ویژه هم صورت گرفت و لوح سپاس و جوایزی به فرج‌الله سلحشور برای فیلم «یوسف پیامبر» و غلامرضا منتظری، مدیرکل ارشاد گلستان برای برپایی موفق جشنواره اهدا شد. فرج‌الله سلحشور هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: یوسف بیش از آنکه خروجی و حاصل سینما باشد، حاصل زحمات علمای دین و تفاسیر علمای اسلام و گوشه‌ای از دریای بی‌کران قرآن  است.

من از 9 سالگی پای رحل قرآن و درس علما بزرگ شدم و آنچه شما دیدید حاصل آموخته‌های من هرچند ناقص از محضر بزرگان دین است و این هدیه را به حوزه علمیه قم تقدیم می‌کنم.در پایان مراسم، طلا و مس که موفق‌ترین فیلم بخش تجلی اراده ملی بود، پخش شد.

کد خبر 101783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز