سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در نشست خبری 27 بهمن گفت غنی‌سازی 20 درصد تا تامین نیاز کشور ادامه دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار شبکه العالم در نشست مطبوعاتی رئیس جمهور پرسید: چه نکات جدیدی در نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران درخصوص سوخت هسته‌ای که ظاهرا دیروز ارسال شده است، وجود دارد؟ غنی سازی اورانیوم 20 درصد را چه موقع انجام خواهید داد؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: ما هر مطلبی را اعلام کرده ایم انجام داده ایم، اگر بنا باشد انجام ندهیم برای چه اعلام کنیم؟

احمدی نژاد افزود: ما برای سوخت نیروگاه ها به تعداد معینی سانتریفیوژ نیاز داریم و در حال نصب آنها هستیم.

وی اضافه کرد: نسل جدید سانتریفیوژها را آزمایش کرده‌ایم که مراحل نهایی را می گذراند.

رئیس جمهور گفت: ظرفیت آنها تا پنج برابر سانتریفیوژهای موجود است و در آینده نزدیک، از آنها برای سوخت نیروگاه ها استفاده خواهیم کرد.

وی درباره زمان آغاز غنی سازی اورانیوم20 درصد اظهار داشت: غنی سازی 20 درصد را آغاز کرده‌ایم و محصول آن هم به دست آمده است و تا تامین نیاز کشور تولید را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: با کسی تعارف نداریم، وقتی گفتیم شروع کرده ایم یعنی اینکه شروع کرده ایم.

وی افزود: وقتی محصول آن درآمد و از آن در رآکتور تهران استفاده کردیم دیگران هم        می‌توانند بیایند ببینند، گرچه ماموران آژانس هم اکنون اطلاع دارند ما غنی سازی 20 درصد را به دست آورده ایم و تولید ادامه دارد.

 ساخت خط جداگانه تولید سوخت 20 درصد

رییس جمهور در ادامه نشست رسانه ای خود در پاسخ به پرسش خبرنگار سی ان ان که پرسید؛ آیا در صورت تأمین سوخت 20 درصد از سوی کشورهای دیگر، ایران تولید سوخت خود را متوقف خواهد کرد؟ گفت: اصل تولید سوخت 20 درصد در برنامه ما نبود.

احمدی نژاد افزود: ما می‌خواستیم برای نیروگاه ها سوخت تولید کنیم.

وی گفت: باور و تصور ما این بود که طبق مقررات و تعهدات اعضای آژانس، هر گاه ما نیاز به سوخت20درصد پیدا کنیم آن را در اختیار ما قرار می دهند.

رئیس جمهور افزود: مصرف سوخت 20 درصد ما کم است و سرمایه گذاری برای تولید آن به صرفه اقتصادی نیست.

احمدی نژاد گفت: اما ما از شش ماه قبل اعلام کردیم که به سوخت 20 درصد نیاز داریم که علت آن این بود که سوخت رآکتور تهران سال های آخر خود را می گذراند و باید ما از قبل پیش بینی کنیم.

وی افزود: برخلاف تعهدی که آنها داشتند حتی ما حاضر شدیم تبادل سوخت هم بکنیم، اما آنها شرایطی گذاشتند که به نظر ما شرایط درستی نبود؛ البته آنها گفتند می خواهیم ایران را از بمب دور کنیم.

رئیس جمهور گفت: پس از آنکه آنها به تعهد خود عمل نکردند و ما بارها با آنها مذاکره کردیم، این تصور در ایران پیدا شد که حسن نیت وجود ندارد بلکه آنها در این قضیه سوء نیت داشتند.

احمدی نژاد افزود: ما به آنها اعلام کردیم که زمان کم داریم و اگر این سوخت را در اختیار ما قرار ندهید و به تعهدات خود عمل نکنید، ما خودمان خواهیم ساخت.

وی گفت: اما طبق معمول آنها دیر حرکت می‌کنند و دو زاری آنها دیر می‌افتد.

رئیس جمهور افزود: ما مجبوریم خودمان بسازیم البته در حد نیاز خودمان سوخت20 درصد می سازیم گرچه با ابتکار عمل متخصصان، هزینه سرسام آور راه اندازی خط تولید سوخت 20 درصد کاهش یافت و ما اکنون یک خط تولید جداگانه ساخته‌ایم.

احمدی نژاد گفت: ما اصراری نداریم و توانایی تولید سوخت را داریم؛ اگر آنها تأمین کنند، شرایط عوض خواهد شد، اگر ندهند؛ ما که نمی توانیم به زور از آنها بگیریم.

وی افزود: آنها مثل کارهای دیگر غیراخلاقی و غیرقانونی عمل می کنند؛ خودمان می سازیم و منتظر آنها نخواهیم ماند.

پرونده تبادل سوخت بسته نشده است

خبرنگار رویتر در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید: در خبرها از قول مقامات ایرانی آمده بود، سه کشور روسیه، فرانسه و آمریکا نامه ای به ایران داده اند، حتی پیشنهاد هسته‌ای (به ایران) شده است، آیا صحت دارد؟ و آیا به معنای این است که ایران پرونده پیشنهاد اولیه تبادل سوخت که 1+5 داده بود، بسته است؟

رئیس جمهور پاسخ داد: نه پرونده تبادل سوخت بسته نشده است.

وی افزود: ما اعلام کرده ایم که در یک چارچوب عادلانه تبادل می‌کنیم.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: گرچه طبق مقررات آژانس برای مصارف انسانی همه اعضا موظفند، کمک و تامین کنند اما کسانی که مدعی اند طرفدار حقوق بشر و صلح آمیزبودن فعالیت های هسته‌ای هستند این وظیفه قانونی خود را انجام ندادند و گفتند تبادل می‌کنیم و ما هم گفتیم بسیار خوب تبادل می کنیم.

وی افزود: بعضی گفتگوها نیز انجام می شود که اگر به نتیجه رسید این تبادل انجام        می‌شود.

رسیدگی دستگاه قضایی به جرم سه آمریکایی

رئیس جمهور در ادامه نشست رسانه ای خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه واشنگتن پست درباره وضع سه آمریکایی زندانی در ایران گفت: ما از این که افرادی در هر جای دنیا در زندان هستند، خوشحال نیستیم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ما برای حدود سه میلیون و 600 هزار نفری هم که در آمریکا در زندان به سر می برند ناراحتیم، افزود: این سه نفری که نام بردید در واقع بدون مجوز از مسیر غیرقانونی تجاوز مرزی انجام داده اند.

وی تأکید کرد: درهمه کشورها برای کسانی که به شکل غیرقانونی حریم مرز را می شکنند مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور افزود: این افراد در اختیار دستگاه قضایی هستند و قانون به جرم این افراد رسیدگی خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: ما علاقه مند بودیم این افراد زودتر آزاد شوند اما آزادی آنها بستگی به نظر قاضی و جرمی که مرتکب شده اند، دارد.

وی افزود: البته افرادی از ایران هستند که نیروهای آمریکایی در کشور ثالث آنان را ربوده اند و به آمریکا منتقل کرده اند.

رئیس جمهور گفت: عده ای ایرانی با اینکه اجازه اقامت در آمریکا را داشتند، دستگیر شده اند.

آقای احمدی نژاد افزود: خانواده و وکلای آنها هم علاقه مند به ملاقات با آنها هستند که ما امیدواریم همه مسائل حل شود.

وی گفت: ما خوشحال نیستیم که افرادی در زندان به سر ببرند و امیدواریم هم ایرانی‌ها و هم آمریکایی ها آزاد شوند.

مردم ایران علاقه ای به توسعه روابط با انگلیس ندارند

خبرنگار پرس تی وی در ادامه نشست رسانه ای از آقای احمدی نژاد پرسید؛ با توجه به این که دولت ایران معتقد است شواهدی از مداخلات انگلیس در پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران وجود دارد، ایران تا چه حد در کاهش مناسبات با انگلیس جدی است؟

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش گفت: مناسبات امری دو طرفه است و به گرایش دو طرف نیاز دارد و اکنون سطح مناسبات با انگلیس بالا نیست.

آقای احمدی نژاد گفت: دولتمردان انگلیس رفتاری نشان می دهند که مردم ما علاقه‌ای به توسعه روابط با این کشور ندارند.

وی افزود: دولت هم از نظر مردم تبعیت خواهد کرد گرچه مبادلات اقتصادی را مردم انجام می دهند و دولت به طور مستقیم مبادله ای ندارد زیرا اقتصاد را مردم اداره می کنند.

رییس جمهور اضافه کرد: اکنون سطح ارتباطات ما با دولت انگلیس بالا نیست که این عمدتا از رفتار دولتمردان انگلیس ناشی می شود که هنوز حال و هوای صد سال پیش از ذهنشان بیرون نرفته است و در خیالات خود هستند.

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد؛ مردم انگلیس دولتمردان شان را از این حال و هوا در آورند.

 امیدواریم مسئولان روسیه درهمان جهتی که با ما توافق کرده اند حرکت کنند

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار آرتی روسیه که پرسید روسیه طی روزها و هفته های اخیر سیاست تشدید آمیزی را علیه سیاست های هسته ای ایران اتخاذ کرده است آینده رابطه دو جانبه را چگونه ترسیم می‌کنید؟

احمدی نژاد گفت : البته ما مواضع خصمانه ای را از روسیه ندیده‌ایم ؛ ما علاقه مند هستیم که رابطه ما توسعه پیدا کند و فکر می‌کنم اتفاق بیافتد چون ما به طور قهری با هم همسایه هستیم ؛یعنی نه روسیه می تواند از جای خودش کنده شود و به جای دیگری برود نه ایران.

وی اضافه کرد: ما کنار هم هستیم و باید با هم زندگی کنیم ،هم در حوزه دریای مازندران، دریای خزر، در آسیای میانه، در مسائل انرژی و هم در حوزه قفقاز، در مقابله با افراط گرایی و در مقابله با حرکت ناتو به شرق ، کارهای فراوانی می توانیم انجام دهیم.

احمدی نژاد گفت: در حوزه اقتصادی نیز کارهای خوبی را می توانیم با هم انجام دهیم و هر مقدار که تصمیم گیران روسیه اراده کنند و جلو بیایند ما آمادگی داریم و فکر می کنیم به نفع همه است اما آزاد هستند و هر دولتی می تواند تصمیم خودش را بگیرد و امیدواریم مسئولان روسیه در همان جهتی که با ما توافق کرده اند حرکت کنند.

همچنین خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد از رئیس جمهور درباره بودجه سال 89 پرسید: از هم اکنون که بودجه برای بررسی به کمیسیون تلفیق وارد شده است منتقدان دولت در خصوص بودجه شروع به یک نوع سمپاشی کرده اند بویژه در خصوص انبساطی بودن بودجه که معتقدند باعث تورم خواهد شد اگر انبساطی است یا خیر توضیح دهید؟

رئیس جمهور گفت : به نظر من آنها اشتباه می کنند در حالیکه ما رشد نقدینگی و کنترل تورم داشتیم، همه شاخص های اقتصادی ، معادلات جهانی به سمت انقباض حرکت می کنند یعنی به سمت کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری، بخشی از آن حتماً روی ما اثر می گذارد اگر ما هم در همان جهت حرکت کنیم که آسیب خواهیم دید، ما حتماً باید به سمت توسعه اشتغال و توسعه سرمایه گذاری حرکت کنیم که در بودجه هم به همین ترتیب دیده شده است.

احمدی نژاد افزود: ما فکر می کنیم خوب است آنهایی که انتقاد می کنند یک روش جایگزین پیشنهاد دهند که هم تورم ،کنترل و هم اشغالزایی ایجاد شود و هم رشد اقتصادی داشته باشیم، این روش خوب و عادلانه است و واقعاً آنها بگویند این کار را نکنید آن کار را بکنید ؛ کار شدنی انجام بدهند. بگذارید انتقاد کنند، انتقاد موجب رشد است.

 فرصت‌های آقای اوباما برای تغییر، محدود است

خبرنگار شبکه تلویزیونی آفاق عراق در ادامه نشست مطبوعاتی رئیس جمهور پرسید: شما در 22 بهمن به مسئله عراق و انتخابات پیش روی ان اشاره و تاکید کردید که امریکا و برخی کشورهای عربی خلیج فارس به دنبال برسر کار اوردن مجدد بعثی ها هستند آیا به نظر شما این طرح انجام می شود ؟

اقای احمدی نژاد پاسخ داد: همان طور که اشاره کردید متاسفانه دولتمردان امریکایی به دنبال این هستند که بعثی ها را در عراق حاکم کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حق انتخاب با مردم عراق است گفت : نباید کسی به دولت عراق بگوید چه کسی کاندیدا باشد ، چه کسی نباشد.

آقای احمدی نژاد افزود: اینکه من اعلام کردم که انها موفق نخواهند شد، این حرف مسئولان عراقی است؛ مسئولان عراقی گفتند ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد و ما نیز همین را گفتیم و اصل هم همین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دخالت نیست گفت: آنهایی که راه افتاده و امده اند و عراق را اشغال کردند، به بهانه اینکه می خواهند بعثی ها را بیرون کنند، نزدیک به یک میلیون نفر کشته و زخمی برجای گذاشته اند.

اقای احمدی نژاد افزود: الان امده اند و با اصرار دولت عراق را تحت فشار قرار داده اند که بعثی ها را باید بیاورید؛ خیلی کار زشتی است.

رئیس جمهور گفت: ما با هر نوع تحمیل به دولتها و ملتها در هر جای دنیا که باشد، مخالفیم به خصوص در عراق که برادران ما هستند.

آقای احمدی نژاد ا فزود: ما نظرمان را بلند اعلام می کنیم و محکوم می کنیم؛ این حق مردم ، مجلس و دولت عراق است که قانون داشته باشند ، تصمیم بگیرند و انتخابات برگزار کنند و هر چیزی هم که مردم عراق رای دادند همه باید بپذیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه انتخاب هر کسی حق مردم عراق است افزود: اما اینکه آ‌قای بایدن، خانم کلینتون و فلان شخص بیایند، دستورالعمل بیاورند و دولت عراق را تحت فشار قرار دهند و بگویند اجازه دهید تا بعثی ها بر سر کار بیایند، این هم با رفتار گذشته متناقض است و هم خلاف حق حاکمیت ملی دولت ها ، ملت ها و ملت عراق است و ما ان را محکوم می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: در 22 بهمن گفتم و اینجا هم جا دارد بگویم که اقای اوباما با شعار تغییر آمد، مردم آمریکا هم به او رای دادند، خیلی ها هم امید بستند و ما هم سعی کردیم کمکش کنیم.

آقای احمدی نژاد گفت: اما هنوز یک سال تمام نشده، نتوانسته است زندان گوانتانامو را که همه ملت‌ها گفتند خلاف حقوق بشر است تعطیل کند.

رئیس جمهور افزود: عده ای را ربوده و به زندان گوانتانامو برده اند و بدون قاضی، وکیل و نیز بدون رعایت حقوق یک متهم در انجا نگه داشته‌اند و در حال شکنجه آنها هستند.

آقای احمدی نژاد گفت: ما نمی‌دانیم آنها چه کسانی‌اند اما این رفتار، خلاف حقوق بشر است و اقای اوباما نتوانست این زندان را تعطیل کند.

رئیس جمهور افزود: از طرفی هم می‌بینیم که اقای اوباما آمده است و دارد به دولت عراق فشار می‌آورد تا بعثی ها را سر کار بیاورد.

آقای احمدی نژاد گفت: از طرفی نیروهای نظامی را در افغانستان اضافه می‌کند و از ان طرف خانم کلینتون راه می افتد و شروع به تهدید کردن می کند؛ خب، چه چیزی تغییر کرد ؟

رئیس جمهور افزود: فکر می کنیم فرصت های آقای اوباما برای تغییر، خیلی کم و محدود است، ملت ها به او فرصت نامحدود ندادند که هر کار دلش می خواهد بکند.

اقای احمدی نژاد گفت : البته می گویند عده ای صهیونیست هستند که به او فشار می اورند، ما این را رد نمی کنیم اما ایشان باید در این باره چاره کند.

رئیس جمهور افزود : نباید اقای اوباما سرنوشت ملت آمریکا را به دست صهیونیست ها بدهد و انها از طریق تسلط بر دولت امریکا به حقوق ملتها در خاورمیانه تجاوز کنند ؛ این غلط است.

اقای احمدی نژاد گفت: ما نمی خواهیم شرایط طوری شود که فردا بگویند ایشان (اقای اوباما) هم مثل اقای بوش شد.

رئیس جمهور افزود : ما می خواهیم اصلاح شود و تغییرات درستی از جمله در عراق صورت بگیرد.

اقای احمدی نژاد گفت : معاون رئیس جمهور آمریکا حق ندارد دولت عراق را تحت فشار قرار دهد ؛ به چه حقی و با کدام قانون ؟

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با همین ها مخالفیم افزود : ما می گوییم بروید و بگذارید مردم عراق، ایران، قطر، کویت، عربستان،‌ترکیه و افغانستان زندگی خودشان را بکنند.

اقای احمدی نژاد گفت : ما در کنار هم دوست هستیم ومی توانیم زندگی کنیم و نیازی به شما نداریم.

رئیس جمهور افزود : این موضوع داستان کسی است که بچه ای را بغل کرده بود و بچه گریه می کرد هر چه به دست بچه می دادند ساکت نمی شد ، عاقلی پیدا شد و گفت این بچه از قیافه تو می ترسد و گریه می کند ، بچه را زمین بگذار ساکت می شود ؛ این کار را کرد و بچه ساکت شد.

آقای احمدی نژاد گفت: مشکلات منطقه به خاطر کراهت منظر مستکبران است ؛ اگر اینها چهره کریه خود را بردارند و از منطقه بیرون بروند ، مشکلی در منطقه وجود ندارد و مردم  می‌توانند با هم زندگی کنند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه پرسید با توجه به سفر خانم کلینتون به منطقه وبرنامه ریزی امریکا برای طرح ایران هراسی، دیپلماتهای ایرانی برای خنثی سازی این طرح چه اقداماتی انجام داده‌اند و چه برنامه ای خواهید داشت ؟

رئیس جمهور پاسخ داد : فکر می کنیم امروز دیگر برای همه روشن شده است که این تحرکات با چه هدفی انجام می شود.

آقای احمدی نژاد گفت: اول اینکه، این تحرکات از موضع ضعف است، خیلی ضعف ، ضعفی که در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است.

رئیس جمهور افزود: دوم اینکه، هیچ منطق و استدلالی پشت ان نیست ؛ انها در هر کشوری که رفتند همانجا پاسخش رادریافت کردند.

آقای احمدی نژاد گفت: طبیعی است که انها برای اینکه بیایند وسیاست های خودشان را اعمال و خودشان را پشت ماسکی پنهان کنند ، می خواهند بر منطقه مسلط شوند بنابراین می گویند ایران خطرناک است.

رئیس جمهور افزود: الان همه می دانند ایران خطری ندارد و روابط ما با کشورهای همسایه روابط بسیار خوبی است.

اقای احمدی نژاد با بیان اینکه اینها تلاش کردند روابط ما را با یکی دو کشور منطقه کدر کنند و این موضوع هم در حال برطرف شدن است گفت: فکر نمی کنم انها نتیجه ای بگیرند ، انها خیال می کنند که می توانند جلوی صادرات نفت ما را بگیرند و با این سناریو به منطقه امده اند.

رئیس جمهور افزود : انها توانایی انجام این کار را ندارند و اجماع هم نمی توانند درست کنند.

اقای احمدی نژاد گفت : حتی اگر آن چهار یا پنج کشور با هم شوند اجماعی صورت نگرفته است زیرا 200 کشور در دنیا هستند که در این صورت انها منزوی می شوند.

رئیس جمهور افزود : فکر می کنم خود عقلای آمریکا می دانند، تنها راهی که در اختیار دارند همراهی و تعامل سازنده با ایران است.

آقای احمدی نژاد گفت: فرصت دیگری برای برون رفت درست مسائل منطقه و حتی مسائل جهانی در اختیار انها نیست.

رئیس جمهور افزود: تنها فرصت آنها این است که از ظرفیت ها و توانمندیهای ایران و اندیشه عادلانه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و این را خودشان هم می‌دانند.

‌آقای احمدی نژاد گفت: اما افرادی هم هستند که نانشان در این گونه گشت و گذارها و حرف زدن هاست ؛ بزنند ، خیلی مهم نیست.

روابط ما با چین بسیار خوب است

خبرنگار شبکه تلویزیونی چین در ادامه نشست مطبوعاتی رئیس جمهور پرسید: دیروز نوروز چینی اغاز شد که از شما می خواهم از طریق شبکه ما به مردم کشورم پیامی برسانید و دیگر اینکه چین تحت بزرگترین فشار امریکا برای تحریم ایران قرار دارد ، نظر شما در مورد روابط ایران و چین چیست ؟

اقای احمدی نژاد پاسخ داد: روابط ما با چین بسیار خوب، تاریخی و بسیار گسترده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران وچین در یک حوزه فرهنگی و تمدنی قرار دارند، گفت: امروز هم تهدیدات ایران و چین، تهدیداتی مشترک است.

اقای احمدی نژاد افزود: واقعا چند دولت مستکبر نمی خواهند که چین یک قدرت اقتصادی بزرگی باشد.

رئیس جمهور گفت : انها نمی خواهند چین یک قدرت اثرگذار در جهان باشد، بهانه درست می کنند، می ایند، فشار می اورند و می خواهند مسائل داخلی در چین درست کنند.

اقای احمدی نژاد افزود: ما با همه اینها مخالفیم و در برابر این فشارها از چین حمایت می کنیم و به خاطر اعتقادات، باوره ، منافع و دشمنان مشترک در کنار چین هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته انها تلاش می کنند اما موفق نخواهند شد زیرا چین

ملتی بزرگ و قدرتمند است.

اقای احمدی نژاد گفت : امروز چین به لحاظ علمی وهم به لحاظ اقتصادی قدرتی جهانی است وانها می خواهند چین را متوقف کنند و اسیب بزنند اما نخواهند توانست.

رئیس جمهور افزود: مجموعه سیاست های انها در منطقه ما شکست خورده است و باز هم شکست خواهد خورد.

اقای احمدی نژاد گفت: سال نو چینی راکه شبیه سال نو ایرانیان است، به مردم و دولت چین تبریک می گویم.

رئیس جمهور افزو : سنت هایی که مردم چین دارند خیلی شبیه سنت های مردم ایران است زیرا ما در یک حوزه فرهنگی و تمدنی هستیم.

اقای احمدی نژاد گفت: انشاء الله سال نو چینی ها سالی همراه با موفقیت و سربلندی برای مردم چین و همه ملت های جهان باشد.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری حیات پرسید : برنامه های دولت دهم برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری چیست ؟

رئیس جمهور پاسخ داد : قرار است که خودمان را در سال اینده فدای ایثارگران کنیم ؛ انشاء الله خودمان را در راه ایثارگران ، ایثار می کنیم.

اقای احمدی نژاد گفت : اگر اجازه دهید از معاون امور ایثارگران بخواهیم تا مفصل این برنامه ها را برایتان تشریح کند اما این را بدانید که ما خودمان را فدای ایثارگران می کنیم.

خبرنگار رادیو تهران هم از رئیس جمهور پرسید : موضوع الودگی هوا وترافیک سنگین امروز تهران به عنوان یک بحران مطرح شده است ایا این بحران واقعا راه حل ندارد ، شما چه پاسخی برای مردم تهران دارید ؟

رئیس جمهور پاسخ داد : یک زمانی بود که الودگی به طور کامل با ترافیک مرتبط بود ، الان این نسبت کاهش پیدا کرده اما هر دو مسئله مهمی است.

اقای احمدی نژاد با بیان اینکه راجع به الودگی هوای تهران کارهای خیلی خوبی شده است گفت : اتوبوس ها اضافه شده ، سوخت عوض شده، خودروها گازسوز شده و متوسط مصرف خودروها با ورود موتورهای جدید کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمهور افزود : در چهار سال قبل از دولت نهم سالانه 150 تا 169 روز هوای ناسالم در تهران داشتیم اما در حال حاضر این منحنی پایین افتاده و هوای ناسالم ، 16 تا 35 روز است و یک سال هم دو روز شد.

اقای احمدی نژاد گفت: البته تغییرات اب و هوایی نیز موثر است اما مواردی را هم که نام بردیم ، موثر بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جابجایی ها هم راه حل دارد درباره هماهنگی برای این مهم ابراز امیدواری کرد.

اقای احمدی نژاد گفت: ما در مدیریت حمل ونقل شهر تهران تقریبا دخالتی نداریم و همه کارهایی که تصمیم می گیرند می توانند انجام دهند.

رئیس جمهور افزود : دولت پشتیبانی هم کرده است به نحوی که در دولت نهم بیش از 6 تا 7 برابر دوره مشابه دولت های قبل به حمل ونقل تهران کمک کردیم و الان هم این کار را انجام می دهیم.

اقای احمدی نژاد تصریح کرد: بالاخره کارها باید یک مقداری دقیق تر ، با برنامه های جامع تر و سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس جمهور گفت: راه حل اصلی این است که مهاجرت به تهران متوقف شود که در حال حاضر نزدیک به توقف است.

اقای احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جمعیت تهران باید کاهش پیدا کند افزود: در اینده نزدیک برنامه هایی را در این زمینه اعلام خواهم کرد.

رئیس جمهور گفت: حمل ونقل عمومی در تهران باید گسترش پیدا کند و این یک اصل است که امیدوارم محقق شود.

همراهی مصر و عربستان با ایران شرایط منطقه را تغییر می‌دهد

 خبرنگار شبکه تلویزیونی جام جم در ادامه نشست خبری رئیس جمهور پرسید: حمایت برخی کشورهای عربی از جمله مصر و عربستان از وقایع غزه و یمن و همچنین شیطنت های برخی رسانه های این کشورها در حوادث پس از انتخابات ایران باعث موضع گیری هایی شد؛ در حال حاضر موضع ایران در برابر این دو کشور چیست؟


آقای احمدی نژاد پاسخ داد: ما خواهان روابط دوستانه با همه ملت ها و دولت ها به جز رژیم صهیونیستی هستیم.

رئیس جمهور ارتباط با دولت های منطقه را از اولویت های روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: هم عربستان و هم مصر کشورهای مهم جهان اسلام و منطقه ما هستند.

آقای احمدی نژاد افزود: همراهی آنها با ایران شرایط منطقه را تغییر خواهد داد و فرصت ها را از متجاوزان، اشغالگران و دست اندازان به منطقه خواهد گرفت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما هیچ گاه به دنبال تنش با هیچ دولتی به خصوص با کسانی که با آنها احساس برادری و دوستی داریم، نبوده ایم.

آقای احمدی نژاد گفت: اما بالاخره فکر می کنیم دشمن ها می آیند، فشار می آورند، طراحی می کنند و اطلاعات غلط می دهند و بعضی دوستان ما را به موضع گیری های نادرست وادار می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با همان حوصله همیشگی مسائل را دنبال و گفتگو می کنیم، افزود: به دنبال این هستیم که سوء تفاهم های دشمن ساخته برطرف شود و ظرفیت های ملت های منطقه در خدمت پیشرفت منطقه قرار بگیرد.

خبرنگار روزنامه اطلاعات پرسید: گفته بودید مبادله سوخت با غرب هیچ اشکالی ندارد و آقای متکی هم در غرب گفت که مسئله تبادل سوخت به زودی حل خواهد شد، اما بعد از چند روز خبر از آغاز غنی سازی 20 درصد دادید؛ در این مدت چه اتفاقی افتاد که به تغییر تصمیم گیری ایران منجر شد؟

رئیس جمهور پاسخ داد: اتفاقی نیفتاده است و تغییر تصمیم گیری هم نیست، همه حرف ها را کنار هم بگذارید.

آقای احمدی نژاد گفت: ما از قبل هم گفته بودیم بین دو تا سه ماه فرصت می دهیم، قبل از آن گفتگوی تلفنی هم من گفتم فرصت رو به اتمام است؛ آنجا هم گفتم ما تبادل می کنیم و الآن هم می گویم ما تبادل می کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تبادل سوخت حتی با امریکا آماده هستیم، افزود: امریکا هم واقعا بخواهد بیاید و تبادل سوخت انجام دهد، ما انجام می دهیم، ما مشکلی نداریم.

آقای احمدی نژاد گفت: من در سخنرانی 22 بهمن هم گفتم؛ امریکا بیاید سوخت 20 درصد بدهد ما پولش را می دهیم.

رئیس جمهور افزود: نه، اگر مثل بقیه بخواهد بداخلاقی بکند، آن هم معادلش سوخت سه و نیم درصد به آنها می دهیم؛ اما مبادله باید همزمان انجام بشود و ما سوختمان را تحت آژانس در ایران قرار می دهیم.

آقای احمدی نژاد گفت: این حرفی است که از اول گفتیم؛ نه اینکه هزار کیلو، 800 کیلو، 1200 کیلو سوخت سه و نیم درصد مثلا خیلی چیز مهمی است اما برای این است که ما با ادبیات سلطه مخالفیم.

رئیس جمهور افزود: اینکه برای یک همکاری سازنده در امور انسانی بگویند ما می خواهیم ایران را از بمب دور کنیم این خیلی حرف بدی است .

آقای احمدی نژاد گفت: با سوخت سه و نیم درصد اگر کسی در دنیا بمب درست کرده است، اعلام کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر منظورشان درصدهای بالاست که ما همین الآن هم می توانیم غنی سازی کنیم، نمونه اش غنی سازی 20 درصد است.

آقای احمدی نژاد افزود: سیستم خیلی ساده است، نه اینکه عملکردش ساده باشد بلکه دیاگرامش ساده است؛ ما الآن سوخت سه و نیم درصد دادیم از آن طرف 20 درصد گرفتیم، سوخت 20 درصد می دهیم 80 درصد می گیریم.

رئیس جمهور گفت:‌ این دستگاه فقط انواع اورانیوم را از هم جدا می کند و در واقع تفکیک کننده سانتریفیوژ است؛ 235 با 238 را از هم جدا می کند .

آقای احمدی نژاد افزود: به این دستگاه سوخت هفت دهم درصد می دهیم، سه و نیم درصد می دهد، سه و نیم درصد را می دهیم 20 درصد می دهد و اگر 20 درصد را بدهیم 80 تا 90 درصد می دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد گفت: می خواهم به آنان بگویم اگر دنبال بهانه جویی هستید، بهانه دیگری درست کنید، ما هم هستیم؛ تجربه هم نتیجه این گونه رفتارها را نشان داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از این گونه رفتارها استقبال نمی کنیم، گفت : مبادله سوخت هنوز وجود دارد؛ البته پیشنهادهایی هم دادند که در حال گفتگو هستیم که اگر علاقه مند باشند مبادله می کنیم و اگر نباشند خودمان می سازیم، این خیلی ساده است و چیز پیچیده ای در آن نیست.

رژیم صهیونیستی همواره به جنگ فکر می کند

خبرنگار خبرگزاری قدس در ادامه نشست خبری درباره فرایند سازش در منطقه خاورمیانه از رئیس جمهور پرسید: هواداران این فرایند معتقدند ثمره تلاش های چهار ماهه اخیر خود را باید در اجلاس آتی سران عرب در لیبی ببینند و محتوای این فرایند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و تحمیل شرایط ناعادلانه بر فلسطین است.

این خبرنگار نظر رئیس جمهور را در این خصوص جویا شد و گفت آیا جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی سران عرب شرکت می کند؟

رئیس جمهور گفت: آنچه ما از برخی دوستان عرب شنیدیم عکس چیزی است که شما گفتید.

آقای احمدی نژاد افزود: به ما گفته اند ما از روند مذاکره و پیگیری امر سازش مأیوس شدیم و با این رژیم اشغالگر هیچ کاری نمی توان انجام داد.

رئیس جمهور گفت: ما امیدواریم که این نتیجه گیری که نتیجه گیری واقعی و درست است یک اندیشه عمومی در اجلاس سران عرب باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: بسیار واضح است که روند سازش به شکست کامل رسیده است و هیچ کس نمی تواند آن را احیا کند و معنا ندارد که کسی بیاید با دروغ و زور ، سرزمینی را اشغال کند و مردم آن منطقه را آواره ، زندانی ، قتل عام و ترور کند و بعد بگوید حالا بنشینیم و با هم تفاهم کنیم.

وی گفت: روشن است که امروز مقاومت در فلسطین بسیار پر شورتر ، سر زنده تر و مصمم تر از قبل است و این مردم فلسطین هستند که دارند مقاومت می کنند و امروز روح مقاومت یک روح جمعی در ملت فلسطین است و تا حق پایدار نشود صلحی محقق نمی شود.

رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی امیدی ندارد که بتواند از این روندها به نقطه ثابتی برسد و به فرض اینکه با چند نفر کاغذی را امضا کنند مسئله روی کاغذ حل نمی شود و نه ملت فلسطین و نه ملت های منطقه هیچ گاه این رژیم را به رسمیت نمی شناسند و جایی در منطقه ندارد و فلسفه وجودی آن زیر سوال است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره به جنگ فکر می کند افزود: البته هنوز مردد هستند و جرأت نکرده اند تصمیم خود را نهایی کنند.

رئیس جمهور گفت: طبق اطلاعاتی که ما داریم آنها دنبال این هستند که در بهار و تابستان آینده جنگی راه بیاندازند اما هنوز تصمیمشان قطعی نشده است.

وی گفت: ما فکر می کنیم مقاومت و دولت های منطقه آماده هستند که اگر این رژیم جعلی و دروغی دوباره دست به اقدامی زد این بار کارش را یکسره کنند و مسئله را خودشان حل کنند و دیگر به گفتگو و سازش نرسد.

ملت ایران می داند چگونه از منافع خود دفاع کند

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه قطعنامه و نگرانی های غربی ها درباره تولید سوخت 20 درصد ما بهانه ای برای پوشاندن ضعف، اختلاف نظرها و مشکلات اقتصادی آنهاست گفت: ملت ایران روی پای خود ایستاده است و به هیچ وجه از آینده و ادامه برنامه های خود نگرانی ندارد.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جوان درباره اقدامات دولت برای از میان بردن نا هماهنگی های اطلاع رسانی موجود درباره اقدامات دولت در مناطق محروم کشور و هدفمند کردن یارانه ها گفت: امیدواریم تدابیری که اندیشیده ایم به زودی جواب بدهد و اطلاع رسانی کامل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه البته اطلاع رسانی می‌شود و بازخوردی در جامعه دارد افزود : مردم بخاطر این اطلاع رسانی از خادمان خود تشکر هم می کنند ولی اطلاع رسانی آنطور که شایسته اقدامات انجام شده است، نیست.

وی گفت:‌ مقداری از این مشکل به رسانه‌هایی که در این جلسه حضور دارند نیز برمی گردد ، مرتب علیه دولت ننویسند، بعضی ها منفی می نویسند، خبرهای مثبت را هم منفی     می‌نویسند، اشکالی ندارد و این هم از تبعات آزادی است.

رئیس جمهور افزود:‌ امیدوارم مدیریت جدید رسانه ای دولت بتواند این نقیصه را با کمک خود شما از میان ببرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه الفرات عراق درباره از دست دادن حمایت روسیه و احتمال انجام دادن اقدامات علیه ایران و حمله احتمالی به ما گفت : بدانید که ملت ایران همیشه روی پای خود ایستاده است.

وی تأکید کرد: ما علاقه مندیم با همه دوست باشیم و دوست هم هستیم اما روی پای خود می ایستیم، ملت ایران می داند چگونه از منافع خود دفاع کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با روسیه ارتباطات خوبی داریم و علاقه مندیم آن را گسترش هم دهیم و با بقیه هم همینطور افزود: اینکه هجمه نظامی به ما شود ،‌این مسئله تمام شده است؛ کسی به این فکر هم نمی کند بنابراین این موضوع قابل بحث ما نیست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده ای از جمله برخی از افراد در دولت آمریکا و صهیونیست ها بال و پر می زنند اقدامی علیه ایران سازمان دهند گفت: اکنون کارها بدون منطق است.

وی افزود: آنها می خواهند بر منطقه مسلط شوند و ملت ایران را مانع می دانن ، این که رو شد و در مورد سوخت 20 در صد هم آنها نشان دادند که حتی در موارد انسانی هم حاضر نیستند همکاری کنند و به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس جمهور گفت: تهیه سوخت رأکتور برای بیماران و عملی کاملا انسانی است ، 6 ماه قبل ما این را اعلام کردیم و آمدند شرط گذاشتند برای ما، برای چه شرط می گذارید؟ این سوخت را بدهید.

احمدی نژاد افزود: اگر نگران تولید سوخت 20 درصد ما بودند که این هم دروغی جدید است ؛سوخت 20 درصد را طبق قانون بدون شرط به ما می دادند ، حالا ندادن ، ما خودمان تولید می کنی.

وی گفت: اینکه می بینید برخی از آنها ادامه می دهند این است که موضوع سوخت و 20 درصد و این ها نیست، موضوع چیز دیگری است و ما هم از ابتدا گفتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه حرف های متفاوتی از دولت آمریکا می شنویم افزود: یکی تند می رود، یکی کند می رود و یکی وسط، یکی دنبال تعامل و دیگری به دنبال دعواست،‌ روشن نیست که حرف اصلی را چه کسی در آنجا می زند و ما با چه کسی طرف هستیم.

احمدی نژاد گفت: اگر طرف ما اوباماست که من برایش پیغام دادم، جواب پیام من کو ؟ می گویند می خواهیم به ایران دست دوستی دراز کنیم، بسیار خوب ما دستی ببینیم که دوستانه باشد ؟.

وی افزود: اکنون مسائل کمی پیچیده تر است، درمیان دولتمردان آمریکا و در اروپا اختلاف نظر است، حرف های که می زنند و قطعنامه هایی که صادر می کنند برای پوشاندن این اختلاف نظرها و مشکلات اقتصادی است که دارند.

رئیس جمهور گفت: می خواهند روی این مسائل را بپوشانند مرتب قطعنامه صادر می کنند و خودشان هم می دانند که این قعطنامه ها ریالی ارزش ندارد، اثری ندارد حالا 500 قطعنامه شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه البته عده زیادی واقعا دنبال اصلاح و بهبود و روابط با ما هستند افزود: استقبال می کنیم و با آنها گفتگو و تلاش می کنیم اصلاح شود.

رئیس جمهورتأکید کرد: ما از آینده هیچ نگرانی نداریم.

حرکت ملت ایران پایه گذار دنیای آینده است

خبرنگاری در ادامه نشست مطبوعاتی رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی پرسید: حضور گسترده و یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن چه فرصت هایی را برای پیشرفت و دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی ایجاد کرده و چه میزان قدرت چانه زنی ما را افزایش داده است؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: هر 22 بهمن یک مأموریت و فتح و قله جدیدی است.

آقای احمدی نژاد افزود: حقیقت این است که انقلاب حیات بالنده و روح زنده در حال حرکت و تکامل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اهداف مردم در نخستین راهپیمایی 22 بهمن با راهپیمایی امسال متفاوت است گفت: اگر آن روز حل مسائل داخلی و تثبیت خود را دنبال می کردیم امروز 22 بهمن با حضور مردم اقدامی بین المللی و جهانی است.

رئیس جمهور افزود: حرکت ملت ایران به الگوی تمام عیار برای پایه گذاری دنیای آینده تبدیل شده و حضور مردم همه معادلات منطقه ای و بین المللی را تحت تاثیر تعیین کننده خود قرار داده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: انقلاب اسلامی منشأ اقتدار ملی و بین المللی را از پول و قدرت نظامی به قدرت اندیشه مردم و افکار عمومی تبدیل کرد.

رئیس جمهور با بیان این که مردم ایران تابع احزاب نیستند که بیانیه های آنها را انجام دهند گفت: زمانی که دهها میلیون انسان بدون هماهنگی قبلی و خودجوش در صحنه می آیند و یک حرف می زنند همه معادلات را تحت تاثیر قرار می دهند.

احمدی نژاد افزود: بحث چانه زنی نیست و ما در پی چانه زنی نیستیم زیرا این رفتار برای کسانی است که می خواهند معامله و سود خود را حداکثر کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در پی حداکثری کردن سود کل بشریت هستیم و زمانی به آرامش و نقطه هدف می رسیم که همه بشر در رفاه، صلح و امنیت بسر ببرند.

احمدی نژاد گفت: صلح و امنیت و پیشرفت ملت ها به همدیگر گره خورده است و هیچ ملت و دولتی نمی تواند خارج از امنیت جهانی برای خود امنیت تعریف و خود را جدا کند و بگوید من در امنیت هستم و بقیه جهان در نا امنی باشند؛ چنین چیزی نشدنی است.

رئیس جمهور افزود: 22 بهمن یک بار دیگر تراز ملت ایران را در مناسبات جهانی دهها گام بالا برد و کسانی که فکر می کردند ملت ایران ضعیف شده است و هر چه ما اعلام کردیم به گوششان نرفت، دیدند که ملت ایران در سال 88 دهها برابر قوی تر، منسجم تر و مصمم تر از همان ملت در سال 87 است.

آقای احمدی نژاد گفت: حتی اگر برخی ها نخواهند این را بیان یا اذعان کنند در عمل این اثر به پیش می رود.

رئیس جمهور افزود: اینکه می بینید نظام مارکسیستی کارش تمام شد و نظام سرمایه داری آخر کار است بخش مهمی از آن به دلیل 22 بهمن هایی است که روی داده و فریادی است که ملت ایران سر داده است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: این قدرت بی نظیری است که هیچ قدرت مادی نمی تواند با آن مقابله کند و ملت ایران روش جدیدی در پیگیری مطالبات ملت ها ابداع کرد.

رئیس جمهور گفت: این روش در حال همه گیر شدن است.

آقای احمدی نژاد افزود: در هر نقطه دنیا اگر انتخاباتی کاملاً آزاد برگزار شود دولت منتخب مردم ضد نظام سرمایه داری و ضد غربی است البته نه غرب به معنای ملت های غربی بلکه همین سه چهار کشور.

رئیس جمهور گفت: حتی در خود آمریکا که دیدید مقداری فرصت به مردم دادند آنها به تغییرات اساسی رأی دادند اما اکنون که تغییرات دنبال نمی شود منحنی محبوبیت منتخب به سرعت رو به پایین می آید.

احمدی نژاد افزود: مردم آمریکا و ملت های دنیا در پی عدالت هستند و بخش زیادی از این، آثار حرکت ملت ایران است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا ارائه دیر هنگام بودجه سال آینده به مجلس به اقتصاد کشور آسیب نمی رساند؟ گفت: این طور که می گویید نیست و برخی اظهار نظرها مانند این که بودجه به شدت متاثر از لایحه هدفمند کردن یارانه هاست درست نیست.

رئیس جمهور افزود: لایحه هدفمند کردن یارانه ها سال گذشته به مجلس ارائه شد و من در مجلس از فوریت آن دفاع کردم که براساس قانون باید یک ماه بعد به صحن مجلس می آمد و تمام می شد.

رئیس جمهور گفت: بودجه از مهر آماده بود اما لایحه هدفمند کردن یارانه ها آماده نبود و این طولانی شد.

رئیس جمهور گفت: به محض اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه ها تحویل دولت شد در عین حال که با آن چیزی که دولت می خواست متفاوت بود اما ما گفتیم آماده هستیم و بودجه را ارائه کردیم.

رئیس جمهور گفت: براساس قانون اساسی بودجه را دولت تهیه می کند و به صورت لایحه به مجلس ارائه می دهد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه مجلس بودجه را نمی نویسد و تهیه نمی کند افزود: به دوستان مجلس گفتم این زمانبندی که برای بررسی بودجه گذاشته اید برای نوشتن آن است و برای بررسی این مقدار زمان نمی خواهد.

رئیس جمهور گفت: ما بودجه را آماده کرده ایم و تحویل شما می دهیم.

احمدی نژاد افزود: شما نگاه می کنید که اگر یک جای آن از قلم افتاده اصلاح کنید اما اگر می خواهید از ابتدا آن را بنویسید شش ماه هم کم است.

رئیس جمهور گفت: دولت همه ساختارهایش را بکار می گیرد و در طول سال بودجه نویسی می کند.

احمدی نژاد گفت: مجلس اگر می خواهد رسیدگی کند می تواند به سرعت رسیدگی کند.

رئیس جمهور افزود: اصل بودجه آن است که دولت داده است و ما فکر می کنیم بودجه ای که داده ایم به نفع کشور، منسجم، دربرگیرنده همه جهات ، اولویت بندی شده ، هماهنگ با بخش ها، اجرایی، انعطاف پذیر در برابر تحولات اقتصادی و آب و هوایی و هم جهت با اصل 44 دیده شده است.

احمدی نژاد گفت: انتظار داریم این ویژگی ها در بودجه حفظ شود و فکر می کنیم این کار سختی نیست.

رئیس جمهور گفت: اگر می خواهند بودجه بنویسند با قانون مغایرت دارد و زمان می برد اما کمیسیون تلفیق پیش بینی کرده است بودجه قبل از پایان سال به دولت ارائه می شود.

آحاد جامعه در برابر قانون مساوی هستند

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید: بارها در گفته های شما بر لزوم رعایت حقوق شهروندی، احترام به شهروندان و آزادی بیان و مطبوعات تأکید و نیز از زندانی بودن افراد ابراز ناخرسندی شده اما متأسفانه مدتی است گروهی از روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و برخی فعالان سیاسی بازداشت هستند، به عنوان رئیس دولت با صراحت بگویید آیا برای رفع این مشکل اقدامی شده است و به طور مثال با دستگاه قضایی در این زمینه گفتگویی داشته اید؟

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش گفت: بارها اعلام کردم از زندانی شدن افراد خوشحال نیستیم و ناراحتیم اما بالأخره در کشور قوانینی وجود دارد و آحاد جامعه در برابر قانون مساوی هستند.

آقای احمدی نژاد افزود: مسائلی هم هست که قوه قضائیه پیگیری می کند که علی القاعده باید بررسی و نتایج آن را به مردم اعلام کند.

خبرنگار روزنامه کیهان نیز پرسید: چرا با وجود آنکه طبق مصوبه مجلس اعتبار قانون هدفمند کردن یارانه ها برای سال آینده بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، دولت این مبلغ را در بودجه سال 89 به 40 هزار میلیارد تومان افزایش داده، آیا این کار قانونی است؟

رئیس جمهور نیز از این خبرنگار پرسید: در کجای قانون هدفمند کردن یارانه ها برای سال آینده 10 تا 20 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است؟

خبرنگار کیهان در پاسخ به رئیس جمهور گفت: در لایحه ای که دولت داده است.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش گفت: در لایحه ای که ما داده ایم چنین چیزی نبود، در مجلس برای سال اول اضافه شد، سال اول هم که امسال است و اجرای قانون آغاز شده است.

وی افزود: اجرای قانون آغاز و سازماندهی شده، آیین نامه های آن نوشته و ابلاغ شده است، آمار و اطلاعات جمع آوری شده و حساب های بانکی در حال گشایش است؛ سال اول امسال است و سال دوم هم که باید یک پله بالا برویم؛ موضوع مشخص است، در 5 سال باید انجام شود.

خبرنگار کیهان بار دیگر پرسید یعنی در این باره اختلافی میان دولت و مجلس نیست؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: ممکن است برخی افراد در مجلس باشند اما هنوز مجلس نظر نداده و مجلس در حال بررسی لایحه است.

آقای احمدی نژاد افزود: آنچه توافق شده بود اینست که ما ارقام هدفمند کردن یارانه ها را تحت عنوان شرکت های دولتی به پیوست لایحه بودجه بدهیم و مجلس هم به آن دست نزند.

وی گفت: بر این اساس ما با آن مصوبه مجلس موافقت کردیم زیرا آن مصوبه با لایحه دولت تفاوت های بسیاری دارد و این قراری است که گذاشته شده است، بر این اساس ما لایحه را تنظیم کردیم که دیگر در مجلس دست کاری نشود و طبق قانون هم تهیه کردیم.

 اجرای اصل 44 به سرعت ادامه دارد

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه ایران درباره طرح ویژه دولت برای افزایش صادرات و کسب و کار در سال آینده با توجه به اجرا شدن طرح تحول اقتصادی گفت: صادرات غیرنفتی به سرعت در حال افزایش است و امسال نسبت صادرات کشور به واردات غیرنفتی به نزدیک 50 درصد رسیده در حالی که در ابتدای دولت نهم این رقم 22 درصد بوده و این اتفاق بزرگی است.

آقای احمدی نژاد در ادامه نشست خبری با بیان اینکه روند افزایش صادرات غیرنفتی ادامه خواهد داشت اضافه کرد: برای توسعه سرمایه گذاری ، اشتغال و کسب و کار برنامه های گوناگونی پیش بینی شده است.

رئیس جمهور با تشریح برنامه های سال آینده دولت برای توسعه اقتصادی افزود: توسعه بخش مسکن در شهرها و روستاها، اختصاص یارانه برای حمایت از سرمایه گذاری های جدید در بخش های صنعتی و کشاورزی از جمله حمایت های مالی بزرگی است که به عنوان یارانه و کمک مالی در نظر گرفته شده است.

احمدی نژاد این کمک ها را منجر به توسعه اشتغال در کشور دانست و گفت: شورای رقابت به منظور برداشتن موانع رقابت تشکیل شده است.

وی افزود: اجرای اصل 44 به سرعت ادامه دارد و دولت با سرعت در حال واگذاری هاست.

رئیس جمهور تصریح کرد: واگذاری های صورت گرفته در این دولت بیش از 20 برابر واگذاری های انجام شده در قبل از فعالیت این دولت بوده است که سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

احمدی نژاد گفت: با صدور مجوزهای سرمایه گذاری، هدایت منابع بانکی درجهت تولید و تنظیم بسته سیاستی پولی سال آینده در جهت حمایت از سرمایه گذاری و تولید ، امیدواریم شاهد جهش قابل توجهی در این زمینه ها باشیم.

رئیس جمهور: از عملکرد رئیس بانک مرکزی راضی هستم

خبرنگاری از خبرگزاری ایونا (زنان) از رئیس جمهور پرسید: با توجه به مدیریت سایه در شرکت هایی مانند سایپا یا سازمان تأمین اجتماعی، همچنین شایعه مربوط به تغییر رئیس بانک مرکزی این تغییرات موجب عدم مدیریت می شود و درنهایت به اقتصاد کشور ضربه می زند چه نظری دارید؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: وقتی می گویند یک چیزی شایعه است یعنی بیش از نیمی از مردم آن را تکرار کنند و اگر دو نفر در جایی صحبت کنند نام آن شایعه نیست.

احمدی نژاد افزود: رئیس کل بانک مرکزی در کار خودش موفق است و کارش را خیلی خوب انجام می دهد و آثارش را هم به خوبی می بینیم.

وی گفت: بخش مدیریت آقای بهمنی کارش را ادامه خواهد داد و برنامه های گسترده ای وجود دارد که وی باید انجام دهد و این نخستین بار است که این حرف را از شما می شنوم.

رئیس جمهور افزود: درباره موارد دیگری که گفتید اگر نشانه هایی هست به من بدهید تا اعلام کنم.

احمدی نژاد گفت: مدیریت سایه مضمونش خوب نیست، مدیریت سایه در سایپا و ایران خودرو باید ببینیم چه کسانی هستند که یک عده مدیر هستند و یک عده برای آنها تصمیم می گیرند، اگر شواهدی هست لطف کنید ارائه کنید تا رسیدگی شود.

خبرنگار دیگری از باشگاه خبرنگاران جوان از رئیس جمهور پرسید: سؤال من درباره ارتقای مرکز بانوان ریاست جمهوری به معاونت است، آیا این کار در دستور کار دولت قرار دارد یا خیر؟

رئیس جمهور گفت: معاونت شدن منوط به این است که ساختارهای کشوری در حوزه زنان وجود داشته باشد، هم اکنون ساختارهای کشوری در حوزه زنان و خانواده نیست.

احمدی نژاد افزود: حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری یک نهاد ستادی است و در واقع برنامه ریزی و سازماندهی می کند برای اینکه به فعالیت هایی درباره امور بانوان و زنان جهت دهد.

وی گفت: هر زمانی که ظرفیت کار به وجود آید به اینکه باید سراسری شود به طور قطع ما این کار را انجام می دهیم و دولت از این موضوع حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: در این مورد 50 درصد جامعه یعنی مردها به طور کامل تابع این کار هستند و 50 درصد بقیه یعنی خانم ها نیز فکر می کنم تبعیت کنند.

 متخلفان از قانون، انتظار مصونیت نداشته باشند

خبرنگار روزنامه اعتماد در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید: در بحث برخورد با مطبوعات و بازداشت های اخیر بارها گفته شده است دولت نقشی ندارد و صرفا قوه قضائیه در این باره عمل می کند به عنوان رئیس دولت بگوئید بالاخره نقش نهادی مانند وزارت اطلاعات که زیر مجموعه دولت است و نقش دولت در بحث مطبوعات و بازداشتی ها چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش گفت: فکر می کنم اگر بخشی از صحبت شما را اصلاح کنم پاسخ خود را دریافت کرده اید.

آقای احمدی نژاد تاکید کرد: هیچ احدی و هیچ نهادی حق بازداشت کسی را بدون حکم قضایی ندارد.

خبرنگار اعتماد بار دیگر پرسید: حتی وزارت اطلاعات که مرجع امنیتی است؟ رئیس جمهور در پاسخ گفت: حتی وزارت اطلاعات، یعنی هیچ احدی.

این خبرنگار همچنین پرسید مراحل تحقیق چگونه است؟

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه سوال در سوال مطرح نکنید، افزود: هیچ احدی بدون حکم قضایی حق بازداشت، بازجویی و تحقیق از کسی را ندارد.

رئیس جمهور تاکیدکرد: در کشور ما قانون حاکم است و کسی نباید انتظار داشته باشد از قانون تخلف کند و مصونیت هم داشته باشد.

وی گفت: البته اگر قوه قضائیه در اجرای قانون، اصول قانون اساسی را زیر پا بگذارد و تخلف کند بنده به عنوان مجری قانون اساسی تذکرات لازم را خواهم داد و بالاتر از قوه قضائیه هم، مقام معظم رهبری بر آنها نظارت خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: دولت از اینکه عده ای بیایند خلاف کنند و زندان بروند خوشحال نیست و استقبال هم نمی کند.

رئیس جمهور گفت: وزارتخانه های اطلاعات و کشور مسئولیت های امنیتی خود را دارند که باید براساس آن برنامه ریزی و امنیت مردم و کشور را تامین کنند اما اگر بناست با کسی برخورد و دستگیر شود، اینها حتما حکم قضایی لازم دارد.

آقای احمدی نژاد افزود: ما از مسائلی که پیش آمد خوشحال نیستیم و هیچ گاه نیز خوشحال نبوده ایم.

 روسیه بیش از این به حضور ناتو حساسیت نشان دهد

خبرنگار روزنامه وطن امروز در ادامه نشست خبری رئیس جمهور پرسید: شما چندین بار گفته اید که هدف بعدی امریکا از حضور در خاورمیانه و شرق، بعد از افغانستان و عراق، هند است، آیا شواهد و مدارکی دال بر این موضوع وجود دارد؟

آقای احمدی نژاد پاسخ داد: هم اسناد و مدارک وجود دارد و هم مطلب خیلی روشن است.

رئیس جمهور گفت: وقتی خط سیر ناتو و دولت های غربی را دنبال می کنید به طور طبیعی به چین و هند می رسید.

آقای احمدی نژاد افزود: سیاست های آنها هم در گذشته نشان داده است به محض اینکه قدرت های جدید اقتصادی شکل می گیرد به نوعی آنها را درگیر و اقتصادشان را تخریب می کنند؛ برای تخریبش پولی می گیرند و بعد برای بازسازی آن، پول دوم را می گیرند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر اقتصاد غربی ها هم به شدت در شرف موت و واقعا وضع اقتصادی شان خراب است.

آقای احمدی نژاد گفت: آنها توافق کرده اند که در باره وضع اقتصادی شان اطلاع رسانی نکنند یعنی وضع بد را به مردم گزارش ندهند وگرنه نشانه ای از بهبود وضع اقتصادی در بلوک سرمایه داری مشاهده نمی شود.

رئیس جمهور افزود: آنها مانند شصت یا هفتاد سال گذشته آمده و به سمت کشورهایی که اقتصادشان به سرعت در حال بزرگ شدن است، رفته اند.

آقای احمدی نژاد گفت: آرایشی که آنها گرفته اند و گسترش جنگ از افغانستان به پاکستان، جز دور زدن هند و چین معنای دیگری ندارد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ممکن است بعضی ها خیال کنند هدف آنها، ایران است، افزود: بله، آنها در آرزویشان مهار کردن ایران هست اما می دانند این امکان ناپذیر است یعنی نمی تواند اتفاق بیفتد.

آقای احمدی نژاد گفت: ایران دارای فرهنگی منسجم است و پیوستگی عمیقی در ایران وجود دارد که ملت ایران را مانند یک کوه باصلابت، نفوذناپذیر کرده است که این موضوع را می توانید از 22 بهمن امسال و 22 بهمن های متوالی مشاهده کنید.

رئیس جمهور افزود: آنها تقریبا از اینکه بتوانند از این روش به ایران فشاری وارد کنند مایوس هستند و خودشان هم این را می دانند.

آقای احمدی نژاد گفت: در حال حاضر هم که می آیند و رجزخوانی می کنند بلافاصله استثنا می کنند و می گویند ما دنبال روش های دیگری هستیم.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که بنابراین کجا آسیب پذیر می ماند افزود: خیلی روشن است، هند و چین و بعد هم روسیه.

آقای احمدی نژاد گفت: آنها کاملا در حال دور زدن روسیه هستند و تاکنون دور زده و بخش مهمی از آن را محقق کرده اند.

رئیس جمهور افزود: معتقدیم روس ها به تصور اینکه اینها در افغانستان گیر خواهند کرد و خواهند ماند حساسیت لازم را نشان نداده اند.

آقای احمدی نژاد گفت: اما روس ها در آینده نزدیک متوجه می شوند که باید بیش از این به حضور ناتو در کنار مرزها و خط جنوبی خود که در حال دور زدن به سمت شرق هستند، حساسیت نشان دهند.

بخش فرهنگ در برنامه پنجم توسعه جهش دارد

خبرنگار خبرگزاری ایکنا در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید؛ پس از ارائه برنامه پنجم توسعه به مجلس برخی نمایندگان از جمله اعضای فراکسیون قرآن و عترت از کم توجهی به برنامه ها و فعالیت های قرانی در تدوین این برنامه انتقاد کردند حتی گفته می شود پیشنهادهایی از شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده بود که در پیش نویس طرح بوده که در متن اصلی حذف شده است، در این خصوص توضیح بفرمایید؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: کسانی که اظهارنظر کردند برنامه را کامل نخوانده اند یکی از بخش های اصلی برنامه بخش فرهنگ و به طور طبیعی در بخش فرهنگ، قرآن یکی از محورهای اصلی است.

آقای احمدی نژاد افزود: کما این که در سال آینده که سال نخست اجرای برنامه از نگاه دولت است سهم بخش فرهنگ جهش دارد و در بخش فرهنگ، بخش قرآن جهش قابل توجهی دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی ماست ما مجموعه فکری اعتقادی ارزشی و انسانی بالاتر از قرآن نداریم؛ همه حیثیت ما در قرآن خلاصه شده است و هر مقدار ظرفیت در کشور برای کار قرانی ایجاد شود دولت این ظرفیت را پر می کند.

تنگه هرمز باید در خدمت منافع ملت های منطقه باشد

خبرنگار شبکه تلویزیونی ای بی اس لبنان از رئیس جمهور پرسید: سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان گفته که بسته شدن تنگه هرمز به عنوان اعلام جنگ است پاسخ شما چیست؟

احمدی نژاد گفت: من چنین چیزی نشنیده ام.

وی افزود: فکر می کنم همه کشورهای منطقه در تلاش هستند که تنگه هرمز در امنیت باشد و وظایف خودش را انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: ما فکر می کنیم بعضی ها که در عراق و افغانستان و سیاست های منطقه ای شکست خورده اند حرف هایی را مطرح و القائاتی می کنند و در تلاشند که در منطقه ما تنش درست کنند، اما نتیجه نخواهند گرفت.

وی افزود: البته ایران با کمک ملت ها و دولت های منطقه با قدرت از امنیت تنگه هرمز دفاع خواهد کرد و تنگه هرمز باید در خدمت منافع ملت های منطقه باشد.

خبرنگار خبرگزاری فارس پرسید: چند ماهی است بانک مرکزی از اعلام آمار رشد اقتصادی کشور خودداری کرده است؛ آیا دلیل خاصی دارد؟ در غیر این صورت میزان این رشد چقدر است؟ چقدر از برنامه چهارم توسعه جلوتر هستیم یا اگر پس رفتگی وجود دارد بفرمایید؟

رئیس جمهور پاسخ داد: رشد اقتصادی سالانه حساب می شود چون حساب های ملی یک ساله و سالانه است و آن عددهایی که بعضی ها وسط سال اعلام می کنند واقعا سندیت ندارد و تخمین است.

وی افزود: رشد سال گذشته را اعلام کردند بیش از 6 و 9 دهم درصد بود که رشد بالا و قابل قبولی است.

احمدی نژاد گفت: با توجه به اینکه رشد درصنعت نفت عدد پایینی است و حجم سرمایه گذاری بالاست وقتی با هم جمع می شود معنایش این است که در سایر بخش ها رشد ما بالا بوده است، ضمن اینکه در بخش کشاورزی مشکلاتی ازجمله خشکسالی و سرمازدگی داشتیم.

رئیس جمهور افزود: امسال نیز رشد اقتصادی ما با توجه به تحولات گسترده ای که در جهان اتفاق افتاد و همه کشورها با رشد منفی مواجهند، رشد خوبی است و سال مالی وقتی تمام شود محاسبه می شود و بانک مرکزی حتما اعلام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در ایران همه چیز آشکار است، یعنی رشد اقتصادی معلوم است.

احمدی نژاد گفت: در برنامه چهارم توسعه غیر از سال اول بقیه سال ها 8 درصد پیش بینی شده بود که 2 و نیم درصد از بهره وری باشد منتها آن لوازم ارتقای بهره وری دیده نشده بود ، از جمله همین هدفمند کردن یارانه ها که بالاخره باید به شکل جامعی در می آمد ، کارهایی باید انجام می شد تا آن بهره وری ارتقا پیدا کند.

وی افزود: دو و نیم درصد از 8 درصد مال بهره وری ها بود و 5 و نیم درصد مال سایر عوامل، وقتی 6 و نیم درصد شده معنایش این است که سایر عوامل رشد خوبی داشته و بهره وری هم مقداری ارتقا پیدا کرده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: قطعا به هدف بالای 8 درصد نرسیدیم و همان موقع هم عده ای نظرشان این بود که این عدد غیرواقعی است.

رئیس جمهور گفت: وقتی که چهار، پنج سال گذشته رشد حدود 4 درصد و 4 و دو و سه دهم درصد بوده است نمی شود این را بلافاصله بدون زیرساخت به 8 درصد رساند اما بالای 6 و نیم درصد در چهار سال اول برنامه ما رشد داشته و اینکه این رشد بالایی است.

350 قلم کالای مصرفی در سبد تورم لحاظ می شود

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری ایلنا که درباره معیشت مردم پرسید،گفت: شاخص تورم بر اساس 350 قلم کالای مصرفی خانوار محاسبه می شود.

آقای احمدی نژاد افزود: ممکن است یک قیمت منفی شود و قیمت کالای دیگر افزایش یابد، باید دید هر کالا چه وزنی در سبد اقتصادی خانوار دارد.

رئیس جمهور افزود: شاخص تورم با فرمول هایی که در سال های طولانی بدست آمده مشخص می شود و اکنون شاخص متوسط محاسبه شده در دی امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد است در حالی که افزایش حقوق کارمندان و کارگران بالای20 درصد است.

آقای احمدی نژاد گفت: ممکن است برخی افراد شامل این مسئله نشوند و از حقوق ثابتی برخوردار نباشند و از کمک نهادهای حمایتی برخوردار نشوند و این افراد دچار مشکل می شوند اما در کلان اقتصاد، سیستم بدان طریق است.

خبرنگار خبرگزاری افه اسپانیا از رئیس جمهور پرسید: وزرای چند کشور اروپایی از وزیر خارجه برزیل خواستند که درباره حل و فصل مسئله هسته ای ایران نقش ایفا کند؛ سؤال من اینست که برزیل چه نقشی می تواند داشته باشد؟

رئیس جمهوردر پاسخ گفت: ما دوستان فراوانی در دنیا داریم که علاقه مندند با ما همکاری کنند؛ مثل ما که از تنش استقبال نمی کنیم و انسان های دوستدار صلح در جهان زیاد هستند ازجمله مردم و دولت برزیل.

آقای احمدی نژاد افزود: رابطه ما با مردم و دولت برزیل بسیار صمیمانه است و برزیل ازجمله کشورهایی است که از حقوق ملت ایران دفاع کرده است.

وی گفت: حرف های ما در مسئله هسته ای بسیار روشن است و ما در حوزه قانونی و چارچوب حقوقمان حرکت می کنیم.

رئیس جمهور افزود: روشن است که سه چهار کشورند که می خواهند بر منطقه ما مسلط شوند و ایران را مانع خود می دانند و بهانه درست می کنند و همه را به زحمت می اندازند.

آقای احمدی نژاد گفت: معلوم شد که آنها مخالف بمب اتم نیستند؛ به نظر من اکنون شاهد خنده دارترین لطیفه های تاریخی هستیم.

وی افزود: دولت آمریکا حدود 10 هزار کلاهک اتمی و موشک دوربرد دارد و بعد می گوید که ما حدس می زنیم که ایران بتواند تا سال 2015 یک عدد بمب اتم بسازد و این برای جهان خطرناک است.

رئیس جمهور گفت: این یک بازی سیاسی و خیمه شب بازی است، به نظر ما آنها باید ماسک ها و پرده ها را پایین بیندازند و این سه چهار کشور غربی خود را اصلاح کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها اگر به دنبال آینده خود در این منطقه هستند باید خود را اصلاح و به حقوق ملت های منطقه احترام بگذارند.

وی گفت: ما از نقش آفرینی همه دوستان خود استقبال می کنیم؛ برزیل دوست ماست و این کشور نیز به دنبال اصلاح است.

رئیس جمهور افزود: هر کس در جهت دوستی و صلح حرکت کند ما استقبال می کنیم؛ ما مشکل نداریم، دولت های غربی باید خود را اصلاح کنند، در آن زمان تلاش های دوستانی مانند برزیل هم نتیجه خواهد داد.

در آینده صادر کننده بنزین می شویم

خبرنگار خبرگزاری مهر در ادامه نشست خبری از رییس جمهور پرسید؛ شما اخیرا در مصاحبه با نشریه روسی گفتید که ایران قدرت هفدهم اقتصادی در جهان است و در سخنرانی خود در22بهمن گفتید ایران بزودی به قدرت دوازدهم اقتصادی جهان تبدیل می شود، شاخص های این رتبه بندی چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش گفت: این رتبه بندی را دیگران اعلام کرده اند ما اعلام نکردیم، مهمترین شاخص آن تولید ناخالص داخلی و حجم اقتصاد کشور است.

آقای احمدی نژاد افزود: اقتصاد ما در حال جابجایی و رشد است در حالی که تقریبا همه دنیا در سال 2009 با رشد منفی مواجه بودند ایران با رشد مثبت مواجه بود؛ همه دنیا با بحران های سنگین اقتصادی مواجه بود اما ایران در حال گذر از بحران ها در سال 2009 بود.

وی گفت: شاخص های اقتصادی ایران برخلاف دیگران در سال 2009 بهبود یافت و علت ان هم این بود که اقتصاد ایران متکی به توانمندی ها و استعدادهای درونی است.

رئیس جهمور همچنین افزود: تاثیرپذیری اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی کمتر از دیگران است و سازوکارهایی که در اقتصاد پیش بینی شده و همراهی مردم شرایط ما را به این جا رسانده است.

در ادامه خبرنگار روزنامه توسعه پرسید؛ چرا با وجود قدرت ایران در منطقه و ثروت سرشار نفت، سنای امریکا یا دیگر کشورهای استکباری ما به تحریم بنزین و دیگر کالاها تهدید می کنند؟ چرا دولت تاکنون پالایشگاه بنزین برای ایران تاسیس نکرده است؟ چه کاری در این خصوص می خواهید انجام دهید؟

رئیس جمهور پاسخ داد: ما روزانه 15 تا 17 میلیون لیتر بنزین وارد می کنیم، همین امروز هم قادر هستیم این مقدار را در داخل کشور تولید کنیم.

آقای احمدی نژاد افزود: کارهای ان انجام شده و اصلاحات لازم در پالایشگاه بعمل امده است اما آن موادی که الآن با آن بخواهیم بنزین تولید کنیم فعلا صادر می کنیم، هر موقع لازم باشد بلافاصله تبدیل به بنزین می شود.

وی گفت: ما نگرانی نداریم انها هم این حرف ها را زده اند، می دانند حرفشان خیلی بی ربط است، تحریم کنند بهتر است بنزین را تحریم کنند، با اجرای طرح هدفمند کردن به طور قطع مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می کند و مدیریتش برای دولت آسان تر است.

آقای احمدی نژاد افزود: ما مشکلی نداریم ضمن این که چند پالایشگاه بنزین در حال ساخت است و در اینده نزدیک به صادر کننده بنزین تبدیل خواهیم شد.

رئیس جمهور گفت: چند پالایشگاه بنزین، حلقه های تشکیلی آن در حال انجام است؛ دو پالایشگاه جدید در حال ساخت است که بزرگترین ان پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و اینها وقتی به بهره برداری برسد ما به صادر کننده بنزین تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: از این جهت نگرانی نداریم اما برخی ها عصبانی هستند، سیاست هایشان به جلو نمی رود و به بن بست می خورند؛ عصبانی هستند و در منطقه حرفهایی می زنند و فکر می کنند با این حرف ها می توانند بین ملت های منطقه تنش ایجاد کنند، اشتباه می کنند چنین چیزی نشدنی است همه ملت های منطقه با ایران روابط بسیار خوبی و مستحکمی دارند.

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش این خبرنگار درباره باغ قلهک که در اختیار سفارت انگلیس است و اقدام دولت در این باره گفت: این موضوع در اولویت سیاست خارجی دولت نیست اما پیگیری ها در حال انجام است.

طرح های بزرگ علمی کشور به خوبی ادامه دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه باید درباره طرح های بزرگ علمی درحال اجرا در کشور بیشتر اطلاع رسانی شود، گفت: بررسی نهایی نقشه جامع علمی کشور در حال انجام است و اجرای طرح کرسی های نظریه پردازی با موفقیت ادامه دارد.

خبرنگار ایسنا در ادامه نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی از وی درباره شکل گیری کرسی های نظریه پردازی ونقشه جامع علمی کشور و اینکه اقدام مهمی در این زمینه انجام نشده است، سوال کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: کارها، کارهای مهم فکری و برنامه ریزی است، اصل نقشه جامع علمی کشور تهیه شده است و در شورای انقلاب فرهنگی درحال بررسی های نهایی و کارشناسی است.

وی با تأکید براینکه باید توجه کنیم به واژه افزود: کرسی های نظریه پردازی خوب راه افتاده، فعالیت های خوبی انجام داده اند،‌ این کار ها کاری نیست که مثل تولیدات معمول علمی روزانه گسترش پیدا کند،‌ استادی20 تا 50 مطالعه و تحقیق می کند و به یک نظریه می رسد.

رئیس جمهور گفت: نظریه تولید انبوه نیست، عنصری است که یکی از آن می توان جهان را متحول کند، در این بخش کارهای خوبی شده، نظریه های پیشنهادی متعددی رسیده است و گروه‌های علمی آنها را بررسی کرده‌اند.

آقای احمدی نژاد افزود: تعداد بسیاری از این نظریه ها پس از دفاع اجازه نشر پیدا کرده، اما می پذیرم که اطلاع رسانی محدود بوده است و ما انتظار داریم اطلاع رسانی و دایره کار به سرعت گسترش داده شود.

وی با بیان اینکه دراین زمینه امکاناتی که می خواستند در اختیار قرار دادیم گفت: ‌امیدوارم خبرهای خوشی در این زمینه بشنویم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتی درباره اقدام و نظر رئیس جمهور برای از میان رفتن سیاست مبتنی بر بی اعتمادی دولت درباره مطبوعات گفت: موضوع را تفکیک کنید، یک بحث آزادی مطبوعات و بحث دیگر اعتماد بنده و دوستانم به مطبوعات است.

آقای احمدی نژاد گفت: من فکر می کنم آزادی مطبوعات درایران در حد بسیار بالایی است.

وی افزود: معاون مطبوعاتی اجازه ندارد که مجوز های مطبوعاتی را صادر یا توقیف کند، این امر در اختیار وزارت ارشاد نیست، هیئتی به نام هیئت نظارت مجوز می دهد، 7 نفر هستند از 3 قوه و چند جای دیگر و فقط 2 نفر ازاین میان از دولت حضور دارد و اگر توقیف موقتی هم انجام شده این هیئت انجام داده است.

آقای احمدی نژاد افزود : اگر بنا باشد لغو امتیازی هم شود باید به دادگاه برود و هیئت منصفه ای باشد و در آنجا رسیدگی شود.

وی گفت: در دولت نهم و دهم بیشترین مجوزها برای مطبوعات صادر و کمترین تعداد این امتیاز ها لغو شده است که آن نیز در اختیار دولت نیست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت واقعا عکس العملی دراین زمینه نشان نداده است، افزود: ممکن است افرادی باشند و در دادگاه شکایت کنند و قاضی پرونده تشکیل دهد، این حقوق مدنی و متعلق به همه ملت است.

آقای احمدی نژاد گفت: باید بروند جواب و توضیح دهند، هیئت منصفه باشد و ممکن است قاضی مجازات هم بکند، قاضی است ؛ اما ما با مطبوعات برخوردی نکردیم.

وی همچنین اعتماد را امری دو طرفه دانست و افزود: ممکن است شما مطلبی بنویسید و بنده آن را نپذیرم و قبول نکنم چون ممکن است مطلب درست یا غلط باشد و این حق همه است.

رئیس جمهور گفت: نمی توانید بگوئید هرچه را ما می نویسیم اعضای دولت باید قبول کنند، نه، مطبوعات نظر خود را می نویسند و محترم است و کسانی هم که آن را می خوانند، می توانند بپذیرند یا نپذیرند.

آقای احمدی نژاد گفت: این منطقی نیست که بگوئیم ما به مطبوعات اعتماد داریم یعنی هرچه می نویسند بگوئیم قبول و خیلی ممنون، مطلب مناسبی باشد می خوانیم و استفاده می کنیم، اما اگر مطلبی را هم نپسندیم، نمی پسندیم، این حق همه است.

وی افزود: من با بگیر و ببند ها مخالفم قبلا هم اعلام کردم و مخاطب من هم مشخص بود، بالاخره مطبوعات قانون و هیئت منصفه دارد و باید از همان مسیر به این مسائل پرداخت.

استفاده از پیشرفته ترین روش ها درتنظیم لایحه پنجم توسعه

خبرنگار روزنامه تهران در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید دولت در برنامه پنجم توسعه ،اعتقادی به شاخصه عددی ندارد اگر این گونه است مجلس چگونه می تواند به این برنامه نظارت داشته باشد و در نهایت دولت برایند اهداف این برنامه را چگونه می تواند بدون شاخصه های عددی به دست بیاورد.

رئیس جمهور گفت: اتفاقا در قانون لایحه برنامه، شاخصه های عددی، شاخصه های اصلی اقتصادی و فرهنگی و علمی بزرگ دیده شده است.

احمدی نژاد افزود: رشد اقتصادی، تورم و بیکاری هم هست؛ شما دیگر از اقتصاد چه       می‌خواهید.

رئیس جمهور اضافه کرد: شاخص های دیگری هم هست، در علم و فناوری دانشجویان چگونه باشند، فوق لیسانس چگونه باشد، تولید علم چقدر باشد.

وی گفت: شاخصه های اصلی همین است؛ برنامه ریزی یعنی همین، این پیشرفته ترین روش برنامه ریزی است که در دنیا استفاده می شود که ما چشم انداز را قرار می دهیم و به سمت ان حرکت می کنیم؛ هر سال جلو می رویم ، سال بعد خودمان را تصحیح می کنیم تا به ان نقطه هدف برسیم .

احمدی نژاد گفت: ضمن اینکه در بخش های گوناگون برنامه اجرایی و عملیاتی با عدد و رقم تهیه شده است ، مثلا در کشاورزی ما پیش بینی کردیم که در 5 سال 7 و نیم میلیون هکتار از زمین های کشاورزی تحت پوشش ابیاری تحت فشار قرار بگیرد که اینها همه عدد است.

 ‌به همه متقاضیان یارانه تعلق می گیرد

رئیس جمهورگفت :‌ دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها همپای مردم حرکت و آنها را آگاه می کند.

آقای محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره آخرین تصمیمات درباره اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها افزود: طرح سخنگو دارد و در هر نقطه ای تصمیمی بگیریم مردم را در جریان خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه کارگروه مربوط به این طرح فعال و در حال بررسی همه راه ها و برنامه ریزی است، افزود: این طرح بسیار بزرگ و نیازمند تمهید مقدمات فراوانی است، سازماندهی و هزینه های جدیدی نیاز دارد که به سرعت درحال انجام شدن است.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز مطمئن باشند، هرکاری را قبل از اجرا اعلام می کنیم و مردم را در جریان می گذاریم و آنها را برای مواجه شدن با شرایط جدید تجهیزمی کنیم و بعد کار را انجام می دهیم.

آقای احمدی نژاد با تأکید براینکه جای نگرانی وجود ندارد، افزود:‌ مرکز آمار طبق اطلاعاتی که خود مردم می دهند طبقه بندی هایی را تهیه می کند و طبقه بندی ها پیشنهادی است.

وی گفت: بنای دولت براین است که به همه متقاضیان یارانه تعلق بگیرد، بنابراین ما در این جهت حرکت خواهیم کرد و مشکلی هم وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مطمئن هستم مردم به این نگرانی ها توجه نخواهند کرد، افزود: بعضی ها خیال می کنند با گفتن برخی حرف ها و تحلیل های غلط می توانند نگرانی ایجاد کنند اما‌ مطلقا جای نگرانی وجود ندارد.

آقای احمدی نژاد با تأکید براینکه دولت در این طرح همپای مردم حرکت می کند، گفت : ما با هم باید طرحی را جلو ببریم، در خدمت مردم هستیم ، ان شاء الله طرح را به طور کامل و به خوبی اجرا خواهیم کرد.

برنامه های دولت برای کاهش تورم ادامه می یابد

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید 22 بهمن که شما آن را آغاز تحولات جهانی دانسته اید دامنه این تحولات چگونه است ؟ و همچنین هفته گذشته گزارشی از مراکز بین المللی اقتصادی منتشر شد که نشان می دهد کاهش نرخ تورم در کشور موفقیت آمیز بوده ، برنامه های دولت برای کاهش این تورم چه بوده است؟

رئیس جمهور در پاسخ به وی گفت: برنامه های اقتصادی دولت در مهار کردن تورم و حفظ رشد اقتصادی موفق بوده است و این برنامه ها ادامه خواهد یافت.

آقای احمدی نژاد گفت: دولت نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد و بسیاری از هزینه های غیر ضروری را کاهش داد.

وی گفت: دولت بخشی از منابع بانکی را که در مسیر غیر واقعی به کار گرفته شده بود برگردانده و میزان معوقات را کاهش داده است.

آقای احمدی نژاد افزود: همکاری تولید کنندگان، اصناف، بازرگانان و صادرکنندگان و همکاری خود مردم، عامل اصلی این موضوع بوده است که ادامه پیدا خواهد کرد تا به نقطه مطمئنی در اقتصاد و کنترل قیمت ها برسیم.

رئیس جمهور گفت: درباره سوال دوم در ادامه صحبت ها توضیح خواهم داد.

75 میلیون ایرانی پاسدار انقلاب اسلامی

در ادامه نشست مطبوعاتی رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی، خبرنگاری پرسید:‌ پاسخ شما به اظهارات وزیر امور خارجه امریکا در قطر درباره نامیدن جمهوری اسلامی ایران به عنوان دیکتاتوری نظامی و دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوعات ایران چیست؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت: ما صحبت های وی را جدی نمی گیریم.

رئیس جمهور افزود: وی وزیر امور خارجه امریکاست و باید حرف هایی بزند، اما ما میان صحبت های خانم کلینتون و صحبت های اطرافیان آقای اوباما تناقض هایی را مکرر می بینیم و نمی دانیم حرف های وی موضع دولت امریکاست یا موضع برخی جناح های داخل دولت امریکا.

وی با بیان اینکه 75 میلیون پاسدار انقلاب اسلامی در ایران زندگی می کنند اضافه کرد: همه مردم ایران پاسدار هویت، ارزش ها، استقلال و فرهنگ خود و پاسدار انقلاب اسلامی هستند اما درباره امریکا چند مسئله را کنار یکدیگر بگذارید.

احمدی نژاد گفت: بودجه نظامی دولت امریکا بیش از 80 برابر بودجه نظامی ایران، و همه جنگ های امریکا با دوستان قبلی خود بوده است.

رئیس جمهور افزود: دولت امریکا تنها دولتی است که با یورش نظامی اقدام به تغییر دولت ها می کند و تاریخ دولت های امریکا سرشار از اقدامات نظامی است.

احمدی نژاد اضافه کرد: امروز بیش از 300 هزار نیروی نظامی امریکایی با پیشرفته ترین تجهیزات در منطقه مستقر هستند و این کشور عملاً درگیر سه جنگ است.

رئیس جمهور گفت: به نظر من خانم کلینتون بیشتر خودش را نگاه و صحبت هایی را بیان کرده است.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره چگونگی شاخص های اقتصادی با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در آینده اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها اصلاح بنیادین در اقتصاد است و ریشه ها و عوامل اصلی تولید تورم را کنترل می کند و بهره وری را افزایش می دهد.

رئیس جمهور گفت: در نتیجه هدفمند کردن یارانه ها، رشد اقتصادی افزایش می یابد، نسبت های اقتصادی در شرایط درست و واقعی قرار می گیرد، زمینه برای سرمایه گذاری های گسترده فراهم و چند مانع سنگین از برابر رشد مناسب اقتصادی برداشته می شود.

مثل همیشه غربی ها را پشیمان می کنیم

رئیس جمهور گفت: اگر کسی بخواهد برضد جمهوری اسلامی ایران اقدامی کند پاسخ ما مانند گذشته نیست که بخواهیم نصیحت و روشنگری کنیم بلکه حتماً عمل متقابلی انجام می شود که مثل همیشه آنها را پشیمان می کند.

 آقای احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی، در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر واکنش و برنامه ریزی ایران در قبال تحریم های احتمالی کشورهای غربی افزود: حرف هایی شنیده ایم و اظهار نظرهایی می شود اما این ادبیات متعلق به دوران گذشته و دورانی است که رو به پایان است.

رئیس جمهور گفت: وقت آن رسیده است که برخی ها چشمان خود را باز کنند و خود را با تغییرات واقعی و تحولات تطبیق دهند.

احمدی نژاد افزود: ممکن است برخی ها بخواهند تجربیات گذشته را تکرار کنند اما این برای ما مشکل ایجاد نمی کند.

رئیس جمهور گفت: سی و یک سال است که یاد گرفته ایم در سخت ترین شرایط زندگی کنیم و بالاترین سرعت پیشرفت را به دست آوریم.

احمدی نژاد افزود: فکر می کنم برای آنها بهتر است خود را اصلاح و در مسیر همکاری حرکت کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنها هر تصمیمی بگیرند برای ما مشکلی ایجاد نمی کند بلکه برای خود آنها مشکل به وجود می آورد و ما از تکرار اشتباهات استقبال نمی کنیم.

مواضع جمهوری اسلامی ایران از طریق دولت اعلام می شود

خبرنگار خبرگزاری پانا در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور سوال کرد: دیدگاه جنابعالی درباره تبادل سوخت هسته ای تفاوت های بارزی با نقطه نظرات اعلام شده از طرف آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دارد ، این موضوع سبب سرگردانی مردم شده است ، توصیه شما در این باره چیست؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت: البته تصور نمی کنم این موضوع سبب سرگردانی مردم شده باشد.

وی تصریح کرد: در ایران آزادی اظهارنظر است و همه اشخاص می توانند اظهار نظر کنند.

رئیس جمهور افزود: رئیس محترم مجلس هم می تواند اظهار نظر کند. ایشان هم نظرهای خوبی می دهند و در بسیاری از اوقات از نظرهای ایشان استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: نه تنها ایشان بلکه عده زیادی اظهار نظراتشان را می نویسند یا برای ما پیام می گذارند که از همه آنها استفاده می کنیم.

آقای احمدی نژاد گفت: خیلی روشن است که مسئول سیاست خارجی، دولت است و دولت اعلام نظر می کند و آنچه که دولت اعلام می کند اجرا می شود.

وی افزود: بقیه نظرهای شخصی محترم و قابل استفاده است اما اینها موضع دولت نیست ،‌ موضع جمهوری اسلامی ایران نیست ، مواضع خارجی جمهوری اسلامی ایران را دولت اعلام می کند و در حیطه وظایف و اختیاراتی که به طور دائم انجام می دهد.

رئیس جمهور اضافه کرد: دوستان هم اظهار نظر می کنند و بسیاری از نظرها هم نظرهای خوبی است اما آن موضعی که دولت اعلام می کند موضع جمهوری اسلامی ایران است و اینکه هر کسی اعلام نظر کرد بگوییم متفاوت است و مردم گیج می شوند جایی برای گیج شدن ندارد.

رحیم مشایی از نیروهای خدوم انقلاب است

خبرنگاری از رئیس جمهور سوال کرد: با وجود حمایت و اعتماد حضرتعالی به مهندس رحیم مشایی (رئیس دفتر ریاست جمهوری)، اعتراض وعاظ تهران به سخنان وی ادامه دارد و همچنان اعتماد جنابعالی را از مشایی برنمی تابند؛ از دیدگاه حضرتعالی این انتقادات چگونه توضیح داده می شود؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت:‌ کشور ما آزاد است، افراد می توانند اظهار نظر کنند و در اظهار نظرها باید جنبه ها و معیارهای اخلاقی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: من خبر دارم چه کسانی می نشینند ضددولت طراحی می کنند و روی تخریب مشایی متمرکز می شوند.

آقای احمدی نژاد افزود: آقای مشایی از نیروهای اصیل انقلاب، خدوم و دلسوز با اندیشه های بسیار روشن و زلال است.

رئیس جمهور اضافه کرد: حتی من دیدم سخنان او را تحریف می کنند برای اینکه وی را تخریب کنند.

وی گفت: این روش ها درست نیست، آقای مشایی از بهترین همکاران دولت است و شبانه روز در خدمت دولت کار می کند.

آقای احمدی نژاد افزود: جالب این است آن کسانی که هجمه را برضد مشایی انجام می دهند یک کلمه در باره کسانی که به بیت المال دست اندازی کرده اند اظهار نظر نمی کنند و این برای من خیلی جالب است.

وی با اشاره به رحیم مشایی گفت: زندگی آقای مشایی پاک پاک است و اگر یک ریال در زندگی وی تخلف است این را اعلام و رسیدگی کنند.

رئیس جمهور افزود: مشایی یک انسان پاک و سالم است و می تواند نظرهایش را بگوید، اگر شما نظری مخالف وی دارید نظرتان را بیان کنید و با استدلال رد کنید نه با هوچی گری و تهمت زدن.


وی تصریح کرد: اندیشه های مشایی بسیار روشن و منطقی و قابل استفاده برای کسانی است که اهل اندیشه هستند، کسی هم که نظر مخالفی دارد بدهد.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: جنگ و دعوایی نیست؛ در کشور آزادی هست، آقای مشایی نظر می دهد شما هم نظر بدهید؛ چرا تخطئه می کنید؟ این روش برخورد در ایران جایگاهی ندارد و روشی است که مدت ها پیش سوخته است.

تنها راه نجات جامعه بشری، تمسک به انبیای الهی

 رئیس جمهوری کشورمان: تنها راه نجات انسان و جامعه بشری تمسک به انبیای الهی، به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

آقای احمدی نژاد امروز در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریک حلول ماه ربیع الاول به ملت ایران و جامعه بشری افزود: عنصر اصلی بعثت پیامبران، احیای انسانیت انسان است.

رئیس جمهور گفت: همه پیامبران الهی آمدند تا ارزش، کرامت و جوهره حقیقی انسان را به او بیاموزند.

آقای احمدی نژاد افزود: همه پیامبران الهی آمدند تا انسان را در مسیر شکوفایی، کمال و بازیابی هویت اصلی خود قرار دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیامبر عزیز اسلام (ص) در نقطه کمال و قله حرکت انبیای الهی قرار دارد گفت: راهی که پیامبر اسلام (ص) در برابر بشر قرار داد، انسانی ترین راه است.

آقای احمدی نژاد افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) وارث همه انبیای الهی است و نقطه اوج دعوت پیامبران را ارائه کرده است.

رئیس جمهور گفت: پیامبر عزیز اسلام (ص) انسان ها را به مسیر و اهدافی دعوت کرد که در آن جز نور، علم، رحمت، برادری، عدالت، احترام و کرامت انسانی یافت نمی شود.

آقای احمدی نژاد افزود: از نگاه ما، پیامبران واحدند و همه آنها یک رسالت و آرمان را متناسب با افق سطح هدایت پذیری بشر دنبال می کنند.

رئیس جمهور گفت: متأسفانه شیاطین در طول تاریخ اجازه نداده اند آنچه مد نظر پیامبران الهی بوده است واقع شود و انسان ها بتوانند از هدایت الهی بهره مند شوند و به واسطه این هدایت به جایگاه والای انسانی خود دست یابند.

آقای احمدی نژاد افزود: پیامبر اسلام (ص) همگان را به برادری، آزادی و آزادگی حقیقی، تلاش برای حفظ عزت و کرامت انسانی، اخلاق، راستی، وحدت ، مبارزه با ظلم ، ایستادگی در برابر ظالمان و زیاده خواهان و دفاع از مظلومان فراخوانده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هم تنها راه نجات همین است.

 دوران نظام های برآمده از اندیشه سرمایه داری به پایان رسیده است

رئیس جمهور گفت: ما در آستانه تغییرات بزرگ در سرنوشت و تاریخ بشر به سمت اصلاح و بهبود و شکوفایی حقیقت انسانی با شتاب روزافزون جلو می رویم.

آقای احمدی نژاد در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: بیشترین نیاز بشر به تعلیمات انبیاء الهی به ویژه پیامبر اسلام است و راه حل همه مشکلات بشر تمسک به سنت های نبوی، اخلاق و تعلیمات نبوی است.

وی انقلاب اسلامی را دنباله نهضت انبیاء الهی دانست و گفت: ملت ایران در انقلاب اسلامی همان اهداف پیامبر اسلام را دنبال می کند و پیگیر ارزش های الهی و انسانی، بازسازی کرامت انسانی، ایستادن در برابر ظلم و دفاع از مظلومان، گسترش محبت و مهرورزی و صلح پایدار بر پایه عدالت و معنویت است.

رئیس جمهور افزود: خدا را سپاسگزاریم که در سی و یکمین سالگرد انقلاب شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی و اخلاق و نظام ارزشی برآمده از انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

آقای احمدی نژاد گفت: انقلاب اسلامی نه تنها نقطه آغازی برای ملت ایران بلکه برای همه بشریت است.

وی افزود: امروز می بینیم که همه مناسبات برآمده از خودخواهی و کینه ورزی و سلطه طلبی به پایان راه رسیده است و سلطه طلبان و خودخواهان در بن بست کامل قرار دارند و در نقطه مقابل، بیداری ملت ها و گرایش به اخلاق و معنویت، یگانه پرستی و پاکی روزافزون است.

رئیس جمهور گفت: امروز امید به اصلاح حقیقی و برپایی عدالت برپایه امنیت پایدار و امید به رفع اشغالگری ها، تجاوزگری ها، زورگویی ها، چپاول گری ها، روزافزون است و ما خدا را از این جهت سپاسگزاریم.

آقای احمدی نژاد افزود: امروز جهان آماده تحولات بزرگ و ذهن ها آماده پذیرش تغییرات حقیقی و بزرگ به سمت آرمان ها و ارزش ها می‌شود.

وی گفت: امروز بر همگان ثابت شده است که دوران نظام های برآمده از اندیشه های ضد بشری، اندیشه سرمایه داری و تفوق طلبی به پایان راه رسیده است.

آقای احمدی نژاد افزود: دورانی که چند کشور و چند دولت سرنوشت ملت ها را به دست بگیرند و برای جهان نقشه بکشند و با طراحی های تبلیغاتی و سیاسی نقشه ها را علیه ملت ها و به نفع کلان سرمایه داران به اجرا بگذارند به پایان رسیده است.

رئیس جمهور گفت: دوران فریب کاری ها و نقاب زدن ها، دادن شعارهای عامه پسند و به ظاهر انسانی اما عمل کردن در نقطه مقابل انسانیت به پایان رسیده است.

آقای احمدی نژاد گفت: امروز دورانی آغاز می شود که همه ملت ها و دولت های برآمده از رأی ملت ها باید دست به دست هم بدهند و دنیای آینده را برپا کنند و خوشبختانه این نگاه و اندیشه به سرعت در حال همه گیر شدن است.

کد خبر 101712

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز