همشهری‌آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از کشف یک قلاده گرگ زنده از منزل یکی از روستاییان همدان خبر داد

به گزارش ایسنا، در پی شکایت‌های اهالی روستای پرلوک در شهرستان بهار مبنی بر حمله گرگ به احشام در این روستا، گشت و کنترل محیط بانی اداره کل حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شد. [آشنایی با سازمان حفاظت محیط زیست ایران]

وی بیان کرد: طی 3 شب رد پا و اثری از گرگ در حومه روستا مشاهده نشد اما با توجه به خسارت‌های وارد شده به چند راس از احشام اهالی مسجل شد که در یکی از خانه‌های روستایی یک قلاده گرگ زنده و رها وجود دارد که هنگام تاریکی شب به منازل هجوم و احشام را تلف می‌کند، بنابراین با حکم قضایی، منزل تفتیش و گرگ زنده‌گیری شد.

محمد پور اظهار کرد: متاسفانه بعضی از روستاییان مناطق بهار و لالجین با زنده‌گیری گرگ اقدام به تولید سگ گرگی می‌کنند که آثار تخریبی فراوانی برای اهالی روستاها و مالکان آن داشته و در گذشته با توجه به خوی انتقام‌گیری این حیوان، خسارت جانی به 2 کودک خردسال و خسارت مالی به احشام روستاییان وارد شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از این امر، توجه دهیاران و شوراهای اسلامی را به خطرات پرورش گرگ و اقدام به تولید سگ گرگی جلب و اظهارامیدواری کرد که با همکاری و فرهنگسازی خطرات این اقدام برای روستاییان بیشتر تبیین شود تا دیگر شاهد حمله و خسارت‌های جانی و مالی نباشیم.

کد خبر 101509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز