همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان 21بهمن بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن دهه فجر و 22 بهمن به ملت ایران گفت: 22 بهمن متعلق به مردم است، 22 بهمن را یک ملت بزرگ، آگاه و مومن آفرید و هیچ کس مالک 22 بهمن نیست جز آحاد ملت ایران.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور ادامه داد: 22 بهمن یک سرآغاز است، نه فقط برای ملت ایران، بلکه برای کل بشریت. حضور ملت ایران در 22 بهمن ارائه روش جدیدی از زندگی اجتماعی، اثرگذاری اجتماعی و زمامداری است. حقیقت این است که حضور توده‌های مردم در 22 بهمن اولا یک نماد است، نمادی از زنده بودن و آرمانی بودن و عظت ملت ایران و ثانیا حرکتی است با هزینه‌های پایین و دستاوردهای عظیم داخلی و بین‌المللی.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مسایل ایران با مسایل جهانی در آمیخته و گره خورده است، گفت: ما اخبار دنیا را داریم، از نزدیک تحولات دنیا و تمایلات و گرایشهای ملتهای گوناگون را رصد می‌کنیم. امروز جایگاه ملت ایران به نقطه‌ای رسیده که تمام ملت‌ها با ملت ایران یک نوع همبستگی دارند و همزادپنداری می‌کنند و احساس عمومی ملت‌ها این است که هر اتفاقی که در ایران می‌افتد و پیشرفتی که حاصل می‌شود برای آنها رخ داده است. آنها از تک تک پیشرفت‌های ملت ایران خوشحالی می‌کنند و ما شواهد بیشماری از ابراز شادمانی ملت‌ها از پیشرفت‌های ملت ایران داریم.

وی ادامه داد: پیشرفتهایی که در ایران رخ می‌دهد در متن ملت‌ها باعث شادمانی می‌شود و ما خبر دقیق آن را داریم. همین دیروز وقتی که غنی سازی 20 درصد در ایران شروع شد این اتفاق یک موج شادمانی در بین ملت‌ها ایجاد کرد. جایی که آنها احساس می‌کنند حرکت و پیشرفت ایران متعلق به آنها نیز است و این آینده سرشار از صلح و دوستی و پیشرفت نه تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام ملت‌ها سامان می‌یابد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که نیازی به سفارش امثال بنده برای حضور باشکوه ملت در این راهپیمایی باشد. و این را فقط می‌گوییم که از اینکه در بین ملت ایران هستیم افتخار می‌کنیم ما هم به عنوان عضوی از ملت ایران با افتخار در این راهپیمایی و در این اقیانوس عظیم ملت شناور می‌شویم.

احمدی نژاد ادامه داد: مطمئن هستم که 22 بهمن امسال یک گام عظیم به سمت جلوست. البته همه 22 بهمن‌ها یک گام به جلو بوده است و باید گفت هر 22 بهمن یک اتفاق بزرگ در جایگاه و شرایط خودش است.

رییس جمهور افزود: 22 بهمن امسال راه را برای طی کردن مسیر درست و تصمیم سرنوشت‌ساز را در معرض انتخاب جهانیان قرار خواهد داد و به فرض الهی پیروزی و افتخار بزرگتری را برای ملت به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 101400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز