همشهری‌آنلاین: نحوه انعکاس نام خوانندگان اپرای مولانا با انتقاد محمد معتمدی، خواننده جوان و شناخته شده موسیقی روبرو شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین معتمدی که در اپرای مولانا به کارگردانی بهروز غریب‌‌پور، در نقش مولانا آواز خوانده‌است، پیش از این آلبوم‌هایی را با مجید درخشانی و محمد رضا لطفی به بازار موسیقی عرضه کرده بود.[مانده از شب‌های دورا دور؛کنسرت لطفی و همنوازان بانوان شیدا]

متن این نامه که نسخه‌ای از‌آن برای همشهری‌آنلاین ارسال شده از نظر شما می‌گذرد.

انتقاد از شیوه اطلاع رسانی اپرای مولانا

با درود. همانگونه که در خبر ها آمده اپرای مولانا به کارگردانی هنر مند ارجمند  جناب بهروز غریب پور و آهنگسازی دوست عزیزم بهزاد عبدی مدتی است بر روی صحنه است که در این اثر همایون شجریان در نقش شمس و بنده در نقش "مولانا" آواز خوانده‌ام.

اما شیوه اطلاع رسانی این رویداد هنری، از نحوه انعکاس اخبار در خبرگزاری‌ها تا طراحی پوستر آن از سوی مسئولان جشنواره و  برخی دوستان خبر نگار گویای واقعیت‌های تلخ و کهنه‌ای است که سکوت بنده ممکن است موجب سوء تفاهمات جدی و تکرار اینگونه برخورد‌‌ها در آینده گردد.
 
 
اولا" همایون شجریان عزیز هنرمندی بسیار ارزنده چه از لحاظ فنی و چه شخصیتی می‌باشد که خود بنده از علاقمندان به هنر ایشان می‌باشم و در این جریانات هیچگونه دخالتی نداشته‌اند و امیدوارم از بعضی جهات از این متن سوء برداشت نگردد.

اما نکته در اینجاست که بنده در این اثر نقش داشته‌ام. در واقع در اپرای مولانا بنده نقش مولانا را خوانده‌ام. اما آنچه که از خبر ها و پوستر این کار طی روز های اخیر برداشت می‌شد این بود که که این اثر اصلا" مولانا نداشته است.

باید عرض کنم همه هنرمندان در این مملکت مخصوصا" در عرصه موسیقی و آواز برای هنرشان زحمت کشیده و خون دل خورده‌اند تا توانسته صاحب جایگاهی نزد مخاطبان خود شوند. بنده نیز برای ثانیه به ثانیه آوازی که می‌خوانم سالها زحمت کشیده‌ام  و خون دل خورده‌ام و با بهترین اساتید موسیقی این مملکت افتخار مجالست و همکاری داشته‌ام. به همین دلیل برای جایگاه و شان هنری خود ارزش و احترام قائلم و طبیعتا" دوست ندارم کمتر از آن چیزی که هستم معرفی شوم.

 لذا چون احساس می‌کنم نوع انعکاس خبر و طراحی پوستر از سوی برگزار کنندگان در شان اینجانب نبوده است سکوت بنده به معنی تایید ما وقع قلمداد خواهد شد.

خلاصه عرض می‌کنم. همایون نور چشم همه ماست و جایگاه استاد بزرگوار محمدرضا شجریان نیز در موسیقی معاصر ایران نیاز به توضیح ندارد. ولی آنچه که واقعیت است این است که بنده هم در این اثر آواز خوانده‌ام. نقش بنده هم نقش اصلی بوده و خوب هم خوانده‌ام. از این به بعد هم خواهم بود و خواهم خواند. این یک حرف کلی و نه تنها مربوط به این مورد خاص. لذا امیدوارم زین پس بعضی عادت های غلط و نادرست را کنار بگذاریم و جایگاه و اعتبار هنر مندان را فدای جو زدگی های کاریزماتیک نکنیم.

کد خبر 101192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز