سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ولی رحیمی، ‌پیشکسوت کمانچه نوازی منطقه کرمانج،12 بهمن، در سن 77 سالگی در منطقه آشخانه بجنورد به دیار باقی شتافت

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی‌ایران که ارتباطی نزدیک و دیرینه با هنرمندان موسیقی مناطق مختلف، به خصوص خنیاگران منطقه خراسان دارد، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: استاد ولی رحیمی را باید آخرین کمانچه‌نواز منطقه کرمانج به شمار آورد که نغمه‌ها و نواهای منطقه را به خوبی می‌شناخت و در کمانچه نوازی هم یگانه بود.
وی گفت که استاد رحیمی قرار بود در جشنواره فجر امسال مورد تقدیر ویژه قرار گیرد که متاسفانه اجل مهلت ندادو به دیار باقی شتافت.

به گفته جاوید آن مرحوم بر اثر سکته قلبی درگذشت.

جاوید هم‌چنین از بیماری سهراب محمدی،‌نوازنده دوتار و خنیاگر و بخشی نام و  همراه همیشگی استاد ولی رحیمی خبر داد و گفت که چند ماه قبل استاد رحیمی عمل جراحی شکم داشت و وضعیت‌ مزاجی‌اش هم چندان رضایت بخش نیست.

جاوید ضمن گله‌مندی از بی توجهی مسئولان به هنرمندان موسیقی نواحی گفت که متاسفانه این افراد گنجینه‌هایی هستند که کمتر می‌توان نظیر‌آنها را پیدا کرد و هرسال، چند تن آنان به دیار باقی می‌شتابند در حالی که گنجینه‌ای از ملودی‌ها و نغمه‌ها را با خود به خاک می‌سپارند.

کد خبر 100877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز