سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:برگزاری صلح‌آمیز و آرام انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با شرکت گسترده مردم این کشور در فضای آزاد و رقابتی سالم، موجب خرسندی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش روز دوشنبه 13 آذر اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، وی تصریح کرد: پیروزی شخصیتهای آزادیخواه و مستقل در ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین نشانگر اراده و تمایل روزافزون مردم این منطقه به استقلال واقعی و دوری گزینی نسبت به رویکردهای استکباری آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نتایج این تحول در مناسبات دو کشور ایران و ونزوئلا خاطرنشان کرد: تهران امیدوار است این تحول مثبت فرآیند گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را محقق کند و بعنوان الگویی برای دیگر کشورهای این منطقه و کشورهای جنوب محسوب گردد.

بر اساس اعلام شورای ملی انتخابات ونزوئلا تاکنون ‪ ۷۸‬درصد آرا شمارش شده که "هوگو چاوز" با کسب ‪ ۶۱‬درصد آرا (پنج میلیون ‪ ۹۳۵‬هزار و ‪ ۱۴۱‬رای) در مقابل رقیب خود "روزالس" با کسب ‪ ۳۸‬درصد (سه میلیون و ‪ ۷۱۵‬هزارو ‪(۲۹۲‬ رای) به پیروزی رسیده است.

کد خبر 10086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز