دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز برای سومین بار به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شد.


به نوشته ال موندو، با شمارش 71.31 درصد آرا مشخص شد هوگو چاوز با 61.35 درصد آرا در برابر مانوئل روسالس در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسیده است.روسالس نیز با کسب 38.39 درصد آرا در مقام دوم قرار گرفت.

مشارکت مردمی در انتخابات اخیر ونزوئلا بی سابقه بود، به طوری که ساعات رای گیری دو ساعت تمدید شد.

رییس جمهوری ونزوئلا دقایقی پس از سومین پیروزی خود در انتخابات از بالکن کاخ میرافلورس،کاخ ریاست جمهوری ،موسوم به بالکن ملت در حالی که از سوی وزرایش احاطه شده بود،به همراه مردمی که در پایین کاخ جمع شده بودند سرود ملی ونزوئلا را زمزمه کرد.او سپس خطاب به هوادارانش گفت:"مسیح را در این شب پیروزی نورانی می‌بینم.چاوز افزود: پیروزی بزرگ انقلاب بولیواری، پیروزی عشق است.

هوگو چاوز که مدتی از انتخاب مجددش به مقام رییس جمهور نمی‌گذرد خطاب به هزاران نفر از هواداران خود گفت:سوسیالیسم در آینده بر ونزوئلا پادشاهی خواهد کرد.
چاوز همچنین خطاب به دوست خود کاسترو و ملت کوبا گفت: برادر، رفیق همکار از این جا تو و ملت متحد و برادر کوبا را به شدت در آغوش می‌کشم.

چاوز سپس گفت:کسی نباید از سوسیالیسم واهمه داشته باشد و همه بخش‌های ملت باید برای آینده ونزوئلا کار کنند.

مانوئل روسالس کاندیدای شکست خورده نیز ساعتی پس از اعلام نتایج اولیه گفت:می‌پذیریم که آن‌ها ما را شکست داده‌اند. او افزود:به نبرد برای کسب آزادی و دموکراسی در ونزوئلا ادامه خواهم داد.

روسالس که رهبری حزب سوسیال دموکرات ونزوئلا را به عهده دارد،گفت:از امروز برای ساختن ونزوئلایی جدید مبارزه خود را آغاز خواهیم کرد.من در خیابان به مبارزه خود برای ملت ،کسب دموکراسی و آزادی ادامه خواهم داد.

او افزو.د: زمان تسلیم شدن سپری شده است. زمان مبارزه برای ونزوئلایی‌ها وبرای دیدگاههایمان  فرا رسیده است.

کد خبر 10068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز