افراد سالخورده‌ای که اضافه‌وزن دارند احتمالا بیشتر از همسالان خود که وزن معمولی دارند عمر خواهند کرد؛ نتایج یک تحقیق در استرالیا اینگونه نشان می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این تحقیق همچنین مشخص شده است که وزن خیلی زیاد و خیلی کم می‌تواند عمر افراد را کوتاه کند. این گزارش می‌گوید رژیم غذایی در این گروه سنی سود چندانی ندارد. نکته دیگری که در این تحقیق به آن اشاره شده این است که سبک زندگی افراد بدون توجه به وزن آنها می‌تواند عمر آنها را کوتاه کند؛

این پدیده به‌خصوص در زنان بیشتر مشاهده می‌شود. در این تحقیق 9 هزار و 200 نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.دانشمندان دانشگاه وسترن استرالیا با انجام این تحقیق قصد داشتند رابطه میان چاقی و اضافه وزن با خطر مرگ در سالمندان را بررسی کنند.

این رابطه در افراد جوان‌تر کاملا شناخته شده است؛ به این صورت که هرچه وزن بیشتر باشد خطر ابتلا به بیماری‌های شناخته‌شده‌ای مانند دیابت و بیماری‌های قلبی بیشتر می‌شود و در نهایت افراد به مرگ بیشتر نزدیک خواهند شد.

در این تحقیق که 10 سال طول کشیده است، دانشمندان میزان مرگ و میر میان افرادی‌را که در تحقیق شرکت کرده‌بودند، بررسی کردند و در پایان به این نتیجه رسیدند؛ افراد سالخورده‌ای که چاق هستند، کمتر در معرض مرگ به خاطر بیماری‌های شناخته‌شده‌ای مانند سرطان و یا بیماری‌های قلبی هستند.

اما دانشمندان به این نکته اشاره کرده‌اند افراد سالخورده خیلی چاق بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.نتایج این تحقیق که می‌گوید داشتن اضافه‌وزن در افراد سالخورده می‌تواند برای آنان مفید باشد، یافته‌های پیشین دانشمندان در این باره را به چالش کشیده است.

تولید لایه داخلی عروق خونی از سلول‌های بنیادین

محقق ایرانی دانشگاه کرنل موفق به ارائه شیوه‌ای شده است که با کمک آن می‌توان سلول‌های کاربردی لایه داخلی رگ‌های خونی را از سلول‌های جنینی و سلول‌های بنیادین به‌وجود آورد و مسیری جدید را در مطالعه بیماری‌های عروقی موروثی گشود.

شاهین رفیعی از کالج پزشکی ویل کرنل درباره موفقیتش گفت: سلول‌های درونی عروق خونی یا سلول‌های اندوتلیال در لایه داخلی تمامی عروق خونی وجود داشته و مهم‌ترین جزء مویرگ‌ها به‌شمار می‌روند.

به گفته وی در آینده‌ای نه چندان دور امکان تزریق این سلول‌ها به بدن انسان به‌منظور ترمیم اندام‌های درونی آسیب‌دیده به وجود خواهد آمد. رفیعی بیان کرد که دستاورد جدید وی امکان دسترسی به مقادیر نامحدودی از سلول‌های اندوتلیال را به‌وجود می‌آورد؛ مقادیری بیش از 40 برابر مقداری که در گذشته امکان دسترسی به آن وجود داشت و در عین حال می‌تواند مسیری جدید را در مطالعه بیماری‌های عروقی موروثی بگشاید.

دومین جراحی پیوند کامل صورت در اسپانیا

عمل جراحی پیوند کامل صورت برای دومین بار در اسپانیا انجام شد. اسپانیا دومین عمل جراحی پیوند کل صورت را به پایان رساند. فرایند این عمل جراحی با مشارکت 23 پزشک و طی 30 ساعت کار در بیمارستان «ویرجین دل روکیو » آغاز شد.

به گزارش شینهوا، جزئیات بیشتری درباره این عمل جراحی اعلام نشده است اما مسئولان معتقدند 72 ساعت آینده برای این عمل جراحی که برای نهمین بار در سراسر جهان انجام می‌گیرد، حساس و سرنوشت ساز است.

عمل پیوند صورت برای جابه‌جایی همه یا بخشی از صورت فرد و به‌دلیل سوختگی یا آسیب‌های دیگر انجام می‌گیرد. نخستین عمل جراحی کامل صورت در سال 2006 و در شهر لندن انجام شد.

کد خبر 100588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز