همشهری‌آنلاین ارکستر سمفونیک تهران قطعه صلح و امید را به سرپرستی منوچهر صهبایی در رم پایتخت ایتالیا نواخت

به گزارش خبرنگار ایرنا در برنامه سمفونی تهران که در سالن برگزاری موسیقی ائودیتوریوم رم برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم ، سفیر ایران در واتیکان و شماری از مسوولان دولتی و وزارت امورخارجه ایتالیا و جمعی ازسفرای کشورهای خارجی حاضر در پایتخت ایتالیا حضور داشتند. [نوای صلح و دوستی به بلژیک رسید]

سمفونی که در برگیرنده مضامین جان بخشی از حرکت مردمی ایران در انقلاب اسلامی و پیام آور صلح در جهان بود با تشویق‌های پی در پی مخاطبان ایتالیایی و ایرانی همراه شد و در ادامه برگزاری کنسرت نیز شرکت‌کنندگان گروه را همراهی می‌کردند.

قطعه صلح و امید ساخته مجید انتظامی به رهبری منوچهر صهبایی و همراهی ‪۱۳۰‬ نفر از اعضای ارکستر سمفونیک تهران و خوانندگان کر از ابتدای هفته جاری در اروپا اجرا و با استقبال مخاطبان ایرانی و اروپایی همراه شد.

گروه موسیقی -صلح و امید>، اولین اجرای اروپایی خود را در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار کرد.

منوچهر صهبایی سرپرست کنسرت صلح و امیددرباره اجرای گروه در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی گفت: اگر چه در فرانسه کنسرت عالی اجرا شد و موزیسین‌های تماشاگر نیز پس از اجرا به این اشاره کردند اما در ایتالیا برنامه بطور ویژه اجرا و همه شرکت‌کنندگان ایتالیایی و ایرانی رضایت خود را اعلام کردند.

وی افزود : استقبال از کنسرت رم، بسیار باشکوه بود به شکلی که از زمان در نظر گرفته شده که حدود ‪ ۷۰‬دقیقه بود با تلاش مضاعف گروه تا دو ساعت به طول انجامید و در این مدت علاوه بر اجرای برنامه‌های ویژه گروه با محوریت صلح و امید، قطعاتی از ایران زمین برای حضار اجرا شد و در ادامه نیز از آهنگسازان جهانی و صاحب نام چند قطعه به اجرا در آمد.

برای برگزاری سمفونی صلح و امید در سالن موسیقی ائودیتوریوم رم، بیش از ‪ ۶۰۰‬بلیت در اختیار حضار قرار گرفت و به علت ظرفیت محدود سالن، شماری زیادی از علاقمندان در فضای بیرونی اجرای برنامه را دنبال کردند.

کد خبر 100475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز