شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: ما در شهر زندگی می‌کنیم یا در محله؟! در واقع در کلان شهری مانند تهران محله زندگی، تحصیل و کار ما، شهر ماست

گذشتگان ما به شیوه خود در محله‌ها زندگی می‌کردند. آن روزها رفت وآمدها، رابطه‌ها و مسائل مربوط به محله و اهالی آن  خاص زمان خودشان بود. آنها سال‌های سال در یک محله زندگی می‌کردند و شیوه زندگی در محله را به خوبی می‌دانستند.

حالا محله‌های جدیدی به وجود آمده، در محله‌های قدیمی هم، آدم‌های جدید آمده اند که البته می‌آیند و می‌روند و آن ماندگاری سابق، دیگر نیست.

پس چه خوب است که شیوه زندگی در محله را بیاموزیم. این ستون، ویژه محله است.

«زندگی در محله»، یک بسته با 12 جلد کتاب در قطع پالتویی است که دکتر ناصر منصور کیایی‌ آن را نوشته و از سوی فرهنگ‌سرای تهران تهیه شده است و به مسائل مختلف محله می‌پردازد. شمارة  اول: «محله چیست؟» و شماره دوم: « چگونه در محله زندگی کنیم؟».

شهروند مفید و خوبی برای محله باش؛ آداب خاص زندگی در محله را رعایت کن؛ با مفاخر محله آشنا باش؛ با مراکز و بخش‌های محله آشنا باش؛ نشانی‌های لازم در محله را یاد بگیر؛ در برنامه‌های فرهنگی هنری محله شرکت کن؛ نظافت و بهداشت را رعایت کن؛ از درختان مراقبت کن؛ پرنده‌های محله را فراموش نکن؛ محله متعلق به توست با همه چیزهایی که دارد و...

اینها از جمله مواردی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است و در پایان نیز چند سؤال برای یادگیری بیشتر طرح و یک تمرین برای خواننده کتاب تنظیم شده است.

کد خبر 100443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز