شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، مجموعه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های کاربردی با موضوع سینمای ایران؛ چشم انداز دهه 90 برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی جشنواره گزارش داد: این نشست‌ها توسط انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد.

سینمای ایران طی سه دهه گذشته فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذارده است و امروز به لحاظ ساختاری و محتوایی چه اهدافی را باید دنبال کند؟ به راستی این سینما در چشم انداز آینده خود به خصوص در دهه 90 که آن را بر آستانه قرن جدید هجری شمسی قرار می‌دهد، به چه افق و چشم‌اندازی نظر دارد؟ با توجه به سند چشم‌انداز ملی و برنامه توسعه نظام جمهوری اسلامی که اهداف خاصی را برای انقلاب اسلامی در قرن جدید ترسیم کرده‌اند، سینمای ایران در این مسیر چه نقشی را می‌تواند ایفا نماید؟ سینمای ایران در دهه 90 چه فرصت‌ها و تهدیدهایی را پیش رو خواهد داشت؟

این سوالاتی است که در مجموعه نشست‌های کاربردی چشم‌انداز سینمای ایران در دهه 90 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این همایش شامل دو کارگاه آموزشی و سه نشست خواهد بود که هر نشست با محور مشخص،میزبان میهمانانی خواهد بود که از میان دست‌اندرکاران سینما، مدیران، کارشناسان، هنرمندان و منتقدان سینما به فراخور محور هر نشست انتخاب خواهند شد.

محورهای کارگاه‌های آموزشی شامل فیلمبرداری در ایران و جلوه‌های ویژه و محورهای نشست‌ها شامل سینمای استاندارد، سینما اندیشه و سرگرمی و سینمای آرمانی ما می‌شود.

این نشست‌ها در طی روزهای 8 تا 12 بهمن ماه سال جاری در یکی از سالن‌های مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 100118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز