شنبه ۲۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۱ - Jan 13, 2007
خودزني پس از شليك به همسر و سرباز كلانتري
010017.jpg
گروه حوادث - مرد جنايتكار هنگامي كه همسرش و سرباز كلانتري 126 تهرانپارس با حكم قضايي براي جمع آوري جهيزيه به مقابل خانه اش رفته بودند، در اقدامي جنون آميز با شليك هاي اسلحه شكاري، پس از قتل همسرش و مجروح كردن سرباز وظيفه، به زندگي  خود پايان داد.
شليك هاي مرد عصباني
ساعت 10 و نيم صبح پنجشنبه، پس از آنكه صداي شليك گلوله و جيغ دلخراش زني جوان از حياط آپارتمان شماره 30 كوچه بهارك در خيابان مهران سجده اي فرجام به گوش رسيد ، همسايه هاي آپارتمان 5 طبقه وحشتزده به پشت پنجره ها دويدند .
در فاصله چند ثانيه، در حالي كه جسد غرق خون مهرانگيز(منيژه)-همسر صاحبخانه واحد شماره يك- روي سنگفرش حياط افتاده بود، بار ديگر صداي شليك گلوله به گوش رسيد و اين بار مرد مسلحي كه اسلحه شكاري دولولي در دست داشت، سرباز جواني را كه همراه زن بود و با شنيدن صدا به سمت آن برگشته بود، هدف گلوله قرار داد.
مرد جنايتكار به نام محمودرضا كه صاحبخانه واحد يك آپارتمان بود، بدون توجه به جسد غرق خون همسرش و سرباز جوان كه بيهوش بر روي زمين افتاده بودند، به داخل آپارتمان مسكوني خود بازگشت و در را قفل كرد.
با گزارش موضوع جنايت خونين از سوي ماموران كلانتري 126 ،نيم ساعت بعد از وقوع جنايت، ولي الله حسيني بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي در حالي كه آپارتمان شماره 30 براي جلوگيري از فرار قاتل در محاصره ماموران كلانتري و تيم هاي عملياتي اداره يكم و دهم آگاهي قرار گرفته بود، در محل حاضر شد.
در حالي كه هر لحظه اين احتمال وجود داشت كه مرد قاتل دست به جنايت ديگري بزند، دستور ورود به خانه صادر شد، اما هنگامي كه ماموران قصد داشتند در عملياتي ضربتي پا به خانه مرد مسلح بگذارند، صداي شليك 4 گلوله از واحد يك به گوش رسيد و لحظاتي بعد وقتي ماموران از طريق حياط خلوت و شكستن شيشه ها قدم به خانه گذاشتند با جسد مرد مسلح كه با شليك گلوله به شكمش خودزني كرده بود، در كنار ورودي آشپزخانه روبرو شدند.
جهيزيه خونين
سرهنگ رودكي رئيس كلانتري 126در توضيح اين حادثه گفت: ساعت 10 صبح پنجشنبه زن جوان به نام مهرانگيز( منيژه)، همراه برادرش با حكم دادگاه ،براي جمع آوري جهيزيه خود به كلانتري مراجعه كرد كه
سربازوظيفه الياس لطفي راكه تنها 2ماه به پايان خدمتش باقي مانده بود، به همراه آنها فرستاديم تا در حضور وي جمع آوري جهيزيه انجام شود. اما هنگامي كه  آنها به جلوي خانه رفته و زنگ را فشردند، با اينكه شوهر زن - محمودرضا- درخانه بود، ولي در را باز نكرد و به همين دليل آنها احضاريه را برروي در چسبانده و قصد خروج ازخانه و سوارشدن به خودروي برادر مقتول را كه بيرون آپارتمان در انتظارشان بود داشتند كه ناگهان قاتل كه كارمند بازخريد شده مهمات سازي بود، درحالي كه اسلحه شكاري دولولي دردست داشت ازآپارتمان خارج شده و در يك چشم برهم زدن همسرش را از ناحيه كتف راست هدف قرار داد و پس از آنكه سرباز لطفي به سمت وي برگشت، وي را نيز از ناحيه شكم هدف قرار داد و سپس به داخل خانه بازگشت.
سرهنگ رودكي در ادامه افزود: با گزارش موضوع به اورژانس و پليس توسط برادر مهرانگيز كه شاهد جنايت بود، ماموران اورژانس به سرعت در صحنه حضور يافتند و در حاليكه مهرانگيز جان باخته بود، سرباز لطفي كه دچار خونريزي شديد بود به بيمارستان تهرانپارس انتقال يافت كه در حال حاضر بعد از انجام عمل جراحي در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شده است.
كلكسيون چاقوي مرد جنايتكار
بازپرس ولي الله حسيني كه به همراه تيم پليسي آگاهي پايتخت به صحنه جرم رسيده بود نيز در توضيح اين پرونده تلخ جنايي گفت: در بازرسي از خانه، كلكسيون چاقويي از داخل كمد شخصي قاتل كشف شد و اين در حالي است كه آثار ساخت مهمات درگوشه و كنار منزل نيز به چشم مي خورد.
وي افزود: مهرانگيز و محمودرضا 2سال قبل به عقد هم درآمده بودند ولي به خاطر اختلافات شديد خانوادگي از۹ ماه قبل، زن جوان خانه را ترك كرده و به منزل پدري اش رفته بود، روز حادثه نيز وي بدون اطلاع از نقشه مرگبار شوهرش، در حالي كه نامه صادره از سوي دادگاه خانواده را در دست داشت به منزل همسرش مراجعه كرده بود تا جهيزيه خود را جمع آوري كند كه اين حادثه تلخ رخ داد.
بازپرس ولي الله حسيني درخصوص سرنوشت اين پرونده درحالي كه عامل اصلي شليك هاي مرگبار جان باخته است گفت :تحقيقات درباره انگيزه و اختلاف اين زوج انجام خواهد شد و در نهايت پرونده مختومه مي شود.

گفتگو با مسافر مرگ لحظاتي قبل از اعدام
009975.jpg
گروه حوادث- حركت در بزرگ ميله اي زندان بر روي ريل آهني، نگاه ها را به سمت در خيره كرد، مرد با قدم هايي لرزان به آرامي وارد اتاق ملاقات شد و بهت زده برروي يكي از صندلي ها نشست.
جنايتكار 45 ساله كه در جريان دو جنايت وحشتناك در 17 تير و 8 آذر 1380، پس از كرايه خودرو هاي مسافركش در اصفهان، 2 مرد راننده به نام هاي رجبعلي كمالي و نيازعلي رئيسي را با انگيزه سرقت خودروهايشان به قتل رسانده بود، قرار است تا ساعاتي ديگر در صبح پنجشنبه مقابل ترمينال جي اصفهان به دار مجازات آويخته شود، با او ساعاتي قبل از اجراي حكم در زندان گفتگو كرديم.
جنايت ها چطور رخ داد؟
دقيقا نمي دانم اولين جنايت كي رخ داد، اما يادم مي آيد اوايل تابستان بود، به همراه يكي از دوستانم قصد رفتن به روستاي هوره را داشتيم كه يك خودرو پيكان را كرايه كرديم وسط راه دوستم از خودرو پياده شد، اما پس از طي مسافتي از راننده خواستم براي خوردن ميوه توقف كند. وقتي وارد يك باغ شديم، از پشت سر به راننده حمله كردم و پس از آنكه وي را كه بيهوش شده بود با كمربند خفه كردم، با ربودن خودرويش فرار كردم، فرداي آن روز به سراغ جسد آمدم اما از صحبت هاي اهالي متوجه شدم جسد پيدا شده است. سه ماه از خودرو مقتول استفاده كردم تا اين كه پليس راه دليجان به خودرو مشكوك شد و دستور ايست داد اما هنگامي كه ماموران قصد داشتند مرا به پاسگاه ببرند فرار كرده و به اصفهان رفتم فرداي آن روز مجددا سوار يك خودرو پيكان ديگر شدم، در طول مسير ناگهان خودرو پنچر شد.
زماني كه راننده در حال پنچرگيري بود با زاپاس به سرش كوبيدم و با ربودن خودرويش فرار كردم كه مدتي بعد در جريان يك تعقيب و گريز پليسي و پس از شليك سه گلوله دستگير شده و به جنايت ها اعتراف كردم.
از اين كه دو خانواده را به خاطر دزديدن خودرو عزادار كردي ناراحت نيستي ؟
بعد از اولين قتل كمي ناراحت شدم اما ديگر هيچ چيز برايم مهم نبود، در آن زمان تنها به فكر پول بودم. دلم نمي خواست فرزندانم با سختي بزرگ شوند.
ولي حالا آنها علاوه بر مشكلات قبلي، فرزند يك جنايتكار بودن را هم يدك مي كشند؟
فكر اينجا را نكرده بودم، قبل از جنايت راننده كاميون بودم، كاشكي كارم را ادامه مي دادم و به اين بدبختي و خفت نمي افتادم.
تا چند ساعت ديگر اعدام مي شوي، حالا بيشتر به چه فكرمي كني ؟
اينكه همسرم با چهار فرزندي كه داريم در آينده چه مي خواهد بكند.

جاسازي مواد مخدر در شكم عروسك
گروه حوادث- خواهر و برادري كه 477 گرم هروئين را داخل يك عروسك مخفي كرده بودند، توسط پليس راه آهن مشهد به دام افتادند.
شامگاه 15 دي ماه،  ماموران پليس به زن جواني كه در سالن انتظار راه آهن مشهد عروسكي را در بغل داشت ولي با ديدن ماموران پليس سعي مي كرد عروسك را از چشم آنها مخفي كند، مشكوك شدند.
ماموران پليس راه آهن پس از آ ن كه با ديدن اين صحنه با بازداشت زن جوان ، اقدام به بازرسي عروسك كردند ، 477 گرم مخدر كريستال را  كه به طرز ماهرانه اي در آن جاسازي شده بود، كشف كردند.

اعتراف 2 برادر به 100 فقره كيف قاپي
009978.jpg
گروه حوادث- 2 برادر جوان كه زنان تنها را طعمه سرقت هاي خود مي كردند، در حال سرقت از آخرين طعمه خود توسط ماموران پليس كرج دستگير شدند
بنا به اين گزارش، اين 2 برادر جوان، عصر 12 دي ماه زماني كه در خيابان دهقان ويلا سوار بر يك موتورسيكلت قصد سرقت كيف زني را داشتند ، در محاصره ماموران پليس كه در حال گشت زني در منطقه بودند قرار گرفته و دستگير شدند.
در بازجويي از اين 2 برادر سابقه دار، برادر بزرگتر كه نقشه سرقت ها را طراحي مي كرد به كارآگاهان گفت: 5 ماه قبل هنگامي كه پدرم به خاطر حمل مواد مخدر به زندان افتاد، تامين مخارج زندگي مان به دوش من افتاد، به همين دليل با خريد يك موتورسيكلت دست به كيف قاپي از زنان و دختران جوان در محدوده 45 متري گلشهر، دهقان ويلا، مهرشهر و رجايي شهر زدم.
پس از مدتي نيز برادرم را به اين راه كشاندم و با همدستي يكديگر در ساعات خلوت روز زنان تنها را به دام انداخته و از آنها سرقت مي كرديم. سرهنگ حجت الله مفاخري رئيس اداره آگاهي كرج روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي از خانه اين 2 برادر در كمالشهر تعداد زيادي كيف زنانه كشف شده است و تحقيق از آنها از سوي كارآگاهان مبارزه با سرقت آگاهي كرج همچنان ادامه دارد.

كلاهبرداري با شگرد صفركردن خلافي
گروه حوادث- يك گروه خلافكار كه با نفوذ به مركز تعويض پلاك خودرو در ازاي صفركردن خلافي يا تهيه پلاك هاي رند از مراجعه كنندگان رشوه مي گرفتند دستگير شدند.
متهمان كه نمي دانستند پليس تمامي مكالمات تلفني آنها را زير نظر گرفته است زماني كه در حال هماهنگي براي انجام فعاليت هاي مجرمانه خود بودند به دام افتادند. بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 تهران با بيان اين خبر گفت: مدتي پيش گزارش محرمانه اي در اختيار پليس قرار گرفت كه از فعاليت مجرمانه دو مرد و سه زن در يكي از مراكز تعويض پلاك خودرو حكايت داشت.
بر اساس اين گزارش، اين افراد با نفوذ به سيستم رايانه اي اقدام به صفركردن خلافي خودروها كرده و در ازاي اين كار 30 درصد از كل خلافي را از مالكان خودروها دريافت مي كردند. وي ادامه داد: همچنين اعضاي اين باند در ازاي تهيه پلاك هاي رند، از متقاضيان مبالغ مختلفي دريافت مي كردند و در برخي از موارد نيز براي آنها برگه معاينه فني تهيه مي كردند.
بازپرس حسن جراحي افزود: هنگامي كه با صدور دستور قضايي، ماموران مكالمات تلفني اعضاي باند را زير نظر گرفتند، پي به نحوه فعاليت متهمان برده و به اين ترتيب تمامي آنان را دستگير كردند.
اعضاي اين باند در بازجويي ها به دريافت رشوه از مراجعان اعتراف كردند و پليس توانست تعداد 100 مراجعه كننده را كه براي دريافت پلاك رند يا صفركردن خلافي به متهمان رشوه داده بودند، شناسايي كند.
بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5، با بيان اينكه پرداخت رشوه براي صفركردن خلافي نيز جرم است افزود: هم اكنون مالكان اين خودروها نيز متهم به دريافت رشوه به اعضاي باند هستند و براي بازجويي و تشكيل پرونده به دادسرا احضار شده اند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |