شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۴ - Sep 2, 2006
بازي هاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا
سرنوشت صعود تيم ملي در بازي امروز سئول
رضايي، يك ستون دفاعي است و در شرايط متفاوت مي تواند روي ضربه هاي ايستگاهي نيز به ياري خط حمله بيايد. امروز رحمان يك مانع بزرگ براي پيروزي كره خواهد بود.
014610.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران امروز در يك بازي سرنوشت ساز در سئول به ديدار كره جنوبي مي رود. كره در اين بازي از تمام مهره هاي حاضر در جام جهاني بهره مي گيرد. ايران نيز تمام لژيونرهاي خود را به خدمت گرفته است تا از اين ميدان بدون شكست بيرون بيايد. ورزشگاه جام جهاني سئول امروز در ساعت ۳۰/۲۰ به وقت كره تكليف تيم صعودكننده به مرحله نهايي را روشن مي كند. روز گذشته رحمان رضايي مدافع باتجربه تيم ملي نيز به سئول رسيد تا خط دفاعي ايران با بهترين نفرات در برابر كره قرار بگيرد. يك داور استراليايي اين بازي حساس را قضاوت خواهد كرد.
گروه ورزشي: جهانگير كوثري- امروز، روز سختي براي فوتبال ايران است. ايران و كره جنوبي در يكي از دشوارترين بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا مقابل يكديگر قرار مي گيرند .كره از دو بازي در مقابل سوريه و تايوان كه هر دو در خانه حريف انجام شد، صاحب شش امتياز است. ايران و سوريه هركدام با يك پيروزي و يك مساوي صاحب چهار امتياز مي باشند، اما سوريه يك شكست هم در مقابل كره دارد و يك بازي بيشتر از ايران انجام داده است. در صورت پيروزي كره بر ايران، اين تيم با نه امتياز صعودش حتمي  مي شود، ضمن اين كه دو بازي در خانه خود با سوريه و تايوان دارد. شرايط ايران بسيار حساس است، اگر از اين بازي امتيازي كسب نكنيم، براي صعود حتماً بايد سوريه را در خانه اش شكست دهيم و بر تايوان و كره در بازي برگشت پيروز شويم. گرفتن يك امتياز از كره در سئول براي ما حكم پيروزي را دارد، بايد روي شيوه اي متمركز شويم كه بازي را نبازيم. اتفاقاً كادر فني تيم ملي به اين نتيجه رسيده است و به نظر مي رسد با شيوه (1-6-3) بازي امروز را به سمت هدف مورد نظر كه همانا نباختن است، پيش ببريم. شرايط تيم ما بسيار خوب است؛ چهار جلسه تمرين مفيد، همسان سازي شرايط روحي با محيط و فضاي سئول، تقويت مسائل رواني و تماشا و آناليز بازيهاي كره در جام جهاني كمك كرده است تا بازيكنان ما در نظرات و تئوريهاي شفاهي نسبت به بازيكنان مقابل شناخت كافي پيدا كنند. تاكتيك ويژه تيم ما در درجه اول روي بار دفاعي، فشردگي خط مياني و دفاع و گرفتن فضاهاي لازم از كره است. در واقع تيم ما بايد سه چهارم زمين خود را منطقه اصلي بداند و با ايجاد تمركز و فشردگي قدرت بازيسازي و مانور را از حريف بگيرد. كره با برنامه ويم وربك مربي هلندي خود براي باز كردن خط دفاعي ما بازي را آغاز مي كند. آنها با توجه به حركت روي خط طولي در سمت چپ و راست و در نيمه زمين ما، قصد دارند فشردگي دفاع ما را با۹ بازيكن، باز كنند و در مناطق نزديك به پشت محوطه جريمه ما مهاجمان خود را در فضاي مناسب  قرار دهند.
در اين شرايط نقش هافبكهاي دفاعي ما بسيار مهم است كه بتوانند با تركيب مدافعان، حركت هاي بدون توپ مهاجمان كره را خنثي كنند. يارگيري منطقه اي در اين گونه موارد بهتر جواب مي دهد و بايد از بازي نفر به نفر و يارگيري تك نفره پرهيز كرد. پوشش متناوب در دفاع طلب مي كند كه با دو مدافع آخر (پوششي) بازي كنيم و هافبك هاي دفاعي را به آنها نزديك كنيم. كره اي ها ورود به نقطه حساس درهاي دفاعي را خوب مي شناسند و شگرد حركت هاي تهاجمي آنها در رفتن به همين نقاط است. براي مقابله با اين شگردكره اي ها به يك مدافع كاركشته و با تجربه نياز است و هيچ بازيكني چون رحمان رضايي قادر به انجام آن نيست. به نظر مي رسد، ميرزا پور، كعبي، رضايي، نصرتي، نيك بخت،  كريمي، مهدوي كيا، نكونام، تيموريان و معدنچي و وحيد هاشميان بهترين تركيب باشند، اما شايد قلعه نويي از طالبلو، فكري و كاظمي در اين بازي استفاده و با سه مدافع متمركز يعني فكري، رضايي و نصرتي بازي كند و در خط مياني نيز كاظمي جانشين معدنچي شود. بايد شرايط كره اي ها را نيز ديد كه چگونه مهره هاي خود را آرايش مي دهند و بر اساس آن ما نيز با تاكتيك انعطاف پذير خود شيوه متضاد آن را در زمين پياده كنيم. امروز ساعت 30/14 و شايد با كمي تغيير زماني، ايران در ورزشگاه جام جهاني سئول با يكي از بزرگترين قدرتهاي آسيا روبه رو مي شود. اين بازي آزمون اصلي براي كادر جديد فوتبال است.

تاريخچه رويارويي رسمي ايران و كره جنوبي
*بازي هاي آسيايي
ايران صفر- كره جنوبي يك 1970 تايلند
ايران 2 كره جنوبي صفر 1974 تهران
ايران يك كره جنوبي صفر 1982 دهلي
ايران يك كره جنوبي يك 1986 سئول (ايران در ضربات پنالتي مغلوب شد)
ايران يك كره جنوبي صفر 1990 پكن
*جام ملت هاي آسيا
ايران صفر كره جنوبي 5، ژاپن 1958
ايران 2 كره جنوبي يك، تايلند 1972
ايران صفر كره جنوبي 3، قطر 1988
ايران 6 كره جنوبي 2، امارات 1996
ايران يك كره جنوبي 2، لبنان 2000
ايران 4 كره جنوبي 3، چين 2004
*مقدماتي جام جهاني
ايران صفر كره جنوبي صفر 1977 بوسان
ايران 2 كره جنوبي صفر 1977 تهران
ايران صفر كره جنوبي 3 ، 1993 قطر

ايران در راه قهرماني واليبال جام رياست جمهوري
گروه ورزشي علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران در جام رياست جمهوري قزاقستان سومين پيروزي پياپي خود را به دست آورد تا بخت اول قهرماني در اين رقابت ها محسوب شود.
تيم ايران در راه قهرماني در بازي سوم با ارايه يك بازي محكم از سد راحت قهرمان باشگاه هاي كشور ميزبان و دارنده يك مدال طلا و نقره آسيا گذشت، تيمي كه اكثريت ملي پوشان قزاقستان را در تركيب خود داشت. ايران در سه گيم با نتايج (25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 23) در ميدان سوم هم برنده شد تا تنها تيمي باشد كه در طول سه بازي بدون ازدست دادن ست دست نيافتني نشان دهد. ميلوراد كياچ سرمربي صرب ايران كه در دو بازي قبلي نارضايتي خود را از نحوه بازي شاگردانش بروز داده بود، اين ديدار را بهترين بازي تيم ايران دانست.
ايران امروز در چهارمين بازي خود به مصاف تيم ملي هند مي رود.حريفي آشنا كه همواره در سال هاي اخير تيم ايران را در رويدادهاي مختلف آسيايي آزار داده است. هند با 2 برد و يك باخت در مكان دوم جدول رده بندي است.

كشتي فرنگي جوانان جهان
با دو نقره چهارم شديم
گروه ورزشي- در پايان رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان در كشور گواتمالا تيم اعزامي ايران با 2 مدال نقره جاسم اميري و داود عابدين زاده در اوزان 55 و 74 كيلوگرم به مقام چهارم رسيد. تيم هاي روسيه، تركيه و اوكراين در اين مسابقه ها اول تا سوم شدند.پيكارهاي كشتي آزاد جوانان زير 20 سال جهان نيز از امروز در شهر گواتمالاسيتي آغاز مي شود.

ليگ برتر بسكتبال ايران
پيكان و دانشگاه آزاد روي نوار پيروزي
گروه ورزشي هفته سوم ليگ برتر بسكتبال ايران با برگزاري شش بازي دنبال شد كه طي آن تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي، شهرداري گرگان، صباباتري تهران، ذوب آهن اصفهان، پتروشيمي ماهشهر و پيكان تهران حريفان خود را مغلوب كردند.
در پايان بازي هاي اين هفته دانشگاه آزاد اسلامي و پيكان همچنان روي نوار پيروزي حركت مي كنند و هركدام با كسب سه پيروزي در صدر جاي دارند.
نتايج بازي هاي هفته سوم
دانشگاه آزاد 83 ستاره بنز كرج 49
نفت تهران 67 شهرداري گرگان 83
پيام زنجان 77 صباباتري تهران 85
پگاه فارس 69 ذوب آهن 92
پتروشيمي 104 هيأت شهركرد 77
گل گهر سيرجان 77 پيكان 92

تغيير و تحول در باشگاه استقلال
014616.jpg
گروه ورزشي حسين قريب رسما از مسئوليت مديرعاملي باشگاه استقلال استعفا داد. او دليل اين اقدام را درگيري كاري در حوزه دانشگاه و اقتصاد دانست. به دنبال قريب، نظري جويباري نيز تا تعيين مديرعامل جديد به عنوان قائم مقام مديرعامل در باشگاه خواهد بود و پس از آن براي مدتي به استراحت مي رود. در غياب قريب، اميدوار رضايي به طور موقت مسئوليت مديرعاملي را به عهده خواهد داشت. اولين واكنش را نسبت به استعفاي قريب ، عشرت شقايق عضو هيأت مديره باشگاه استقلال نشان داد. او تصريح كرد: استعفاي قريب دغدغه جدي نيست. گزينه هاي خوبي داريم كه به زودي اعلام مي كنيم.

ايران قهرمان پينت بال آسيا شد
گروه ورزشي- نماينده ايران در رقابت هاي پينت بال آسيا با شكست تمامي رقباي خود قهرمان شد. تيم پينت بال توچال كه به عنوان نماينده ايران به مسابقات آسيايي تايلند اعزام شد با برتري مقابل تايوان در فينال بر سكوي نخست ايستاد. در اين مسابقات 16 تيم شركت داشتند.

نگاه
كميته فني، نيازكشتي فرنگي
محمدرضا منصوريان
در دوره اي كه كشتي فرنگي ايران روندي رو به رشد و رو به جلو را نشان مي داد، ناگهان حضور ناموفق فرنگي كاران كشورمان در دو ميدان معتبر بين المللي خيلي ها را شوكه كرد. كسب يك مدال برنز در جام پيت لانسكي لهستان با حضور اكثريت نامداران اين رشته و قرار گرفتن تيم جوانان بر سكوي چهارم جهاني در شهر گواتمالاسيتي آن هم تنها با 2 مدال نقره بيانگر اين نكته است كه كشتي فرنگي نيازمند تحول و دگرگوني هاي تازه اي است كه بايد در اسرع وقت انجام شود.در جهان امروز كه ريشه بسياري از موفقيت ها در پيوستگي افكار و روش هاي مختلف است، جايز نيست كه اساس برنامه ها و كارها بطور مطلق در انحصار شخص خاصي باشد و ديگران فقط تماشاگر باشند. لطمه اي كه امروز به كشتي فرنگي ما وارد آمده دقيقا از همين ناحيه است.ارزيابي هاي دقيق تر نشان مي دهد كه متاسفانه اعضاي كميته فني فدراسيون كشتي هم در ارتباط با كشتي فرنگي قاطعيت لازم را نشان نداده اند. البته طبيعي است كه با توجه به رقابت آزادكاران و فرنگي كاران در كشتي نبايد از كميته اي كه اكثريت اعضاي آن از منتخبين كشتي آزاد هستند، انتظار برنامه اي مناسب براي كشتي فرنگي را داشت. آيا هنوز هم زمان آن فرا نرسيده است كه كشتي فرنگي هم كميته اي فني مخصوص خود را داشته باشد؟

شوچنكو گران ترين بازيكن سال 2006
014613.jpg
گروه ورزشي با پايان يافتن فرصت نقل و انتقالات در فوتبال اروپا خبرگزاري رويترز اسامي 20 بازيكن را در اين فصل منتشر كرد كه با بالاترين مبلغ باشگاه هاي خود را عوض كرده اند. اندري شوچنكو در سال جديد ركورد نقل و انتقال را شكست و با مبلغ 45 ميليون يورو از آث ميلان به چلسي پيوست.بعد از اين بازيكن محمد ديارا بازيكن اهل كشور مالي با مبلغ 29 ميليون يورو از ليون به رئال مادريد رفت.سومين انتقال بزرگ اين فصل به مايكل كريك بازيكن انگليسي تاتنهام اختصاص دارد كه به منچستريونايتد منتقل شد. كريك با مبلغ 2/27 ميليون يورو به منچستر ملحق شد.
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي اروپا
رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا امشب در شهرهاي مختلف اين قاره برگزار مي شود.برنامه كامل اين باز ها به شرح ذيل است.
گروه A
صربستان آذربايجان
هلند فنلاند
گروه B
اسكاتلند جزاير فارو
گرجستان فرانسه
ايتاليا ليتواني
گروه C
مالت بوسني
مجارستان نروژ
مولداوي يونان
گروه D
جمهوري چك ولز
اسلواكي قبرس
آلمان ايرلند
گروه E
انگليس اندورا
استوني رژيم اشغالگرقدس
گروه F
ايرلند شمالي ايسلند
لتوني سوئد
گروه G
بلاروس آلباني
روماني بلغارستان
لوكزامبورگ - هلند

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |