چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۶ - Aug 23, 2006
هشدار به طلافروشان
خاك مس، طلافروش را به خاك سياه نشاند
كلاهبرداران حرفه اي با اسامي متفاوت و جعلي در چندين شهر كشور از جمله تهران، اصفهان، كرج، سنندج، اقدام به كلاهبرداري هاي ميليوني از طلافروشان كرده اند.
تصاوير متهمان تحت تعقيب
012885.jpg
012888.jpg
012891.jpg
گروه حوادث -آزاده مختاري: اعضاي باند كلاهبرداري كه خاك برنج و مس را به جاي خاك طلا به طلافروشان مي فروختند به دستور بازپرس دادسراي صادقيه تحت تعقيب كارآگاهان پليس تهران بزرگ قرار گرفتند.
فريب طلافروشان با خاك طلا
مرد با لباسهاي آراسته وارد مغازه شد. طلافروش به محض ديدن وي با رويي گشاده به سويش رفت. مرد غريبه با لهجه شمالي لب به سخن گشود و گفت: «مقداري خاك طلاي مرغوب همراه خود دارم. مقدار عيار آن را بسنجيد و اگر مورد قبول بود مقادير بيشتري از آن برايتان مي آورم.» مرد طلافروش وقتي خاك طلا را مورد بررسي قرار داد متوجه عيار بسيار بالاي آن شد و به همين دليل از فروشنده خواست چند كيلو از اين خاك مرغوب برايش بياورد.»
فروشنده وقتي متوجه شد مرد طلافروش خريدار مناسبي است به او گفت: اين خاك را از منطقه اي در شمال كشور تهيه كرده ام و حمل آن به تهران دشوار است. ولي مي توانم آن را در ويلايمان در سياهكل به شما تحويل بدهم.
چند روز بعد از اين ماجرا مرد طلافروش و چند نفر از دوستانش به ويلايي در سياهكل فروشنده آدرس آن را در اختيارشان قرار داده بود رفتند. بعد از مدتي گفتگو در ويلاي باشكوه هنگامي كه فروشندگان مطمئن شدند اعتماد مرد طلافروش را جلب كرده اند، مقدار زيادي خاك طلا كه مشابه نمونه هاي اوليه بود آوردند، با اطميناني كه فروشندگان ايجاد كرده بودند مرد طلافروش چندين كيلو از آن را خريده و به تهران بازگشت غافل از اين كه جنس خريداري شده خاك مس و يا خاك برنج بوده و ارزش پرداخت مبالغ هنگفتي كه آنان به تصور خريد خاك طلا به فروشندگان داده بودند را ندارد.
شكايت طلافروشان مالباخته
از اواخر سال ۸۴ چندين طلافروش كه مدعي بودند خاك طلاي قلابي به آنها فروخته شده است با مراجعه به شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه به طرح شكايت پرداختند.
بازپرس حسن جراحي رياست شعبه ۱۵ دادسرا روز گذشته با توضيح اين خبر به همشهري گفت: كلاهبرداران حرفه اي با اسامي متفاوت و جعلي در چندين شهر كشور از جمله تهران، اصفهان، كرج و سنندج اقدام به كلاهبرداري هاي ميليوني از طلافروشان كرده اند.تحقيقات نشان مي دهد كه ويلاهايي كه متهمان طعمه هاي خود را بعد از فريب اوليه به آن مكانها مي كشاندند ويلاهاي لوكس اجاره اي بودند كه آنها براي جلب اعتماد خريدار و اجراي نقشه شوم خود براي چند روز اجاره كرده اند.بازپرس جراحي در ادامه گفت: تحقيقات كارآگاهان اداره آگاهي تهران بزرگ بر روي اين پرونده نشان مي دهد كه متهمان حرفه اي، در ابتدا با شناسايي افرادي كه چهره هاي موجه داشتند بدون آنكه آنان را در جريان دقيق ماجرا قرار دهند با روش خاص خود فريب داده و از آنها مي خواستند به عنوان بازارياب به طلافروشي هاي بزرگ مراجعه كرده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم خاك طلاي مرغوب را به آنها نشان دهند و بعد از جلب اعتماد آنها، قرار خريدهاي بعدي را با آنها بگذارند كه در اين مرحله متهمان اصلي خود وارد عمل مي شدند. نكته جالب اين است كه متهمان در هر كلاهبرداري از طلافروشان، بازاريابهاي فريب خورده را با پرداخت مبلغي اندك حذف كرده و با افراد غيرحرفه اي ديگر نقشه اي جديد را طراحي و به اجرا مي گذاردند.
دستگيري بازيگر
بازپرس محمد جراحي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي با رديابي هاي تخصصي خود به فردي رسيدند كه در منطقه قلعه حسن خان اقامت داشت. اين متهم در جريان يك عمليات پليسي بازداشت شد. وي در ابتدا خود را بازيگر مطرح تئاتر و سينما معرفي كرد و مدعي شد كه با چهره شناخته شده اي كه دارد به هيچ عنوان نمي تواند يك كلاهبردار باشد زيرا به راحتي شناسايي مي شود. اين در حالي بود كه تصوير اين متهم در حالي كه با ۲۰۰ گرم طلا وارد يك طلافروشي در تهران شده بود از طريق دوربين مداربسته مغازه ضبط و در اختيار پليس قرار داشت. اين متهم بعد از ارائه توضيحات مدعي شد كه براي تبرئه خود از اتهام همدستي با اين افراد به زودي مخفيگاه متهمان اصلي را شناسايي كرده و به پليس اطلاع خواهد داد.
برپايه اين گزارش اين متهم كه مدعي بود تنها به عنوان همشهري با يكي از كلاهبرداران در منطقه قلعه حسن خان آشنا شده و فريب وعده هاي دروغين او را خورده بعد از آزادي با قرار وثيقه متواري شده و تماسهاي پليس و بازپرس پرونده با وي به تلفن خاموش وي ختم مي شد.
قاچاق عتيقه جات
بازپرس شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه در تشريح بيشتر جرايم ارتكابي اين افراد گفت: شاكيان چند پرونده كلاهبرداري عتيقه نيز به دادسراي صادقيه مراجعه كرده اند كه با بررسي تصاوير چهره نگاري شده از متهمان اين پرونده ها معلوم شد متهمان اين كلاهبرداري ها نيز همان كلاهبرداران حرفه اي فراري هستند كه تحت پيگرد كارآگاهان اداره ۱۴ آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.
بازپرس شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه با صدور مجوز انتشار تصاوير متهمان اصلي و مرد مدعي بازيگري بدون پوشش چهره از كساني كه مورد كلاهبرداري اينگونه افراد قرار گرفته و يا اطلاعي از مخفيگاه آنها دارند خواست با مراجعه به شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه و يا اداره آگاهي تهران بزرگ در دستگيري متهمان كمك كنند.

سقوط هواپيماي روسي با۱۷۰سرنشين
۱۸۰ نفر در سانحه قطار در شمال مصر كشته و مجروح شدند
گروه حوادث-شبكه خبري سي. ان. ان از كشف لاشه هواپيماي روسي سقوط كرده در اوكراين خبر داد.اين شبكه افزود: اين هواپيما از نوع توپولف ۱۵۴ متعلق به خطوط هوايي پولكووا از اناپا در درياي سياه به سن پترزبورگ در پرواز بوده و دست كم ۱۷۰ مسافر داشته است. مقامات اوكرايني از كشف لاشه اين هواپيما در منطقه دونتسك اين كشور خبر داده اند.تا زمان ارسال خبر جسد ۳۰  نفر از مسافران پيدا شده است.مقامات روسي مي گويند هواپيما قبل از اين كه از صحنه رادار در شمال شهر دونتسك ناپديد شود اعلام وضعيت اضطراري كرده بود.وزارت امور اضطراري اوكراين گفته است كه هواپيما در حال پرواز آتش گرفته بود و خلبان هواپيما تصميم به فرود اجباري گرفت، ولي به دليل اين كه هنگام فرود ترمز هواپيما كار نكرد قسمت پايين آن به زمين خورد.اما وزارت امور اضطراري روسيه مي گويد از اطلاعات به دست آمده چنين برمي آيد كه هواي طوفاني علت سقوط هواپيما بوده است.خانم آدريانف، يكي از مقامات مسئول گفت: احتمالا يك صاعقه به هواپيما برخورد كرده و در اثر آن هواپيما چندين قطعه شده و آتش گرفته است.
خبر سانحه قطار را در صفحه ۲۲ بخوانيد.

۱۸۰ كشته و زخمي در حادثه قطار در شمال مصر
012876.jpg
012879.jpg
012873.jpg
گروه حوادث - برخورد شديد دو قطار مسافربري در شمال قاهره، حداقل ۵۱ تن كشته و ۱۳۸ تن مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه در اين حادثه كه از آن به عنوان يكي از مرگبارترين حوادث قطار در مصر ياد شده است، دو قطار در منطقه قليوب در ۲۰ كيلومتري شمال قاهره در حالي به هم برخورد كردند كه هر دو بر روي يك ريل در حال حركت بودند. خارج شدن واگن ها، به آتش كشيده شدن قطار و كشته شدن دهها مسافر را به همراه داشت كه عمدتا كشاورز و يا از مقامات دولتي بودند. در همين حال نيروهاي پليس كه در منطقه حادثه حاضر شده بودند به خبرگزاري فرانسه گفتند :پس از حضور در محل حادثه، صداي جيغ و فرياد مجروحان حادثه كه تقاضاي كمك مي كردند، منطقه را فرا گرفته بود. بررسي هاي اوليه پليس نشان مي دهد كه عدم توجه يكي از لوكوموتيوران ها به چراغ خطر مسير  موجب بروز حادثه شده است. به گزارش روز سه شنبه پايگاه اينترنتي نيوز اينترنشنال، محمد منصور وزير راه مصر ساعاتي بعد از بروز حادثه ، حنفي عبدالقوي مدير راه آهن اين كشور را از سمت خود بركنار كرد.

حادثك
مرگ زن جوان بر اثر سقوط از چرخ و فلك
ايسنا: زني جوان بر اثر سقوط از چرخ و فلك پارك ملت قزوين، جان خود را از دست داد.
بنا به اين گزارش زن ۳۵ ساله، در دور چهارم سوار شدن به چرخ و فلك سقوط كرد. به گفته شاهدان، اين زن كه به تنهايي سوار بر چرخ و فلك شده بود، از بلندترين نقطه چرخ و فلك سقوط كرد و در دم جان باخت.
مرگ جوان ۱۹ ساله براي نجات گنجشك
سايت پليس: جوان يزدي هنگامي  كه قصد نجات يك گنجشك را داشت در استخر افتاد و فوت كرد.
جوان ۱۹ ساله اي كه به روستاي ده بالا در شهرستان تفت يزد رفته بود زماني كه مي خواست يك گنجشك را كه در لابه لاي درخت گير كرده بود نجات دهد داخل استخر آب افتاد و غرق شد.
تصادف مرگبار در محور «شاهرود ـ سبزوار»
گروه حوادث - خواب آلودگي راننده اتوبوس، مرگ ۷ مسافر را رقم زد.
بر اثر برخورد يك دستگاه اتوبوس با يك كاميون در محور «شاهرود ـ سبزوار» در استان سمنان ۷ مسافر جان باختند.
بر اثر اين حادثه كه ساعت ۶ بامداد ديروز رخ داد، يك دستگاه اتوبوس مسافربري با يك دستگاه كاميون برخورد كرد كه بر اثر اين حادثه ۷ نفر كشته و ۶ نفر مجروح شدند.
علت اين حادثه انحراف به چپ اتوبوس ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده اعلام شده است.

پرستار قاتل آمريكايي
۴۰ نفر را كشت ،يك نفر را نجات داد
012909.jpg
پرستار قاتل آمريكايي كه در دسامبر۲۰۰۳ به قتل ۴۰ بيمار با تزريق داروهاي مرگبار اعتراف كرده بود، يكشنبه گذشته در اقدامي عجيب يك كليه خود را به يك بيمار كليوي اهدا كرد تا او را نجات دهد!
پسر شيطان، فرشته مرگ
چارلز كولن ۴۶ ساله از سال ۲۰۰۳ بعد از آنكه به اتهام قتلهاي سريالي در بيمارستانهاي نيوجرسي و پنسيلوانيا دستگير شد در زندان تورنتون نيوجرسي آمريكا به سر مي برد.
راز جنايتهاي او پس از آن فاش شد كه مسئولان بيمارستاني در نيوجرسي متوجه شدند كه تعدادي از بيماران آنها بدون آنكه علايم خاصي داشته باشند به يكباره بر اثر يك شوك ناگهاني جان مي بازند، هنگامي كه بررسي هاي آنها نشان داد تمامي بيماران پس از آنكه يك پرستار بيمارستان به نام چارلز كولن به اتاق آنها سر زده است به طور ناگهاني جان باخته اند، اين احتمال كه پرستار بايد از قضيه مرگهاي عجيب اطلاع داشته باشدقوت گرفت.به اين ترتيب كولن به اتهام قتل بيماران با تزريق دوز بالاي مواد مرگبار دستگير و تحت بازجويي قرار گرفت
پرستار جنايتكار به رغم انكارهاي اوليه سرانجام به قتل ۲۹ بيمار در بيمارستانها و خانه هاي مراقبت از سالمندان در ليف والي ، نيوجرسي و پنسيلوانيا از سال ۱۹۸۶ تا دسامبر ۲۰۰۳ كه در آن زمان دستگير شده بود اعتراف كرد ، اما در بازجويي هاي بعدي آمار جنايتها را تا ۴۰ مورد رساند، او در اعترافات خود گفت كه از ارتكاب قتلها هيچ انگيزه مادي  نداشته است بلكه با ديدن رنج و عذاب بيماران صعب العلاج و براي آنكه آنها را از درد نجات دهد اقدام به تزريق مواد سمي به آنها كرده است .
در حالي كه سه سال از دستگيري جنايتكار  آمريكايي مي گذشت ، وي در ماه آوريل از دادگاه خواست تا به وي اجازه دهند كه يكي از كليه هايش را به يك بيمار كه از اقوام نامزد سابقش بود اهدا كند، وي تهديد كرد چنانچه دادگاه اين اجازه را به وي ندهد او در جلسات دادگاه ديگر حرف نخواهد زد ، قضات دادگاه نيز از آنجايي كه مي دانستند چارلز در گفته هاي خود مصر است به وي اجازه دادند تا كليه اش را تحت تدابير شديد امنيتي اهدا كند. به اين ترتيب روز پنجشنبه متهم از زندان تورنتون به بيمارستان فرانسيك مديكال سنتر در تورنتون انتقال يافت ، و روز يكشنبه بعداز معاينات پزشكي يك كليه وي جدا شده و به سرعت بوسيله هلي كوپتر به بيمارستان استوني بروك در نيويورك ارسال شد تا به بيمار نيازمند پيوند زده شود.به گفته مقامات بيمارستاني به نظر مي رسد عمل با موفقيت انجام شده باشد.

متهم به قتل در دادگاه :
مي خواستم كمك كنم، قاتل شدم
گروه حوادث- جواني كه براي دفاع از دوست خود وارد نزاعي خونين شده بود ، يكشنبه گذشته هنگامي كه در مقابل قاضي قرار گرفت، گفت براي كمك به دوستم رفتم اما به يكباره مرتكب قتل شدم.
آغاز ماجراي خونين
به گزارش همشهري، عصر روز ۱۸ آبان ۸۱ با گزارش وقوع يك قتل در خيابان شوش مأموران در صحنه جنايت حاضر شده و در تحقيقات اوليه دريافتند در جريان درگيري بين دو جوان كه يكي راننده خودرو مسافركش و ديگري ميوه فروش سيار بوده است مرد ميوه فروش به نام علي در اثر ضربه چاقويي كه توسط مرد راننده به نام اكبر به ناحيه قلبش وارد آمده به قتل رسيده است.
در ادامه تحقيقات از شاهدان حادثه مشخص شد، اكبر كه در يك قصابي در تهران كار مي كرد ساعتي قبل از حادثه به طور اتفاقي براي سوار كردن مسافر به ميدان شوش آمده ولي هنگامي كه متوجه درگيري دوستش با چند نفر شده براي هواخواهي از دوستش وارد درگيري شده و با يك ضربه چاقو علي را به قتل رسانده و دو نفر ديگر را مجروح كرده است.
با دستور قاضي الهي زاده، تيمي از كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران مسئول رسيدگي به اين پرونده و دستگيري متهم كه در ورامين ساكن بود، شدند. اما چهار سال تحقيق و بررسي براي شناسايي مخفيگاه متهم به قتل نتيجه خاصي نداشت تا اين كه، پليس جنايي تهران توانست با انجام كارهاي اطلاعاتي مخفيگاه متهم را در شرق تهران رديابي كند و متهم را كه تغيير قيافه داده بود دستگير و تحت بازجويي قرار دهد كه متهم از همان ابتدا به ارتكاب جنايت اعتراف كرد.
آنچه در دادگاه گذشت
متهم هفته گذشته در شعبه ۱۱۵۶ به رياست قاضي الهي زاده در حالي محاكمه شد كه اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) براي وي كردند. سپس متهم به قتل ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: قتل را قبول دارم و مرتكب جنايت شدم اما ضربه مرگبار را به عمد به مقتول نزدم.روز حادثه زماني كه دوستم را در درگيري ديدم براي كمك به طرفش رفتم اما وقتي سنگ به سرم خورد ديگر هيچ چيز نفهميدم و در آن شرايط فقط با چاقويي كه در دست داشتم ضربه مي زدم.نمي دانم چرا در تمام اين مدت جرات نكردم خودم را به پليس معرفي كنم اما تقاضاي بخشش دارم.بر پايه اين گزارش قاضي پرونده پس از دفاعيات وكيل متهم به قتل، ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد و قرار است حكم را به زودي صادر كند.

توسط پليس پايتخت انجام شد
كشف خودروي حاوي بمب در مولوي
گروه حوادث- مأموران پليس تهران بزرگ خودرو حامل بمب رادر يك عمليات ويژه در منطقه مولوي متوقف كرده و موفق به خنثي كردن بمب شدند.
به گزارش همشهري- ساعت ۷‎/۳۰ دقيقه بيست و هشتم مردادماه، مأموران كلانتري ۱۱۶ مولوي تهران هنگام گشت زني به خودروي پيكاني با شماره شهرستان مظنون شدند. اما در حالي كه مأموران به راننده دستور توقف داده بودند سرنشينان خودرو بي تفاوت به دستور پليس اقدام به فرار كردند و اين سرآغاز تعقيب و گريز بين پليس و متهمان بود كه سرانجام با شليك ۲ گلوله هوايي از سوي پليس ،خودرو متوقف شد.
پليس براي دستگيري راننده خودرو اقدام كرد ولي راننده بار ديگر با سرعت زياد به قصد فرار خودرواش را به حركت درآورد كه در اين هنگام يكي از مأموران پليس پايتخت با شجاعت روي خودرو پريده و با شكستن شيشه خودرو راننده را ناچار به توقف كرد.
پس از دستگيري راننده، سرنشين ديگر خودرو اقدام به فرار كرد كه در حوالي بازار مولوي دستگير شد.
در بازرسي خودرو، پليس متوجه شد خودرو حامل دو بمب قوي بوده است كه با گزارش موضوع، مأموران دايره چك و خنثي سازي پليس اين بمب را خنثي كردند.
متهمان در بازجويي هاي اوليه مدعي شدند از ساكنان يكي از استانهاي غربي كشور هستند و شخص ديگري نيز با آنها همكاري داشته كه با مشخص شدن مخفيگاه وي فرد مذكور نيز بازداشت شد و اين سه متهم هم اكنون دراختيار نيروهاي اطلاعات قرار دارند.
بر پايه اين گزارش تلاش هاي خبرنگار ما براي دريافت اخبار تكميلي در اين خصوص از محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ و مراجع پليس ديگر تنها به سكوت و عدم پاسخگويي ختم شد.

اثاث كشي شبانه ،باند سارقان خانوادگي را لو داد
012882.jpg
گروه حوادث - اعضاي يك باند سرقت خانوادگي كه پس از سرقت از خانه هاي شمال شهر تهران اموال مسروقه را در خانه پدر خانواده در نازي آباد مخفي مي كردند دستگير شدند.
به گزارش همشهري سرگرد علي قرباني ويند، رييس كلانتري نازي آباد روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: ساعت۲۳‎/۳۰ دوشنبه گذشته ساكنان كوچه اي در نازي آباد وقتي متوجه اثاث كشي مخفيانه اعضاي يك خانواده شدند با كلانتري ۱۳۰ تماس گرفتند و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.
دقايقي بعد واحد گشت كلانتري عازم محل مورد نظر شد و ماموران با سه مرد كه در حال انتقال لوازم از خانه اي قديمي به يك دستگاه وانت بودند روبه رو شده و از آنجايي كه به رفتارهاي آنها مشكوك شده بودند با دستور قضايي به بازرسي بار وانت پرداختند.
با كشف دو تابلوي گرانقيمت و چند تخته فرش نفيس كه در لابه لاي رختخوابها پنهان شده بود ظن پليس به اينكه با باند سارقان روبرو هستند افزايش يافت و به اين ترتيب ماموران اثاثيه داخل وانت را توقيف كردند.
با انتقال بازداشت شدگان به كلانتري ، در بازجويي هاي پليسي از آنها مشخص شد دو نفر از آنها پدر و پسري هستند كه اثاثيه را در خانه خود پنهان كرده اند و قصد داشته اند شبانه آنها را به خانه اي در خيابان شريعتي منتقل كنند.
يكي از متهمان در بازجويي ها گفت: اين اموال متعلق به برادرم است كه پدرم از آنها نگهداري مي كرد و ما امشب مي خواستيم آنها را به خانه برادرم ببريم. براي همين يك دستگاه وانت كرايه كرديم و در حال انتقال اموال به داخل آن بوديم كه از سوي ماموران دستگير شديم.
سرگرد قرباني ويند ادامه داد: اظهارات متهمان در حالي صورت مي گرفت كه ماموران توانسته بودند در بازرسي داخل وانت و خانه آنها ۸۲ قلم انواع اثاثيه منزل و جواهرات مختلف كشف كنند. برخي از اين وسايل به اندازه اي نفيس و با ارزش بودند كه ظن پليس را در خصوص مسروقه بودن آنها بيشتر مي كرد و به همين دليل ماموران بازجويي از متهمان را از سر گرفتند. سرانجام در تحقيقات فني و پليسي مشخص شد كه اثاثيه توقيف شده، توسط اعضاي خانواده از خانه هاي شمال شهر به سرقت رفته و متهمان با تشكيل باندي خانوادگي دست به سرقت شبانه از خانه ها مي زدند.
به گفته رييس كلانتري نازي آباد سارقان كه پدر خانواده و دو پسر وي هستند پس از شناسايي خانه هايي كه ساكنان آنها در سفر به سر مي بردند به صورت شبانه وارد آنها شده و با شكستن قفل در يا باز كردن اقدام به سرقت مي كردندو سپس اين اموال را به خانه پدر خانواده در نازي آباد منتقل مي كردند تا در فرصتي مناسب آنها را به فروش برسانند.
بر اساس اعترافات يكي از سارقان، پدر خانواده از مدتي پيش به اموال مسروقه دستبرد مي زد و آنها را اندك اندك مي فروخت . به همين دليل برادر بزرگ خانواده تصميم گرفته بود تا اموال مسروقه را به خانه خود منتقل و در آنجا نگهداري كند.
سرگرد قرباني ويند با اشاره به اينكه بازجويي از متهمان درباره تعداد سرقت هاي انجام شده از سوي آنها ادامه دارد گفت: تا كنون ۱۴ تخته فرش، يك تابلوي مينياتوري ، يك تابلو فرش ابريشمي نفيس ، دوربين فيلم برداري ، گردن بند برليان، جواهرات گرانقيمت و ديگر لوازم از متهمان كشف شده و احتمال مي رود سارقان از مجرمان باسابقه در زمينه سرقت از خانه ها باشند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |