چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۴ - Jul 26, 2006
رئيس كميته ملي المپيك
فوتبال را با سيموئز به دوحه مي بريم
۴۵ مدال براي كاروان ورزشي ايران از دوحه
عكس: مجتبي جانبخش
008361.jpg
علي شاكري- با نزديك تر شدن به زمان آغاز پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي، سنگيني اهميت اين رويداد را بيشتر مي توان حس كرد. رخدادي چون بازيهاي آسيايي پس از المپيك از اهميت  و جايگاه معتبري در ميان كشورهاي قاره كهن برخوردار است و براي ورزش ما اين رويداد آزمون مهمي محسوب مي شود. با وجود كمتر از سه ماه به آغاز اين گردهمايي بزرگ هنوز به طور كامل تكليف تيم هاي اعزامي كشورمان مشخص نيست. البته بخش عمده اي از رشته هاي مشخص شده از مدتها پيش كار خود را شروع كرده اند. آنهايي هم كه در انتظار تصميم گيري به سر مي برند، چندان نقش سرنوشت سازي در كاروان اعزامي ندارند؛ فوتبال بانوان و واليبال ساحلي از آن جمله اند.
ديروز رضا قراخانلو در محل آكادمي ملي المپيك و در سالن همايش ها كه به نام عكاس قديمي ورزش مرحوم قاسم فارسي نامگذاري شده است روبه روي خبرنگاران نشست.
رئيس كميته ملي المپيك در اين نشست دو ساعته از چگونگي حضور كاروان ورزشي ايران گفت و اين كه به دليل مسئوليتش در كميته ملي المپيك قادر نيست به طور واضح و كامل از طرح جامع ورزش دفاع كند. قراخانلو از بازيهاي كشورهاي اسلامي هم كه سال ۲۰۰۹ به ميزباني ايران برگزار خواهد شد هم گفت كه فعلاً چهار شهر تهران، اصفهان، شيراز و مشهد نامزد برگزاري آن هستند. در اين جلسه باز هم صبحت به فوتبال و تيم اميد و آينده «سيموئز» سرمربي برزيلي كشيده شد كه مشروح آن را مي خوانيد:
پيش بيني ۴۵ مدال
رئيس كميته ملي المپيك بر اساس جمع بندي صورت گرفته در اين كميته گفت: پيش بيني ۴۵ مدال از كاروان اعزامي ايران به بازيهاي آسيايي داريم. وي اگرچه پيش بيني در ورزش را كار سختي مي داند و مي گويد: در ميان آسيايي ها فقط چيني ها در اين زمينه موفق بودند و حتي تير ژاپني ها در پيش بيني مدال ها به سنگ خورد، اما انتظار مي رود ما بتوانيم ۴۵ مدال در اين دوره به دست آوريم.
وي حضور تيم هاي اعزامي را حول سه محور مدال آوري، احتمال كسب مدال و توجه به ورزش هاي پايه خواند.
رئيس كميته ملي المپيك با توجه به سابقه و موقعيت رشته ها، از ورزش هاي واليبال، فوتبال، كشتي آزاد و فرنگي، وزنه برداري، ووشو، كاراته، تكواندو، بوكس، پرورش اندام، دوچرخه سواري و دو و ميداني به عنوان بخت داران كسب مدال ياد كرد.
وي از رشته هايي چون قايقراني، تيراندازي، كبدي و سپك تاكرا، بسكتبال و هندبال به عنوان تيم هايي كه احتمال كسب مدال دارند نام برد. قراخانلو با اعلام آن كه حضور رشته هاي نام برده شده قطعي است گفت: در بعضي از رشته ها تصميم گيري نهايي نشده و در روزهاي آينده سرنوشت آنها معلوم خواهد شد. از جمله اين رشته ها مي توان به سواركاري، فوتبال بانوان و واليبال ساحلي اشاره داشت.
دوپينگ مهم ترين دغدغه
وي تصريح كرد: مهم ترين دغدغه كميته ملي المپيك بحث دوپينگ ورزشكاران هم مطرح است كه ما مي خواهيم كاروان پاكي را عازم بازيهاي آسيايي كنيم. رئيس كميته ملي المپيك افزود: ورزشكاران ما اگر شكست بخورند مورد مؤاخذه قرار نخواهند گرفت، اما در صورت دوپينگي بودن با آنان برخورد شديدي خواهيم داشت. به همين دليل دوره هاي مختلف آموزشي را براي ورزشكاران اعزامي برگزار كرده ايم و خواهيم كرد تا دچار مشكل كمتري شويم. وي در مورد دوپينگ گفت: همه قصور تنها متوجه ورزشكار نيست، بخشي به تجويز پزشكان و بخشي هم به عدم اطلاعات لازم از سوي ورزشكار برمي گردد.
آينده سيموئز
قراخانلو در مورد تيم ملي فوتبال اميد و آينده سيموئز گفت: پس از بركناري برانكو طبيعي بود كه سرمربي برزيلي احساس خطر كند، در جلسه اي كه با او داشتيم به او گفتيم كه او هم مورد تأييد فدراسيون فوتبال است و هم مسئولان كميته ملي المپيك و از او خواستيم كه با قدرت به كارش ادامه دهد. وي با توجه به اهميت مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا گفت: با هماهنگي صورت گرفته ميان قلعه نويي و سيموئز قرار شد بلافاصله در خاتمه بازيهاي تيم ملي بازيكنان تيم اميد در اختيار «سيموئز» قرار گيرند. رئيس كميته ملي المپيك در مورد طرح جامع گفت: قبول دارم كه آن حساسيتي را كه بايد داشته باشم ندارم وليكن دليلش به مسئوليتم در كميته ملي المپيك برمي گردد، اما اعتقاد دارم كه اگر ورزش ما داراي برنامه بلندمدت نباشد دچار روزمرگي خواهد شد. وي در خصوص آخرين فعاليت هاي اين كميته براي انجام بازيهاي كشورهاي اسلامي از تشكيل كميته ۵ نفره اي گفت كه در حال بررسي موقعيت شهرهاي ميزبان هستند و اين كه دولت و رئيس جمهور به شدت از كميته برگزاري اين بازيها حمايت خود را اعلام داشته اند.

دنيزلي در استقلال
008280.jpg
اعضاي هيأت مديره باشگاه استقلال تهران در آخرين نشست خود (دوشنبه شب) با حمايت از صمد مرفاوي، به عنوان مربي تيم استقلال از امير قلعه نويي نيز به دليل ترك بدون هماهنگي با هيأت مديره انتقاد كردند.اين نشست كه در غياب شايق و ايرواني برگزار شد، اعضا پس از بررسي شرايط كنوني تيم، بر ساماندهي فوري امور تيم تأكيد كردند.اردوي تركيه و نقل و انتقالات از ديگر مواردي بود كه هيأت مديره آنها را بررسي كرد.اعضاي هيأت مديره استقلال همچنين از محمدحسن قريب نيز به دليل جدايي بدون هماهنگي امير قلعه نويي و پيوستن به تيم ملي انتقاد كردند و خواستار لغو قرارداد قلعه نويي با استقلال شدند.هيأت مديره همچنين با تأكيد بر حضور يك سرمربي مطرح خارجي، تسهيل شرايط براي حضور مصطفي دنيزلي در تيم استقلال را خواستار شد.هم چنين بحث  تغيير مديريت استقلال نيز از مواردي بود كه در اين نشست مطرح شد؛ اما به دليل عدم توافق اكثريت اعضا بر روي معرفي سرپرست جديد، مقرر شد اين موضوع در جلسه هفته آينده مجددا بررسي شود.

كناره گيري بختياري زاده از تيم ملي
008265.jpg
گروه ورزشي- بازيكنان تيم ملي روز گذشته با حضور در آكادمي ملي المپيك مراحل مختلف آزمايش و سنجش را در حضور اعضاي كادر فني پشت سر گذاشتند. در اين برنامه سياوش اكبرپور موفق شد فاصله ۳۶ متر و ۵۰ سانتي متر را در مدت ۴ ثانيه و ۷۰ صدم ثانيه طي كند و بعد از آندرانيك تيموريان و رحمان رضايي قرار گرفت. اكبرپور در بين بازيكنان تيم ملي بهترين حد نصاب را كسب كرد. رحمان رضايي از صبح ديروز به جمع ملي پوشان ملحق شد. از جمله خبرهاي مهم از اردوي تيم ملي بايد به خداحافظي سهراب بختياري زاده و دعوت از سيدمحمد علوي به اردوي تيم ملي اشاره كرد. به نظر مي رسد بختياري زاده قصد انصراف از اردوي تيم ملي را دارد. در تمرينات صبح ديروز تيم ملي نيز ايمان مبعلي، مهدي رجب زاده و حسين كاظمي به دليل مصدوميت با لباس تمرين به استراحت پرداختند و ابراهيم ميرزاپور نيز غايب بود.

علي آبادي:
كميته اي براي بازبيني طرح جامع ورزش تشكيل شد
008289.jpg
ايسنا: رئيس سازمان تربيت بدني از تشكيل كميته اي مشترك ميان سازمان هاي ورزشي و كميسيون فرهنگي مجلس براي رسيدگي به مسايل فرهنگي ورزش خبر داد.
علي آبادي اظهار كرد: پس از جلساتي كه با اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس داشتيم مقرر شد كميته مشتركي تشكيل شود و موضوعاتي را مورد ارزيابي قرار دهد. اميدوارم از اين پس مسايل مطرح شده در جلسات به صورت موضوعي دنبال شود و كارشناسي شود، چرا كه مسايل به صورت كلي گاهي اوقات به نتيجه نمي انجامد. وي افزود: بايد ارتباط نزديك و صميمي با آنهايي كه مي توانند به ورزش كمك كنند داشته باشيم. يكي از مكان هايي كه مي تواند كمك زيادي كند مجلس و ديگري دولت است. رئيس سازمان تربيت بدني با تاكيد بر اين كه اگر اطلاعات و مسايل شفاف منتقل شود، قطعا ورزش رشد يافته و مورد حمايت قرار مي گيرد خاطرنشان كرد: اگر ما مسايل را به خوبي به مجلس و دولت منتقل كنيم و آنهايي كه در اين ميان اطلاعات را غلط منتقل مي كنند را كنار زده و اطلاعات را شفاف ارايه كنيم، حتما مورد حمايت مجلس قرار مي گيريم . علي آبادي با اشاره به تشكيل كميته اي براي كارشناسي طرح جامع ورزش گفت: اين طرح را خوانده ام و نكات مثبت بسياري را در آن ديدم. با انجام كاري كارشناسي و استفاده از نظرات كارشناسان اميدواريم طرحي را مطابق با فرهنگ خود ارايه كنيم كه الگوي آن را هم داريم و نيازي به الگوهاي اروپايي كه با اقتصاد و فرهنگ آنجا تطابق دارد، نداريم.

مجيدي ۱۳ مرداد در اردوي تيم ملي
فرهاد مجيدي مهاجم النصر امارات روز ۱۳ مرداد ماه براي حضور در اردوي تيم ملي به تهران مي آيد. مجيدي در اين باره گفت: من سرباز تيم ملي هستم و از اين كه بار ديگر اين فرصت را به دست آوردم تا در تيم ملي عضويت پيدا كنم بسيار خوشحالم.وي در مورد كادر جديد تيم ملي افزود: قلعه نويي لياقت خود را اثبات كرده است. كادر فني تيم ملي به مراتب بهتر از مربيان درجه سه خارجي است كه پيش از اين براي فوتبال ايران به كار گرفته مي شدند. موضوعي كه به طور كامل در مورد مربيگري و بازيكنان مشهود است حضور استعدادهاي بسيار خوب در فوتبال كشور است. وي در پايان گفت: تا زماني كه تيم ملي به من احتياج داشته باشد و براي اين تيم مفيد باشم در اين تيم عضويت خواهم داشت.

رقابت ۲۳۵۰ تيم فوتبال محله اي در تهران
گروه ورزشي - نخستين دوره مسابقات فوتبال محلات شهر تهران با حضور ۲۳۵۰ تيم محله و ۳۵ هزار ورزشكار در سه رده سني نونهالان،  نوجوانان و جوانان هفته آينده در مجموعه ۱۲ هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي سازمان ورزش شهر تهران ۲۲ منطقه شهرداري تهران بزرگ بين  ۱۰ تا ۱۵۰ تيم براي اين مسابقات معرفي كرده اند. اين رقابتها با هدف حمايت از مردم ستم ديده و مظلوم لبنان و نيز در جهت ارتقاي سطح ورزش محلات و افزايش سلامت جسم و روان در جامعه برگزار مي شود.مراسم افتتاحيه اين برنامه روز جمعه اين هفته با حضور شهردار تهران در محل ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

حضور حدادي در صبا در پرده ابهام
حضور حامد حدادي در صباباتري به اجازه فدراسيون بسكتبال بستگي دارد. شاهين طبع سرمربي صباباتري با اعلام اين مطلب گفت: ما با اين بازيكن به توافق نهايي رسيديم، اما مذاكرات با فدراسيون همچنان ادامه دارد. مهران شاهين طبع جدايي اصغري، بهشتي و حسامي را قطعي خواند. وي در مورد جذب بازيكنان خارجي اظهار داشت: در صدد جذب چند بازيكن تراز اول خارجي هستيم كه تاكنون به نتيجه مورد نظر رسيده ايم.

بحران در بسكتبال پيكان
008298.jpg
گروه ورزشي - پيكان يكي از تيمهاي هميشه حاضر در ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران با از دست دادن زمان فصل نقل و انتقالات شرايط سختي براي حضور در بازيهاي اين فصل دارد.پيكان در پي تصميم مجدد براي ادامه فعاليت در اين رشته بنا به گفته سعيد فتحي در شرايط بحراني قرار دارد. سرمربي فصل پيش پيكان مي گويد: حضورم در اين تيم قطعي نشده و من هدايت تيمي كه بازيكنان بزرگش را از دست داده است نخواهم پذيرفت.وي اين مشكل را ناشي از سياست هاي مسئولان اين باشگاه خواند و گفت: در صورتي در اين تيم خواهم ماند كه بتوانم آن را از شرايط بحران خارج سازم.

نگاه
بازگشت به گذشته، غيرممكن
مريم رضايي
در خبرهاي ديروز آمده بود كه غفوري فرد رئيس اسبق كميته ملي المپيك و رئيس سازمان تربيت بدني در حاشيه اختتاميه هشتمين المپياد دختران دانشجو در كرمان گفته است جدايي ورزش زنان از فدراسيونهاي ورزشي و بازگشتن به حالت اوليه يعني همان انجمن هاي ورزشي سابق در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده است. در اين خصوص ابتدا اين پرسش پيش مي آيد طرح ادغام ورزش بانوان با فدراسيونها كه مصوب سازمان تربيت بدني است و نتيجه بحث و بررسيهاي بسيار، چه ارتباطي با شوراي عالي انقلاب فرهنگي دارد؟ و در مرحله بعد، ذكر چند نكته، نيز ضروري به نظر مي رسد:
۱- تشكيلات ورزش بانوان در طول سالهاي گذشته با تحولات بسياري روبه رو بوده است و از اداره نظارت به اداره كل و تا معاونت امور ورزش بانوان در سازمان تربيت بدني ارتقاء يافته و در سال ۸۴ نيز در نهايت با فدراسيونها ادغام شد.
۲- ادغام ورزش بانوان، علي رغم نگرانيهاي برخي از تشكيلات ورزش بانوان، ظرف مدت يك سال و اندي نشان داد كه ميزان بودجه و اعتبارات اختصاص يافته به ورزش بانوان نسبت به قبل چندين برابر افزايش يافت.
۳- زمينه هاي حضور ورزشكاران زن در قالب طرح ادغام با فدراسيونها در ورزش جهان هموار و در حقيقت توسط فدراسيونهاي بين المللي به رسميت شناخته شدند.
به نظر مي رسد. در اين خصوص بايد نقاط مثبت و منفي طرح را به خوبي ديد تا اين طرح نوپا، هر چقدر زودتر بتواند جبران مافات سال هاي غفلت ورزش بانوان را پشت سربگذارد.

ارتقاي ركورد تيراندازي با تفنگ بادي
«صابر پرستي» در مسابقات  تيراندازي  قهرماني  جهان  در كرواسي  در رشته  تفنگ  بادي ، ركورد ايران  را ارتقاء داد.
پرستي  توانست  با كسب  ۵۹۱ امتياز، ۲ امتياز ركورد ايران  را افزايش  دهد. ركورد قبلي  اين  رشته  نيز در اختيار وي  بود.
به  گزارش  روابط  عمومي  فدراسيون  تيراندازي ، اين  مسابقات  از روز گذشته  با حضور ۲۰۰ تيرانداز آغاز شده  است .هشت تيرانداز مرد از ايران  در رشته  اهداف  ثابت  از ۲۹ تيرماه  براي  شركت  در مسابقات  جهاني  عازم  كرواسي  شده اند.
در اين  دوره  از مسابقات  ۳۴۵۰ تيرانداز از ۶۴ كشور جهان  در رقابت  با يكديگر هستند.مسابقات  تيراندازي  تپانچه  ۵۰ متر آقايان  و تپانچه  بادي  بانوان  از صبح  ديروز در حال  اجرا مي باشد.

۱۶ بازيكن در اردوي تيم واليبال جوانان ايران
گروه ورزشي - تيم واليبال جوانان ايران در پي قهرماني در جام بين المللي شيخ راشد امارات و پس از استراحتي كوتاه از روز شنبه آينده دوباره راهي اردوي آماده سازي مي شود. در اين مرحله از اردو چند بازي با تيم ملي تونس قبل از حضور در مسابقات قهرماني آسيا پيش بيني شده است. براي اين مرحله از اردو از ۱۶ بازيكن دعوت به عمل آمده است.
اسامي دعوت شدگان: منصور زادون، پوريا فتح اللهي، آرش كشاورزي، رحمان داودي، ياشار طاعي حق، مرتضي صالحي، علي نجفي ليلاب، سيد محمد موسوي عراقي، ولي نورمحمدي، مصطفي شريفات، حسن صنوبر، صابر نريمان نژاد، اشكان درخشان، محسن مهرگان، عبد الرضا عليزاده و عباس همت رفيع.
عليرضا جديدي و سيدعلي سجادي به دليل مصدوميت و طي كردن دوران بهبودي در اين مرحله از غائبين سرشناس به حساب مي آيند.

تحليل محتواي نشريات ورزشي
همشهري آنلاين: دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها نتايج تحليل محتوايي روزنامه هاي ورزشي را در سه ماه اول سال جاري اعلام كرد.
در اين تحليل يازده روزنامه ورزشي از لحاظ مشخصات كلي ، تيترها ، جهت گيري تيترها ، موضوعات ، جهت گيري موضوع ،  ارزش هاي خبري، عكس ها، ( فراواني ، موضوع ، محتوا و اندازه ) ، سبك مطالب ، نشانگاه ، پديدآورندگان، آگهي ، رشته هاي ورزشي و پيام هاي تلفني خوانندگان مورد بررسي قرار گرفته اند.
در اين تحليل گفته شده است كه بيش از ۹۸ درصد تيترهاي اول و دوم نشريات ورزشي مربوط به فوتبال بوده است؛ تيتر هايي كه ارزش هاي خبري « شهرت ـ تازگي » ، « شهرت ـ برخورد » و « شهرت » بيش از ساير موارد در آنها رعايت شده است.
همچنين نتايج تحليل نشان مي دهد كه بيش از ۵۰ درصد جهت گيري تيترها، موضوعات و جهت گيري هاي مربوط به نشانگاه « مثبت » بوده كه توافق نشريات ورزشي بر سر حمايت قاطعانه از تيم ملي در جام جهاني را مي رساند.
«مربيان و مسئولان فوتبال » ، « جام جهاني » ، « تيم ملي و مربي تيم ملي » و «باشگاه ها و بازيكنان خارجي » بيشترين حجم موضوعات را به خود اختصاص داده و بيشترين حجم پيام هاي تلفني خوانندگان انتقاد از « برانكو » ، « دادكان» و « دايي » بوده است.

خبرهايي از فوتبال جهان
استقبال از كاناوارو در مادريد
008274.jpg
مريم دري منش- «فابيو كاناوارو» مدافع تيم يوونتوس ايتاليا، روز دوشنبه پس از انجام معاينات پزشكي بطور رسمي فعاليت خود را در تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا آغاز كرد.
كاناوارو در مقابل هتل خود به خبرنگاران گفت كه از انتقال به رئال مادريد خوشحال است چون آن را مهمترين باشگاه ورزشي جهان مي داند.
كاناوارو كه يكشنبه شب وارد اسپانيا شد و با مقامهاي رئال مادريد به گفت وگو پرداخت، روز دوشنبه پس از انجام معاينات پزشكي به طور رسمي به ورزشگاه سانتياگو برنابئو ورزشگاه اختصاصي رئال مادريد منتقل شد تا با اين تيم معتبر اسپانيا و اروپا بيشتر آشنا شود.
كاناوارو اولين بازيكني است كه در دوره كالدرون رئيس جديد رئال مادريد خريداري شده است.
بر اساس گزارشها، مقامهاي رئال همچنان براي خريداري «وان نيستلروي» بازيكن هلندي خط حمله منچستر يونايتد نيز تلاش مي كنند و مصمم هستند تا روز پنجشنبه اين هفته وي را به عنوان بازيكن جديد رئال معرفي كنند.
دونگا، سرمربي جديد برزيل
008292.jpg
جستجو براي انتخاب جانشين كارلوس آلبرتو پري يرا، با شگفتي همراه بود. ريكاردو تاكسيرا، رئيس فدراسيون فوتبال برزيل پس از مذاكره اي دوساعته، كارلوس دونگا قهرمان جهان در سال ۱۹۹۴ و كاپيتان برزيل در جام جهاني ۱۹۹۸ را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي اين كشور معرفي كرد.
پلاتيني، نامزد رياست يوفا
008268.jpg
ميشل پلاتيني ۵۱ ساله كه هم اكنون عضو اجرايي كميته هاي يوفا و فيفا مي باشد نامزد پست رياست يوفا شد. انتخابات رياست يوفا در ۲۵ و ۲۶ ژانويه سال آينده در دوسلدورف آلمان برگزار مي شود. بكن بائر نيز اعلام كرد در صورت بازنشستگي لنارت يوهانسون رئيس ۷۶ ساله يوفا، علاقه دارد تا اين پست را بر عهده بگيرد.
كاسيراگي مربي تيم ملي ايتاليا
فدراسيون فوتبال ايتاليا با بركناري كلوديو جنتيله، پي ير لوئيجي كاسيراگي، ملي پوش سابق ايتاليا را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي زير ۲۱ سال ايتاليا انتخاب و آنتونيو روكارا نيز به عنوان كمك مربي معرفي نمود. همچنين صحبت هايي نيز با جان فرانكو زولا براي تصاحب پست مديريت فني تيم انجام شده و وي نيز موافقت خود را اعلام كرده است.
كامورانزي و بازي در سريB
پس از بوفون، ترزگه، ندود و دل پيه رو هافبك آرژانتيني الاصل يوونتوس نيز قصد ماندن در اين تيم را دارد.
مائورو جرمن كامورانزي با پاسخ منفي به پيشنهادات باشگاه هاي ديگر اعلام كرد كه حاضر است با يوونتوس در سري B فوتبال ايتاليا بازي كرده و وفاداري خود را به اين تيم نشان دهد.
ادامه كاپيتاني رائول در رئال
008271.jpg
كاپلو سرمربي جديد رئال مادريد تاكيد كرد كه رائول همچنان كاپيتان رئال خواهد بود. وي با اعلام اين مطلب گفت: رائول بازيكن بزرگي است و مطمئنم به عنوان كاپيتان تيم مي تواند در ليگ اسپانيا موفق باشد. كاپلو اضافه كرد: اميدوارم رونالدو نيز در تيم باقي بماند. من سعي مي كنم با مذاكره او را براي ماندن در رئال متقاعد كنم. مصدوميت بكهام نيز تا حدودي برطرف شده و مي تواند در تمرينات شركت كند.

سومين وزنه بردار فوق سنگين ايران اعلام وجود كرد
رضا تيموري ۳ نشان طلاي آسيا را به گردن انداخت
008283.jpg
محمدرضا منصوريان - بعد از درخشش حسين رضازاده و سعيد علي حسيني سومين وزنه بردار سنگين وزن ايراني هم با درخشش خود در رقابت هاي وزنه برداري جوانان آسيا در كره جنوبي در جمع افتخارآفرينان اين وزن قرار گرفت.
رضا تيموري فرزند رمضانعلي تيموري قهرمان سابق اين رشته ديروز در جريان مبارزات سنگين وزن هاي جوان آسيا با نمايش قدرت بالاي خود هر ۳ مدال طلاي دسته ۱۰۵+ كيلوگرم را از آن خود كرد.
تيموري با ۱۶۸ كيلوگرم يكضرب و ۲۰۰ كيلوگرم دوضرب با مجموع ۳۶۸ كيلوگرم قهرمان اول اين وزن شد تا نشان دهد كه مدال طلاي سنگين  وزن وزنه برداري جهان و آسيا همچنان براي ايران و ايراني است و قوي ترين مرد جهان از اين پس با همراهي دو جوان شايسته هرگز اجازه نخواهند داد كه تا چندين سال ديگر اين مدال با ارزش از اردوي ايران خارج شود.
ديروز در شهر گون سون كره جنوبي محل برگزاري پيكارهاي وزنه برداري جوانان آسيا همگان از قدرت سومين سنگين وزن ايراني مات و مبهوت شده بودند، چراكه رضا تيموري با يك اختلاف ۲۰ كيلويي با نفر دوم وزن خود كه يك وزنه بردار چيني بود روي سكوي قهرماني ايستاد و مدال طلاي سنگين وزن را به گردن آويخت.
ديروز قبل از قدرت نمايي تيموري ديگر وزنه بردار ما محمدعلي نصيري نيا برادر كوچك تر شاهين نصيري نيا در دسته ۹۴ كيلوگرم به روي تخته آمد كه حاصل كار وي نيز يك مدال برنز در دو ضرب و كسب عنوان چهارمي اين وزن با ركورد ۳۱۷ كيلوگرم بود.
پيش از تيموري نيز دو نماينده ديگر ما در دسته ۸۵ كيلوگرم به ميدان آمدند كه حاصل كار آنها كسب عناوين چهارم و پنجم بود.
احسان دارابيگي و سوها سوهانيان كه با صلاحديد مربيان تيم ايران از دسته ۷۷ كيلوگرم به اين وزن آمده بود به ترتيب با مجموع ۳۰۶ و ۲۹۰ كيلوگرم به عناوين يادشده دست يافتند.
قهرمانان اول و دوم و سوم اين وزن به ترتيب وزنه برداران ازبكستان و دو كره اي بودند كه فرهاد اسمعيل اوف ازبك با مجموع ۳۲۳ (۱۷۵+۱۴۸) كيلوگرم صاحب مدال طلاي اين وزن شد، كيم هيونگ هوي از كره جنوبي با ركورد ۳۱۷ (۱۷۶+۱۴۱) كيلوگرم به مدال نقره رسيد و هموطنش كيم كيونگ ووك هم با ۳۱۵ (۱۷۳+۱۴۲) كيلوگرم در جايگاه سوم قرار گرفت.
ركورد ۱۴۱ كيلويي يكضرب احسان دارابيگي وزنه بردار جوان كشورمان با ركورد مرد نقره اي اين وزن كيم هيونگ هوي كره اي برابر بود كه در نهايت دارابيگي به دليل سبكي وزن مدال برنز اين حركت را از آن خود كرد.
در پايان مسابقه هاي وزنه برداري جوانان آسيا تيم ايران با كسب ۳ مدال طلا، پنج نقره و ۳ برنز پس از تيم هاي چين و كره جنوبي در مكان سوم قرار گرفت.

مراسم اختتاميه ليگ هاي اسكي
ايرنا: مراسم اختتاميه و توزيع جوايز ليگ هاي اسكي آلپاين، اسنوبرد و صحرانوردي در آكادمي  ملي المپيك برگزار شد.در اين مراسم كيومرث  هاشمي  معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، عيسي ساوه شمشكي رئيس و ديگر مسئولان فدراسيون اسكي، قهرمانان، ورزشكاران و مديران باشگاههاي اسكي حضور داشتند.رئيس فدراسيون اسكي در سخناني در اين مراسم گفت: ليگ هاي اسكي آلپاين و اسنوبرد و صحرانوردي در دو سال گذشته با همكاري مديران باشگاهها راه اندازي شده است.

انتقاد شديد عماد افروغ از وضعيت فرهنگي ورزش كشور
008277.jpg
اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس از آكادمي ملي المپيك و اردوي تيم هاي ملي اعزامي به بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه بازديد و در جريان روند آماده سازي ملي پوشان قرار گرفتند.
پس از بازديد، اعضاي كميسيون فرهنگي در نشستي با مسوولان كميته ملي المپيك به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل روز ورزشي پرداختند.
عماد افروغ، رييس كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد شديد از وضعيت فرهنگي ورزش كشور گفت: در رشته هايي مانند فوتسال، واليبال نشسته و فوتبال در جام جهاني آلمان صحنه هايي را مشاهده كرديم كه نه از باب نتيجه بلكه از بابت فرهنگ نيز شاهد شكست بوديم. فرهنگ يك كليت درهم تنيده اي است كه از لايه هاي زيرين ارزش ها شروع و در رفتار نمود پيدا مي كند. نگاه هاي سطحي نبايد به فرهنگ بشود. وي ادامه داد: نگاه استراتژيك ملزومات خود را مي خواهد، اين نمي شود كه ما سخن از طرح جامع بكنيم و از طرفي ديگر مجمع الجزايري بي ارتباط با هم در ورزش وجود داشته باشد. اين مشكلي است كه يا به طرح جامع توجه نشده و يا اشكالاتي در آن است كه بايد جستجو و حل شود.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر تشكيل يك كميته مشترك ميان سازمان هاي ورزش و كميسيون فرهنگي مجلس خاطر نشان كرد: هر موقع ما از سازمان تربيت بدني و كميته ي ملي المپيك ليست كارهاي فرهنگي انجام شده را خواستيم آنها برگزاري چند مراسم عزاداري و دادن سفره در ماه رمضان را مطرح كردند كه معتقدم اين اقدام، كار فرهنگي نيست. اين توهين است. واقعا من نمي دانم اين چه نگاهي است كه به هر حال در سازمان ورزش ما حاكم است و اين باعث تاسف است. افروغ با اشاره به بودجه تخصيص يافته به كميته  ملي المپيك گفت: احساس مي شود موضوعيت و تعادل لازم بين فدراسيون هاي مختلف ورزشي صورت نگرفته و بودجه ها عادلانه تخصيص نيافته است. معتقدم مقوله  ورزش يك فرهنگ است و گسترش فرهنگ تنها يك فرهنگ ديني نيست.

دبير جديد فدراسيون بدمينتون :
با آموزش و پرورش ارتباط نزديكي خواهيم داشت

گروه ورزشي - دبير جديد فدراسيون بدمينتون حل مشكل نداشتن سالن هاي اختصاصي اين رشته را اولويت اول اين فدراسيون خواند. محمدرضا پوريا تعداد سالن هاي اختصاصي اين رشته را ده سالن اعلام كرد كه از اين تعداد ۶ سالن در اختيار هيأت هاي بدمينتون قرار دارد و چهار سالن نيز به صورت چند منظوره استفاده مي شود.وي در گفتگو با خبرنگار ايرنا هدف از داشتن سالن هاي اختصاصي را ، برنامه ريزي كلان براي نونهالان و نوجوانان براي فعاليت تمام وقت خواند.دبير فدراسيون بدمينتون ارتباط هر چه نزديك تر با آموزش و پرورش را در جهت توسعه، گسترش و استعداديابي از ديگر اولويت هاي كاري خود ذكر كرد و اظهار داشت: استعدادهاي نهفته اي در آموزش و پرورش وجود دارند كه بايد آن را شناسايي و تحت پوشش قرار دهيم. وي از استان هاي زنجان، گيلان، اصفهان و يزد به عنوان پايگاههاي بدمينتون ياد كرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |