چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۴ - Mar 1, 2006
شهردار شيراز در گفت وگو با همشهري:
بسياري از امور شهري بايد به مردم سپرده شود
006291.jpg
006303.jpg
اشاره :بسياري از گردشگران براي ديدن آثار باستاني و تازه كردن حال و هواي خود به شهر گل و بلبل، شهر بهار نارنج، شيراز، سفر مي كنند،اما كمتر كسي از ميان خيل مسافران به اين موضوع فكر مي كند كه براي حفظ بافت تاريخي اين شهر خوش آب و هوا و براي دلنوازتركردن فضاي سبز آن چه كارهايي بايد كرد.شيراز مثل بسياري از شهرهاي ايران، مديران شهري بسياري را به خود ديده و از همين رهگذر تغييرات زيادي را نيز شاهد بوده است.
اگر چه در دو سال گذشته تغييرات مديريتي در شيراز موجب به وجود آمدن روند مثبتي در بهبود اوضاع شهر شده اما مشكلاتي نظير ساخت و سازهاي غيرمجاز و بافت فرسوده و نظير آن همچنان پابرجاست.براي آگاهي از نظرات شهردار جديد شيراز خبرنگار ما با او گفت و گويي انجام داده است.
گروه شهرستانها: دكتر جعفر قادري- شهردار شيراز- در تشريح ديدگاه هايش نسبت به مشكلات پيش رو در كلانشهر شيراز گفت: يكي از مهمترين دشواريهاي ساخت و ساز در شيراز، پايين بودن نرخ عوارض ساختماني و تجاري است و كافي نبودن ميزان مشاركت بخش صنعت در مقايسه با ساير بخشهاي اقتصادي نيز مشكلات مربوط به توليد در آمد شهر را بيشتر كرده است.
شهردار شيراز ادامه داد: امسال فقط ۵۰ درصد از بودجه يك هزار و ۲۵۰ ميليارد ريالي شهرداري شيراز محقق شده كه ۴۰۰ ميليارد ريال آن بودجه جاري است و اين در حالي است كه شهرداري ۱۷۰ ميليارد ريال بدهكاري دارد.
وي اظهار داشت: يكي از محل هاي درآمد شهرداري، فروش زمين است كه امسال به دليل ركود در بخش عمران و ساخت و ساز شهري، اين درآمد تحقق نمي يابد.
قادري يكي ديگر از منابع قابل توجه درآمد شهرداري شيراز را صدور پروانه ساخت زمين هاي فاقد سند معرفي كرد و افزود: با توجه به ممنوعيت صدور پروانه براي اين نوع زمين ها، بخش  عمده اي از درآمد شهرداري از بين رفت.
دكتر قادري در بخش ديگري از اين گفت وگو خاطرنشان كرد كه حتي الامكان بايد تصدي گري بسياري از امور شهري را به خود مردم سپرد. وي در همين زمينه گفت: ديده ايم كه مردم خودشان پاركينگ مي سازند و از پس اداره آن به خوبي برمي آيند، همين امور نشانه اي است كه روشن مي كند با دادن امتيازهايي، مي توان احداث ورزشگاه، اماكن ورزشي و نظاير اينها را به مردم سپرد.
وي تاكيد كرد: شهرداري نبايد خودش را رقيب بخش خصوصي بداند، بلكه بايستي در جايگاه مكمل بخش خصوصي قرار گيرد.
شهردار شيراز در پاسخ به اين پرسش كه «آيا احتمال سوءاستفاده و رانت خواري در واگذاري اين گونه امتياز ها به بخش خصوصي وجود ندارد؟» گفت: بديهي است كه بايد فرصت ها به طور مساوي براي همه علاقه مندان فراهم شود، اما مشكل اينجاست كه در شهرداريها ضوابط تعريف شده اي براي برخي امور وجود ندارد.
بعضي از مسئولان منتظرند مردم به شهرداريها مراجعه كنند و بعد متناسب با درخواست آنان تصميم بگيرند.
وي افزود: شهرداري بايد بتواند ضوابط مربوط به هر پروژه را به صورت شفاف به مردم اعلام كند و در واگذاري امتيازها، اولويتي براي اشخاص قايل نشود؛ برگزاري مزايده يكي از اين راهكارهاست كه مي تواند از رانت خواري جلوگيري كند.
قادري سپس درخصوص ارتباط ميان شهرداري و شوراهاي شهر گفت: در نظام اداره شهرهاي ما، شهرداري قدرت مانور زيادي ندارد، بلكه بايد ايده هاي خود را براي تصويب به شوراي شهر ببرد، در اينجا يكي از وظايف شهردار پرهيز از كارهاي سليقه اي و تلاش براي تعامل بيشتر با شوراست.
او اضافه كرد: در امور شهري، شهردار نبايد حرف آخر را بزند، بلكه اين تخصص است كه ختم كلام است، از همين رو شهردار بايد هماهنگ كننده خوبي باشد و در تصميمات خود نظر كارشناسان را به كار بندد.
دكتر قادري كه كمتر از دو ماه است به عنوان شهردار شيراز انتخاب شده، در مورد فعاليت هاي انجام شده پيشين در شهر شيراز، توضيح داد: تلاشهاي انجام گرفته براي ارتقاي سرانه فضاي سبز و تمهيداتي كه براي توسعه فضاهاي ورزشي، فرهنگي و آموزشي انديشيده شده، قابل تقدير است. در عين حال برخي طرحهاي سليقه اي با هزينه هاي گزافي انجام شده كه پرسش برانگيز است؛ از جمله صدور برخي مجوزها در مناطق گردشگري نظير بلوار چمران، يا كنترل نشدن رشد شهر در شرايطي كه فضاهاي رها شده در بسياري از مناطق به چشم مي خورد و شهر را زشت كرده است.
او در زمينه ساماندهي بافت قديم شيراز گفت: متاسفانه بافت تاريخي شيراز متولي ندارد و در عين حال همه دستگاه ها در اين بافت دخالت دارند و مهمتر اينكه بسياري از اين برخوردها، محدود  كننده اند تا جايي كه در مواردي به واكنش تخريبي مردم منجر شده است. بنابراين اگر قرار است بافت تاريخي را حفظ كنيم، بايد امتياز بدهيم، اما در شرايط كنوني ساكنان بافت قديم بين دستگاهها پاسكاري مي شوند و كمتر گوش شنوايي براي شنيدن پيدا مي كنند.

با۷۰۰ميليون دلار برآورد هزينه
نخستين گام براي احداث مترو در اهواز
اهوازـ شهردار اهواز اعلام كرد: پروژه پنج ساله قطار شهري اهواز يكي از پروژه هاي عظيم ملي است كه هزينه عملياتي شدن آن ۷۰۰ ميليون دلار برآورد شده است.
عبدالصمد مهدوي، در گفت و گو با ايسنا افزود: مراحل مختلف اين پروژه همچون مطالعات، كارهاي مسيريابي، تعيين مسير، نحوه استقرار خط، طراحي محل ايستگاه ها و تملك زمين از جمله كارهايي هستند كه بايد سلسله وار انجام شوند.
براي برداشتن نخستين گام هاي اجرايي، هم اكنون در حال پيگيري دريافت اعتبارات، انجام مطالعات روي خط و نيز برگزاري مناقصه هستيم.
مهدوي با اشاره به احداث پل هشتم و ششم اهواز توضيح داد: احداث  پل هشتم اهواز در امتداد خيابان زند، يكي ديگر از پروژه هاي شهرداري اهواز بوده كه مدت اتمام اين طرح سه سال و هزينه اجرايي آن ۲۴ ميليارد تومان برآورد شده، همچنين پروژه پل ششم نيز پس از سال ها تعطيلي، دوباره آغاز به كار كرده است و انتظار مي رود تا پايان خرداد ماه ۸۵ به بهره برداري برسد.
شهردار اهواز با اشاره به افزايش مناطق شهرداري اهواز از شش به هشت منطقه گفت: اين طرح با تفكيك دو منطقه به چهار منطقه، از دو جنبه يعني افزايش درآمد و ارايه خدمات مطلوب تر به شهروندان قابل بررسي است.
وي در مورد ميزان اشتغالزايي طرح هاي اجرايي سال جاري شهرداري اهواز گفت: اكثر طرح هاي اجرايي ما شامل  ايجاد بازارچه به منظور اشتغال افرادي  است كه از شهرهاي كوچك و يا روستاها به شهرها مهاجرت مي كنند و تخصص لازم را براي كار در شغل مورد نظر خود ندارند.
با وجود اين بازارچه ها، افراد بيشتري مي توانند صاحب شغل شده و از مزاياي آن به نحو صحيح استفاده كنند.

نمايشگاه صنايع دستي هنرمندان در سنندج
006294.jpg
سنندج- نمايشگاه  دستاوردهاي  صنايع  دستي  هنرمندان  كردستاني  در اين هفته در محل  دايمي  نمايشگاه هاي  صنايع  دستي  استان  در سنندج  داير شد.
در اين  نمايشگاه  آثار و دست ساخته هاي  هنرمندان  كردستاني  شامل  سفالگري ، خياطي ، گلدوزي ، معرق ، لباسهاي  محلي ، ساقه  گندم ، فرش  و گليم  در قالب  ۱۵غرفه  به  نمايش  در آمده  است .
در اين  نمايشگاه  همچنين  سه  غرفه  به  تابلوهاي  قرآني  معرق  اثر «شهين  غريبي» اختصاص دارد كه  با استفاده  از ساقه  گندم  ،مضامين  و آيات  قرآني  توليد كرده  است. اين نمايشگاه  تا پايان  اسفند پذيراي  علاقه مندان  مي باشد.

شهرهاي مشهد و لاهور خواهرخوانده شدند
006297.jpg
006300.jpg
مشهد- براساس  توافق  شهرداران  كلانشهرهاي مشهد و لاهور در پاكستان از اين  پس  اين  دو شهر خواهرخوانده  هستند.
شهردار مشهد ديروز با تاييد اين خبر گفت: اين تفاهم نامه در سفر اخير هيأت  فرهنگي  شهرداري  مشهد به  دعوت  شهردار لاهور امضا شد.وي  افزود: شهرهاي  مشهد و لاهور از نظر فرهنگي ، تاريخي ، اجتماعي  و نيز حسن  همجواري  داراي  مشتركات  زيادي  هستند.
بر همين  اساس  مقرر شد خياباني  در شهر لاهور به  نام «ابوالقاسم  فردوسي» و در مشهد نيز به  نام«اقبال  لاهوري»  نامگذاري  شود.او گفت : همكاري  براي  برپايي  نمايشگاههاي  بازرگاني  از طريق  اتاقهاي بازرگاني  دو شهر، داير كردن  تورهاي  زيارتي  و سياحتي  از طريق  مرزهاي  زميني  و هوايي  و همچنين  تبادل  هيأتهاي  مطبوعاتي  از ديگر مفاد تفاهم نامه  بود كه  به  امضاي  دو طرف  رسيد.

استاندار گيلان:
ايجاد اشتغال بايد در رأس كار مديران قرار گيرد
رشت _ خبرنگار همشهري: تسهيلات ايجاد اشتغال در سال ۸۵ براي استان گيلان رقمي معادل ۵۵۰۰ ميليارد ريال درنظر گرفته شده است كه به تلاش مضاعف مديران دستگاه ها و بانك ها براي جذب اين رقم نياز دارد.
مهندس عبداللهي- استاندار گيلان- در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با عنوان اين مطلب گفت: بايد براي اين كار وقت بگذاريم بهره گيري از تسهيلات،  با دقت، حساسيت و تعهد عوامل دست اندركار، نتيجه لازم را بدهد و تحولي اساسي در رفع بيكاري استان پديد آورد.
استاندار گيلان با تاكيد بر لزوم برگشت منابع تسهيلات اعطايي به جامعه اضافه كرد: باتوجه به مشكلات موجود استان در زمينه توليد و اشتغال، منابع اختصاصي بايد در مسير درست مصرف شود و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ضوابطي را براي پرداخت اين تسهيلات تعيين كند تا اشتغالزايي پيش بيني شده هر طرح محقق شود.مهندس عبداللهي افزود: هدف از واگذاري تسهيلات، ايجاد اشتغال است و اين مهم بايد در رأس كار مديران دستگاه ها باشد، زيرا تا امروز دنبال ايجاد اشتغال بوديم ولي منابع لازم وجود نداشت، اما اكنون دولت اين امكان و منابع را فراهم كرده است.
در اين نشست هريك از اعضاء به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر درخصوص جذب هرچه سريع تر منابع اختصاصي براي رفع بيكاري و ايجاد اشتغال در استان هماهنگي هاي لازم به عمل آمد.

آتش نشاني رضوانشهر گروه امداد و نجات ندارد
رضوانشهر ـ از مهم ترين مشكلات آتش نشاني شهرستان رضوانشهر، نبود گروه امداد و نجات است و حداقل كاري كه در هنگام بروز حادثه از عهده آتش نشانها برمي آيد، اطفاء حريق است.
لطيفي مسئول آتش نشاني رضوانشهر در گفت وگو با ايسنا افزود: هرماه حداقل ۳ حريق در سطح شهر و روستاهاي اطراف رخ مي دهد كه به دليل كمبود پرسنل، آتش نشاني رضوانشهر در اين خصوص با مشكل مواجه است.

۱۰ سال انتظار براي تكميل استخر سرپوشيده آباده
آباده _ پروژه ساخت يك استخر سرپوشيده در شهرستان آباده فارس ۱۰ سال است در بلاتكليفي به سر مي برد.
به گفته سرپرست تربيت بدني آباده، كلنگ اين پروژه در سال ۱۳۷۴ به زمين زده شد اما هنوز از تكميل آن خبري نيست.
قرار بود اين استخر با مساحت ۶۹۰ مترمربع در سال ۱۳۷۷ به بهره برداري برسد اما اين امر در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.حسين اميد پناه اضافه كرد: پس از خاكبرداري و ايجاد فونداسيون و نصب سوله كه هزينه اي بالغ بر ۲۰ ميليون تومان در بر داشت، اقدام ديگري براي اين پروژه صورت نگرفته است.
سرپرست تربيت بدني فارس نيز در اين خصوص به ايرنا گفت: طبق يك تصميم منطقي كه در گذشته گرفته شده، شهرستانهاي استان فارس تنها نياز به يك استخر سرپوشيده دارند، به همين دليل ادامه ساخت استخر سرپوشيده آباده متوقف شد.
سيد غلامرضا كمانه افزود: استخر سرپوشيده اداره كار شهرستان آباده كه در حال بهره برداري است جوابگوي نياز جمعيت اين شهرستان است و تمام اداره ها موظف هستند اماكن ورزشي خود را در اختيار عموم قرار دهند كه اين كار در آباده صورت گرفته و رئيس سازمان كار استان فارس همكاري خوبي در زمينه ورزش دارد.

در يكي از شهرستان هاي استان سمنان رخ داد
۴۲ مورد خودكشي در يك ماه
سمنان - معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان با اشاره به ۴۲ مورد خودكشي كه در دي ماه گذشته در يكي از شهرستان هاي استان سمنان رخ داده، گفت: علل و انگيزه خودكشي ها در اين استان را كه با ديگر استان ها متفاوت است، بايد مورد بررسي قرار داد و راهكارهاي عملي براي آن انديشيد.
به گزارش ايسنا،محمدرضا حسن پور كه در جلسه كار گروه اجتماعي استان سمنان سخن مي گفت، تصريح كرد: بايد كميته اي متشكل از آموزش و پرورش، بهزيستي و دانشگاه علوم پزشكي تشكيل شود و ضمن بررسي آسيبهاي اجتماعي همچون خودكشي، فرار دختران و اعتياد، راه حل هاي مناسب براي كاهش اين معضلات انديشيده شود.
سرهنگ حجت الله واعظي نژاد، معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان سمنان نيز با اشاره به نزديك شدن چهارشنبه آخر سال، گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار عدد انواع مواد محترقه و منفجره و بالغ بر ۹ كيلو مواد اوليه تهيه اين مواد در سطح استان كشف شد كه در اين زمينه ۳۸ تن دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شده اند. وي افزود: ۲۴۰ تن از افراد سابقه دار در زمينه تهيه، توزيع و استفاده از مواد محترقه و منفجره شناسايي شده و از آنها تعهد گرفته شده است.
گفتني است، در سال گذشته در سطح استان ۷ تن در پي انفجار مواد محترقه مصدوم شده اند كه ۴ نفر آنها در سمنان و يك نفر در شاهرود و ۲ نفر در گرمسار بوده اند.

تيم فارس، قهرمان مسابقات فوتسال جانبازان قطع عضو
اصفهان ـ مسابقات  فوتسال  قهرماني  جانبازان  قطع  عضو قهرماني  ايران ، جام  فجر و نكوداشت  اصفهان  پايتخت  فرهنگي  جهان  اسلام ، با قهرماني  تيم  فارس پايان  يافت .
تيم هاي  كرمان  و تهران  نيز عنوان هاي  دوم  و سوم  اين  رقابت ها را به  خود اختصاص  دادند.در ديدار نهايي  اين  مسابقات  تيم  فارس  با نتيجه  يك  بر صفر تيم  كرمان  را شكست  داد و در ديدار رده بندي ، تيم  تهران  در ضربات  پنالتي  با نتيجه  ۶ بر۳ بر تيم  اصفهان  چيره  شد.
ديدار اين  دو تيم  در وقت  عادي  با نتيجه  ۲ بر ۲ پايان  يافت .
در مسابقات  ياد شده  كه  در مجموعه  ايثار شهر اصفهان  انجام شد، يكصد ورزشكار جانباز و معلول  قطع  عضو (با عصا) در قالب  چهار تيم از استانهاي  تهران ، كرمان ، كرمانشاه ، فارس  و دو تيم  از اصفهان  حضور داشتند.

گروگانگير پس از مجروح كردن
دو مأمور پليس شيراز خودكشي كرد
گروه شهرستانها: سرنشين مسلح يك خودرو پرايد پس از مجروح كردن دو گروهبان پليس در شيراز، با اسلحه اي كه همراه داشت، دست به خودكشي زد.
سردار احمد عليرضا بيگي، فرمانده نيروي انتظامي فارس پس از عيادت از «كارگر» و «ملاباشي» -ماموران مجروح - چگونگي وقوع ماجرا را به خبرنگاران توضيح داد.وي گفت: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه روز شنبه،واحد گشت كلانتري «معالي آباد» شيراز به سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك شد و دستور به توقف خودرو داد، اما سرنشينان خودرو اقدام به شليك كردند كه منجر به مجروح شدن يكي از مأموران شد.
سردار بيگي گفت: پس از اين اقدام يكي از سرنشينان پرايد به سوپرماركتي كه در آن نزديكي بود وارد شد و صاحب مغازه را به گروگان گرفت. با رسيدن مأموران كمكي، گروگانگير بار ديگر شروع به تيراندازي به سمت ماموران كرد كه در نتيجه آن دومين مأمور نيز زخمي شد. به گفته فرمانده انتظامي فارس، يكي از افراد مهاجم با استفاده از شرايط به وجود آمده ناشي از زخمي شدن ماموران، همدست خود را كه گروگاني در اختيار داشت رها كرد و از محل گريخت. او اضافه كرد: ماموران براي نجات گروگان وارد عمل شدند و با شليك گاز اشك آور، گروگانگير را ناگزير به خروج از مغازه كردند، اما وي اقدام به خودكشي كرد و تلاش پزشكان براي زنده نگاه داشتن وي بي نتيجه ماند.
اقدامات پليس براي دستگيري متهم فراري ادامه دارد.

راه اندازي پارك فناوري فولاد خاورميانه در اصفهان
اصفهان ـ سرپرست پارك فناوري شيخ بهايي اصفهان از راه اندازي اولين پارك فناوري منطقه خاورميانه در اين شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، كوروش خسروي گفت: پارك فناوري فولاد به عنوان نخستين پارك تخصصي در خاورميانه با هدف تجميع واحدهاي تحقيق و توسعه صنايع فولاد، مراكز تحقيقاتي دانشگاهي، شركتهاي خصوصي و مراكز رشد فعال در اين زمينه راه اندازي مي شود.
سرپرست پارك فناوري شيخ بهايي افزود: صنعت فولاد كشور نقش ويژه اي ايفا مي كند و حفظ اين صنعت حياتي نياز به سرمايه گذاري گسترده اي در امر تحقيقات و كاربردي نمودن دستاوردهاي تحقيقاتي دارد.
خسروي تاكيد كرد: اين پارك به عنوان يك پارك فناوري جامع، تلاش مي كند تا واحدهاي فناوري متنوع و مختلف مرتبط با صنعت فولاد را كه به شرايط استقرار آنها در پارك وجود دارد، در كنار يكديگر تجميع نمايد.
سرپرست پارك فناوري شيخ بهايي، واحدهاي قابل پذيرش در اولين پارك فناوري فولاد را واحدهاي فناور خصوصي، شركتهاي خدمات مهندسي، مراكز تحقيقاتي، آزمايشگاه ها، واحدهاي توليد نيمه صنعتي، واحدهاي تحقيقاتي وابسته به دانشگاه ها و مراكز رشد فناوري عنوان كرد.

معرفي شاعران برتر تبريز در جشنواره شعر نماز
تبريز _ خبرنگار همشهري: به ابتكار اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و با همكاري انجمن ادبي تبريز، جشنواره شعر نماز با حضور بيش از يكصد شاعر در تبريز برگزار شد.
هيأت داوران جشنواره در نشست پاياني، نماز را بندگي در عين آزادگي خواند و طي بيانيه اي، شش تن از شاعران تبريز را به عنوان گزينه هاي برتر، به حاضران معرفي كرد.
شاعران برتر جشنواره شعر نماز عبارتند از: رضا رزمي، سعيد يوسف زاده، سكينه حضوري، بلال كمالي، اروجعلي شهودي و يعقوب لطفي.

سازمان هاي خدمات شهري،
خيابان هاي مشهد را زخمي مي كنند
مشهد ـ خبرنگار همشهري: فرمانده نيروي انتظامي مشهد از اين كه در طول سال برخي سازمان هاي خدمات شهري آسفالت خيابان ها را زخمي مي كنند، انتقاد كرد.
سرهنگ محسن بيگي افزود: برخي پيمانكاران سازمانهاي خدماتي، پيشبرد پروژه هاي خود را ماهها به تأخير مي اندازند كه اين امر باعث گره هاي ترافيكي در معابر اصلي شهر مي شود. با اين حال سازمانهاي خدماتي از جمله شهرداري با پيمانكاران متخلف برخورد نمي كنند و آنان به حال خود رها شده اند.
وي با بيان اينكه ناهمگوني بافت جمعيت و خودروها در مشهد باعث تخريب فرهنگ ترافيك در اين شهر شده است گفت: متأسفانه مديران بعضي هيأت هاي مذهبي بدون هماهنگي در هر ساعت از شبانه روز كه تمايل داشته باشند در خيابانهاي پرتردد منتهي به حرم مطهر متوقف مي شوند و اين مسئله مشكل ترافيكي شهر را دو چندان كرده است.

معرفي مدير عامل جديد منطقه آزاد
تجاري -صنعتي انزلي
رشت _ خبرنگار همشهري: كمال فيروزآبادي به سمت مديرعامل جديد منطقه آزاد تجاري _ صنعتي بندر انزلي برگزيده شد. حكم انتصاب فيروزآبادي به جاي سيد محمدرضا واقفي، از طرف دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري _ صنعتي كشور صادر شده است.
منطقه آزاد تجاري _ صنعتي انزلي در محدوده حسن رود و گلشن در مسير جاده رشت _ بندر انزلي واقع است و حدود ۳۲۰۰ هكتار مساحت دارد.

راهنماي جامع شهر مشهد منتشر شد
مشهد _ كتاب «راهنماي جامع شهر مشهد» نوشته محمدرضا قصابيان منتشر شد.
اين كتاب با هدف پاسخگويي به نيازمندي هاي مجاوران و زائران مي تواند به عنوان منبعي در معرفي سيماي كنوني شهر مشهد، مورد استفاده علاقه مندان و پژوهشگران قرار گيرد.در كتاب يادشده با معرفي شهر كنوني مشهد، به بررسي وضعيت انساني، فرهنگي و اقتصادي اين شهر پرداخته شده است.
اطلاعات جامعي درباره مراكز اقامتي مشهد، تلفن هاي موردنياز، پايگاه هاي راهنماي زائر و راهنماي مسيرهاي اتوبوسراني به همراه تصاويري از شهر مشهد در اين كتاب كه از سوي انتشارات بنياد پژوهش هاي اسلامي به چاپ رسيده گنجانده شده است.

پايگاه امداد كوهستان در گيلان ايجاد مي شود
رودسر _ خبرنگار همشهري: نخستين پايگاه امداد كوهستاني در استان گيلان، سال آينده به وسيله جمعيت هلال احمر در منطقه اشكورات رودسر احداث خواهد شد.
اسماعيل صفري رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان رودسر- با عنوان اين مطلب گفت: هدف از اجراي اين طرح، كمك رساني سريع به مصدومين است. براي احداث اين پايگاه ۴ هزار متر مربع زمين اهدايي در نظر گرفته شده است.

بحران آب مسجد سليمان به زودي برطرف مي شود
اهواز _ به گفته مديركل شرب آب و فاضلاب استان خوزستان تلاش خواهد شد تا پايان اسفندماه جاري بحران آب شرب در مسجد سليمان برطرف شود.
مهندس محسن پويا هنگام بازديد از پروژه تامين آب شرب اين شهر در گفت وگو با ايرنا افزود: براي اصلاح شبكه آب شرب مسجد سليمان در منطقه گدار لندر به سمت ايستگاه مركزي پمپاژ آب شهر ۲۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي اختصاص يافته است.
وي اظهارداشت: تمام خطوط لوله آب شرب شهر فرسوده است و براي تعويض لوله هاي برخي مناطق مبلغ ۷ ميليارد ريال از اعتبارات استاني منظور شده است.

غرفه هاي رايگان براي دستفروشان رشت
رشت _ خبرنگار همشهري: شهرداري رشت نسبت به جمع آوري دستفروشيهاي اطراف ميدان و بازار شيك در اين شهر اقدام شد.
رئيس روابط عمومي شهرداري رشت ديروز گفت: تمام افرادي كه درآمدشان از طريق دستفروشي مي باشد مي توانند از غرفه هاي بازارچه تختي به صورت رايگان استفاده كنند.
حسني اضافه كرد: دستفروشها مي توانند با دريافت معرفي نامه از شهرداري، تا آخر تعطيلات نوروزي از غرفه هاي بازارچه تختي استفاده نمايد و اين طرح بخاطر ساماندهي معابر طي نشستي با حضور مديران شهرداري و فرماندهي نيروي انتظامي تاييد و عملي شد و قرار بر اين شد شهرداري سال آينده دستفروشان را سامان دهي كند.

همايش شناخت آنفلوانزاي پرندگان در گيلان
رشت ـ خبرنگار همشهري: با توجه به شيوع بيماري آنفلوانزاي پرندگان در استان گيلان، حوزه معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر با همكاري دامپزشكي رشت، همايش يك روزه شناخت آنفلوانزاي پرندگان و راههاي مقابله با آن را در سالن اجتماعات هلال احمر رشت برگزار كرد.
هدف از برپايي همايش، آشنايي با اين بيماري، نحوه كنترل و پيشگيري از آن و مراحل مقابله با بيماري در طرحهاي عملياتي بوده است.
در اين همايش يكصدنفر از مسئولين و پرسنل، امدادگران و داوطلبان جمعيت هلال احمر حضور داشتند.

توليد۲ ميليون مگاوات ساعت برق از كارون۳
اهوازـ نيروگاه سد كارون،۳ بلندترين سد بتني ايران، در يازده ماهه امسال، ۲ ميليون و ۱۲۰ هزار و ۴۳۱ مگاوات ساعت برق توليد كرده است.
طراحي نيروگاه سد كارون۳ براي هشت واحد ۲۵۰ مگاواتي توليد برق است كه در حال حاضر توان اسمي توليد برق پنج واحد به بهره برداري رسيده حدود ۱۲۵۰ مگاوات ساعت است.
اين نيروگاه كه از اسفندماه سال گذشته آغاز به كار كرده، در مدت فعاليت خود ۲ ميليون و۱۳۱ هزار و ۴۱۷ مگاوات ساعت برق توليد كرده است.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |