شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۵ - Feb 4, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران
پاس به رده دوم جدول رفت
دايره مدعيان قهرماني گسترده شد
002583.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
گروه ورزشي - حسن حيدري: در هفته بيست و يكم ليگ برتر شاهد موفقيت تيمهاي شهرستاني در پايتخت بوديم. سايپا صدرنشين اين بازيها كه به پيروزي مقابل ذوب آهن نيازداشت تا فاصله خود را با استقلال افزايش دهد برابر اين تيم ناكام شد تا تنها يك امتياز از اين بازي بدست آورد.با اين نتيجه سايپا با ۴۰ امتياز و يك بازي بيشتر در صدر قرار دارد. روز دوشنبه استقلال مي تواند با توجه به ديدار با راه آهن بار ديگر به اين تيم برسد تا تساوي مقابل ملوان را از ياد ببرد و بارقه هاي اميد به قهرماني اش بار ديگر زنده شود. فولاد خوزستان نيز اين هفته در تهران دست  به كار بزرگي زد و عليرغم اينكه پرسپوليس از سوي هوادارانش حمايت مي شد اين تيم را مثل فصل گذشته در تهران مغلوب كرد. پرسپوليس در حال حاضر بيش از پيش نياز به تحول را در خود احساس مي كند تا از اين بحران خارج شود.پاس در هفته بيست و يكم در مشهد موفق شد ابومسلم را مغلوب كند تا با ۳۸ امتياز به مكان دوم صعود كند .با اين حساب دايره مدعيان قهرماني گسترده تر مي شود و پاس نيز به جمع مدعيان اضافه مي گردد.
توقف پيشتاز در كرج
تيم فوتبال سايپا درحاليكه در كرج از امتياز ميزباني برخوردار بود به مصاف ذوب آهن رفت. سايپا در اين بازي بيشتر از هميشه در فكر پيروزي بود زيرا با شكست ذوب آهن فاصله اين تيم با ساير رقبا بيشتر مي شد اما ذوب آهن احاطه كامل بر بازي داشت و با تحت فشارقراردادن سايپا و حتي تا آستانه رسيدن به پيروزي هم پيش رفت اما در نهايت دو تيم با تساوي بدون گل به كار خود خاتمه دادند.
تجديد ديدار سايپا و ذوب آهن
روز گذشته در جريان ديدار تيم هاي ذوب آهن و سايپا مربيان ذوب آهن از چهار بازيكن خارجي استفاده كرده اند كه اين موضوع برخلاف مقررات ليگ برتر است و احتمال اين كه نتيجه بازي سه بر صفر به سود سايپا عوض شود يا بازي تجديد شود بسيار زياد است.
آخرين بار كه اين اتفاق افتاد در جريان رقابت هاي جام يوفا در ديدار ليدز و اشتوتگارت بود كه از سوي يوفا بازي اين دو تيم تجديد شد.در تهران ديگر تيمي كه قرباني جسارت شهرستاني ها شد پرسپوليس بود. اين تيم در آغاز بازي مقابل فولاد نمايش قابل قبولي ارائه داد و روي يكي از حملاتش به يك پنالتي دست يافت .انصاريان اين توپ را گل كرد اما بعد از اين گل فولاد روي يك ضد حمله توسط عماد رضا در دقيقه ۴۴ به گل مساوي رسيد.
نيكوليچ در ادامه بازي تغييراتي را در تركيبش بوجود آورد و حجت چهارمحالي را به بازي آورد كه اين پديده جوان ليگ در دقيقه ۶۴ فولاد را پيش انداخت.پرسپوليس بعد از اين گل از موقعيت هايي كه بدست آورد در دقيقه ۷۸ توسط جواد كاظميان به گل رسيد. در حاليكه تنها ۳ دقيقه به پايان اين بازي وقت باقي مانده بود با خطاي انصاريان روي عمادرضا فولاد صاحب پنالتي شد كه اميد شريفي نسب نتيجه را سه بر دو كرد. در اين بازي ضعف خط دفاع پرسپوليس از عوامل اصلي شكست اين تيم به شمار مي رفت.فولاد با اين پيروزي از مكان هشتم به رده پنجم جدول صعود كرد. در ساير بازيهاي اين هفته صبا باتري به لطف درخشش علي دايي دو بر صفر سپاهان را در اصفهان شكست داد. هر دو گل اين ديدار را دايي كاپيتان صبا به ثمر رساند. صبا باتري نيز با كنار زدن سپاهان در جدول به مكان چهارم جدول صعود كرد. داربي شهر شيراز نيز بين فجر و برق با تساوي بدون گل خاتمه يافت.در نوشهر نيز شموشك با يك گل از سد قندي يزد عبور كرد. در ادامه اين بازيها فردا در شوشتر استقلال اهواز ميزبان قندي يزد است.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* ابومسلم  خراسان  صفر- پاس  تهران  ۱
گل  پاس : آرش  برهاني  در دقيقه  ۳۹
* سپاهان  اصفهان  صفر -صبا باتري  ۲
گل هاي  صبا باتري : علي  دايي  ۴۷ از روي  نقطه  پنالتي  و ۵۲
* فجر سپاسي  شيراز صفر- برق  شيراز صفر
* سايپا تهران  صفر- ذوب  آهن  اصفهان  صفر
* شموشك  نوشهر ۱- شهيد قندي  يزد صفر
گل  شموشك : علي  آذري  در دقيقه  ۳۰
* پرسپوليس  تهران  ۲- فولاد خوزستان  ۳
گل هاي  پرسپوليس : علي  انصاريان  در دقيقه  ۳۸ از روي  نقطه  پنالتي  وجواد كاظميان  ۷۹
گل هاي  فولاد خوزستان : عماد محمدرضا در دقيقه  ،۴۵ حجت  چهارمحالي  ۶۵ واميد شريفي  نسب  ۸۸ از روي  نقطه  پنالتي

ايران نايب قهرمان واترپلوي چهارجانبه تهران
ايرنا- مسابقات  بين المللي  واترپلو چهارجانبه  تهران  با قهرماني  تيم  قزاقستان به  پايان  رسيد و تيم  ايران  در مكان  دوم  ايستاد.
در اين  دوره  از مسابقات  چهار تيم  شركت كننده  به  صورت  رفت  و برگشت  در استخر مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  ديدار كردند.
پس  از تيم  قزاقستان  كه  با ۹ امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي ايران ، چين  و ازبكستان  با ،۶ ۵ و ۴ امتياز در رده هاي  بعدي  قرارگرفتند.
در آخرين  روز اين  مسابقات  پنجشنبه شب  تيم  ازبكستان  ۹ بر ۷ از سد قزاقستان  گذشت  و تيم  ايران  با نتيجه  ۸ بر ۵ بر تيم  چين  چيره  شد.

تيم ملي واليبال ايران به ايتاليا دعوت شد
002580.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران به ايتاليا دعوت شد. فدراسيون واليبال ايتاليا قبل از آغاز مسابقات قهرماني مردان جهان در ژاپن از سه تيم ايران، كانادا و تونس دعوت كرد تا به همراه تيم ملي ايتاليا (ركورددار قهرماني در ليگ جهاني) و صاحب سه عنوان قهرماني در جهان در تورنمنت چهارجانبه اين كشور شركت كنند. اين بازي ها طي روزهاي ۲۳ تا ۳۰ تير ماه ۸۵ برگزار خواهد شد. ايتاليا كه در سال ۱۹۷۸ رم نايب قهرمان و در سال هاي ۱۹۹۰ ، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ قهرمان جهان شده است در شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در گروه سوم با تيم هاي چك، ايتاليا، آمريكا، ونزوئلا، بلغارستان و ايران همگروه است. بايد منتظر بود و ديد باتوجه به همگروهي ايتاليا با ايران مسئولان فدراسيون واليبال به اين دعوت پاسخ مثبت مي دهند يا خير. هر چهار تيم ايتاليا، تونس، كانادا و ايران در زمره ۲۴ تيم صعودكننده به مسابقات قهرماني جهان هستند.
ثبت نام ۱۴ كشور آسيايي در مسابقات تهران
تعداد تيم هاي اعلام آمادگي كرده براي مسابقات جوانان آسيا در تهران به ۱۴ كشور رسيده است. رقابت هاي جوانان آسيا قرار است شهريور ماه سال آينده براي پنجمين بار به ميزباني ايران برگزار شود.
نيازي در تهران
رئيس هيأت واليبال استان گلستان امروز با يزداني خرم در تهران ديدار مي كند. بعد از بروز مشكلاتي در واليبال گنبد، نيازي فيلمي از حاشيه بازي دو تيم پرسپوليس و نئوپان را با خود به تهران مي آورد تا ثابت كند كه گزارش هاي داده شده به رئيس فدراسيون واليبال واقعيت نداشته است.

پولادگر نايب رئيس كميته اقتصادي
و هادي ساعي عضو كميته ورزشكاران WTF شد
طبق اعلام فدراسيون جهاني تكواندو، رئيس فدراسيون تكواندو كشورمان به عنوان نايب رئيس كميته اقتصادي فدراسيون جهاني شد و  هادي ساعي به عنوان عضو كميته ورزشكاران اين فدراسيون انتخاب گرديد.طي حكمي كه صبح ديروز از سوي دكتر چو رئيس فدراسيون جهاني تكواندو (WTF) به فدراسيون تكواندو كشورمان ارسال شد، سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون كشورمان به مدت دو سال به عنوان نايب رئيس كميته اقتصادي فدراسيون جهاني و هادي ساعي بهترين تكواندوكاي جهان در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو كميته ورزشكاران اين فدراسيون انتخاب شدند.

نخستين شكست صباباتري درپلي آف بسكتبال
گروه ورزشي: در دو بازي رفت معوقه از مرحله اول (پلي آف) ليگ برتر بسكتبال ايران تيم هاي پگاه فارس و پيكان تهران حريفان خود را شكست دادند.در شيراز صباباتري متحمل نخستين شكست اين فصل خود در يك بازي نفس گير شد و با نتيجه ۸۶ بر ۸۵ بازي را به پگاه فارس واگذار كرد. در اصفهان پيكان گام بلندي با مغلوب كردن ذوب آهن به مرحله نيمه پاياني برداشت. پيكان با نتيجه ۶۵ بر ۵۷ از سد ميزبان خود گذشت كه در بحبوحه ليگ برتر در مسابقات جام شيخ راشد حاضر شده بود. بازي برگشت اين دو ديدار در تهران انجام خواهد شد.همچنين در پايان دور مقدماتي بسكتبال بين المللي دهه فجر، چهار تيم شهيد ربيعي سمنان، گرجستان، تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران به مرحله نيمه نهايي راه يافتند. در جمع ميهمانان خارجي تنها گرجستان موفق به صعود شد.

بايدها و نبايدهاي وزنه برداري
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك در تازه ترين اظهارات خود در رابطه با عدم دعوت از ملي پوشان سابق وزنه برداري ايران گفته است: اگر ايوانف سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران نخواهد از آنها در تيم ملي استفاده كندبراي آنها مربي ديگري تعيين مي كنيم اين سخن كفاشيان به اين معني است كه در سطح مديريت كلان ورزش كشور و گروه مشاوران و همراهان آنها هنوز هم به توانايي و ظرفيت اين قهرمانان اعتماد لازم وجود دارد و شخص ايوانف هرگز نمي تواند به تنهايي خود تصميم گيرنده اصلي مبني بر استفاده يا عدم استفاده از اين قهرمانان باشد.
اگرچه اين حساسيت نزد مسئولان كميته ملي المپيك به دليل در پيش بودن بازي هاي آسيايي دوحه كاملا طبيعي است، اما نبايد فراموش كرد كه اگر قرار باشد اين مربي بلغاري كه با هزينه كميته ملي المپيك به استخدام وزنه برداري ايران درآمده با سليقه شخصي اش تنها به آموزش تعداد محدودي وزنه بردار جوان بپردازد و ملي پوشان سابق در قالب تيم و مربي ديگري به فعاليت بپردازند، امر پسنديده و مفيدي نيست و قطعا تبعات خطرناكي نيز در برخواهد داشت.در اين ميان جايز نيست كه بيش از اين دوستان دست اندركار در فدراسيون وزنه برداري ساده انديشي و سكوت در ارتباط با اين موضوع نشان دهند و اين مشكل مربوط به خانواده وزنه برداري را در درون مسائل اجرايي خود حل و فصل ننمايند.بايدها و نبايدهاي امروز وزنه برداري چيزهايي نيستند كه نتوان براي آنها راه حلي پيدا كرد.

عليرضا حيدري: در جام جهاني كشتي مي گيرم
002577.jpg
ايسنا: عليرضا حيدري مي گويد: مي خواهم در جام جهاني كشتي بگيرم.
كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد اضافه مي كند: بر خلاف شايعاتي كه وجود دارد تصميم گرفته ام در جام جهاني كشتي بگيرم. اگرچه هنوز به شرايط ايده آل نرسيده ام، اما از تهران خود را به جويبار رساندم تا تمرينات را زير نظر مربيان ادامه داده و در خدمت تيم ملي كشورم باشم. دارنده شش مدال جهان و المپيك تصريح كرد: وضعيت بدني ام بد نيست اما، با تمرينات فشرده اي كه انجام خواهم داد اميدوارم بتوانم به روزهاي اوج بازگردم.
حيدري در مورد اين كه در چه وزني شركت خواهد داشت گفت: خود را براي حضور در ۹۶ كيلو آماده مي سازم و به دليل كم كردن وزن، كم جان شده ام، اما اين كه در كدام وزن روي تشك بروم، با مشورت مربيان تصميم نهايي را خواهم گرفت.

بايرن مونيخ در خانه به مصاف لوركوزن مي رود
هفته  نوزدهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته اول  باشگاه هاي  آلمان  (بوندس  ليگا) عصر امروز با برگزاري  هفت  ديدار آغاز مي شود.
به گزارش  خبرگزاري  رويترز از برلين ، در مهم ترين  ديدارهاي  اين  هفته ، تيم  صدرنشين  بايرن  مونيخ  به  مصاف  تيم  ميانه  جدولي  بايرلوركوزن  مي رود، هامبورگ  برابر آرمينيا بيله فلد قرار مي گيرد و وردربرمن  به  ديدار ماينز خواهد رفت .
برنامه  هفته  نوزدهم  بوندسليگا به  شرح  زير است  :
(اسامي  تيم هاي  ميزبان  نخست  آمده  است )

شنبه  ۱۵/ ۱۱/ ۸۴
كلن  با اشتوتگارت 
بايرن  مونيخ  با باير لوركوزن 
اينتراخت  فرانكفورت  با هرتابرلين 
هامبورگ  با آرمينيا بيله فلد
دويسبورگ  با كايزرسلاترن 
شالكه  با بروسيا دورتموند
وردبرمن  با ماينز
برنامه ليگ برتر انگليس
شنبه ۱۵/۱۱/۸۴
بيرمنگام با آرسنال
بولتون با ويگان
اورتون با منچسترسيتي
ميدلزبورو با استون ويلا
نيوكاسل با پورتس موث
وست برومويچ با بلكبرن
وست هام با ساندرلند
منچستريونايتد با فولهام

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |