چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۶ - Aug 17, 2005
حضرت امام جعفر صادق(ع): رياكار سه نشاني دارد: چون تنها باشد در كار نيك تنبل است، چون كسي با او باشد نشاط پيدا مي كند، و چنان دوست دارد كه در هر كاري او را ستايش كنند.
قرب الاسناد/۲۲
امروز با حافظ
كز حضرت سليمان عشرت اشارت آمد
دوش از جناب آصف پيك بشارت آمد
ويران سراي دل را گاه عمارت آمد
خاك وجود ما را از آب باده گل كن
۷۰ نمايش در دومين جشنواره سراسري تئاتر كرج
متون نمايشي راه يافته به دومين جشنواره سراسري تئاتر تك كرج توسط هيات بازخواني اين جشنواره انتخاب شدند.
به گزارش مهر، طبق اعلام كارشناسان بازخوان متشكل از: عليرضا گيلانپور، حسينعلي شوندي وخانم نادري، ۷۰متن نمايشي ازاستان هاي: گيلان، اردبيل، خوزستان، بوشهر، اصفهان، كردستان، كرمانشاه، خراسان، تهران و كرج به اين جشنواره راه يافته اند.
دومين جشنواره سراسري تئاتر تك به همت دفترهنرهاي نمايشي حوزه هنري كرج و مركزهنرهاي نمايشي حوزه هنري، آبان ماه سال جاري درشهرستان كرج برگزارخواهد شد و اين متون ازميان ۲۵۰ متن ارسالي از سراسركشورپذيرفته شده است.
دومين جشنواره سراسري تك به منظوركمك به ارتقاي سطح كيفي تئاتركشورو حمايت ازگروه هاي نمايشي به اجرا درخواهد آمد.
اين جشنواره براي نخستين بار درسطح كشورو به شكل سراسري با ويژگي نمايش تك بازيگر و با نگاه ويژه به ارزش هاي والاي انساني و معنويت، سال گذشته برگزارشد و با استقبال بي نظير هنرمندان مواجه شد كه دومين دوره آن نيز آبان ماه سال جاري به اجرا درخواهد آمد.
جشنواره سراسري تئاتر تك كه به همت حوزه هنري استان تهران و با طراحي واجراي دفترهنرهاي نمايشي حوزه هنري كرج ومساعدت مركزهنرهاي نمايشي حوزه هنري مركزوبا حضورجمعي از هنرمندان شركت كننده ازسراسركشوربه اجرا درخواهد آمد،محلي است براي تبادل انديشه و آراي هنرمندان شركت كننده كه درپايان نيزجوايزنفيسي به برگزيدگان جشنواره در رشته هاي مختلف اهدا خواهد شد.

سينماهاي مازندران بازسازي مي شود
ايرنا: مدير حوزه هنري استان مازندران از آغاز بازسازي سينماهاي استان در دو ماه آينده خبر داد.
محمد مهدوي  جمنايي  با بيان  اين  مطلب  گفت : با كمك  استاندار مازندران  و سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  استان  و تخصيص  اعتبار لازم  بازسازي سينماهاي  شهر ساري  در ماه  مبارك  رمضان  آغاز خواهد شد.
وي  كه  پيش  ازنمايش  يك  فيلم  سينمايي  براي  مديران  نهادها و دستگاههاي اجرايي  استان  و خانواده  آنها در سينما سپهر ساري  سخن  مي گفت ، افزود: هدف از اكران  فيلم  براي  مديران ، فرهنگ سازي  براي  آشتي  جامعه  با سينما است .
مهدوي  كه  عضو شوراي  نمايش  سينماهاي  كشور نيز است  همچنين  از افزايش مخاطبان  سينما در مازندران  خبر داد و اظهار داشت : هنر هفتم  كه  نماد آن سينما است ، هنري  منحصر به  فرد بوده  و بسياري  از ديگر هنرها را در خود جاي داده  است  و بايد در پي  احياي اين  ابزار فرهنگ ساز باشيم .
از مجموع  ۱۳ سينماي  فعال  در استان  مازندران  هشت  سينما توسط حوزه  هنري استان  اداره  مي شود.
ساري  به  عنوان  مركز استان  گردشگرپذير و تفريحي  مازندران  تنها داراي  دوسينماي  كوچك  است  كه  از امكانات  مطلوبي  برخوردار نيستند.

يادداشت بر زمين پروانه گرفت
اداره  كل  نظارت  و ارزشيابي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، مجوز اكران  فيلم  ياداشت  بر زمين  ساخته  علي محمد قاسمي از توليدات  انجمن  سينماي  جوانان  راصادر كرد.
انجمن  سينماي  جوانان  روز سه شنبه  گزارش  داد: اين  فيلم  پس  از پايان  مراحل فني  صداگذاري  دالبي  در فرانسه ، پروانه  اكران  دريافت  كرد.
فيلم  سينمايي  يادداشت  بر زمين  نخستين  ساخته  بلند قاسمي همچنين  به  تازگي به  بخش  مسابقه  هفته  منتقدين  جشنواره  بين المللي  ونيز ايتاليا راه  يافت .
شصت  و دومين  جشنواره  بين المللي  فيلم  ونيز از ۹ تا ۱۹ شهريورماه  آتي  درايتاليا برگزار مي شود.
اين  فيلم  با مضموني  اجتماعي  روايتگر اين  است  كه  خداوند برزمين ، يادداشت هاي  بسيار دارد، اما وقتي  انسان  آن را بد مي خواند، فاجعه  آغاز مي شود.

بهارستان
آورده اند كه [حضرت]عيسي عليه السلام در صحرايي مي گرديد، باران عظيم فروريخت.در خانه سيه گوشي در كنج غاري پناه گرفت. وحي آمد كه از خانه سيه گوش بيرون رو كه بچگان او به سبب تو نمي آسايند.
فيه مافيه _ مولوي

پاسخ به پرسش پزشكي
آلودگي هوا، سرطان چشم و آسپرين پيش از پرواز
۳ پاسخ پزشكي از دكتر روزنفلد:
زيان عمده آلودگي هوا براي بدن، مخصوصاً براي قلب بسيار است و از طول عمر مي كاهد. تغييرات جوي خطر آلودگي هواي شهرهاي بزرگ (كلان شهر) را كم و زياد مي كند. هر روز كه آلودگي هوا بيشتر باشد، آمار مراجعه مرض قلبي ها به دكترها افزايش مي يابد.
سرطان چشم به ندرت ديده مي شود (كمتر از يك در يك ميليون در ميان كودكان خردسال و نيز سالخوردگان). اين بيماري عمدتاً ارثي است. اگر بيمار سريعاً به دكتر رسانده نشود بيم گسترش سرطان به نقاط ديگر بدن مي رود.
مسافران پروازهاي طولاني كه قبلاً دكترشان گفته باشد مستعد لخته شدن خون هستند، براي جلوگيري از لخته شدن خون، بايد پيش از پرواز يك آسپرين بخورند و در جريان پرواز هم هر ساعت يك بار از صندلي خود برخيزند، بايستند و يا چند قدمي حركت كنند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
خطر زيردريايي هاي چين براي آمريكا
وزارت دفاع آمريكا در يك گزارش طولاني به كنگره اين كشور، خطر تقويت روزافزون نيروي زيردريايي چين را يادآور شده و در اين زمينه هشدار داده است.
در اين گزارش كه پريروز وسيعاً در رسانه هاي آمريكا منعكس شده بود آمده است: چين دارد با شتابي زياد نيروي زيردريايي خود را گسترش مي دهد و به علت بي توجهي رسانه ها به آن، عامه مردم آمريكا از جريان بي خبر مانده اند تا واكنش نشان دهند و اين واكنش به كنگره منتقل شود. نيروي زيردريايي چين اينك يك خطر جدي نظامي براي آمريكاست. درگيري آمريكا در افغانستان و عراق ما را آن چنان مشغول كرده است كه تقويت نظامي چين را به آن گونه كه لازم است مورد توجه قرار نداده ايم. ما اينك در معرض خطر نيروي دريابرد چين هستيم و پس از پايان جنگ سرد اقدام ديگري براي تقويت دفاع دريايي خود نكرده ايم. چين زيردريايي هاي خود را با ابزارهاي پيشرفته الكترونيك نوسازي كرده به گونه اي كه كشف مسير آنها در درياها براي ما مشكل شده و موشك اتمي حمل مي كنند. طبق برآورد كارشناسان و عوامل اطلاعاتي ما، در آينده اي نزديك شمار زيردريايي هاي چين به بيش از آن چه كه ما (آمريكا) داريم خواهد رسيد و ما در ميان مرزهاي دريايي خود به مخاطره خواهيم افتاد و آرامش فعلي را از دست خواهيم داد. ما قبلاً گمان مي كرديم كه تقويت نيروي زيردريايي چين محدود به تنگه تايوان و ممانعت از ما در دفاع از اين جزيره است. بعداً تصور كرديم كه چين نيروي زيردريايي خود را در برابر پيمان امنيت مشترك ما با ژاپن تقويت مي كند ولي اينك به اين نتيجه رسيده ايم كه اين تقويت وراي اين صحبت ها است و سواحل و شهرهاي آمريكا در معرض حملات اتمي زيردريايي هاي چين قرار گرفته است. چين در حال حاضر آن چنان به تقويت نظامي خود ادامه مي دهد كه پس از پايان جنگ سرد، در جهان بي سابقه بوده است و از آنجا كه خطر نظامي چين را تهديد نمي كند، اين تقويت سريع و بدون وقفه هدفي جز معارضه با ما و قدرت طلبي جهاني ندارد. ما با دقت تمام و نگراني كامل اتحاد و همكاري هاي نظامي چين و روسيه را نيز دنبال مي كنيم.اين گزارش جهت بررسي به كميسيون هاي مربوط داده شده است تا بعداً در جلسات عمومي دو مجلس كنگره مطرح و در اين زمينه اتخاذ تصميم شود.گزارش مذكور در زماني به كنگره ارسال شده است كه دولت آمريكا در صدد محدود كردن واردات پارچه و لباس از چين است.
ايران ۲۲ قرن پيش،از ديدگاه نخستين مورخ چين
در جريان سمپوزيوم بين المللي كه به مناسبت دو هزار و يكصد و پنجاهمين زادروز «سيما كوي آن» (شيوما چي ان) نخستين مورخ بزرگ چين برگزار شده است، خلاصه اي از برخي از فصول كتاب او در رسانه ها انتشار يافت. اين سمپوزيوم در زادگاه او در شهر «هان چنگ» چين و در جوار مقبره او كه به همان صورت نگهداري مي شود برگزار شده است.
«شيوما» تاريخ چينيان را تا زمان درگذشت خود و وضعيت ملل آسيايي را جمع آوري كرد كه از او باقي مانده است. او در فصلي از كتاب خود به نقل از «ژانگ» كه به مدت ۱۳ سال (منتهي به سال۱۲۵ پيش از ميلاد) در مناطق غرب چين از جمله وطن ما سير و سفر كرده بود، از ايران به نام كشور آنكسي (آنتسي) نام برده و نوشته است كه ايرانيان بر منطقه وسيعي از جهان، از شمال داكسيا (بلخ) تا شندو (هند) و درياي مركزي (مديترانه) حكومت دارند. در مرز شمالشرقي اين سرزمين پهناور، اقوام بدون حكومت و قانون از جمله دايوان ها (قزاقستان و قرقيزستان كنوني) به سر مي برند. ايرانيان مردماني نجيب، بزرگوار و مهربان هستند، عادت به آزار تازه واردين ندارند، كشاورز، دامدار و صنعتگر هستند. اين مردمان صدها شهر كوچك و بزرگ دارند كه اين شهرها داراي ديوار و دروازه و بازار هستند. با اين كه ارتشي بزرگتر از همه كشورها دارند با غارتگري و برده گرفتن زندگي نمي كنند. داراي دادگاه و قانون هستند. هر آبادي داراي يك رئيس منتخب اهالي است (دهكان). شاه را يك شورا انتخاب مي كند (مهستان) و بلافاصله پس از انتخاب شاه تازه، سكه هاي رايج تغيير مي كند و تصوير شاه جديد بر سكه ها ضرب مي شود. سكه ها عموماً از نقره هستند (در آن زمان اشكانيان بر ايران حكومت مي كردند). مردم شندو (هند) پارچه هاي بافته شده از تارهاي بوته كنف (چتايي) را با فيل و شتر به آنكسي (ايران) مي آورند و مي فروشند كه ما (چيني ها) بايد با يافتن راهي به دور از طوايف غارت گر (كه بعداً جاده ابريشم نام گرفت) به اين كشور پارچه بفرستيم. راه هاي كاروان رو ايران امن است. پايتخت ايران در كنار يك رودخانه بزرگ در منطقه اي گرمسيري قرار گرفته است (تيسفون، نزديك بغداد امروز) و...
شيوما در كتاب خود از سرزمين بين النهرين (مزوپوتاميا قسمتي از عراق امروز كه ميان دو رود دجله و فرات قرار گرفته است) به نام «تيائوژي» ياد كرده و نوشته است كه يك ايالت ايران است و ايران چند ايالت ديگر تا دريا در آن سوي تيائوژي دارد و در سرزمين ايران، همه به يك زبان سخن مي گويند و ما (گروه ژانگ) در طول ده ها هزار لي (هر «لي» ۵۳۰ متر) سفر خود در ايران مترجم مان را تغيير نداديم. آداب و رسوم ايرانيان و حتي غذايشان هم يكسان است و بهترين غذا را براي تازه وارد مي آورند، هر چند كه ظاهري فقير داشته باشد. ايرانيان آب و خاك را آلوده نمي كنند و دروغ نمي گويند و از فريبكاري و دغلكاري متنفرند و مردماني سخاوتمند هستند و توشه راه به ميهمان خود مي دهند.

برگي از تاريخ
آغاز بازگشت آزادگان سلحشور از بند رژيم بعثي پس از
سال ها اسارت (۱۳۶۹ ش)
رحلت فقيه مجاهد آيت آلله «سيدعبدالمجيد ايرواني» (۱۳۷۱ش)
درگذشت استاد «سيداحمد فرديد» (۱۳۷۳ش)
روز ۲۶ مرداد سال ،۱۳۶۹ ميهن اسلامي شاهد حضور آزادگان سرافرازي بود كه پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه هاي مخوف رژيم بعث عراق، قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود گذاشتند. در اين ميان ستاد رسيدگي به امور آزادگان كه در ۲۲ مرداد ۶۹تشكيل شده بود به تبادل انبوه اسرا پرداخت. اين ستاد با مساعدت و همراهي ديگر دستگاه ها، تبادل حدود چهل هزار آزاده را با همين تعداد اسير عراقي انجام داد. آزادگان، با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاي جسمي و روحي دشمنان ايستادند و روابط اجتماعي جامعه كوچك اردوگاهي خود را برپايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شكنجه هاي مزدوران بعث هراسي به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضي ترين كسان به قضاي الهي بودند. اينان سينه هايي فراخ تر از اقيانوس داشتند كه از همه جا و همه كس بريده و به خدا پيوسته بودند. آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسانيات رهايي يافته بودند.
آيت الله سيدعبدالمجيد ايرواني در سال ۱۳۱۳ شمسي در تبريز ديده به جهان گشود. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در تبريز و سطوح عالي را در قم سپري كرد و از محضر فقيهاني چون آيات عظام: سيدحسين بروجردي، سيدمحمد محقق داماد و محمدعلي اراكي كسب فيض كرد. ايشان همچنين دروس فقه و اصول را نزد حضرت امام فراگرفت و پس از تبعيد آن حضرت، به فعاليت هاي سياسي و مبارزه با نظام ستمشاهي روي آورد. آيت الله ايرواني از سال ۱۳۵۰ش به دستور امام راحل در يكي از بزرگ ترين مساجد تهران به اقامه نماز پرداخت و مهديه تهران را احياء كرد و در اين مسير چند بار دستگير و زنداني گرديد. ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تأسيس بسياري از نهادهاي انقلابي شركت داشت و با تشكيل جامعه روحانيت مبارز تهران، فعاليت هاي خود را گسترش داد. وي همچنين به عنوان نماينده امام در بنياد مستضعفان در شكل گيري آن نقش بسزايي ايفا كرد. آيت الله ايرواني در سال هاي پاياني عمر به تدريس فقه پرداخت تا اين كه در پي يك بيماري طولاني، در ۲۶ مرداد ،۱۳۷۱ در ۵۸ سالگي درگذشت.
استاد دكتر سيداحمد فرديد در سال ۱۲۹۱ ش در يزد به دنيا آمد و دكتراي خود را در رشته فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه گرفت. او استاد فلسفه و حكمت معنوي دانشگاه تهران بود و پس از بازنشستگي نيز چندين سال به آموزش و تدريس اصول و مباني فلسفه در انجمن حكمت و فلسفه پرداخت. دكتر فرديد در واژه شناسي زبان هاي سانسكريت، لاتين، آلماني، عبري و عربي استاد بود و از برخي از زبان هاي ديگر نيز تا اندازه اي اطلاع داشت. وي از لحاظ فلسفي تحت تأثير انديشه هاي فلسفي مارتين هايدگر قرار داشت و همچنين اصطلاح معروف «غربزدگي» از اوست. ترجمه روابط حكمت اشراق و فلسفه ايران باستان از آثار استاد فرديد مي باشد.
روزشمار مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما

پژوهشگران ۱۰ كشور جهان در همايش طبيعت در هنر شرق حضور دارند
صاحبنظران و پژوهشگران بيش از ۱۰ كشور جهان متقاضي حضور در همايش بين المللي طبيعت در هنر شرق هستند.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، تاكنون پژوهشگراني از كشورهايي چون آمريكا، انگلستان، آلمان، مجارستان، چين، ژاپن، هندوستان، تركيه، مالزي، فلسطين و... با ارسال بيش از ۳۵ مقاله پيرامون «طبيعت در هنر شرق» خواهان حضور در اين همايش شده اند.
از ايران نيز صاحبنظراني چون دكتر زهرا رهنورد، رامين جهانبگلو، حسن بلخاري، محمود بختياري، دكتر مصطفي گودرزي و... نزديك به ۱۲۰ مقاله را به دبيرخانه همايش ارسال داشته اند.

هنرپيشه هملت در نياوران
نهمين جلسه نمايشنامه خواني فرهنگسراي نياوران با حضور گروه آرار و خوانش تراژدي هنرپيشه هملت برگزار مي گردد.
اين نمايشنامه نوشته عزت الله مهرآوران و آندرانيك خچوميان آن را كارگرداني كرده است. پريزاد سيف و عزت الله مهرآوران نيز نقش خوان هاي اين اثر هستند. همچنين گروه آرار قرار است ۱۲ سپتامبر با اين اثر درجشنواره شكسپيرشناسي ارمنستان حضور يابد.
اين نمايشنامه قرار است از بيست و يكم شهريور ماه در دومين جشنواره تك نفره شكسپير در ايروان ارمنستان شركت كند.

۲ فيلم پروانه نمايش گرفتند
شوراي  صدور پروانه  نمايش  فيلم سازي  ۳۵ ميليمتري ، مجوز نمايش  عمومي  دو فيلم  ايراني  و خارجي  را صادر كرد.روابط عمومي معاونت  امور سينمايي  روز سه شنبه  گزارش  داد: جزيره آهني  ساخته  محمد رسول اف  و تهيه كنندگي  ابوالحسن  داودي  و موهبت  الهي  به كارگرداني  نيك  هام  محصول  مشترك  سال  ۲۰۰۴ آمريكا و كانادا پروانه  نمايش دريافت  كرد.فيلم سينمايي  جزيره  آهني  پيشتر در جشنواره هاي  بين المللي  فجر و بخش نوعي  نگاه  «كن»   حضور داشت .داستان  جزيره  آهني  بطور كامل  در كشتي  بزرگي  در حوالي  جزيره  قشم  روايت مي شود و داراي  ساختار و فضايي  متفاوت  در سينماي  ايران  است .گوهر خيرانديش  و علي  نصيريان  به  همراه  تعدادي  از مردم  بومي قشم  دراين  فيلم  نقش آفريني  كردند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
آشتي
مجلس خواستگاري بود. دو مرد لحظه اي در چشمان هم خيره شدند و بعد از ۲۵ سال يكديگر را در آغوش گرفتند.
فرزندانشان به هم دل باخته بودند.
رضا ايزي

گشتي در دنياي خبرها
خرگوش باهوش
نيويورك: يك مرد در آمريكا مدعي شده، يك خرگوش خانگي جان همسر باردارش را نجات داده است.
يك شب اين خرگوش برخلاف هميشه خود را به ديوار قفس مي كوبيد و سروصدا مي كرد كه مرد از خواب بيدار شد و يك پتو روي قفس انداخت اما خرگوش به ناآرامي خود ادامه داد تا اينكه مرد متوجه شد همسرش به خواب سنگيني فرو رفته در حاليكه چشم ها يش باز است.
به همين دليل بلافاصله اورژانس را خبر كرد و متعاقب آن همسر باردار او ۵ روز در بيمارستان بستري شد.
پزشكان اعلام كرده اند كه اين خانم مبتلا به ديابت شديد است و اگر ديرتر به بيمارستان مي رسيد از دنيا مي رفت.
سرود ملي افغانستان
كابل: كشور افغانستان قصد دارد با سرود ملي جديد خود براي مردم اين كشور پس از سه دهه جنگ و ستيز همبستگي به ارمغان بياورد.
در حال حاضر گروهي از شعرا، نويسندگان و موسيقي دانان مشغول كاركردن روي سرود ملي اين كشور هستند تا نظر تمام قوميت هاي موجود در اين كشور را تأمين كنند.
افغانستان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ فاقد سرود ملي بود چون طالبان هر گونه موسيقي را ممنوع كرده بود.
مردي با پوشك
لندن: پليس انگليس در جستجوي مردي است كه از پوشك نوزادان استفاده مي كند و سپس در خيابان ها از مردم سئوال مي كند كه در چه مكاني مي تواند به تعويض پوشك خود بپردازد.
البته اين مرد كوچكترين آسيبي به مردم نمي رساند و تنها از آنان سئوال مي پرسد.
تولد هلسينكي
هلسينكي: بنجامين ليمو دونده كنيايي كه در جريان رقابت هاي دووميداني قهرماني جهان برنده مدال طلاي دو ۵۰۰۰ متر شد براي زنده نگاه داشتن خاطره اين قهرماني، فرزند تازه متولد شده خود را هلسينكي ناميد.
اين نوزاد روز دوشنبه، يعني يك روز پس از قهرماني پدرش در دو ۵۰۰۰ متر چشم به جهان گشود.
اين دونده پيش از اين صاحب ۳ دختر بود و هلسينكي اولين فرزند پسر وي به شمار مي آيد.
كشتي با چوب بستني
آمستردام: يك كشتي وايكينگ ها با استفاده از ۱۵ ميليون چوب بستني در هلند ساخته شد.
اين كشتي كه ۱۵ متر طول دارد با تلاش شبانه روزي ۲۵ نفر و صرف دو سال وقت ساخته شد. اين كشتي روز گذشته در آمستردام به آب انداخته شد.
جمع آوري ارابه ها
دهلي نو: از اين پس از ارابه هاي دستي براي نقل و انتقال مسافر در يكي از شهرهاي شرقي هند استفاده نخواهد شد.
در حال حاضر بيش از ۱۰ هزار ارابه دستي در اين شهر به جابجايي مسافران مي پردازند اما براي حفظ وجهه جهاني شهر از اين پس از ارابه استفاده نخواهد شد.
مقامات شهر گفته اند استفاده از ارابه باعث فراري شدن جهانگردان غربي مي شود به همين دليل براي جذب جهانگرد مجبور به جمع آوري ارابه ها هستيم.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۸ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت۲۰و ۱۱ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و ۵۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲۵ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
*گالري هما: نمايشگاه آثار هايپررئاليستي حسين سلطاني با موضوع اتومبيل هاي فرسوده / از ۴ تا ۱۸ شهريور / ولي عصر، بالاتر از نيايش، كوچه رحيمي، شماره ۲۷ / تلفن: ۲۲۰۵۵۶۲۹
*نگارخانه هفت پيكر: نمايشگاه نقاشي گروهي / تا ۲۷ مرداد / خيابان اسدآبادي، خيابان ،۵۳ بوستان نظامي گنجوي باشگاه شهروندان جوان / تلفن: ۸۸۸۸۱۸۴۴
*نگارخانه شمس: نمايشگاه نقاشي سوسن هومند / ۳ تا ۱۰ شهريور / خيابان آفريقا، پائين تر از چهارراه جهان كودك، كوچه كمان، پاك ،۴
*گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي نرگس هاشمي / ۲۸ مرداد تا سوم شهريور / دروس، خيابان كماسايي، پلاك ۴۲ / تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
*نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي و خوشنويسي گروهي / ۲۸ مرداد تا دوم شهريور / خيابان پاسداران، نبش گلستان سوم، شماره يك / تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴
*كمال الدين بهزاد: نمايشگاه نقاشي طاهر سيدزاده / تا ۲۷ مرداد / بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲ / تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
*نگارخانه بانو: نمايشگاه گروهي چاپ باتيك و سيلك و تاپستري (آلتين) / تا ۳۱ مرداد / خيابان ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو / تلفن: ۸ _ ۸۸۷۸۶۲۷۶
*موزه امام علي(ع): نمايشگاه نقاشي پشت شيشه «شمايلهاي مطهر» اميررحيمي خيابان ولي عصر، روبروي نيايش، بلوار اسفنديار، پلاك ۳۵ / تلفن: ۲۲۰۱۷۴۷۱

گل و گياه
مازوس
005124.jpg
نام علمي: Mazus reptans
خانواده: SCROPHULARIACEAE
گياهي است دائمي با گل هاي صورتي رنگ در بهار كه جهت كاشت در باغهاي صخره اي و استفاده بصورت گياه پوششي مناسب است. حداكثر بلندي گياه به ۵ سانتي متر و گستردگي آن به ۳۰ سانتي متر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، خاك مرطوب، حداقل دماي مورد تحمل آن ۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته در بهار و يا كاشت بذر در فصل پائيز.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |