سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۵ - Aug 16, 2005
دانش انفورماتيك
Front Page

تنوع در شبكه جهاني
رقابت نفس گيرموتورهاي جستجو
004995.jpg
گروه انفورماتيك- امير بهادري نژاد: آيا شما پس از ورود به كامپيوتر شخصي خود به صورت مستقيم وارد موتور جستجوي گوگل مي شويد و يا به سراغ ياهو و يا msn مي رويد؟ به هرحال اين روزها موتورهاي جستجو در تلاش هستند تا اينكه مشتريان بسياري را جذب كنند. از سوي ديگر كاربران نيز مي خواهند بهترين موتور جستجو را براي سير در اينترنت انتخاب كنند.
هم اكنون بيش از ۸ ميليارد صفحه وب در دسترس كاربران مي باشد به همين دليل حق انتخاب كاربران بسيار گسترده و متنوع مي باشد. همين موضوع باعث شده كه نتوان كاربران را به گونه اي عادت داد كه بلافاصله پس از ورود به شبكه جهاني وارد سايت مشخصي بشود. اما اين دقيقاً همان كاري است كه هم اكنون بسياري از بازيگران بزرگ عرصه وب انجام مي دهند.
به عنوان مثال سايت هاي گوگل، ياهو و msn برخي از سايت هايي هستند كه به شدت علاقه مندند كه ما همواره به سايت هاي آنان مراجعه كنيم.از يك سال قبل سايت گوگل اقدام به افزايش حجم سرويس پست الكترونيكي خود براي كاربران در قالبGmail نمود كه هم اكنون نيز در حال افزايش اين ظرفيت براي جذب بيشتر مشتري مي باشد.
در واقع موتورهاي جستجو مي خواهند با عرضه خدمات جديد، مشتريان بيشتري را جذب نمايند.
يكي از كارشناسان وب معتقد است كه رقابت ميان موتورهاي جستجو بيشتر به سود كاربران است چون آنها حق انتخاب بيشتري پيدا مي كنند و با تنوع بيشتري در شبكه جهاني مواجه مي شوند. به عبارتي ديگر هر روز در شبكه جهاني نوآوري مشاهده مي شود و تعداد صفحات وب با سرعت سرسام آوري در حال افزايش مي باشد. به همين دليل پيش بيني مي شود در ۱۲ماه آينده تحولات گسترده اي در موتورهاي جستجو به وجود بيايد.
اخيراً سايت ياهو چند خدمت جديد به كاربران خود عرضه كرده كه از آن جمله مي توان به سرويس موسيقي راديويي آن لاين اشاره كرد كه نرم افزار ارائه شده به گونه اي برنامه ريزي شده كه از حوزه علايق كاربر مطلع مي گردد و تنها موسيقي هاي مورد علاقه وي را انتخاب و پخش مي كند.همچنين با توجه به افزايش استفاده از خطوط اينترنت پرسرعت، سايت msn محتويات ويدئويي خود را افزايش داده است. به همين دليل كاربران مي توانند ويدئو هاي متعددي را در حوزه هاي مختلف تماشا كنند كه اين ويدئوها توام با آگهي هاي بازرگاني مي باشد.
البته گوگل نيز در فكر تصاوير ويدئويي مي باشد. اين شركت قصد عرضه خدمت جديدي را دارد كه با آن بتوان به جستجو در تمام ويدئوهاي موجود در وب پرداخت. براي دستيابي به اين هدف، گوگل با ۱۰ شبكه تلويزيوني قرارداد همكاري امضا كرده است و قراردادهاي بيشتري نيز در راه مي باشد.
پس از موفقيت گوگل در حوزه جستجوي اينترنتي، ساير سايت ها نيز به اين نتيجه رسيده اند كه يك جستجوي ساده و در عين حال كامل مورد توجه كاربران است و با فعاليت در بخش جستجو مي توان به درآمد قابل توجهي دست يافت.
در اينجا اين سؤال مطرح مي شود كه به چه دليل موتورهاي بزرگ جستجو تا اين حد خدمات رايگان به كاربران خود عرضه مي كنند درحالي كه اين خدمات درآمدزا نمي باشد؟
در حقيقت درآمدزايي اين سايت ها در جاي ديگري است. كاربران براي اينكه از خدمات رايگان اين سايت ها برخوردار باشند بايد آگهي هاي بازرگاني آنان را نيز تحمل نمايند در غير اين صورت براي مشاهده صفحه بدون آگهي بايد پول بپردازند. يكي از مقامات ياهو در مورد منابع درآمد اين سايت مي گويد: ما از محل آگهي هاي رسانه اي، دريافت آبونمان و جستجوهاي پولي درآمد كسب مي كنيم. ما در حال حاضر۱۰ ميليون نفر مشترك داريم كه تمام آنها حق عضويت پرداخت مي كنند. به همين دليل مي توانيم خدمات رايگان در اختيار كاربران قرار بدهيم.

تلاش مايكروسافت براي از هم پاشيدن اقتدار گوگل
004998.jpg
به نظر مي رسد شركت مايكروسافت كه رشد و اقتدار موتور جستجوي برتر گوگل را تهديدي جدي براي خود مي بيند، تلاش خود را براي پايين كشيدن اين موتور جستجو آغاز كرده و گوگل بايد از تجربه شكست سنگين مرورگر اينترنتي نت اسكيپ در برابر غول انحصارطلب مايكروسافت در دهه نود ميلادي درس عبرت گرفته و از وقوع سرنوشتي مشابه براي خود، پيشگيري كند.
بسياري از كارشناسان اينترنتي وضعيت فعلي گوگل را با زمان اوج مرورگر اينترنتي نت اسكيپ در اوايل دهه نود مقايسه مي كنند.
نت اسكيپ مرورگر اينترنتي بود كه همزمان با تولد شبكه جهاني اينترنت توسط جيم كلارك و مارك اندرسون معرفي و ارائه شد و ميليونها نفر با استفاده از آن با اينترنت آشنا شدند.
درست هنگامي كه نت اسكيپ به اوج شهرت و محبوبيت رسيده بود، شركت مايكروسافت با معرفي مرورگر اينترنت اكسپلورر به عنوان جزيي از سيستم عامل ويندوز خود، در مدت كوتاهي نت اسكيپ را به زانو درآورد و تقريباً اغلب كاربران اين مرورگر را به سوي مرورگر خود جذب كرد.
در نهايت شركت آمريكا آن لاين فن آوري نت اسكيپ را خريداري كرد اما هرگز نتوانست آن را به روزهاي اوج خود بازگرداند. هم اكنون نيز بنياد موزيلا براي طراحي مرورگر فايرفاكس خود از فن آوري هاي نت اسكيپ استفاده كرده اما فايرفاكس نيز به رغم تبليغات گسترده و جلب توجه بسياري از كارشناسان، هنوز نتوانسته تعداد كاربران خود را به بيش از ۱۰ درصد از كاربران اينترنت نزديك كند.
بدين ترتيب، مايكروسافت به واقع موفق شده است مرورگر رقيب نت اسكيپ را از اوج به زمين بكوبد و كارشناسان هم اكنون خطري مشابه را در كمين موتور جستجوي گوگل مي بينند.
گوگل در حال حاضر محبوب ترين موتور جستجوي اينترنتي در جهان است به طوري كه طبق آخرين آمار ۵۹‎/۲درصد از كاربران اينترنت از اين موتور جستجو براي يافتن مطالب مورد نظر خود در اينترنت استفاده مي كنند و سهم موتور جستجوي «ام اس ان» شركت مايكروسافت هم اكنون تنها در حدود ۵‎/۵درصد است.
استيو بالمر مدير عامل شركت مايكروسافت چندي پيش با اشاره به نبرد قبلي اين شركت با نت اسكيپ و پيروزي در آن ميدان، اعلام كرد كه مايكروسافت خواهان پيشي گرفتن از موتور جستجوي گوگل است.
به گفته بالمر، مايكروسافت به منظور متزلزل كردن موقعيت برتر گوگل به سرمايه گذاري گسترده در زمينه هاي تحقيق و توسعه فروش، بازاريابي، تبليغات و هر مورد ديگري كه لازم باشد، اقدام خواهد كرد.
گوگل هم اكنون مي تواند با تكيه بر فن آوري برتر و كيفيت بالاي خدمات جستجوي اينترنتي خود به حفظ موقعيت فعلي اميدوار باشد، اما حقيقت اين است كه مايكروسافت با ميلياردها دلار سرمايه، انبوهي از كارشناسان خبره و استعدادهاي درخشان و اعتباري وسيع مي تواند هر رقيبي را كه منافعش را تهديد كند زير پا لگد كرده و نابود كند.
به گفته كارشناسان شركت تحقيقات اينترنتي جوپيتر ريسرچ، مايكروسافت هم اكنون درست به همان دلايلي كه در دهه نود لازم ديد نت اسكيپ را مغلوب كند، در پي نابود كردن گوگل است.
همان طور كه فن آوري هاي مرورگر نت اسكيپ در آن زمان سيستم عامل ويندوز مايكروسافت را تهديد مي كرد، شركت گوگل نيز هم اكنون با فن آوري هاي جستجوي اينترنتي خود قلب مايكروسافت يعني ويندوز را نشانه گرفته و در حقيقت مشغول بازي كردن با دم شير است.
پروفسور هيم مندلسون از دانشكده علوم تجاري دانشگاه استنفورد عقيده دارد مايكروسافت براي طراحي و بهبود محصولات خود از روشهايي بسيار كارآمد استفاده مي كند و با ارائه نگارشهاي بهبود يافته از محصولات خود در بلند مدت، عملاً رقابت را براي هر رقيبي غير ممكن مي كند.
از سوي ديگر، يكي از دلايل ضعف نت اسكيپ در رقابت با مايكروسافت، درگير شدن برنامه نويسان و كارمندان آن در زمينه هاي تجاري و شركت در پروژه هاي فرعي به جاي تقويت بنيه نت اسكيپ و كم كاري در حفظ اقتدار آن بود كه نشانه هايي از اين وضعيت هم اكنون در شركت گوگل نيز قابل مشاهده است.
به نظر مي رسد كه مايكروسافت ديگر قادر نيست از محصولات اصلي خود، يعني سيستم عامل ويندوز و بسته نرم افزاري آفيس همچون گذشته كسب درآمد كند و به همين علت وارد بازارهاي جديدي نظير ارائه كنسول بازي هاي رايانه اي ايكس باكس در سال ۲۰۰۱و يا موتور جستجوي «ام اس ان» در سال ۲۰۰۴ شده است.
شركت مايكروسافت در دهه نود براي جا انداختن مرورگر IE و كنار زدن نت اسكيپ از حربه تركيب نت اسكيپ با سيستم عامل ويندوز كه تقريباً در هر خانه اي يا اداره اي كه رايانه وجود دارد موجود است، استفاده كرد و شواهد نشان مي دهند اين شركت با تركيب كردن فن آوري هاي جستجوي اينترنتي خود با نگارش بعدي ويندوز يعني ويستا، تلاش مي كند از همان حربه قديمي براي متزلزل كردن گوگل استفاده كند.
به رغم آنكه به نظر نمي رسد گوگل نيز به همان سرعتي كه نت اسكيپ در رقابت با مايكروسافت متلاشي شد سقوط كند، اما چنانچه مسئولان اين شركت از هم اكنون براي مبارزه با انحصارطلبي اين غول نرم افزاري چاره انديشي جدي نكنند، مرگ گوگل نيز در سالهاي آينده دور از انتظار نخواهد بود.

شناسايي  رمز ژني  گياه  برنج
دانشمندان  موفق  شده اند رمز ژني  گياه  برنج  را شناسايي  كنند كه  اين  موفقيت  علمي  قابل  ملاحظه  مي تواند به  افزايش  توليد برنج  در جهان  بينجامد.
به  گزارش  تلويزيون  اسكاي  ، برنج  غذاي  اصلي  نيمي  از مردم  جهان  به شمار مي رود و دست كم  سه  ميليارد نفر به  عنوان  ماده  غذايي  اصلي  خويش  به  برنج  وابسته  اند.پژوهشگران  سي  و دو مركز تحقيقاتي  در ده  كشور جهان  مدت  هشت  سال  بر روي  رمزگشايي  كد ژني  گياه  برنج  سرگرم  كار بودند تا بتوانند به  اين  مهم  نايل  شوند.در اين  كار همه  ژن هاي  موجود روي  زنجيره  اسيدهاي  امينه  دي  ان ان  گياه  برنج  شناسايي  و نقشه  برداري  شدند.امروز، در جهان  دست كم  ۱۲۰ گونه  گياه  برنج  وجود دارد كه  تنها در آسيا دو گونه  از آنها قوت  دست كم  دو ميليارد نفر را فراهم  مي  كند.شناسايي  نقشه  ژني  گياه  برنج  مي تواند به  توليد انواع  مقاوم  تري  از برنج  در برابر سرما و يا گرماي  بيش  از حد كمك  كند.

طراحي ليزر « كلريد مس» با مزيت هاي برتر
ايسنا: محققان مركز تحقيقات و كاربرد ليزر سازمان انرژي اتمي ايران براي نخستين بار موفق به طراحي و ساخت ليزر CuCl-Ne شدند.
دكتر رسول صديقي، عضو هيأت علمي دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتي شريف و مجري اين طرح در خصوص ويژگي ها و كاربردهاي اين نوع ليزر گفت: اين نوع ليزر نمك مس داراي تكرار پذيري بسيار بالايي است به طوري كه تا ۳۰ كيلو هرتز در ثانيه روشن و خاموش مي شود و در طيف نگاري و فيزيك هسته اي بسيار مورد توجه است. وي خاطرنشان كرد: ليزر بخار مس در رده ليزرهاي گازي پرقدرت با بازدهي بالا در محدوده طول موج هاي مرئي محسوب مي شود و كاربردهاي زيادي در دمش ليزرها در زمينه ، اسپكتروسكوپي و پزشكي دارد. دكتر صديقي اضافه كرد: ليزر هاليدي رقيب اين نوع ليزر، علاوه بر اين كه تكرارپذيريي حدود ۱۰ كيلوهرتز دارد بايد پيش از استفاده در حدود يك ساعت گرم شود در حالي كه ليزر كلريد مس تنها نياز به ۵ دقيقه گرم كردن دارد. وي خاطرنشان كرد: ليزر بخار مس در دو طول موج سبز و زرد ۶/۵۱۰ و ۲/۵۷۸ نانومتر عمل مي كند و با توجه به فشار پايين بخار مس در دماهاي پايين، دستيابي به چگالي اتم هاي مس به تعداد كافي، به دما هاي بالا در حدود ۱۵۰۰ درجه سانيتگراد نياز دارد ولي در عمل، رسيدن به دماهاي بالا با مشكلات تكنيكي متعددي همراه است. اين پژوهشگر مركز تحقيقات ليزر سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: يكي از راهكارها، استفاده از تركيبات هاليد مس به جاي مس خالص است كه بسته به نوع هاليد به كار رفته، فشار بخار به اندازه كافي بالا در محدوده دمايي ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتيگراد قابل دستيابي است.

القاعده و مبارزه اينترنتي
موج: القاعده در اقدامي جديد براي ايجاد رعب و وحشت در بين مردم عراق به منظور شركت نكردن در همه پرسي قانون اساسي يك وب سايت راه اندازي كرده است.
اين سايت را مركز اطلاع رساني سازمان القاعده ترتيب داده و در آن مردم را تهديد كرده است در صورت شركت در همه پرسي قانون اساسي با جان خود بازي كرده اند.
القاعده از اينترنت براي پيشبرد اهداف خود بسيار استفاده كرده و برخي اوقات با ارائه اطلاعيه هايي از طريق اينترنت توجهات را به خود جلب مي كند.

علت فيزيكي مرگ در خواب
فارس: دانشمندان دريافتند كه علت فيزيكي مرگ برخي افراد در خواب، آن هم بدون هيچ تقلا و سروصدا به مغز مربوط مي شود.
به گزارش پايگاه خبري ساينس ديلي، تحقيقات محققان در مورد علل فيزيكي مرگ برخي از افراد در هنگام خواب معلوم ساخت كه علت اصلي اين امر آن است كه در اثر از كار افتادن بخش تنفس در مغز، اين افراد ديگر نفس نمي كشند و از اين رو در واقع خفه مي شوند.
جك فيلدمن، رئيس اين گروه تحقيقاتي در اين باره مي گويد: هدف ما از انجام اين تحقيقات كشف علت اصلي اين گونه مرگ ها كه اكثراً درافراد بالاي ۶۵ سال اتفاق مي افتد بود.او مي افزايد: ما دريافتيم كه اين نوع از مرگ بر خلاف آنچه در خفگي به هنگام خواب اتفاق مي افتد به مجاري تنفسي ارتباطي ندارد، بلكه عامل آن اتفاقاتي است كه در مغز مي افتد. پيش از اين تيم تحقيقاتي فيلدمن به نقطه خاصي در مغز كه فرمان تنفس از آن صادر مي شود، دست يافته بودند.

تحقيقات  جديد درباره  كاهش  شنوايي  در سالخوردگان
محققان  علوم  پزشكي  در دانشگاه  براندي  در مطالعات  خود دريافتند افراد مسني  كه  دچار درجات  خفيف  تا متوسط كم  شنوايي  هستند انرژي  زيادي  براي  صحيح  شنيدن  مصرف  مي كنند به  طوري  كه  دچار اختلال  صحبت  كردن  نيز مي شوند.
به  گزارش  يك پايگاه  اينترنتي  ، اين  مطالعه  كه  نتايج  آن در شماره  اخير نشريه  علوم  روانشناسي  منتشر شده  است  نشان  مي دهد حتي  هنگامي  كه  افراد بالغ  كلمات  را آنقدر واضح  مي شوند كه  بتوانند آنها را تكراركنند توانايي  آنان  براي  يادآوري  آن كلمات  بسيار ضعيف تر از افرادي  در همان  سن  و توانايي  شنوايي  كافي  است .به  گفته  دكتر آرتور وينگفيلد استاد بخش  علوم  عصبي  مركز ملي  وولن  در دانشگاه  براندي  ميزان  شنوايي  بر قواي  شناختي  و حافظه انسان  تأثير مي گذارد.وي  افزود: تأثير اين  كاهش  شنوايي  آنقدر زياد است  كه  سبب  اتلاف  انرژي  زيادي  از اين  افراد مسن  مي  شود.

ساخت  وسيله  جديد براي  رمزگشايي  از كاركردهاي  ژني
در پروژه اي  مشترك  بين  محققان  علوم  پزشكي  چين  و آمريكا، روش  جديد براي  مطالعه  ژن ها در موش هاي  آزمايشگاهي  و انسان  ابداع  شد.
به  گزارش  پايگاه  خبري  يورك  الرت  در اينترنت  ، دكتر تيان  زو استاد علوم  ژنتيك  دانشگاه  ييل  و دكتر هوارد هيوز از موسسه  تحقيقات  پزشكي  اعلام كردند ما مي دانيم  كه  چند ژن  در پستانداران  موجود است  ولي  اين  آمار به  ما نشان  نمي دهد چگونه  اين  ژن ها عمل  مي كنند.اين  محققان  مي گويند: ما راهي  يافته ايم  كه  ژن هاي  غير فعال  در ژنوم  موش  آزمايشگاهي  را بيابيم  و عملكرد واقعي  اين  ژن ها را نيز درك  كنيم .بعد از كشف  توالي  ژن ها در انسان  و موش  ، بسياري  از دانشمندان  توجه  خود را به  درك  نحوه  كاركرد ژن ها معطوف  كردند.راهبرد آنها اين  است  كه  هر ژني  را جهش  دهند تا بتوانند توالي  آنها را كشف  كنند و ساز و كارهاي  مولكولي  آنها را دريابند.اين  گروه از محققان  با استفاده  از تكنيك  خاصي  به  نام  ترانسپوزون  و تركيب  آن بايك  پروتئين  فلورسنت  قرمز و نوعي  آنزيم  به  مطالعات  اخير درباره  ژنوم  موش  و انسان  پرداخته اند.

نسل جديد حافظه هاي اصلي
گروه انفورماتيك- پرهام يوسفي مهر: يك شركت توليدكننده تراشه و قطعات رايانه اي كره اي در نظر دارد نسل جديدي از حافظه هاي اصلي را وارد بازار كند.
اين شركت ادعا مي كند كه در ماه جولاي امسال اولين سري توليدات از نسل جديد حافظه هاي اصلي خود را به بازار عرضه مي كند.
اين شركت كره اي كه حافظه هاي اصلي DDR1  (Double Data Rate1) را نيز توليد مي كند قصد دارد نسل جديد اين حافظه را با نام DDR2 وارد بازار كند.
مسئولان اين شركت همچنان پيش بيني مي كنند كه حافظه هاي اصلي DDR1  و DDR2 به ترتيب ۳۰ و ۴۰ درصد از كل بازار DRAM (Dyuamic Random  (Access Memory را تسخير كند.نسل جديد حافظه هاي اصلي اين شركت DDR2 داراي مشخصات منحصر به فردي است كه آن را از ديگر حافظه ها متمايز مي كند. از مشخصات نام برده شده از سوي اين شركت مي توان به مصرف انرژي كمتر، بهبود مشخصات گرمايي، سيگنال هاي بدون نقص، افزايش سرعت و همچنين افزايش قابل ملاحظه فضاي حافظه در نسل جديد حافظه ها اشاره كرد.

افزايش رقابت موزيلا و مايكروسافت
گروه انفورماتيك: پس از اين كه شركت موزيلا در هنگامي كه كاربران مرورگر IE از مشكلات زياد اين مرورگر خسته شده بودند مرورگر فاير فاكس را با ويژگي هاي منحصر به فرد خود را به بازار ارائه داد. بسياري از كاربران مرورگر IE براي فرار از مشكلات موجود در اين مرورگر به استفاده از مرورگر فاير فاكس روي آورده اند و همين موضوع موجب كاهش بازار سهام مرورگر مايكروسافت و افزايش تدريجي بازار سهام شركت فاير فاكس براي دوره اي نسبتاً طولاني بود ولي پس از اين كه شركت مايكروسافت براي حفظ بقاي خود در بازارهاي نرم افزارهاي اينترنتي نسخه جديد مرورگر خود را ارائه داد موجب اندكي كاهش در بازار سهام شركت فايرفاكس و همچنين ديگر مرورگرهاي شركت اپل (safari) و شركت AOL شد.

ضعف امنيت حساب هاي بانكي
گروه انفورماتيك: يك هكر در بلژيك در طول چند هفته هزاران يورو از حساب هاي بانكي افراد از طريق اينترنت سرقت كرد.
اين شخص ۳۵ ساله در دادگاه اظهار كرد كه ورود به سيستم هاي بانكي براي او بسيار ساده و در حد يك بازي بچه گانه است. وي با تمسخرآميز خواندن سيستم هاي امنيتي بانك ها، آن را بسيار ضعيف ارزيابي كرد.اين هكر در توضيح روش خود براي سرقت از حساب هاي بانكي گفته است كه من با نفوذ به رايانه هاي شخصي مشتركين حساب هاي اينترنتي بانك ها، رمز عبور آنها را به دست مي آوردم و سپس با وارد كردن رمز عبور و شماره كاربري افراد، وارد حساب هاي بانكي آنها مي شدم و از اين طريق از حساب هاي آنان برداشت مي كردم.اين در حالي است كه مقامات عالي رتبه بانك هاي بلژيك وجود هرگونه ضعف در سيستم هاي امنيتي خود را رد كرده و در حال بررسي ادعاهاي اين هكر ۳۵ ساله هستند.

رقابت  براي  حضور در بخش  اينترنت  چين
در حالي  كه  اينترنت  روز به  روز در چين توسعه  مي يابد شركت هاي  خارجي  براي  دسترسي  به  اين  بازار پرجمعيت  رقابت  سفت  و سخت  تري  در پيش  گرفته اند.
پايگاه  اينترنتي  «بايدو» مهمترين  جستجوگر چيني  است  كه  به  تازگي  وارد بازار بورس  نيويورك  شده  است ، در پي  اين  اقدام  ارزش  سهام  بايدو سيصد و پنجاه  و چهار درصد افزايش  يافت .در پي  مشاهده  رونق  پايگاههاي  چيني ، پايگاههاي  اينترنتي  آمريكايي  نظير ياهو و گوگل  در تلاشند حضور خود را در چين  مستحكم  تر كنند.

تأثير رژيم  غذايي  مناسب  در كاهش
  ابتلا به  سرطان پروستات
پزشكان  در آمريكا از تأثير رژيم  غذايي  مناسب  در كاهش  ابتلا به  سرطان  پروستات  در مردان  خبر دادند.دكتر روزنفلد پزشك  معروف  آمريكايي  اعلام  كرد مرداني  كه  از غذاهاي  كم  چرب  استفاده  كرده  و از خوردن  گوشت  قرمز خودداري  مي كنند و در رژيم  غذايي  خود از ميوه  جات  و سبزي  بسيار بهره  مي  برند، و داراي  وزن  متعادلي  هستند، نسبت  به  ساير مردان  از خطر  كمتري  براي  ابتلا به  سرطان  پروستات  برخوردارند.وي تاكيد كرد در مرداني كه  به  ويژه  سابقه  خانوادگي  ابتلا به  سرطان  پروستات  وجود دارد  معاينات  مستمر پزشكي  بسيار ضروري  است .

كرم زوتوب كاربران ويندوز را هدف قرار داد
ايسنا: كرم جديدي موسوم به «زوتوب» وارد ويندوزهايي شد كه در ماه جاري از سوي شركت مايكروسافت توزيع شده اند.
اين كرم قربانيان خود را به طور تصادفي انتخاب مي كند و وقتي يك رايانه  شخصي مستعد پيدا شود، يك نسخه از كرم مذكور بر روي سيستم انتخاب شده دانلود مي شود.

روش  جديد براي  ارزيابي  وضع  باليني
محققان  علوم  پزشكي  انجمن  متخصصان  قلب  و عروق  تركيه  اعلام  كردند روش  توموگرافي  رايانه اي  با امواج  الكتروني  بيشتر از روش  انژيوگرافي  براي  تشخيص  مشكلات  بيماراني  كه  دچار نقايص  مادرزادي  قلبي  هستند تأثير دارد.به گزارش  پايگاه  خبري  يورك  الرت  در اينترنت ، محققان  در اين  مطالعه  دريافتند اين  روش  كه  به  ئي  بي  سي  تي  موسوم  است  مي تواند به  راحتي  و در يك  سوم  موارد وجود مشكل  در كرونرها را بيابد.محققان  تركيه اي  كه  اين  مطالعه  را تحت  نظر دكتر اسات  مميسوغلو در بيمارستان  قلب  استانبول  انجام  دادند دريافتند روش  ياد شده  بهتر از روش  آنژيوگرافي  در تشخيص  اين  گروه  از بيماري ها موثر است .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |