پنجشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۲ - Jul 7, 2005
اولين جلسه محاكمه نويسنده كرم ساسر و ويروس نتسكي
هكر ۲۰۰۴ در برابر قانون
001668.jpg
گروه انفورماتيك- امير بهادري نژاد: يك جوان آلماني در اولين روز برگزاري محاكمه خود اعتراف به توليد كرم كامپيوتري ساسر كرد. اين جوان دو سال قبل تنها زماني كه ۱۷ سال سن داشت به نوشتن اين كرم پرداخت و چون در هنگام ارتكاب جرم، زير سن قانوني بود، در پشت درهاي بسته محاكمه مي شود.
اين كرم سال گذشته باعث فلج شدن بسياري از شركت هاي بزرگ كه از سيستم عامل ويندوز استفاده مي كردند شد و شبكه هاي كامپيوتري و دستگاههاي آنان را از كار انداخت.سخنگوي اين دادگاه گفت: اسون ياشن در اولين جلسه محاكمه به جزييات تخلفاتي كه مرتكب شده بود پرداخت و تمام اتهامات وارد شده را پذيرفت. با اين حال طبق قانون آلمان، محاكمه حتي در صورت اعتراف متهم ادامه خواهد يافت.
پيش بيني مي شود اين محاكمه سه روز به طول بينجامد و احتمال دارد امشب حكم نهايي صادر شود. با توجه به اين كه وي در زمان ارتكاب جرم كمتر از ۱۸ سال داشت بعيد است به حداكثر مجازات (۵ سال حبس) محكوم شود. نكته جالب اين كه وي هم اكنون كارمند يك شركت كامپيوتري كه نرم افزارهاي امنيتي توليد مي كند، مي باشد.
يك سال قبل، پس از انتشار اين كرم، مايكروسافت ۲۵۰ هزار دلار جايزه براي فردي كه اطلاعات كاملي در مورد نويسنده كرم ساسر فاش كند، تعيين كرد. در واقع همين جايزه باعث شد تا چند نفر سرنخ هايي از ياشن در اختيار پليس آلمان قرار بدهند.
در كشور انگليس كرم ساسر بيشترين اثر منفي را روي سيستم كامپيوتري شركت هاي كشتيراني داشت كه آنها مجبور شدند براي انتخاب مسير صحيح حركت در دريا، به جاي نقشه هاي كامپيوتري، از نقشه هاي دستي استفاده كنند.همچنين ورود اين كرم به سيستم كامپيوتري شركت هواپيمايي انگليس منجر به تأخير برخي از پروازهاي اين شركت شد. از سوي ديگر در كشور استراليا، حركت قطارها به دليل مشكل كامپيوتري ايجاد شده توسط كرم ساسر، متوقف شد چون رانندگان قطار نمي توانستند با مركز كنترل، ارتباط برقرار نمايند.در كشور تايوان نيز كرم ساسر بحران آفريد و ۴۰۰ شعبه  اداره پست به دليل از كار افتادن كامپيوترها، مجبور شدند به صورت دستي و با استفاده از كاغذ و خودكار به مشتريان، سرويس بدهند، اما پس از اين كه ياشن در خرداد سال گذشته در خانه اش دستگير شد، اعتراف به نوشتن كرم ساسر و برخي از نسخه هاي ويروس نتسكي كرد.به گفته شركت توليدكننده نرم افزارهاي ضدويروسي هوفوس، ۷۰ درصد ويروس هاي كامپيوتري جهان را در نيمه اول سال ،۲۰۰۴ اين جوان به وجود آورد و توليد كرد.
در نيمه اول سال ۲۰۰۵ نيز ، ۴ نسخه از ويروس نتسكي در ميان ۱۰ ويروس برتر و پركار جهان بودند. به عبارت ديگر،
۵/۲۵ درصد آلودگي هاي كامپيوترهاي جهان توسط نسخه هاي نتسكي صورت گرفت.البته پيش از ظهور كرم ساسر، شركت مايكروسافت چند حفره امنيتي به مشتريان ارائه كرده بود تا از ورود ويروس هاي مختلف به كامپيوترها جلوگيري شود اما بسياري از كاربران، كامپيوتر خود را به نرم افزارهاي ضدويروس جديد مجهز نكرده بودند.
با آن كه كرم ساسر تقريباً مهار شده است اما مايكروسافت به كاربران ويندوز توصيه مي كند كه به صورت مداوم به سايت www.microsof.com/ security مراجعه كرده و به توصيه هاي امنيتي موجود در اين سايت عمل كنند.
همچنين مي توان با مراجعه به سايت windows update. Microsoft. Com به update كردن ويندوز پرداخت. علاوه بر اين، نصب نرم افزارهاي ضدويروسي توصيه مي شود. اگر شما از خطوط اينترنت پرسرعت استفاده مي كنيد حتما از يك فايروال شخصي استفاده نماييد.
البته ويندوز xp داراي يك فايروال داخلي است اما بايد آنرا به كار اندازيد.
كرم ساسر
يك سال قبل كرم ساسر ناگهان نمايان شد و كاربران سيستم عامل ويندوز را دچار مشكل كرد. كرم ساسر با بهره از يك حفره در ويندوز مايكروسافت وارد كامپيوتر مي شد و برخلاف ويروس ها از طريق نامه هاي الكترونيكي منتشر نمي شد. در واقع اين كرم بدون دخالت انسان منتشر مي شد. به همين دليل احتمال آلوده شدن كامپيوتر بلافاصله پس از اتصال به شبكه اينترنت وجود داشت. البته كرم ساسر تنها به كامپيوترهايي كه از سيستم عامل ويندوز xp و ويندوز ۲۰۰۰ استفاده مي كردند، نفوذ مي كرد.
اين كرم پس از ورود به كامپيوترها به طور مداوم باعث از كار افتادن آنها مي شد و سپس كامپيوتر آلوده به جست وجوي كامپيوترهاي ديگري براي آلوده كردن آنها مي پرداخت.

تازه هاي اينترنت در دو ماه اخير
001665.jpg
ارسال الكترونيكي دريافت كاغذي در پست تركيبي
گروه انفورماتيك - محمدتقي رسولي: پست تركيبي امكاني است كه به زودي توسط شركت هاي پستي ارائه خواهد شد و از طريق آن امكان ارسال نامه از طريق اينترنت يا كامپيوتر و دريافت به صورت كاغذي را فراهم مي كند. اين سرويس كه خدمت جديدي از طرف شركت هاي پستي مي باشد مي تواند نامه هاي ارسالي را ظرف مدت كوتاهي از طريق اينترنت به شركت پست شهر مقصد منتقل كند. نامه هاي وارد شده در شهر مقصد توسط دستگاه هاي چاپگر پيشرفته، چاپ و پاكت گذاري شده و در كمتر از يك روز به آدرس گيرنده خواهد رسيد. ارسال نامه كاغذي، بروشور و تبليغات كاغذي از ديگر امكانات پست تركيبي است.
Photo Mail
اين سرويس به كاربران اجازه مي دهد تا ۳۰۰ عكس را در ايميل قرار داده و از فضاي ذخيره نامحدود سايت مورد نظر استفاده كنند. Yahoo از جمله سايت هايي است كه اين سرويس ارائه مي دهد. براي دسترسي به آن با آدرس photomail.mail.yahoo.com مي توانيد مراجعه كنيد.
گوگل و تنظيم شخصي
براي كاربران
گوگل قوي ترين موتور جستجوي جهان اعلام كرد كه از اين پس كاربران مي توانند صفحه اول اين وب سايت را براساس نيازهاي شخصِي شان تنظيم كرده و مي توانند بخش هايي مانند سرويس پست الكترونيك Gmail، بخش اخبار، آب و هوا، سهام و ... را نيز در صفحه اول گوگل قرار دهند.
در حال حاضر، اين سرويس به صورت آزمايشي و از آدرس: http://labs.google.com قابل دسترسي مي باشد.
DSL باز هم سريعتر مي شود
استاندارد جديد ITU با نام VDSL2 مي تواند با سرعت ۱۰۰ مگابيت در ثانيه به ارسال و دريافت اطلاعات بپردازد. با اين سرويس مي توان به راحتي تماس هاي تلفني، كنفرانس هاي ويدئويي، برنامه هاي تلويزيون با كيفيت ديجيتال بالا و خدماتي از اين قبيل را از طريق اينترنت انجام داد.
ويندوز بدون Media Player
شركت مايكروسافت در برابر كميسيون اروپا سرتسليم فرود آورد و قبول كرد نسخه جديدي از نرم افزار ويندوز XP را به نام XP Home Edition روانه بازار كند كه حذف N در پايان اين نسخه ويندوز به اختصار به جاي عبارت Not With Media Player به كار رفته كه به معني «بدون مديا پلير» است.
سايت CNN
و دانلود رايگان فيلم ها
سخنگوي شركت CNN اعلام كرد از ابتداي تيرماه سال جاري كاربران مي توانند با ورود به سايت www.CNN.com فيلم هايي كه تا كنون براي دريافت آنها پول پرداخت مي كردند را مجاني دانلود كنند.
نگران آپديت وبلاگتان نباشيد
گوگل سرويس جديدي به نام Blogger Go Mobile راه اندازي كرده كه از طريق آن كاربران قادر به آپديت كردن وبلاگ هاي خود به وسيله موبايل هايشان خواهند شد. كاربران همانطور كه امكان فرستادن ايميل از طريق موبايل خود را دارند، مي توانند ايميل ها يا تصاويري كه مي خواهند به وبلاگ خود اضافه كنند را به مجموعه پستي خود در GO@blogger.com بفرستند تا از اين طريق وبلاگ آنها اضافه شود. براي انجام اين كار كاربران بايد به مسير www.blogger.com مراجعه كنند.
وبگردي صوتي
پژوهشگران به تازگي برنامه اي را طراحي كرده اند كه كاربران اينترنت با استفاده از آن مي توانند از طريق صحبت كردن با رايانه شان دست به عمل جستجو در اينترنت بزنند و پاسخ هاي يافته شده را نيز گوش دهند. در فايل اين برنامه كه Mastro ناميده مي شود، چند فناوري گوناگون با هم تركيب شده تا جست وجوي اينترنتي با استفاده از يك ميكروفون و يك بلندگوي متصل به رايانه ممكن شود. نرم افزار مذكور روي رايانه هاي عادي قابل نصب است و مي تواند نتايج عمل جست وجو را قرائت كند. سپس كاربر مي تواند با صدور يك فرمان صوتي وارد سايت يافته شده شود، بدون آن كه احتياجي به استفاده از ماوس و يا صفحه كليد داشته باشد.
دانلود مغز
با استفاده از فناوري جديد مي توان محتويات مغز را به يك سوپر كامپيوتر دانلود كرد.پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۵۰ دانلود مغز به كامپيوتر به حقيقت بپيوندد.

كشف جاي پاي اولين كساني كه قدم به قاره آمريكا گذاشتند
001671.jpg
گروه دانش: شواهد جديد به دست آمده حاكي از اين است كه انسان۳۰، هزار سال زودتر از زماني كه تاكنون تصور مي شد قدم به قاره آمريكا گذاشته است.
دانشمندان بريتانيايي از روي تعيين تاريخ اثر پاي انسان كه بر روي خاكستر كوه هاي آتشفشان در يك معدن بلااستفاده در مكزيك به جا مانده بود به اين نتيجه بحث انگيز رسيده اند.
به نظر اين دانشمندان، اولين آمريكايي ها نه از راه خشكي بلكه از راه دريا وارد اين قاره شده اند.فرضيه اي كه تاكنون مورد قبول بوده اين است كه ساكنين اوليه قاره آمريكا حدود ۱۲هزار و پانصد سال قبل با عبور از يك معبر زميني، بين سيبري و آلاسكا، قدم به خاك آمريكا گذاشته بودند.
سيلويا گونزالس از دانشگاه «جان مورز» ليورپول و همكار وي در سال۲۰۰۳ اين جاي پاها را در معدني در نزديكي مكزيكوسيتي در مكزيك پيدا كردند ولي كار تعيين تاريخ دقيق آن تازه پايان يافته است.
سيلويا گونزالس در توضيح بيشتر در اين باره مي گويد كه اين جاي پاها در نزديكي ساحل يك درياچه آتشفشان باستاني به صورت رگه هاي فسيلي در خاكسترهاي ناشي از آتشفشاني، محفوظ باقي مانده بود.اين جاي پاها بعداً با خاكسترهاي بيشتر و رسوب دريا پوشيده شد و بالا آمدن سطح آب درياچه موجب شد كه مانند بتون سخت و سفت شود.
دكتر گونزالس در اين كه اين يافته جديد موجب جر و بحث هاي شديد شود ترديدي ندارد و آن را به مثابه بمبي براي باستان شناسان مي داند ولي او مي گويد كه آماده پاسخ گويي به هرگونه سؤالي در اين زمينه است زيرا براي اطمينان خاطر، انواع شيوه ها را جهت تعيين قدمت مواد مختلفي كه در محل بوده اند به كار برده است؛ چه موادي كه در زير جاي پاها وجود داشته و چه موادي كه روي آن قرار داشته و همه چيز نتيجه گيري او را ثابت  مي كند.
تاكنون اين طور تصور مي شد كه ساكنين اوليه قاره آمريكا در پايان عصر يخ از سيبري به راه افتاده و با عبور از يك گذرگاه زميني، قدم به خاك آمريكا گذاشته اند. تاريخ اين مهاجرت بين ۱۰ هزار سال تا ۱۲ هزارو پانصد سال حدس زده مي شد.
اين فرضيه بر اساس آزمايش ابزار و وسائلي بود كه مهاجرين اوليه براي شكار حيوانات غول آسا مانند ماموت ها از آن استفاده مي كردند.
ديويد هودارت همكار دكتر گونزالس در تحقيقات به عمل آمده، مي گويد اكنون با يافتن جاي پاي انسانهايي كه قدمت آن به ۴۰هزار سال قبل بازمي گردد، ديگر نمي توان فرضيه سابق درباره تاريخ ورود ساكنين اوليه قاره آمريكا را قبول كرد.
دكتر گونزالس طرفدار فرضيه اي است كه مي گويد اولين بار انسانها با كشتي خودشان را به آمريكا رساندند، ولي او مي گويد اين كه اين انسانها از كجا آمده بودند هنوز يك معما باقي مانده است.
برخي معتقدند كه اولين بار مردم از جنوب شرق آسيا و حتي استراليا به طرف آمريكا به راه افتادند.
آزمايشهاي ژن شناسي بر روي سرخ پوستان آمريكايي نيز نشان مي دهد كه اجداد آنها از جنوب شرق آسيا هستند.
دكتر گونزالس مي گويد اين احتمال وجود دارد كه نسل ساكنان اوليه آمريكا به كلي منقرض شده باشد و در نتيجه ميراثي براي تطبيق ژن آنها با نسل كنوني به جاي نمانده است. به عقيده وي، آنها ممكن است مرتباً در حال حركت بوده و در گروه هاي كوچك زندگي مي كرده اند. شايد به همين دليل است كه آنها نشانه هاي بسيار كمي از وجود خود بر جاي گذاشته اند.

كاربران خطوط پرسرعت و خريدهاي اينترنتي
گروه انفورماتيك: شركت هاي اينترنتي اعلام كردند، بسياري از كاربران اينترنتي در آمريكا از خدمات اينترنتي پهن باند استفاده مي كنند و تعداد بسياري از خريداران اينترنتي را كاربران خطوط پهن باند تشكيل مي دهد.
به گزارش موج، درصد بالايي از كاربران اينترنت پهن باند به خريد اينترنتي مي پردازند و اين ميزان همچنان رو به افزايش است. در سال ۲۰۰۴ تقريباً ۶۶ درصد از اين كاربران خريدهاي خود را از اين طريق انجام مي دادند. اين تعداد۵/۴۹ ميليون نفر تخمين  زده شده است.
اين خريداران اينترنتي معمولاً در رده سني بالاي ۱۴ سال هستند.
پيش بيني مي شود، در سال ۲۰۰۸ نيز تقريباً ۷۲ درصد از اين كاربران اينترنتي معادل ۸/۹۸ ميليون نفر در رده سني بالاي ۱۳ سال خريدهاي خود را از طريق اينترنت انجام دهند.

يافته هاي جديدي براي درمان بيماري هاي عصبي
گروه دانش: دانشمندان علوم پزشكي در تازه ترين تحقيقات خود به اين نكته پي  برده اند كه برخي از بيماريهاي عصبي با نحوه قرار گرفتن پروتئين ها در سلول هاي عصبي در ارتباط هستند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي.بي.سي،  اين مطالعات نشان داد كه فرآيند انهدام سلولهاي بي استفاده در مغز كه از شكل گيري چينش صحيح پروتئين ها در سلولهاي عصبي جلوگيري مي كنند، ارتباط مستقيمي با ابتلاي فرد به بيماريهاي مختلف عصبي دارد.
دانشمندان ابراز اميدواري كرده اند كه اين يافته جالب شان بتواند آنها را در يافتن راه هاي درماني جديد براي درمان بيماري هاي عصبي ياري كند.

پايان پروژه Deep Impact
001662.jpg
گروه دانش- مرتضي اسلام زاده: «ناسا اعلام كرد پروژه
Deep Impact كه سال قبل آغاز شده بود با موفقيت كامل به انجام رسيده است. دانشمندان مي گويند كه گلوله ضربه زننده به ستاره دنباله دار Temple1 تا آخرين لحظه برخورد به ستاره نيز عكس هايي را به زمين مخابره نموده است. سرعت اين ستاره دنباله دار ۸۳ ميليون مايل در ساعت مي باشد. تصاوير مخابره شده همانند ضربه زدن به يك گلوله يخي مي باشد منتها اين گلوله يخي تيره رنگ است. هدف دانشمندان از انجام اين آزمايش چگونگي پيدايش منظومه شمسي مي باشد و اين پيروزي شگفت انگيزي براي دانشمندان مي باشد.
دانشمندان مي گويند اندازه اين ستاره دنباله دار كه به شكل يك خيار مي باشد برابر با نيمي از وسعت منهتن مي باشد. اين گزارش در ادامه مي افزايد: شنبه شب گذشته هزاران نفر از مردم ايالت كاليفرنيا چشم هايشان فقط به يك طرف خيره شده بود، جنوب غربي آسمان و آن هم فقط براي ديدن يك اتفاق مهم. اين تصادم يا ضربه در ساعت ده و پنجاه و دو دقيقه شب به وقت محلي پاسادنا كاليفرنيا بوقوع پيوست. البته فقط دانشمندان ناسا جشن نگرفته بودند بلكه بيش از ده هزار نفر از مردم كه در بيرون شهر و در ساحل واي كي كي اردو زده بودند تا اين اتفاق را تماشا كنند نيز در اين جشن سهيم بودند. اين واقعه مهم در سينمايي غول پيگري به وسعت پهنه آسمان بود. در ادامه اين گزارش از قول مردمي كه در آنجا بودند نقل شده كه اين تقريباً مثل يكي از فيلم هاي علمي فضايي بود. دانشمندان مي گويند اين برخورد فضايي تغييرات مهمي را در ستاره هاي دنباله دار ديگر ايجاد نكرده است و همچنين همانند ستاره دنباله داري كه در سال ۱۹۹۸ زمين را تهديد كرده بود تهديدي را متوجه زمين نخواهد كرد.
دانشمندان مي گويند عكس هاي ارسال شده به زمين خيلي مفيد مي باشند و البته در روزهاي آينده نيز از سوي فضاپيما عكس هايي به زمين ارسال خواهد شد. دانشمندان اميدوارند از طريق اين عكس ها راز پيدايش منظومه شمسي در ۵/۴ ميليون سال پيش را متوجه گردند. لازم به ذكر است كه دكتر فيروز نادري دانشمند ايراني و معاون مدير كل JPL از سازمان فضايي ناسا مدير ناظر در پروژه Deep Impact مي باشد.

رشد۲۰۰ درصدي حملات فيشرها
موج: حمله فيشرها همچنان رو به افزايش است به طوري كه بيش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
ميزان حملات فيشرها و يا متخلفين اينترنتي و كساني كه سايت هاي تجاري تقلبي را براي سودجويي خود راه اندازي كردند، ۲۲۶ درصد افزايش پيدا كرده است.
طبق گزارشهاي به دست آمده از سوي شركت آي بي ام، همزمان با افزايش ميزان كرم ها و ويروس هايي همچون سابر و ماي تاپ، ميزان ايميل هاي ارسالي حاوي اسپم و سايت هاي تقلبي نيز بيشتر شده است و ميزان مبلغ هايي كه اين سودجويان از اين طريق به جيب زده اند همچنان رو به افزايش است.
در ماه مه امسال بيش از ۳۰ درصد از ايميل هاي ارسالي حاوي ويروس بوده است؛ در حالي كه اين ميزان در ماه ژوئن به ۳۳ درصد رسيده است. بسياري از ويروسهايي كه از اين طريق به رايانه افراد ارسال مي شود خود با سرعت نسبتاً بالايي يك كپي از خود را به ساير نشاني هاي اينترنتي موجود در فهرست رايانه آلوده ارسال مي كند.

استفاده از DNA آبزيان دريايي براي درمان سرطان
دانشمندان كشورهاي مختلف موفق شدند كه DNA آبزيان دريايي را در آزمايشگاه توليد كنند كه بر اساس آن احتمالاً داروهايي دريايي براي مقابله با سرطان و بيماريهاي ويروسي توليد خواهد شد. به گزارش منابع خبري استراليا، گروهي از دانشمندان انستيتو علوم دريايي استراليا،  اعلام كردند كه توليد DNA از آبزيان دريايي همچون اسفنج ها و جانداران دريايي به انتشار باكتري منجر مي شود كه مي تواند منبع پايداري براي توليد داروهايي مناسب در خصوص غلبه به انواع سرطان باشد.

توجه  دولت  مالزي  به  نانو تكنولوژي
گروه دانش:نجيب  رزاق  معاون  نخست  وزير مالزي  طرح  هاي  دولت  اين  كشور را در عرصه  نانوتكنولوژي  اعلام  كرد.
به  گزارش  آسيا ويژن،  معاون  نخست  وزير مالزي  گفت : نانوتكنولوژي  كه  علم  كنترل  مواد در سطح  مولكولي  است  چشم  انداز صنعتي  جهان  را دگرگون  مي سازد و مالزي  نبايد در اين  زمينه  از ديگر كشورهاي  جهان  عقب  بماند.
وي  گفت: با بهره گيري  از نانو تكنولوژي  محصولاتي  سبك  تر، محكم تر ، تميزتر ، ارزانتر و دقيق  تر ساخته  مي  شوند و به  همين  علت  دولت  مالزي  قصد دارد با ايجاد مراكز علمي  و پژوهشي  در رديف  كشورهاي  برخوردار از اين  فناوري  قرار گيرد.
معاون  نخست  وزير مالزي  كه  در جمع  كارشناسان  و پژوهشگران  ده  كشور آسيايي  در كوالالامپور سخن  مي  گفت،  اعلام كرد براي  هماهنگي  فعاليت  هاي  مربوط  به  اين  رشته  جديد علمي ، مركز ويژه  نانوتكنولوژي  در كشور تاسيس  خواهد شد.
درآمد جهاني  ناشي  از فروش  محصولات  ساخته  شده  با بهره  گيري از نانوتكنولوژي  ساليانه  به  ميلياردها دلار مي رسد و ظرف  ده  تا پانزده سال  آينده  تعداد افراد شاغل  در اين  فناوري  به  دو ميليون  نفر خواهد رسيد.

پياده روي آهسته بهترين روش براي درمان اضافه وزن
گروه دانش- پرهام يوسفي: محققان دانشگاه calorado در boodler آمريكا خبرهاي خوبي براي كساني كه پياده روي مي كنند دارند و مي گويند پياده روي آهسته بهترين روش براي درمان اضافه وزن بدن است.
تاكنون عقيده مردم بر اين بوده كه پياده روي با سرعت زياد لاغري بيشتري نسبت به پياده روي آهسته را موجب مي شود، ولي تحقيقات تازه در دانشگاه calorado در آمريكا خلاف اين عقيده را ثابت مي كند.
محققان اين دانشگاه معتقدند كه آهسته گام برداشتن مي تواند براي كساني كه داراي اضافه وزن هستند كمك كند تا كالري بيشتري را نسبت به زماني كه تند راه مي روند بسوزانند و حتي خطر ورم مفاصل و آسيب هاي ديگر را نيز تا حد زيادي كاهش مي دهد.
يك دانشجوي دكتراي دانشگاه calorado به نام RAY browling در تحقيقات خود از ۲۰ مرد و زن كه داراي وزن طبيعي بوده و ۲۰ نفري كه داراي اضافه وزن بوده اند و آنها در مسافت هايي با سرعت هاي مختلف پياده روي مي كردند نشان مي دهد كه افراد داراي اضافه وزن در پياده روي آهسته كالري بيشتري را نسبت به تند پياده روي كردن مي سوزانند.
مطابق با گفته انجمن اضافه وزن آمريكا،  درمان افراد داراي اضافه وزن در آمريكا هزينه بسيار بالايي است.

شارژ ناقص كارتهاي اينترنتي حكم تعزيراتي دارد
گروه انفورماتيك: رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي اينترنتي گفت: كاربران خانگي به هنگام خريد و استفاده از كارتهاي اينترنتي مراقب سوء استفاده هاي احتمالي از آنها باشند.
مسعود رياضيات در گفت وگو با ايرنا بيان داشت: گزارشهايي مبني بر فقدان اعتبار كافي كارتهاي اينترنتي خريداري شده توسط كاربران وجود دارد كه گوياي سوءاستفاده از آنهاست.
وي ادامه داد: برخي كاربران به هنگام استفاده از كارتهاي اينترنتي متوجه مي شوند كه اعتبار كارت كمتر از زمان درج شده بر روي آن است.
به گفته وي ممكن است برخي مراكز ارايه دهنده خدمات اينترنتي تخلف كرده و كارتهاي اينترنتي را كمتر از زمان درج شده بر روي آن و هزينه پرداختي از طرف كاربر، شارژ كنند كه اين تخلف به عنوان «كم فروشي» محسوب شده و حكم تعزيراتي دارد.
وي بهترين و اولين راه براي اطمينان از اعتبار كافي كارتهاي اينترنتي را مراجعه كاربران به وب سايت مراكز ارائه دهنده خدمات اينترنتي(ICP و ISP) و مشاهده ميزان اعتبار كارت خود از طريق وارد كردن شناسه كاربري و رمز عبور آن در صفحه ويژه كنترل اعتبار كارتهاي اينترنتي دانست.
رياضيات تاكيد كرد: در صفحه مخصوص كنترل اعتبار كارتهاي اينترنتي بايد اطلاعاتي از جمله ميزان كلي اعتبار و شارژ آن، دفعات اتصال به شبكه، ميزان استفاده از اينترنت در هر مرتبه اتصال و ميزان اعتبار باقي مانده درج شود.
وي افزود: در صورتي كه كاربر متوجه تخلف مركز ارايه دهنده خدمات اينترنتي شد بايد ابتدا موضوع را با خود مركز مطرح كند كه در صورت عدم رسيدگي، كاربر مي تواند اين مورد را به انجمن صنفي شركتهاي اينترنتي گزارش كند.
وي با اشاره به اين كه امكان كنترل كارتهاي اينترنتي، بايد بر روي وب سايت مراكز خدمات اينترنتي قرار گيرد، گفت: در صورت نبود اين امكان كاربر مي تواند تقاضاي ارسال پرينت اطلاعات مورد نظر خود از طرف آن مركز را بكند اما بهتر است ديگر از آن شركت خريد نكند.
رييس هيات مديره انجمن صنفي شركتهاي اينترنتي گفت: در برخي موارد شناسه كاربري و رمز عبور كارتهاي اينترنتي از روشهاي مختلفي از جمله هك شدن رايانه كاربر فاش مي شود و كاربر ديگري نيز از آن كارت استفاده مي كند.
وي فروش كارتهاي اينترنتي از طرف برخي افراد خارج از تشكيلات مراكز
ارائه دهنده خدمات اينترنتي را از ديگر عوامل موثر در ايجاد چنين وضعيتي دانست و تاكيد كرد كه كاربران فقط از شركتهاي معتبر اقدام به خريد كنند.
وي آموزش مناسب به كاربران خانگي را بهترين روش براي جلوگيري از وقوع چنين مشكلاتي دانست و اظهار داشت: نصب برنامه هاي «فايروال خانگي» و آموزشهاي كافي درباره مسايل مختلف استفاده از شبكه اينترنت براي خانواده ها امري ضروري است.
رياضيات، با اشاره به طرح نصب «برچسب استاندارد» (هولوگرام) بر روي كارتهاي اينترنتي گفت: اجراي اين طرح بسياري از مشكلات موجود در زمينه استفاده كاربران از اينترنت را برطرف خواهد كرد.
وي يادآور شد: انجمن صنفي شركتهاي اينترنتي به انجمن شركتهاي انفورماتيك ايران پيشنهاد كرد كه اين طرح توسط اين دو انجمن به صورت مشترك اجرا شود اما انجمن انفورماتيك موافقت نكرد.
وي تاكيد كرد: انجمن صنفي شركتهاي اينترنتي متولي اصلي اجراي اين طرح است چرا كه به طور اختصاصي به مسايل مربوط به خدمات اينترنتي مي پردازد.

مقابله  با انحصارطلبي  مايكروسافت  در اتريش
گروه انفورماتيك :شهرداري  وين  با ارايه  يك  سيستم  عامل  تازه  به  مقابله  با انحصار مايكروسافت  رفته  است .
به  گزارش  واحد مركزي  خبر از وين  كارشناسان  رايانه  در شهرداري  وين  با ايجاد تغييراتي  در سيستم  عامل  لينوكس  برنامه اي  با نام  وينوكس  ارايه  كرده اند كه  علاوه  بر كم  هزينه  بودن  از نظر امنيتي  نيز به  مراتب  از سيستم  عامل  ويندوز مايكروسافت  بهتر است  اين  اقدام  براي  مقابله  با قدرت  انحصاري  مايكروسافت  صورت  گرفته  است .
در مرحله  نخست  كاركنان  شهرداري  وين  مي توانند از اين  سيستم  عامل  استفاده  كنند در اين  ميان  يكي  از سخنگويان  حزب  سبزهاي  اتريش  با استقبال  از اين  اقدام  شهرداري  وين  خواستار آن  شد كه  در مدارس  و مراكز آموزشي  نيز به  جاي  سيستم  هاي  عامل  مايكروسافت  از برنامه هاي  لينوكس  استفاده  شود .
وي  از اختصاص  بيش  از هشتصد هزار يورو براي  خريد نرم افزارهاي  مايكروسافت  براي  مدارس  وين  به  شدت  انتقاد كرد و خاطر نشان  كرد براي  كنار گذاشتن  مايكروسافت  بايد از مدارس  شروع  كرد.

ساخت  لباس  روباتي  براي  كمك  به  افراد معلول
ژاپني  ها موفق  شدند لباسي  روباتي  بسازند كه  عضلات  افراد معلول  يا ضعيف  را تقويت  مي  كند.
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  فرانسه  اين  لباس  روباتي  قادر است  نيروي  عضلات  بدن  را چند برابر كند.
اين  لباس  روباتي  به  افراد معلول  يا ضعيف  كمك مي كند تا كارهايي  كه  قبلا قادر به  انجام  دادن  آن  نبودند بتوانند انجام  دهند.

قرص هاي دوربين دار
موج: دانشمندان اخيراً دوربين هاي كوچكي را به شكل قرص ساخته اند كه نقش به سزايي را در تشخيص دقيق بيماري و وضعيت داخلي بدن بيماران ايفا مي كند.
اين دوربين ها پس از وارد شدن در بدن بيمار از خود توليد نور مي كنند و مي توانند از داخل بدن تصاويري را تهيه كنند به طوري كه در هر ثانيه قادر به گرفتن ۱۴ تصوير هستند.
اين دوربين به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه به فعاليت خود ادامه مي دهد. در اين صورت مي توان گفت در مجموع هزارها عكس از بدن بيمار تهيه مي كند. همچنين توصيه مي شود بيماران اين قرص هاي دوربين دار را با آب فراوان مصرف كنند.
اين قرص بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از انجام تست با عمل گوارش دفع مي شود و هيچ عوارضي را نيز به همراه نخواهد داشت.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |