پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۴ - Jun 16, 2005
ورزش
Front Page

آقاي دادكان باز با شما هستيم
ليگ با چه كيفيتي مسيرش را طي مي كند
محور اصلي فوتبال گم شده است
004797.jpg
سيامك قليچ خاني: نگاه كلان به فوتبال كشورمان، تعابير وتفسيرهاي متفاوتي را به دست مي دهد و آنچه از انواع تحليلها كسب مي كنيم تأييد و پيشرفت نسبتاً قابل قبولي در يك دهه اخير بوده است. كاري كه از دوره داريوش مصطفوي شروع و سپس از سوي محسن صفايي فراهاني و محمد دادكان پي گرفته شد.
حذف استراليا ي پرستاره، حضور در جام جهاني فرانسه، قهرماني در بازيهاي آسيايي بانكوك، صعود نوجوانان و جوانان به جام جهاني و امروز دوباره حضور در جام جهاني ۲۰۰۶ در مقايسه با كشورهاي آسيايي كه هيچ حتي با ديگر كشورهاي جهان _ البته به جز بزرگان و كشورهايي كه از لحاظ سياسي و اقتصادي و اجتماعي وضعيت مستحكمي دارند- در ايستگاه خوبي قرار گرفته ايم.
در تمام زمينه هاي فوتبال آسيا صاحب مقام شده ايم و سه بار هم در ابعاد جهاني مطرح بوديم و هستيم.
اين حركت نشان از موقعيت و جايگاه فوتبال ما مي دهد. افكار عمومي نيز رضايت خود را به نوعي عنوان داشته است. دلايل رشد و كسب افتخارات را مي توان در توجه همگاني، زيربناي خودجوش، مربيان عاشق و استعدادهاي نهفته نوجوانان و جوانان ايراني جستجو كرد، اما در بعد كيفيت و حفظ موقعيت ثابت هنوز نتوانسته ايم طرح جامعي داشته باشيم. به خصوص در ليگ كه آينده تمام نماي فوتبال كشورمان است . ليگ فوتبال داردمسير خود را مي رود و مانند هر پديده  ديگري موانع را از سر راه بر مي دارد اما با چه كيفيت و موقعيتي.
ارزش ليگ خودمان در بين كشورهايي كه در فوتبال مطرح اند مهم است و در بازار پر تنش فوتبال زماني مي توان پابرجا ماند كه محور اصلي _ ليگ را پيدا كرد.
سردرگمي ليگ برتر و تمام مسابقاتي كه تحت عنوان ليگ برگزار مي شود در بين آماتوريسم و حرفه اي، در عدم ثبات افتخارات و مقامها بي تأثير نيست. ليگ زنده به مسائل اقتصادي است، استوار بر طرحي جامع است و زنده مي ماند در صورتي كه شكل واقعي ليگ حرفه اي را به خود بگيرد. مي توان يك بار طرح جامعي را ترسيم كرد و بر اصول آن پافشاري و راه را بگيريم و برويم تا انتهاي خواسته ها.
ليگ مي تواند عوامل و ابزارها را به درستي جمع كند. اما امروز با كدام نيروها پيش مي رود. يادمان نرفته براي اينكه تيم محبوبشان راهي دسته اول شود، اين رقابتها را دو پاره كردند و مسابقات دسته دوم با ۵۶ تيم به اشكال مختلف برگزار شد و امروز پس از يكسال تيمداري در دسته اول و قيمتها كه بالا رفته، چوب حراج بر سر تيم خود زده اند. اجراي ليگ با روحيه كاسبي همخواني ندارد و در اين راه هيچكس به جز محمد دادكان نمي تواند ليگ هاي ما را در تمام سطوح به سوي نظم، حرفه اي گري اصولي و پاكي پيش ببرد.
روز گذشته در ارتباط با ايرادات و ابهامات در نحوه اجراي ليگ نوشتيم و امروز مي خواهيم تكليف تعداد تيم ها در دسته هاي مختلف بازيهاي كشوري را بدانيم. تكليف فوتبال با ليگ بايد مشخص شود، اگر طرح جامعي در دست داريد، عنوان كنيم تا همه سال شاهد تغييرات متوالي در ليگها براساس ذائقه هاي شخصي نباشيم. به خواسته ها و درخواستهاي غيرمعقول هم نبايد توجه كرد. اگر امسال به فشارها تن دهيم، به ليگ برتر هر سال بايد ۲ تيم اضافه كنيم، ديگر دسته ها (اول، دوم، سوم و انواع زيرگروهها!) كه خود داستانها دارد.

نايب قهرمان هندبال ايران تغيير نام داد
گروه ورزشي: نماينده دوم هندبال اصفهان در ليگ برتر ايران كه سال پيش با نام پرسپوليس به مقام نايب قهرماني رسيد با توجه به مشكلات عديده فصل قبل در سال جاري با تيم دانشگاه آزاد به توافق رسيد.
عليرضا حبيبي سرمربي جوان اصفهاني با اعلام اين مطلب گفت: با مسئولان دانشگاه آزاد در هفته گذشته به تفاهم رسيديم و دانشگاه مي بايد امكانات اقامتي بازيكنان غير بومي و خارجي را در اصفهان مهيا سازد. وي در مورد استفاده از بازيكنان خارجي گفت: با دو بازيكن از تيم «پورتويك» اوكراين مذاكره كرده ايم كه بزودي با ورود آنان تمرينات آماده سازي براي حضور در مسابقات باشگاههاي آسيا آغاز خواهد شد.
فرانكوفسكي در ذوب آهن
مدير فني ذوب آهن از توافق با فرانكوفسكي بازيكن روسي خبر داد. مهدي اخوان با ابراز رضايت كادر فني اين تيم از بازيكن روسي گفت: از او در مسابقات ليگ برتر ايران و باشگاههاي آسيا استفاده خواهد شد. البته ذوب آهن به جز فرانكوفسكي قصد به خدمت گرفتن يك بازيكن از اوكراين را هم دارد.

پيكارهاي انتخابي تيم هاي ملي كشتي به تعويق افتاد
زمان  برگزاري  مرحله  نهايي  رقابتهاي  انتخابي  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  به  منظور شركت  در پيكارهاي  كشتي  آزاد و فرنگي  قهرماني  بزرگسالان  جهان  در سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان  به  تعويق  افتاد.
اين  رقابتها كه  بنا بود در روزهاي  ۹ و ۱۰ تيرماه  در سالن  ورزشي  شهداي  هفتم  تير تهران  برگزار شود، به  دليل  همزمان  شدن  با مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  نوجوانان  جام  روز جهاني  كودك  در شهر قزوين  يك  هفته  به  تعويق افتاد.
بنابر اين ، مرحله  نهايي  رقابتهاي  انتخابي  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  در روزهاي  ۱۶ و ۱۷ تير ماه  در تهران  برگزار خواهد شد.

رويارويي چهارم ملي پوشان بزرگسال و جوان واليبال
004803.jpg
نبود تنوع حريف تداركاتي
گروه ورزشي _ علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران نقشه هاي تاكتيكي مقابل ازبكستان، قطر و استراليا را همچنان با انجام بازيهاي تداركاتي پياپي با ملي پوشان جوان مرور مي كند. ديروز جوانان قبل از رفتن به استراحت ۴۸ ساعته براي بار چهارم حريف تمريني تيم بزرگسالان شدند تا به هماهنگي آنان كمكي كرده باشند. حالا كه بازي با تيمهاي خارجي ممكن نشد چه خوب بود لااقل تيم ملي از تنوع حريفان داخلي بهره مند بود، هر چند كه تعطيلي حاكم بر تيمهاي باشگاهي اين فرصت را نيز از شاگردان پارك كي ون گرفت. نتيجه بازي چهارم رويارويي بزرگسالان و جوانان با برتري ۳ بر صفر تيم بزرگسالان توام شد.
يزداني خرم ناظر فدراسيون جهاني
براي نظارت بر مسابقات انتخابي گروه F واليبال انتخابي جهان در قاره آسيا كه به ميزباني شهر تهران انجام خواهد شد، فدراسيون بين المللي واليبال FIVB محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون ايران را به عنوان ناظر و نماينده خود معرفي نمود. اين مسابقات را سه داور از كشورهاي ايران، استراليا، قطر و يك داور بيطرف از بحرين قضاوت مي كنند.
سايپا فاتح جام سمند
عنوان قهرماني نخستين دوره واليبال جام سمند به تيم سايپا متشكل از رضا نائيني و رحمان رئوفي رسيد. اين تيم در بازي پاياني از سد روانكاران گنبد (محمد كاظمي _ عظيم جزيده) گذشت. شهرداري رودسر (قاسم خواه و صالحي نژاد) سوم و شهرداري منطقه ۵ (حسين ابراهيميان و محمد شاهمراد زاده) چهارم شدند. به تيم هاي اول تا سوم سكه و تيم هاي چهارم تا هشتم جوائز نقدي تعلق گرفت. حسين پوركاشيان و امير مهدي نفر داوران بازي پاياني و رده بندي بودند.

تازه ترين رده بندي تيم هاي برتر فوتبال جهان
ايران در صدر تيم هاي آسيايي
004806.jpg
براساس  تازه ترين  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  جهان  كه  روز چهارشنبه  توسط  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  منتشر شد، تيم  ملي  فوتبال  برزيل  با ۸۲۹ امتياز همچنان  در صدر قرار دارد.
پس  از برزيل ، تيم  جمهوري  چك  با ۷۹۰ امتياز در مكان  دوم  قرار گرفته  و آرژانتين  با ۷۸۵ امتياز همچنان  سوم  است .
به  گزارش  روز چهارشنبه  سايت  فيفا، تيم  ايران  در آخرين  رده بندي  با ۷۱۱ امتياز تيم  هفدهم  جهان  است  و با يك  رده  صعود، به  عنوان  تيم  نخست  آسيا و بالاتر از ژاپن  قرار گرفته  است .
همچنين  تيم  ملي  آلمان  ميزبان  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ جزء بيست  تيم  برتر جهان  قرار ندارد.
اسامي  ۲۰ تيم  برتر اين  فهرست  به  شرح  زير است  :
۱ برزيل  ۸۲۹ امتياز
۲ جمهوري  چك  ۷۹۰
۳ آرژانتين  ۷۸۵
۴ هلند ۷۸۳
۵ فرانسه  ۷۶۵
۶ مكزيك  ۷۵۹
۷ انگليس  ۷۵۷
۸ پرتغال  ۷۵۵
۹ اسپانيا ۷۴۷
۱۰ آمريكا ۷۴۴
۱۱ ايتاليا ۷۲۵
۱۲ سوئد ۷۲۲
۱۳ يونان  ۷۲۰
۱۴ تركيه  ۷۱۹
۱۵ ايرلند ۷۱۴
۱۶ دانمارك  ۷۱۳
۱۷ ايران  ۷۱۱
۱۸ ژاپن  ۷۱۰
۱۹ اروگوئه  ۷۱۰
۲۰ كره  جنوبي  ۶۹۶

پريدر حريف مجارستاني را شكست داد
ايلنا: شادي پريدر در دور يازدهم تورنمنت بين المللي شطرنج مجارستان حريف قدرتمند خود از كشور ميزبان را شكست داد. دور يازدهم تورنمنت بين المللي شطرنج مجارستان موسوم به اولين شنبه بوداپست برگزار شد كه طي آن شادي پريدر استاد بزرگ بين المللي شطرنج بانوان كشورمان با مهره سياه توانست حريف قدرتمند و استاد بين المللي مجارستان را شكست دهد. پريدر در دور دوازدهم به مصاف حريفي از تركيه مي رود.

تيم ملي گلف انتخاب مي شود
ايسنا: مسابقات انتخابي تيم ملي گلف بزرگسالان ايران با قهرماني حسين كريميان از تهران به پايان رسيد.در اين مسابقات كه با حضور ۳۳ گلف باز مطرح از چهار استان كشور در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد، پس از انجام رقابت هاي حساس، حسن كريميان از تهران روي قله قهرماني ايستاد. جهانگير نصيري از خوزستان نايب قهرمان شد و عيسي رحيمي از تهران عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
قرار است پس از نشست كميته فني فدراسيون، نفرات برگزيده براي حضور در پيكارهاي آسيايي ژاپن دعوت شوند.

تركيب تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي
نوجوانان اعزامي به ژاپن
تركيب  نهايي  تيم هاي  كشتي  آزاد و فرنگي  نوجوانان  ايران  اعزامي  به  پيكارهاي  كشتي  آزاد و فرنگي  قهرماني  نوجوانان  ۱۶ و ۱۷ سال  آسيا در سال  ۲۰۰۵ در ژاپن  اعلام  شد.
اين  مسابقه ها كه  در ابتدا اعلام  شده  بود در شهر توكيو پايتخت  ژاپن  برگزار خواهد شد، طي  روزهاي  ۵ تا ۹ مرداد ماه  امسال  در شهر ايباركي  اين  كشور برگزار مي شود. اسامي  نفرات  تيم هاي  نوجوانان  ايران  اعزامي  به  ژاپن  به  اين  شرح  است :
كشتي  آزاد:
۴۲ كيلوگرم : هاشم  مختاري 
۴۶ كيلوگرم : مجتبي  بهنام نژاد
۵۰ كيلوگرم : حسن  مرادقلي 
۵۴ كيلوگرم : مسعود اسماعيل پور
۵۸ كيلوگرم : سعيد صالحي 
۶۳ كيلوگرم : محمود مدرس زاده  يا عليرضا اسلامي 
۶۹ كيلوگرم : ناصر چهاردولي 
۷۶ كيلوگرم : عرفان  اميري 
۸۵ كيلوگرم : عادل  افكار
۱۰۰ كيلوگرم : ميلاد ذوالنوري 
همراهان :علي اكبر دودانگه  (سرمربي )، سيدجعفر موسوي ، عليرضا رضايي  منش  و علي  خدايي (مربيان )، عباس  جان  محمدي  و عين الله  محمدي  (داوران )
كشتي  فرنگي :
۴۲ كيلوگرم : امين  سوري 
۴۶ كيلوگرم : محمد زاده حسن 
۵۰ كيلوگرم : رضا اسدپور
۵۴ كيلوگرم : محسن  عليزاده 
۵۸ كيلوگرم : صادق  سهرابي 
۶۳ كيلوگرم : عليرضا حيدري  اصل 
۶۹ كيلوگرم : جاويد رضوان 
۷۶ كيلوگرم : مهدي  مدرسي 
۸۵ كيلوگرم : بهنام  عزيزآبادي  يا عليرضا اكبري 
۱۰۰ كيلوگرم : امير قاسمي 
همراهان :خليل  رشيدمحمدزاده  (سرمربي )، غلامرضا قصاب ، قدرت الله  مدرسي  و محسن سوريان  (مربيان )، رمضانعلي  رمضان  نژاد و اصغر رامبد (داوران )، داوود ميرزايي  (سرپرست ) و عبدالرسول  ممتازان  (سرپرست  كاروان ).

خبرهاي فوتبال جهان
004800.jpg
اولين پيروزي بارسلونا در تور آسيايي ژاپن
گروه ورزشي - حسن حيدري: تيم فوتبال بارسلونا در دومين ديدار تور آسيايي در ژاپن مقابل تيم «آراوا رد» به پيروزي پرگل سه بر صفر رسيد.
در اين بازي هنريك لارسن (۲ گل) و ژاوي يك بار دروازه حريف را گشودند.
اين ديدار در استاديوم راين سوكاد برگزار شد ابتدا ژاوي روي ارسال توپ لارسن در دقيقه يازدهم گل اول را به ثمر رساند. لارسن در دقيقه ۳۹ روي همكاري دكو و ژولي صاحب موقعيت ديگري شد تا نتيجه دو بر صفر شود.
اين بازيكن كه به دليل مصدوميت بازي هاي مهمي را در فصل جاري از دست داد در اين بازي بازگشت شكوهمندي داشت و در دقيقه ۷۷ نيز روي پاس خاويتو گل سوم را براي بارسلونا زد تا اين تيم در دومين بازي خود در ژاپن به پيروزي دست يابد.
بارسلونا قهرمان هفده دوره لاليگا در بازي نخست خود در ژاپن برابر يوكوهاما مارينوس قهرمان رقابت هاي «جي ليگ» به تساوي سه بر سه رسيد.
بارسلونا در اين تور رونالدينهو و كارلوس پويول را در اختيار ندارد.
ژاپن در مصاف با مكزيك
رقابت هاي جام كنفدراسيون ها از امشب در شهرهاي هانوفر و لايپزيك از گروه B دنبال مي شود.
تيم ژاپن قهرمان آسيا و اولين تيم راه يافته به جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان به مصاف مكزيك مي رود.
ژاپن در تازه ترين رده بندي فيفا جايگاه خود را در مكان هفدهم از دست داده و ايران جايگزين اين تيم شد.
از سوي ديگر مكزيك هنوز درگير رقابت هاي مقدماتي جام جهاني است و با تركيب اصلي در اين رقابت ها حضور پيدا نمي كند.
در بازي دوم امشب برزيل قهرمان جهان به مصاف يونان مي رود. يونان ديگر قدرت سابق را ندارد و گويا قهرماني در جام ملت هاي اروپا تنها جرقه بوده است. اين تيم در حال حاضر در آستانه حذف از رقابت هاي جام جهاني است. برزيل نيز بعد از شكست مقابل آرژانتين اكنون در اين ديدار در جست وجوي حيثيت از دست رفته اش است.
۲۷۵/۲ ميليون يورو جايزه تيم قهرمان فوتبال جام كنفدراسيون ها
قهرمان رقابت هاي فوتبال جام كنفدراسيون ها كه از شب گذشته در آلمان آغاز شد، ۲۷۵/۲ ميليون يورو جايزه دريافت خواهد كرد.
مسابقات فوتبال جام كنفدراسيون ها از ديروز با شركت تيم هاي آلمان، آرژانتين، تونس و استراليا در گروه اول و تيم هاي ژاپن، برزيل، مكزيك و يونان در گروه B آغاز شد.
تيم نايب قهرمان اين مسابقات ۹۴/۱ ميليون يورو و تيم هاي سوم و چهارم نيز ۷/۱ و ۴۲/۱ ميليون يورو جايزه دريافت خواهند كرد. تيم هاي پنجم تا هشتم نيز ۸۵۳ هزار يورو جايزه مي گيرند.
مارادونا وارد بلگراد شد
ديه گو آرماندو مارادونا شخصيت  اسطوره اي  فوتبال  جهان ، روز سه شنبه  براي  انجام  بازديدي  كوتاه  از شهر بلگراد و حضور مقابل  دوربين  اميركاستوريكا كارگردان  مشهور بالكاني  كه  قصد دارد مستندي  درباره  زندگي  اين اسطوره  آرژانتيني  بسازد، وارد پايتخت  صربستان  و مونته نگرو شد.
مارادونا بعد از حضور در مراسم جشن گونه  ملاقات  با وويسلاو كاستونيكا نخست  وزير اين  كشور اظهارداشت : مدت هاست  كه  به  بلگراد نيامده  بودم  اما گمان  نكنيد از تحولاتي  كه  در اينجا روي داده  بي خبر هستم .
در تمام  اين  سالها هر آنچه  اتفاق  افتاده  تعقيب  مي كردم  و مي خواهم  بگويم  دلم  هميشه  با شما بوده  است .
نخست  وزير صربستان  و مونته نگرو نيز اظهارداشت:  از ملاقات  همزمان  دوهنرمند بسيار برجسته ، نخست  مارادونا كه  فوتبال  را به  هنر تبديل  كرد وكاستوريكا كه  يكي  از بزرگترين  كارگردانان  جهان  معاصر است  بسيار مفتخراست .
مارادونا آخرين  بار در سال  ۱۹۸۲ همراه  با تيم  بارسلونا به  بلگراد سفركرده  و تيم  ستاره  سرخ  اين  شهر را با نتيجه  ۴ بر ۲ در دور دوم  مسابقات  جام برندگان  جام  باشگاههاي  اروپا شكست  داد.

راه آهن تهران در تورنمنت بين المللي
تركيه و صلح و دوستي تهران
004794.jpg
خبرنگار همشهري: مراسم تقدير از تيم راه آهن تهران كه پس از چهل سال به سطح اول فوتبال ايران بازگشت به زودي با حضور مسئولان اين تيم و وزارت راه و ترابري برگزار مي شود.مسعود معمايي مديرعامل باشگاه راه آهن ضمن اعلام اين خبر اضافه كرد: راه آهن در تاريخ فوتبال ايران د ربازيكن سازي سرآمد بوده و همين روش را ادامه خواهد داد.وي همچنين گفت: درصدد خريد امتياز يك تيم دسته اولي نيز هستيم تا با نام راه آهن ساري به عنوان نماينده مازندران در ليگ شركت كند. معمايي ادامه داد: تيم راه آهن به تورنمنت هاي بين المللي تركيه و امارات دعوت شده كه اين تيم را براي آماده سازي فصل بعد ليگ برتر راهي يكي از اين تورنمنت ها خواهيم كرد.
گفتني است كه مسئولان استقلال تهران نيز از تيم راه آهن تهران دعوت كرده اند كه در تورنمنت بين المللي
شش جانبه صلح و دوستي كه اواخر مردادماه در تهران برگزار مي شود، شركت كنند.

ليگ قهرمانان آسيا
پاس با العين امارات در مرحله يك چهارم نهايي
ايسنا: قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در خانه كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام شد.
تيم پاس در اين مرحله بايد برابر العين (امارات) به ميدان برود. الاهلي (عربستان) با شن ژن (چين) بازي مي كند. شان دونگ (چين) با الاتحاد (عربستان) روبرو مي شود و بوسان ايل پارك (كره جنوبي) و السعد قطر ديگر ديدار مرحله يك چهارم را برگزار مي كنند.
برنده بازي پاس العين برابر تيم پيروز ديدار الاهلي با شن ژن به ميدان مي رود. چهارشنبه ۲۳ شهريور بازي هاي رفت مرحله يك چهارم پاياني انجام خواهد شد و ديدارهاي برگشت سي ام همين ماه برگزار مي شود.

ليگ وزنه برداري باشگاه هاي ايران
از روز ۲۷ تير آغاز مي شود
فدراسيون  وزنه برداري  اعلام  كرد با اضافه  شدن  تيم هاي  خراسان رضوي  و نفت  و گاز اميديه ، فصل  آينده  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  ايران  با شركت  شش  تيم  از روز بيست  و هفتم  تيرماه  آغاز مي شود.
پيش  از اين  قرار بود اين  مسابقات  از روز ششم  تير ماه  آغاز شود.
شش  تيم  راه آهن  تهران ، نفت  و گاز اميديه ، پيام  ارتباطات ، نفت  اهواز، خراسان  رضوي  و سايپا تهران  در اين  مسابقات  شركت  خواهند كرد.
برنامه  دور رفت  اين  پيكارها به  شرح  زير است :
هفته  اول  ۲۷/ ۴/ ۸۴
تيم هاي  اول  ميزبان  هستند.
راه  آهن  تهران  - نفت  و گاز اميديه
 پيام  ارتباطات  - نفت  اهواز ، خراسان  رضوي  - سايپا تهران

همه ملي پوشان تكواندو به جز ساعي و كرمي
روي شياپچانگ مي روند
بغير از يوسف كرمي و هادي ساعي ديگر ملي پوشان تكواندو كشورمان در پيكارهاي جام فجر مبارزه خواهند كرد.
بهزاد خداداد، وحيد عبداللهي، مرتضي رستمي، مهدي بي باك، علي كريمي صابر، محمد باقري معتمد، فيض الله نفجم، اميد غلامزاده، علي و حسين تاجيك، هادي افشار، هادي خمسه و ديگر ملي پوشان در قالب ۴ تيم داخلي به مبارزه با حريفان خارجي خود در مسابقات فجر مي پردازند.
گفتني است، تا پيش از اين تعدادي از تكواندوكاران از بي انگيزگي خود براي شركت در مسابقات فجر خبر دادند كه از قرار معلوم مورد تأييد كادر فني تيم ملي قرار نگرفت.

تيم جودوي ايران به كره جنوبي مي رود
تيم منتخب جودو با پنج جودوكار در مسابقه هاي بين المللي جودو در كره جنوبي به نام «پاسفيك ريم جي جو» شركت خواهد كرد.
اين مسابقه ها در روزهاي ۴ و ۵ تيرماه آينده احتمالا در جزيره «جي جو» كره جنوبي و با حضور تيم هاي صاحب نام جودو آسيا و اروپا برگزار خواهد شد.
اسامي نفرات تيم منتخب جودو ايران اعزامي به كره جنوبي از اين قرار است:
۶۰ كيلوگرم: باقر طوطي
۶۶ كيلوگرم: وحيد سرلك
۷۳ كيلوگرم: علي معلومات
۸۱ كيلوگرم: شركت كننده اي ندارد.
۹۰ كيلوگرم: حسين قمي
۱۰۰ كيلوگرم: احسان رجبي
همراهان: كاظم ساريخاني (مربي) و غلامحسين علمي (سرپرست)

اردوي تيم ملي جوانان واترپلو برپا شد
مهر: فدراسيون شنا از ۳۸ بازيكن براي حضور در نخستين اردوي تداركاتي تيم ملي واترپلو جوانان كشور دعوت به عمل آورد.
اردوي تيم ملي جوانان واترپلو جهت آماده سازي اين تيم براي حضور در مسابقات قهرماني رده هاي سني آسيا كه از بيست و هشتم مرداد ماه جاري در تايلند برگزار مي شود و رقابتهاي جوانان ( زير۲۰ سال ) جهان، كه از بيست و ششم مهرماه در آرژانتين آغاز خواهد شد ، برپا مي شود.
بنابر اعلام كميته فني واترپلو اسامي بازيكنان مدعو به اردوي آمادگي - انتخابي بشرح ذيل مي باشد:
تهران : اميد لطف پور ، شاهد اسماعيل، علي پيروزخواه، امير افشين در، اميرحسين خاني ، مهدي عماد، اميرعباس علي آبادي ، ياشارسلطاني ، خشايارجلالي اقدام، شاهين شيرزادي ، مسعود آقا لطيفي ، مهدي كرمي ، محمد داني و جعفر محمدي.
زنجان: اميربيات، سهيل خادم پير، كامبيزافشاري ، حميد نصيري ، عطا گلشني ، ميلاد محمدي ، اميرشريعتي ، احمد رسولي و آرمين قلي زاده.
خراسان : محسن تيموري ، اميركوه رفي ، عليرضا احتشام نيا، اميررضا برادران ، محمد رضا عاملي .
فارس : محمد حسين اميري ، اردوان جمالي فر، پوريا حسيني .
خوزستان: منصورپاكزاد ، مهران امامي فر و مسلم راشدي.
كهكيلويه و بويراحمد : ارسلان مرواني .
اصفهان : محسن جليلي
گيلان: ميلاد حسن پور و جليل حقاني

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |