دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۵ - Jun 6, 2005
حوادث
Front Page

در روستاي حسين آباد شاهرود اتفاق افتاد:
خواستگار سمج، خانواده دختر
مورد علاقه اش را به گلوله بست
003912.jpg
گروه حوادث: خواستگاري جوان در اقدامي  جنون آميز در روستاي حسين آباد شاهرود، دو نفر از اعضاي خانواده دختر مورد علاقه اش را به قتل رساند.
به گزارش خبرنگارما، «محمد - ش» ۲۲ ساله اهل روستاي «چاه شيرين پل ابريشم» شاهرود استان سمنان در پي مخالفت خانواده دختر با خواستگاري وي، در يك اقدام جنون آميز، به سوي خانواده دختر مورد علاقه اش تيراندازي كرد كه بر اثر اين اقدام هولناك، دو تن كشته و دو نفر مجروح شدند.
اين گزارش حاكي است، در ساعت حدود
۴۵/۲۲ روز يكشنبه خبر تيراندازي و درگيري در روستاي حسين آباد پل ابريشم شاهرود به پاسگاه عباس آباد (وابسته به حوزه انتظامي ميامي  شاهرود) رسيد.
ماموران پاسگاه پس از دريافت خبر بلافاصله در محل درگيري حاضر و در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند پسر جواني در اقدامي  جنون آميز، چهار نفر اعضاي خانواده اين دختر را جلوي منزلشان با اسلحه كلاش مورد هدف قرار داده است.
در تحقيقات بعدي مشخص شد فردي به نام «محمد - ش» ۲۲ ساله در واكنش به مخالفت خانواده دختر با خواستگاري و ازدواج او با آن دختر در اقدامي جنون آميز چهار نفر از اعضاء خانواده اين دختر را در جلوي منزلشان با سلاح گرم مورد هدف قرار داده است همچنين مشخص شد كه بر اثر اين تير اندازي مادر و عموي دختر كه شديدا مجروح شده بودند قبل از انتقال به بيمارستان فوت كرده و پدر دختر و عموي ديگر او مجروح شده اند.
ماموران پاسگاه در بررسي بعدي تعداد پنج عدد پوكه فشنگ كلاش در محل درگيري كشف نمودند.
از آنجايي كه ضارب پس از تيراندازي بلافاصله از محل متواري شده بود ماموران پاسگاه «عباس آباد» اين شهرستان با همكاري نيروهاي كمكي از حوزه ميامي  و آگاهي شاهرود، با پوشش وسيع، منطقه را مورد جستجو قرار داده و به تعقيب ضارب پرداختند كه نهايتا بعد از ۴۸ ساعت با همكاري نيروهاي مردمي و عوامل محلي، ضارب را در داخل منزلي در روستاي «چاه شيرين» دستگير كردند.
ماموران همچنين موفق شدند با تحقيق و جستجوي گسترده، اسلحه كلاش را كه ضارب در داخل چاه آبي در نزديك منزلش انداخته بود، به دست آورده و مقدار بيست تير فشنگ جنگي ديگر نيز از ضارب كشف نمايند.
ضارب پس از دستگيري با نظر قاضي پرونده جهت تحقيقات لازم به اداره آگاهي شاهرود تحويل و مورد بازجويي قرار گرفت.
در تحقيقات صورت گرفته از ضارب مشخص شد كه وي چند روز قبل از حادثه، اقدام به خريد اسلحه كلاش از فردي در يكي از مناطق استان خراسان نموده است.
ضارب انگيزه اقدام جنون آميز خود را، واكنش به مخالفت خانواده دختر با خواسته وي مبني بر ازدواج با دختر آنها اعلام كرده است و اين در حالي است كه دختر مورد علاقه ضارب كه ۱۲ سال سن بيشتر ندارد نسبت به اين ازدواج نظر موافق نداشته است.
ضارب در اظهارات خود گفت: در شب حادثه بعد از حمله به خانواده دختر و تيراندازي به سوي آنها، از محل متواري شده و اسلحه را به داخل چاه آبي در نزديكي منزلش انداخته و با يك موتورسيكلت براي رفتن به مشهد به محل ايستگاه قطار رفته است و بعد از حدود ۲۴ ساعت مجددا به محل سكونت خود بازگشته است.
گفتني است، ضارب پس از بازگشت از مشهد در ايستگاه جاجرم پياده شده و به صورت پياده و شبانه به محل روستاي خود مي رود كه در ساعت حدود ۱۲ شب بعد از ورود به يك منزل توسط ماموران دستگير مي شود.

پليس ژاپن يك جوان ايراني را تحت تعقيب قرار داد
003909.jpg
گروه حوادث:پليس ژاپن يك جوان ۲۳ ساله ايراني را به اتهام قتل هموطنش تحت تعقيب قرار داده است.
شبكه تلويزيون «ان.اچ.كي» ژاپن روز جمعه گزارش داد، اين ايراني «محسن-م» نام دارد كه به نظر مي رسد شش روز پس از ارتكاب قتل با گذرنامه جعلي به فرانسه گريخته است.
اين منبع گفت كه محمدي در اواخر سال ۱۳۸۳ در منطقه روپونگي در توكيو با همكاري يك ايراني ديگر به نام مرتضي -م به وسيله اسلحه گرم اقدام به كشتن فردي به نام مهدي رحيمي (۲۱ ساله) كرده است.
مرتضي شريك اين قتل پيشتر از سوي پليس ژاپن دستگير شده و هم اكنون به اتهام مشاركت در قتل مورد كيفرخواست قرار دارد.
پليس ژاپن عامل اصلي اين قتل را محسن دانسته و هم اكنون از طريق پليس بين الملل به دنبال او مي باشد.
به گفته منابع مرتبط با پرونده قتل مهدي رحيمي، در اين رابطه، فرهاد كه ظاهراً برادر محسن است نيز دستگير شده است.
براساس گفته هاي اين منابع، ريشه قتل ياد شده به درگيري ميان افراد مذكور در خصوص مواد مخدر برمي گردد.

دستگيري چهار نفر از اراذل جواديه تهران پارس
003918.jpg
گروه حوادث:ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ، بامداد ديروز چهار نفر از اراذل و اوباش منطقه جواديه تهران پارس را دستگير كردند.
در ساعات اوليه بامداد ديروز وقتي ماموران يگان ويژه در حال گشت در حوالي ميدان استخر بودند متوجه شدند يك پژو با چهار سرنشين در حال ويراژ دادن است.
ماموران انتظامي كه احساس كردند سرنشينان اين خودرو حالت طبيعي ندارند به تعقيب آنان پرداختند و موفق شدند خودرو را در مقابل كانكس كلانتري ۱۴۴ جواديه تهرانپارس متوقف كنند.
در اين هنگام، سرنشينان پژو شروع به فحاشي و ايجاد درگيري با ماموران نمودند كه منجر به تجمع اهالي محل و بستگان همين افراد كه ساكن اين محله بودند، گرديد.
براساس اين گزارش، سه نفر از اين افراد موفق شدند با همكاري بستگان خود متواري شوند و نفر چهارم نيز كه قصد حمله به پليس را داشت، با استفاده از قانون به كارگيري سلاح از ناحيه پا هدف گلوله قرار گرفت و مصدوم گرديد و به بيمارستان انتقال يافت.
اين متهم در بازجويي ها، خود را (محسن - ب) و برادر حسين زالزالك معرفي كرد.
حسين زالزالك، رئيس باند متلاشي شده كركس  سپاه است كه اكنون در زندان به سر مي برد.
در پايان اين گزارش آمده است كه ماموران با اجراي طرح پليسي موفق شدند سه متهم متواري ديگر را نيز ظرف حدود ۳ ساعت دستگير كنند.
گفتني است، چهار نفر از دستگيرشدگان از افراد شرور و سابقه دار منطقه شرق تهران هستند و همگي به دليل شرب خمر حالت عادي نداشتند.

كشف قبضه سلاح بدون صاحب
003921.jpg
پليس: يك قبضه سلاح كلاشينكف ظهر ديروز توسط افراد محلي در منطقه كن تهران پيدا و به ماموران انتظامي تحويل شد.
برابر گزارش كلانتري ،۱۴۲ دو نفر از اهالي منطقه كن تهران كه جهت جمع آوري چوب به پشت ديوار امام زاده اين منطقه رفته بودند، يك قبضه سلاح كلاشينكف همراه ۴ عدد خشاب و ۱۱۸ تير فشنگ جنگي داخل كانال آب كشف كردند و به خادم امام زاده تحويل دادند.
در اين راستا، واحد گشت به موقعيت اعزام شد و سلاح مكشوفه را تحويل گرفت و پيگيري ادامه دارد.

حادثه در جهان
سنگدل ترين پدر دنيا در انتظار حكم دادگاه
سايت جنايي: اعضاي هيأت منصفه دادگاه عالي ايالت كاليفرنيا روز گذشته تصميم گيري در خصوص پرونده مردي كه متهم به قتل نه نفر از اعضاي خانواده خود است را آغاز كرد . در اولين جلسه دوساعته اعضاي هيأت منصفه جلسه بدون هيچگونه تصميم گيري خاصي به پايان رسيد.
ماركوس وسن متهم به نه فقره قتل در ماه مارس سال ۲۰۰۴ مي باشد . علاوه بر اين، اتهام دوم وي ۱۴ مورد آزار و اذيت جنسي و تعرض به وابستگانش از جمله دختران خود مي باشد. برخي از مقتولان وي در حقيقت نوه هايي بودند كه به دنبال رابطه جنسي وي با دخترانش متولد شده بودند . ماركوس در تمام جلسات دادگاه اتهام قتل را مكررا تكذيب كرد. وي ادعا مي كند كه يكي از دخترانش به دنبال جر و بحث با وي همه اعضاي خانواده را به قتل رسانده و سپس خودكشي كرده است . پليس نتوانسته است هيچ گونه اثرانگشتي را بر روي اسلحه ا ي كه در زير اجساد متوفيان يافت شد، پيدا كند.
بازپرس اين پرونده در يكي از جلسات دادگاه خطاب به اعضاي هيأت منصفه گفت: نكته سئوال برانگيز اين پرونده اين است كه اگر ماركوس تمامي اعضاي خانواده خود را به قتل رسانده است پس چگونه اثر انگشت وي بر روي اسلحه ديده نشده است و علاوه بر اين زماني كه شخصي نه نفر را با ضربات ممتد گلوله به قتل مي رساند بي شك گرد اين شليك ها بر روي لباس يا حداقل دستانش باقي مي ماند اما ما هيچ اثري از اين گردها نه بر روي لباس وي و نه بر روي لباس مقتوله اي كه وي ادعا مي كند تمامي اعضاي خانواده اش را پيش از خودكشي به قتل رسانده است، پيدا نكرديم .
تمامي مقتولان با شليك يك گلوله به چشمشان به قتل رسيده بودند . نتيجه پزشكي قانوني كه در اولين جلسه دادگاه به استحضار اعضاي هيأت منصفه رسيد، حاكي از اين بود كه يكي از مقتولان بر خلاف ديگران با شليك گلوله از فاصله بسيار نزديك به قتل رسيده است . اين مقتول همان دختر ماركوس است كه وي ادعا مي كند پس از كشتن سايرين خودكشي كرده است . پزشكي قانوني نيز در گزارش خود احتمال خودكشي وي را ممكن اعلام كرده است .
وكيل مدافع ماركوس درآخرين جلسه دادگاه خطاب به اعضاي هيأت منصفه در اين خصوص گفت : هيچ كس نمي داند كه چرا دختر ماركوس دست به چنين كار وحشتناكي زده است. ما نمي توانيم خود را در همان لحظه در ذهن وي قرار دهيم . تنها كاري كه مي توانيم بكنيم اين است كه ماركوس را از اتهام قتل تبرئه كنيم .
اين در حالي است كه دادستان پرونده اعتقاد دارد اين ماركوس بوده است كه يا دستور تيراندازي را داده و يا شخصا همه مقتولان را به قتل رسانده است و سپس صحنه را به نحوي تنظيم كرده كه خودكشي به نظر آيد . وي در آخرين جلسه دادگاه و پيش از خروج اعضاي هيئت منصفه از صحن دادگاه خطاب به آنها گفت : اجازه ندهيد كه ماركوس وسن اين بار هم مثل ساير دفعات از حلقه عدالت بگريزد . وي سالهاي سال دختران و ساير اعضاي خانواده اش را شكنجه كرده است .
قرار است، اعضاي هيأت منصفه آخرين حكم خود را ظرف چند روز آينده اعلام كنند.
قدرت شگفت انگيز مرد چيني
003915.jpg
چايناديلي:مردي ۳۹ ساله در چين قادر است تنها با يك گوش قطاري به وزن ۲۴ تن را جا به جا كند.
مردي ۳۹ ساله در استان «جيلين» واقع در شمال شرقي چين، قادر است تنها با يك گوش خود، قطاري به وزن ۲۴ تن را به مسافت ۵۰ متر جابه جا كند.
براساس اين گزارش «يانگ شينگوان» از ۸ سالگي به فراگيري ورزش «كنگ فو» كه هنر رزمي چيني ها تلقي مي شود، پرداخته است.اين فرد همچنين قادر است توسط حلقه اي كه از شكمش آويزان است، قطاري به وزن ۴۵ تن را نيز حركت دهد.
دستگيري مادر قاتل
سايت جنايي: پليس وين به دنبال كشف اجساد سه كودك كه در كيسه هاي سيمان گذاشته و در يك فريزر جاسازي شده بودند ، زن ۳۲ ساله اي را كه احتمال مي رفت مادر اين كودكان باشد بازداشت كرد .
به گفته بازپرس تحقيق پرونده اين خانم ۳۲ ساله به قتل كودكانش اعتراف كرده و ادعا مي كند كه به دنبال عدم توانايي در نگهداري از آنها هر سه را به قتل رسانده است . پليس اتريش نامزد اين خانم را نيز در اين خصوص بازداشت كرده است .
براساس قوانين قضايي، اتريش تا زمان اعلام حكم نهايي امكان افشاي نام متهمان وجود ندارد.
پليس اتريش اجساد اين كودكان را در منزل مادريشان در شهري در بيست مايلي وين پيدا كرد. بازپرس تحقيق پرونده در خصوص نحوه كشف اين اجساد گفت: اين كودكان به همراه مادرشان در منزلي اجاره اي و مشترك با فرد ديگري به سر مي بردند. هفته گذشته مادر كودكان به طرز مشكوكي ناپديد مي شود . زماني كه همخانه وي براي برداشتن مقداري مواد خوراكي درب فريزر را باز مي كند متوجه كيسه هاي مشكوكي در يكي از طبقات مي شود . وي با باز كردن اين كيسه ها با اجساد سه  كودك روبه رو شده و بلافاصله پليس را در جريان قرار مي دهد .
پايدارترين ازدواج دنيا
ايسنا: يك زوج انگليسي قصد دارند با برگزاري مراسمي، پايدارترين ازدواج دنيا را جشن بگيرند.
اين زوج كه در هشتادمين سال زندگي مشترك خود اين مراسم را برگزار خواهند كرد موفق شده اند پايدارترين ازدواج دنيا را به نام خود ثبت كنند.خانم «فلورانس» و آقاي «پيرسي اورسميت» در سال ۱۹۲۵ با يكديگر ازدواج كردند.مسؤول كتاب ركوردهاي جهان «گينس» اعلام كرد: اين زوج روز سه شنبه نام خود را به عنوان دارنده پايدارترين زندگي زناشويي جهان و پيرترين زوج دنيا در كتاب «گينس» ثبت كرده اند.خانم فلورانس ۱۰۰ ساله، به دنبال ثبت نامش در كتاب «گينس» گفت: ما بسيار خوشبختيم و پس از گذشت ۸۰ سال همچنان همديگر را دوست داريم و اين مهمترين مسأله در زندگي ماست.به گفته او انسان هيچ وقت نبايد از گفتن كلمه «متاسفم» ترسي داشته باشد.از سوي ديگر پيرسي ۱۰۵ ساله، راز موفقيت در ازدواجشان را گفتن كلمه «بله عزيزم» عنوان كرد.گفتني است اين زوج داراي ۳ فرزند، ۶ نوه، و ۹ نتيجه هستند و قصد دارند بزودي جشن بزرگي را به مناسبت هشتادمين سالگرد ازدواجشان برگزار كنند.

خريد لباس پليس با ۲۵۰۰ تومان و اغفال شهروندان ساده لوح
گروه حوادث: روزي نيست كه سارقين به عنف توسط پليس دستگير نشوند و اخباري از اين دست نشنويم: «باند سارقان زورگير دستگير شدند» ، «دو دختر جوان قرباني زورگيران شدند» ، «سهل انگاري دو جوان همه موجوديشان را در سرقت به عنف به باد داد» ، «اعضاي باند زورگيري از زنان و دختران جوان دستگير شدند» و...
در چند ماهه اخير تيتر بسياري از اخبار «حوادث» نشريات و روزنامه ها به موضوع سرقت به عنف و زورگيري اختصاص داشت كه بيشتر اين زورگيري ها در استان تهران روي داد؛ بطوريكه به گفته بسياري از كارشناسان انتظامي استان تهران، زورگيري و سرقت به عنف در شهرستانهاي استان تهران و يا بطور كلي در حوزه  فعاليت فرماندهي انتظامي استان تهران، بيشترين درصد جرائم را به خود اختصاص داده است.
اين جرم و ناهنجاري اجتماعي در حالي در شهرستانهاي استان تهران بالاترين درصد جرائم را در ماههاي گذشته داشته است كه كارشناسان امر اعتقاد دارند اين جرائم عمدتا در مناطقي كه از سطح سواد و تحصيلات كمتري برخوردارند روي مي دهد؛ چرا كه به دليل عدم توجه اين قشر از جامعه به برخي از مناسبات اداري و قانوني و عدم اطلاع شهروندان از قوانين جاريه كشور سبب مي شود تا سوء استفاده كنندگان از اين خلا استفاده كرده و به جرائمي مانند زورگيري تحت عنوان مأمور، زورگيري تحت عنوان مسافركش و … دست بزنند.
اما در اين ميان، اين سؤال مطرح است كه چرا آمار جرائمي چون زورگيري در شهرستان هاي استان تهران كه مردم آن از آگاهي مناسبي در اين خصوص برخوردارند، بيشتر ديده مي شود؟ سرگرد چمني، سرپرست اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان تهران مي گويد: اين موضوع از آن جهت در شهرستانهايي همچون كرج - شهريار و … بيشتر ديده مي شود كه شهروندان دقت و ظرافت لازم در رويارويي با زور گيران را ندارند؛ به طوري كه اين هنجارشكنان از خلاهاي موجود انتظامي استفاده كرده و با استفاده از عناويني جعلي اقدام به اخاذي و زورگيري از شهروندان مي كنند.
زورگيري تحت عنوان مأمور
زورگيري تحت عنوان مأمور و كارمند ادارات دولتي يكي از شايعترين جرائم است. به گفته سردار زارعي، فرمانده  انتظامي استان تهران برخي از سارقان و تبهكاران با ۲۵۰۰ تومان لباس پليس را خريده و به دروغ سردار انتظامي كشور مي شوند و از اين طريق اقدام به اخاذي و زورگيري مي كنند.
اين زورگيران با استفاده از عناوين جعلي و ظاهرسازي فريبانه، سعي در اغفال شهروندان و القاي آنچه كه به دنبال آن هستند، مي كنند.
به اعتقاد كارشناسان بهترين راه مقابله با اين جرم درخواست ارائه كارت شناسايي و اوراق هويت مأمور است.
اين كارشناسان بر اين باورند كه در صورتيكه شهروندان در ابتداي امر و قبل از انجام هر گونه اقدامي صحت و سقم ادعاي فرد مراجعه كننده را مطلع شوند و يا از طريق تلفن ۱۱۰ اين موضوع را پيگيري كنند در كاهش اين گونه جرائم تاثير بسياري خواهد داشت.
چندي پيش يكي از سارقان به عنفي كه تحت عنوان مأمور از شهروندان اخاذي مي كرد، علت موفقيت خود را ساده لوحي برخي از شهروندان دانسته و اظهار داشت: براي اين كه بتوانيم در سرقتها موفق شويم سعي مي كرديم تا به نوعي اقدام كنيم كه فرد مورد نظر هيچ گونه شكي نسبت به ما نداشته باشد؛ چراكه براحتي مي توانستيم از ساده لوحي شهروندان استفاده كرده و با پوشيدن يك لباس انتظامي با هر درجه و رتبه اي كه بود شهروندان را اغفال كرده و آنان براي آن كه درگير مشكلات مراجعه به پاسگاه و … نشوند، هر آنچه مي خواستيم را انجام مي دادند.
بررسي اين گونه پرونده ها نشان مي دهد كه بسياري از اين دست سارقان كه تحت عنوان مامور اخاذي مي كنند، از همين شيوه و روش استفاده كرده و بسياري از مالباختگان نيز بدون توجه به صحت و سقم گفته هاي اين افراد به آنان اعتماد كرده و يا به خواسته نابجاي آنها تن مي دهند.
اخاذي تحت عنوان مسافركش
اخاذي و زورگيري تحت عنوان مسافركش نيز از ديگر جرائم شايع استان تهران است؛ به طوري كه با كمي تامل در رويداد و اخبار حوادث از ابتداي سال تا كنون، به اين نتيجه خواهيم رسيد كه اخاذي تحت عنوان مسافركش بيشترين اخبار حوادث را به خود اختصاص داده است.
اين گونه مجرمان با استفاده از خودروهاي شخصي و تحت عنوان مسافركش به اخاذي و زورگيري از مسافران كه اكثر آنها را زنان تشكيل مي دهند، اقدام مي كنند.
بيشتر اين اخاذان در خيابانها و مسيرهاي كم رفت و آمد با دو يا سه نفر از همدستان خود كه به عنوان مسافر سوار بر خودرو هستند اقدام به سرقت، زورگيري و گاهي تجاوز به عنف مي كنند.
در آخرين مورد اعضاي باندي دستگير شدند كه يكي از آنها با همدستي دو زن اقدام به سوار كردن زنان و دختران تنها كرده و بعد از سرقت و گاهي تجاوز به عنف، آنها را در مناطق كم رفت و آمد رها مي كردند.
سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود از دستگيري و افشاي شگرد زورگيراني خبر داد كه با همدستي دو زن اقدام به سوار كردن مسافر در صندلي عقب مي كردند.
وي گفت: اين عده با سوار كردن مسافران وسط صندلي عقب، امكان عكس العمل مسافر را در برخورد با حمله احتمالي گرفته و بعد از سرقت اموال مسافران، وي را در مسيرهاي كم رفت و آمد رها كرده و متواري مي شدند.
توجه و دقت بيشتر در مسافرتها:
كارشناسان انتظامي تأكيد مي كنند كه در اين ميان خانواده ها و مسافران بايد توجه بيشتر و جدي تري هنگام سوار شدن به خودروهاي مسافركش داشته باشند.
اين كارشناسان استفاده از خودروهاي مسافركش عمومي  نظير اتوبوس و تاكسي را پيشنهاد مي كنند؛ چرا كه اين خودروهاي عمومي تحت نظارت دستگاههاي خاصي بوده و قدرت نظارت و كنترل بر روي خودروها بالاست.

برگزاري اولين جلسه دادگاه پرونده افشاي سئوالات كنكور
ايسنا: اولين جلسه رسيدگي به پرونده افشاي سئوالات كنكور امروز برگزار مي شود.
شعبه۱۰۰۸ دادگاه عمومي جزايي تهران از روز دوشنبه ۱۶/۳/۸۴ الي  ۲۵/۳/۸۴ با برگزاري جلساتي، به اتهامات متهمان پرونده افشاي سئوالات كنكور رسيدگي خواهد كرد.
اين دادگاه به صورت علني و با حضور خبرنگاران مطبوعات و رسانه ها در طبقه دوم مجتمع امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

خيرخواهي كه پول زور مي خواست
گروه حوادث: راننده پيكاني كه با انتقال مجروحان يك حادثه رانندگي به بيمارستان، قصد زورگيري داشت در تهران دستگير شد.
ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه شب جمعه يك دستگاه موتورسيكلت در خيابان مجيديه جنوبي تهران سرنگون شد كه بر اثر اين حادثه، موتورسوار به نام«مهدي - ن» و سرنشينش به نام
«هلن - ح» مجروح شدند.
دقايقي از اين سانحه نگذشته بود كه يك خودروي پيكان از راه رسيد وانگار با ديدن صحنه تصادف تصميم گرفتند به مجروحان كمك كنند اما موتورسوار كه به آنها ظنين شده بود از دريافت هر گونه كمكي از طرف آنها امتناع كرد.
سرنشينان پيكان با اصرار مجروحان را سوار خودروي خود كرده و به سمت بيمارستان «الغدير» حركت كردند.هنوز دقايقي از رسيدن آنها به محوطه بيمارستان سپري نشده بود كه راننده خودرو به مهدي گفت: حالا كه من و دوستانم به خاطر شما خودمان را به خطر انداخته ايم تو هم بايد در عوض آن ۲۵۰ هزار تومان به ما بدهي.مهدي در مواجهه با خواسته هاي نابجاي اين مرد با او درگير شد كه نزاع بين آن دو بالا گرفت و راننده پيكان به نام «امير رضا - غ» با چند ضربه چاقو مهدي را مجروح كرد.
افرادي كه در محوطه بيمارستان بودند با ديدن اين صحنه ماموران كلانتري ۱۲۷ نارمك را در جريان قرار دادند. ماموران پس از حضور در محل، متهم را دستگير كرده، او را براي بازجويي هاي بيشتر به كلانتري انتقال دادند.
بازجويي از متهم جهت مشخص شدن زواياي اين پرونده ادامه دارد.

قتل در روستاي علي آباد همدان
پليس: مرد ۴۵ ساله  اي در حوالي روستاي علي آباد همدان بر اثر اختلافات خانوادگي به قتل رسيد.
فردي از اهالي روستاي علي آباد همدان با مراجعه به كلانتري ۱۵ جوكار اعلام كرد پيكر بي جان مردي را در يك زمين زراعي مشاهده كرده است.
مامور كلانتري ۱۵ جوكار اعلام كرد: پس از دريافت اين خبر ماموران كلانتري بلافاصله در محل حاضر شدند و پيكر بي جان اين مرد را كه از اهالي روستاي علي آباد است مشاهده كردند.
همچنين ماموران اين كلانتري اعلام كردند با تشكيل پرونده اي، تحقيقات گسترده  اي را در اين زمينه انجام داده اند و مشخص شد مقتول شخصي ۴۵ ساله به نام   هاشم غلامي  بوده است كه در اثر اختلاف خانوادگي با شخصي به نام اصغر- م به وسيله اسلحه گرم به قتل رسيده است و در حال حاضر ضارب متواري شده است.
گزارش هاي رسيده از مركز فرماندهي پليس همدان حاكي است، تحقيقات گسترده  اي بر اساس دستور بازپرس ويژه قتل براي رديابي و دستگيري قاتل صورت گرفته است كه متعاقبا اعلام خواهد شد.

دستگيري قاچاقچي مواد مخدر در ناصرخسرو
گروه حوادث: مردي كه با حمل مقدار قابل توجهي مواد مخدر، اقدام به فروش آنها مي كرد در خيابان ناصر خسرو به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، بسيج معاونت امر به معروف و نهي از منكر سپاه ناحيه مالك اشتر ضمن اعلام اين خبر گفت: متهم اين پرونده كه خالدين. الف اهل بلوچستان است با هوشياري مأموران گشت مالك اشتر شناسايي و عصر روز سه شنبه در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
با دستگيري مرد جوان تعداد ۹۰۳ آمپول مواد مخدر به نام ID چيزكت به اضافه ۱۱۰ عدد كمپسول غيرمجاز تخصصي كشف و ضبط شد كه ارزش تقريبي آن حدود ۵ ميليون تومان است.
متهم در بازجويي مقدماتي خود نزد بازپرس شعبه ۳ دادسراي ويژه امور دارويي (ناحيه ۱۹) گفت: داروها را از مرز هاي شرقي كشور وارد كرده و در خيابان ناصرخسرو به فروش مي رسانده است.
هم اكنون متهم با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

پدر يك دانش آموز از معلم فرزندش كلاهبرداري مي كرد
پليس: مردي كه در رشت از خانم معلم فرزندش به بهانه دريافت وام، كلاهبرداري مي كرد، دستگير شد.
خانمي كه مدير يك مدرسه است، اعلام داشته فردي به نام (يوسف - پ) كه از اولياي يكي از دانش آموزان وي بوده با اطلاع قبلي از اينكه وي درخواست وام نموده و با عناويني از قبيل بازرسي ويژه اداره بازرسي استان و كارمند استانداري و نماينده بيت رهبري به او مراجعه و اظهار نمود با توجه به نفوذي كه در ارگان هاي يادشده دارم مي توانم درجهت اخذ وام به شما كمك نمايم.
اين مرد كه در چندين مرحله مبلغ ۲۰ ميليون تومان از زن كلاهبرداري و متواري گرديده بود، با تلاش ماموران شناسايي و دستگير شد. وي در تحقيقات به بزه ارتكابي اعتراف كرد و با قرار وثيقه سي ميليون توماني روانه زندان گرديد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |