شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۳۶۸۵
اگرسرباز هستيد و مي خواهيد لباسش را بخريد
جثه بزرگتر،خرج بيشتر!
000747.jpg

فرهاد عشوندي-خدمت سربازي بزرگترين مساله هر پسر بالا ي 18سال است كه هر چند دير يا زود دارد، اما سوخت وسوز ندارد. قديمي ها مي  گويند پسر تا خدمت نرود مرد نمي  شود و برجسته ترين ويژگي يك سرباز كه او را از ديگران جدا مي  كند لباس سربازي است.
لباس هاي سربازي بسته به جايي كه يك سرباز خدمت مي  كند متفاوت از يكديگر است: نيروي انتظامي، سپاه، ارتش و هر كدام از اين 3 نيرو هم لباس هايي ويژه هوانيروز، نيروي هوايي، زميني و دريايي و يگان ويژه دارند.
لباس خاكي رنگ، لباس مشترك تمام سربازان وظيفه در هر كدام از نيروها كه باشند ويژه داوران آموزش دفاعي است و پس از آن لباس بر اساس نيرويي كه در آن خدمت مي  كنند تغيير مي  كند.
مغازه هاي زيادي در تهران وجود دارد كه به خريد و فروش لباس سربازي مشغول هستند. ميدان امام حسين(ع) و گمرك، 2 بورس اصلي خريد و فروش لباس هاي سربازي هستند كه سربازان زيادي در روز به آنجا مي  روند و از اين مغازه ها اجناس مورد نيازشان را مي  خرند.
چند سرباز جوان با لهجه غليظ جنوبي در يكي از مغازه ها مي  خواهند پوتين هايشان را عوض كنند و بر سر قيمت پوتين ها با فروشنده جر و بحث كنند، اما چرا مي  خواهند پوتين هايشان را عوض كنند؟ يكي از آنها كه جواني 19 ساله و اهل بوشهر است، مي  گويد: ديروز به ما جيره لباس دادند. آنجا كاري ندارند كه شماره پايت چند است يا سايز كمرت چقدر است؟ يك سهميه لباس داري كه همين جوري مي  دهند دستت. شماره پايم 38 است، اما پوتين شماره 43 به من رسيده است. تو شلوارم دو نفر ديگر هم جا مي  شوند !   
اين رفيقم شماره پايش 45 است، اما پوتين شماره 41 به او رسيده است. خب، مجبوريم لباس هايمان را بياوريم اينجا عوض كنيم و يك لباس اندازه خودمان بگيريم.
000771.jpg

و اين وسط حتما بايد يك پولي هم بپردازند. او مي  گويد: پوتين را وقتي مي خواهند بفروشند مي  گويند هر چه بزرگتر است گرانتر است، اما وقتي مي خواهند بخرند مي  گويند بزرگ است و خريدار ندارد. درباره لباس ها هم همين طور است. بالا خره اينها هم از اين راه نان مي  خورند. قيمت ها را جوري بالا  و پايين مي  كنند كه برايشان صرف داشته باشد.
اما واقعا اين فروشنده ها چه چيزهايي مي  فروشند. فروشنده اي كه مغازه اش چون سرنبش قرار گرفته از باقي مغازه ها شلوغ تر است، مي  گويد: اينجا تمام لباس هاي سربازي براي هر نيرويي باشد را داريم. از پوتين گرفته تا جوراب، كمربند، شلوار و تا مارك لباس و درجه و ســــــردوشــــــي. سربازهاي زيادي در روز به مغازه ما مــي  آيـنــد كـه يـا مـــي  خـــواهـنـــد لـبـاس هايشان را بــفـــروشـنــد يــا مي  خواهند لباس بـــخــــرنـــد يـــا لـبـاس هايشان را عـوض كننـد. هر لباسي را 500تومان زير قيمت مي  خريم و به قيمت اصلي مي  فروشيم. يعني ايـنطور نيست كه لـبا س ها را خيلي ارزانتر بخريم.
او درباره تفاوت قيمت انواع لباس ها و پــوتـيــن هــاي سربازي مي  گويد: بسته به جنس پارچه، قيمت لباس هم فرق مي  كند، مثلا  لباس هاي خاكي دوره آموزشي كه پادگان ها مي  دهند، جنسش خوب نيست. يك دست كامل آن را ما 2و هزار و 500 تومان مي  فروشيم، اما پارچه هاي بهتري هم هستند كه قيمتشان بيشتر است، مثلا  7 يا 8 هزار تومان هم قيمت دارند.
جالب است كه در بين تمام لباس هاي نيروهاي مختلف نظامي، فقط يك نوع لباس تفاوت قيمت چشمگيري دارد. فروشنده مي  گويد: تقريبا تمام لباس هاي ما در يك سطح هستند و فرق زيادي بين قيمت لباس سپاه، ارتش و نيروي انتظامي نيست، فقط لباس هاي پلنگي كمي گرانتر هستند. دليل اين تفاوت قيمت هم بالا  بودن تقاضا براي خريدن اين نوع لباس اسـت و سـربـازان جوان از اين نوع لباس بيشتر استقبال مــي  كـنـنــد. ايـن لباس ها از 10 هزار تومان تا 60 هزار تومان تفاوت قيمت دارند.
اگر پاي بزرگ داريد براي رفتن به خدمت بايد بيشتر هزينه كنيد، چون قـيمت پوتين هاي سايز بزرگ گرانتر اسـت. فـروشنـده مـي  گـويد: سايز پوتين از 38 شروع مي  شود و تا سايز 42 قيمتي يكسان دارد، چون بيشتر پوتين ها در اين سايز هستند و تعداد مشتري هم براي سايز كوچك خيلي بيشتر است. به همين دليل قيمت اين سايزها يكسان و كمتر از سايز 43، 44 و 45 است.
پوتين ها هم بر اساس جنس و كيفيت، قيمت هاي مختلفي دارند: پوتين هاي ايراني از 4 تا 5 هزار تومان شروع مي  شود. يك مدل سوئيسي نزديك 8هزار تومان است و پوتين هاي كره اي كه بالا ي 10هزار تومان قيمت دارند. البته اين قيمت ها براي سايزهاي بزرگ پا بيشتر هم مي  شود.
000774.jpg

تنها سربازها نيستند كه براي خريد به مغازه هاي فروش لباس سربازي مي  آيند و مشتريان ديگري هم لباس سربازي مي  خرند. فروشنده مي  گويد: بيشتر مشتريان ما را سربازان تشكيل مي دهند، اما خب، خيلي ها هم لباس هاي خاكي رنگ سربازي را براي لباس كار مي  خرند يا شلوارهاي 6جيب پلنگي بين جوان ها طرفدار زيادي دارد و پوتين را هم بيشتر كساني كه به كوهنوردي علا قه دارند مي  خرند، چون كفش مناسبي براي كوهنوردي است و بر خلا ف پوتين هاي مخصوص كوه، قيمت كمتري هم دارد.
ديگر اجناسي كه در اين مغازه ها فروخته مي  شود مارك ها و درجه هاي نظامي است: مارك تمام نيروهاي نظامي را داريم. درجه ها را هم همين طور. قيمت آنها هم خيلي كم است. دانه اي 200 تا 250 تومان. اينجا تا سرهنگي هم درجه داريم و با 500 تومان مي  توانيم يك سرباز صفر را تبديل به سرهنگ كنيم !
سرباز جواني كه از موهاي بلندش مي  توان فهميد درجه دار است مي  گويد: دوره آموزشي ام تمام شده است و آمده ام درجه و مارك براي لباسم بخرم، چون ليسانس وظيفه هستم، ستوان سوم مي  شوم و سردوشي مي  گيرم.
او مي  گويد: در پادگان به ما گفتند بايد برويد اين مارك ها را از بيرون بخريد و به لباستان بدوزيد و براي همين آمده ام كه همين كار را انجام دهم تا از فردا ديگر يك درجه دار باشم.


قيمت مرغ در سراسر كشور
000750.jpg
انجمن صنفي پرورش دهندگان مرغ گوشتي ايران، قيمت گوشت مرغ را در سراسر كشور اعلا م كرد. قيمت زنده و كشته مرغ در تهران و شهرستان ها در روز چهارشنبه 7 ارديبهشت ماه به شرح زير است:
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در تهران از 9700 ريال تا 10 هزار ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 14250 ريال تا 15 هزار ريال 800( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در خراسان 10100 ريال تا 10300ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15500 ريال۷۰۰( ريال افزايش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در استان اصفهان از 9000 ريال تا 9750ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15500ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در شيراز 9500 ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15600ريال۴۰۰( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در تبريز 11 هزار ريال تا 11500ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15800 ريال تا 16 هزار ريال۲۰۰( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در رشت از 10200 ريال تا 10500ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 16500ريال 500( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در كرمانشاه 9600ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 16 هزار ريال(گذشته)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در ساري 9500 ريال تا 9700 ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 16هزار ريال۱۰۰۰( ريال افزايش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در زنجان 9950 ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15500ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در همدان 10000ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 16500 ريال۵۰۰( ريال افزايش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در قم 9700ريال تا 10هزار ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 14800 ريال۱۷۰۰( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در قزوين 9700 ريال تا 10 هزار ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15100 ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اراك 10 هزار ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اهواز 10500 ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اروميه 10400ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15100ريال 1100( ريال كاهش)
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در گرگان 9800ريال تا 10 هزار ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 15 هزار ريال
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اردبيل 11 هزار ريال و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 16 هزار ريال 200( ريال افزايش)
قيمت هر قطعه نيمچه گوشتي به شرح زير است:
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد راس 3900 ريال تا 4200 ريال
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد ارين 2500 ريال
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد لوهمن 3500 ريال تا 3700 ريال
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد كاپ 3800 ريال تا 4000 ريال
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد اربراكرز مثبت 3500 ريال تا 3700 ريال
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد هوبارد 3300 ريال تا 3500 ريال

نوسازي صنعت مبل ايران
000753.jpg
رئيس اتحاديه صادركنندگان مبلمان با اشاره به شركت صادركنندگان ايراني در نمايشگاه هاي بين المللي اين صنعت و نو شدن تكنولوژي و ماشين آلا ت توليدي، پيش بيني كرد كه صادرات مبلمان در سال جاري از رشد بالا يي برخوردار شود.
رجبي راد، رئيس اتحاديه صادركنندگان مبلمان، از نو شدن 50 درصد تكنولوژي توليدي صنعت مبلمان در سال جاري خبر داد.
وي تاكيد كرد كه صنعت مبلمان توانايي اينكه به صنعت صادرات گرا تبديل شود را داراست.
به گفته وي، با وارد كردن تكنولوژي مبلمان، ضعف بزرگ در توليد مبلمان اداري جبران شده، ولي هنوز مشكلا ت تكنولوژي توليد مبلمان پلا ستيك حل نشده است.
رجبي راد گفت: با وارد شدن ماشين آلا ت توليد مبلمان از مبدا آلمان، ايتاليا و تركيه، كارخانجات مبلمان قادرند رشد بسيار بالا يي را تجربه كنند.
رئيس اتحاديه صادركنندگان مبلمان پيش بيني كرد كه در پي نو شدن 50 درصد تكنولوژي صنعت مبلمان و توليد انبوه، صادرات اين صنعت در سال جاري به رشد چشمگيري دست يابد.
وي همچنين عنوان كرد كه اتحاديه صادركنندگان در نظر دارد بازاريابي براي توليدات مبلمان را از كشورهاي همسايه شروع كند.
رجبي راد از برپايي نمايشگاه هاي تخصصي  بين المللي و حضور توليدكنندگان و صادركنندگان در آنها به منظور بازاريابي خبر داد و افزود: اتحاديه صادركنندگان مبلمان، 17 ارديبهشت سال جاري به همراه ساير صادركنندگان نمونه در نمايشگاه تخصصي دبي شركت مي كند، هم چنين اين اتحاديه در نظر دارد نمايشگاه مبلمان را در مركز تجاري ايران در دبي برگزار كند.
وي از ايجاد مركز صادرات كالا هاي ايراني توسط مركز توسعه تجارت در دبي خبر داد و اين اقدام را مثبت ارزيابي كرد.
رئيس اتحاديه صادركنندگان مبلمان در ادامه آينده بازار مبلمان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: مبلمان با در اختيار داشتن بازاري بسيار بزرگ، براي ايجاد اشتغال فراوان در كشور توانايي دارد، البته كشورهاي مالزي، چين و تركيه سعي دارند بازار منطقه را در دست گيرند؛ بنابراين بايد توجه بيشتري به اين صنعت شود.
رجبي راد همچنين از شركت اعضاي اتحاديه صادركنندگان مبلمان در نمايشگاه تركيه، آلمان و چين خبر داد و گفت: در اين سفر كارشناسان، تكنولوژي ها و ماشين آلا ت روز اين صنعت را نيز خريداري خواهند كرد.
گفتني است؛ اتحاديه صادركنندگان مبلمان به زودي با دعوت از ساير كشورها، نمايشگاه بين المللي مبلمان را به منظور ارتقاي كيفيت، در كيش برگزار مي كند.

درددل
با ما تماس بگيريد 2052627
شنبه تا چهارشنبه (از ساعت 14 الي )15
تحويل كارت ملي
يكهزارو۹۰۰ تومان براي تحويل كارت ملي از ما پول گرفته اند ولي بعد از 6ماه به ما گفته اند بايد خودتان براي تحويل گرفتن كارت مراجعه كنيد.
محمدتقي قماشي
وام سازمان زندان ها
بنابر اعلا م سازمان زندان ها قرار بود به زندانياني كه از زندان مرخص شده اند وام تعلق گيرد. حدود يكسال است كه از زندان مرخص شده ام، اما هنوز به من وام نداده اند، به من مي گويند بودجه نداريم.
يك شهروند
گوشي خراب
چند وقت پيش گوشي تلفن همراه خريدم. خراب بود به فروشگاه مراجعه كردم گفتند برو نمايندگي، به نمايندگي مراجعه كردم گفتند باتري گوشي خراب است، اما با وجود گارانتي بابت تعويض باتري از من پول گرفته اند.
اصلا  گارانتي در كشور ما معنا ندارد.
علي كلا نتري
ماشين ارزان ممنوع!
سازمان منطقه آزاد كيش با ورود خودروهاي كمتر از 8هزار دلا ر مخالفت مي كند و مجوز ورود صادر نمي كند. همين باعث مي شود كه كارمندان و خانواده هايي كه درآمد پاييني دارند نتوانند ماشين دار شوند. كسي هم در اين زمينه پاسخگو نيست.
كارمند يكي از ادارات كيش
قول فضاي سبز
اهالي خيابان پنجم پونك هستيم. 20سال است قول ايجاد فضاي سبز در اين منطقه را داده اند، ولي نشده. حتي زباله ها را هم جمع نمي كنند.
حسيني
تكليف نامشخص
صاحب خودرو فولكس مدل 63 هستم. نه مي  توانم اين ماشين را بفروشم و نه مي  توانم عوض كنم، مي  گويند مدلش اعلا م نشده، تكليف ما چيست؟
يك شهروند
اتوبوس رايگان؟
دانشگاه جامع شاهد در جاده تهران– قم روبه روي مرقد امام (ره) براي سهولت رفت و آمد دانشجويان از مترو شهرري تا دانشگاه، اتوبوس رايگان گذاشته بود كه در حال حاضر اين سرويس ها مختل شده است و دانشجويان دچار مشكل شده اند. گويا قرار است از اين پس نيز نفري 200تومان كرايه بگيرند. مسوولا ن دانشگاه و مسوولا ن بنياد شهيد رسيدگي كنند.
مشرقي
پلا ك شهرستاني
چرا تكليف خودروهايي كه فرسوده هستند و شماره پلا ك آنها شهرستان هايي غير از شهرهاي آلوده است را مشخص نمي  كنند؟
زرندي
تقاضا از شهردار
آقاي دكتر احمدي نژاد از شما تقاضا داريم تسهيلا تي را فراهم آوريد تا ما كارمندان فاقد مسكن ساختمان هاي ستاري شهرداري صاحب خانه شويم.
كارمندان ساختمان ستاري
گله مستمري بگير
من مستمري بگير تامين اجتماعي هستم. اضافه حقوق ما را 5 ماه بعد از سال تحويل مي  دهند در صورتي كه بعد از عيد قيمت ها اضافه مي  شود، ولي اضافه حقوق ما را 5 ماه بعد از عيد مي  دهند. چرا به اين طريق عمل مي  كنند.
خليلي، مستمري بگير تامين اجتماعي
ارايه برنامه
از همه كانديداها جهت ارايه برنامه خود در صورت پيروزي خواهشمنديم برنامه كاري خود را به طور مفصل براي خوانندگان مشخص كنند.
عزيز آقازاده
انتقالي
دانشجوي دانشگاه آزاد هستم، ورودي 80، واحد خلخال. مدت يك سال است از تهران كه ساكن و شاغل در اين شهر هستم به خلخال رفت و آمد مي  كردم. به هر ترتيبي هر ترم انتقالي به تهران گرفتم. پس از پايان اين دو ترم دوباره ناچار به خلخال بازگشتم. هر اقدامي براي گرفتن انتقالي مي  كنم موثر نيست. من در تهران شاغل هستم بايد چه كنم؟
رضاپور
جمع آوري چك
براي جمع آوري چك مثل تمام دنيا آيا نبايد از يك جايي شروع كرد.
قاسمي
ده ونك در طرح
برنامه در طرح قرارگرفتن ده ونك به كجا انجاميد؟ چرا زودتر تكليف را مشخص نمي  كنند؟
مرشد دوست
درخواست از وزارت بهداشت
از دانشجويان مهندسي كامپيوتر واحد تهران جنوب واقع در بلوار ابوذر هستم. از وزارت بهداشت درخواست دارم براي بازديد از سلف و بوفه دانشكده فني تهران جنوب مراجعه كنند.
يكي از دانشجويان
باز هم آسفالت
خيابان بهمن يار منطقه 16 احتياج به آسفالت دارد.
رضا مصيبي
چك بي  ارزش
چرا بايد قانون چك عوض شود. قانون جديد خيلي هم خوب است و در واقع چك را بي  ارزش كرده. اصلا  چك وسيله خريد نيست، بلكه هدف نقل و انتقال آسان پول است. براي خريد بايد از پول رايج كشور استفاده كرد.
حسيني
پيچ خطرناك
در انتهاي اتوبان حقاني زماني كه به دو راهي مي  رسيم، پيچ بسيار تندي قرار دارد كه باعث انحراف خودروها مي  شود و در نتيجه تعادلشان را از دست مي  دهند. بهتر است در اين منطقه از يك سرعت گير استفاده شود يا چراغ راهنمايي يا علا متي بگذارند.
علي مومنون

كوتاه
000762.jpg
دارو گران نمي شود
سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان و كميته قيمت گذاري ستاد كنترل قيمت ها، بر افزايش نيافتن قيمت كالا هاي اساسي و دارو در سال 84 تاكيد كردند.
به گزارش ايسنا، به دنبال افزايش قيمت خودسرانه برخي از اقلا م دارو در كشور، كميته قيمت گذاري ستاد بررسي و كنترل قيمت ها هر گونه افزايش خودسرانه قيمت دارو در سال 84 را غير قانوني دانست.
در پي مخالفت كميته قيمت گذاري با افزايش قيمت دارو در سال 84، تاكيد شده است تغييراتي كه در سال گذشته در خصوص استراتژي تعيين قيمت داروهاي انساني با تصويب ستاد كنترل قيمت ها صورت گرفته بود، بايد عينا همان تغييرات در سال 84 نيز اعمال شود.
با اتخاذ اين تصميم، دستور العمل اجرايي آن توسط سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان در تاريخ دوم ارديبهشت امسال به منظور اعمال اين تصميم به وزارت بهداشت ابلا غ شده است.
در ابلا غيه سازمان حمايت بر غير قانوني بودن هر گونه افزايش قيمت در اقلا م دارويي كشور تاكيد شده است.
به گفته پرويز منصور خاكي، معاون سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان در راستاي عمل به طرح تثبيت قيمت ها در مجلس شوراي اسلا مي در سال 84، قيمت اقلا م دارويي و كالا هاي اساسي ثابت نگه داشته مي شوند و در قيمت مصرف كننده دارو، هيچ افزايشي را نخواهيم داشت.
او مي گويد: طرح تعرفه هاي دارويي نيز هيچ تغيير نمي يابد.
وي احتمال حذف يارانه كالا هاي اساسي از ليست يارانه اي وزارت بازرگاني را رد كرد و از ادامه روند اختصاص يارانه به كالا هاي اساسي در سال 84 خبر داد.
000759.jpg
۲۰ دستگاه اتوبوس براي فرودگاه امام (ره)
فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) در جنوب تهران كه امروز به بهره برداري مي رسد جا به جايي مسافران آن را اتوبوس هاي شركت سير و سفر از طريق خط ويژه اتوبوسراني از توقفگاه بيهقي به فروگاه امام انجام مي دهند.
۲۰ دستگاه اتوبوس سير و سفر ويژه به همراه يكصد دستگاه تاكسي سمند كرم رنگ، از امروز ، مسافران فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) را از پاركينگ بيهقي به سمت فرودگاه و بالعكس جا به جا خواهند كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران كه صبح امروز در مراسم افتتاح خط ويژه اتوبوس از بيهقي به فرودگاه امام با خبرنگاران صحبت مي كرد، در اين باره مي گويد: اين تعداد خودرو در مرحله نخست وارد شبكه حمل و نقل به فرودگاه امام شده اند و در آينده توسعه خواهند يافت.
به گفته حميد بهبهاني، شركت سير و سفر كه عهده دار جا به جايي مسافران اين فرودگاه شده است، به زودي در 4 مسير ميرداماد، تهرانپارس، پونك و فرودگاه مهرآباد مسافران را به فرودگاه بين المللي امام (ره) انتقال خواهد داد.
بر اساس اعلا م وزارت راه و ترابري، در هفته اول راه اندازي اين فرودگاه، روزانه 20 پرواز خارجي انجام خواهد شد كه در ابتدا پروازهاي كشورهاي حوزه خليج فارس به اين فرودگاه منتقل مي شود و به تدريج تمام پروازهاي بين المللي فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) منتقل خواهد شد.
شركت فرودگاه هاي كشور به جز شركت هواپيمايي جمهوري اسلا مي ايران كه به طور مستقل در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) خدمات كترينگ و جا به جايي ارايه مي كند، به همراه يك شركت ديگر با سهامداري ساير شركت هاي هواپيمايي داخلي خدمات فرودگاهي در اين فرودگاه ارايه خواهند كرد.
000756.jpg
افزايش تعرفه بيمه رانندگان متخلف
هيات وزيران، شوراي عالي بيمه را مكلف كرد نسبت به افزايش تعرفه هاي بيمه رانندگان متخلف اقدام كند.
اين اقدام به منظور، كاهش تخلفات منجر به تصادفات صورت مي گيرد. مقرر است شوراي عالي بيمه مكانيزمي را جهت جريمه رانندگان متخلف و تشويق رانندگاني كه در طول يك سال تصادفي نداشته اند، پيش بيني كند.
اين اقدام سبب مي شود تعرفه بيمه خودروهاي فرسوده و غير فني بيشتر از خودروهاي استاندارد شود.
بررسي ها نشان مي دهد بخش عمده اي از تصادفات به دليل تردد خودروهاي فرسوده در كشور رخ مي دهد چرا كه وضعيت موتور اين خودروها مناسب نبوده و مشكلا تي را به هنگام بروز سانحه ايجاد مي كند.
آمار تصادفات در ايران نسبت به ساير كشورهاي جهاني بسيار بالا ست. نامناسب بودن وضعيت جاده ها، نامناسب بودن شرايط فني خودرو و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از علل مهم وقوع تصادفات است.
هيات وزيران مقرر كرده است به منظور كاهش تراكم ترافيك ناشي از تصادفات خسارتي، شوراي عالي بيمه نسبت به افزايش مبلغ خسارت ناشي از تصادفات بدون ارايه گزارش پليس تا مبلغ يك ميليون و 500 هزار ريال اقدام نمايد. كارشناسان معتقدند اتخاذ چنين تدابيري سبب حذف خودروهاي فرسوده و غير فني خواهد شد.

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |