يكشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۳ - Mar 6, 2005
ليگ برتر گرمتر شد
استقلال به رده سوم پريد
علي مرادي به عضويت هيأت رئيسه فدراسيون
جهاني وزنه برداري پذيرفته شد
رضا عنايتي حالا بهترين گلزن ليگ فوتبال كشور است. او براي رسيدن به اين نقطه رياضت بسيار كشيده، تمرينات مرتب، حضور مستمر در كنار تيم، هماهنگي با خط مياني و استقرار و جاگيري صحيح از او مهاجمي ساخته است كه شايد نمونه اش را كمتر ديده ايم.
عكس: ايپنا
001926.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: ليگ برتر در نزديكي پايان سال و آستانه بازي مهم ايران و ژاپن گرم تر مي شود. روز گذشته در هفته بيست و دوم ليگ در ورزشگاه بزرگ ثامن الائمه مشهد يك ديدار تماشايي و نفس گير بين ابوملسم و استقلال برگزار شد كه از نظر كيفيت فوتبال در سطح بالايي قرار داشت. ابومسلم با شناخت كافي از استقلال شروع خوبي داشت و در بيشتر نقاط زمين موفق شد نفرات اصلي و سازنده حريف را از كار بيندازد. تيموريان در ميانه ميدان به كمك بادامكي و حمايت باقري قدرت بازيسازي را از كاظمي، مجيدي، بائو، منصوريان گرفته بودند. ابومسلم زماني كه احساس كرد استقلال براي حفظ دروازه اش به نيمه خود رفته است فشار را بيشتر كرد و جباري بازيكن بدون اشتباه ابومسلم با برش از خط مياني استقلال و جاگذاشتن خط دفاعي استقلال و رفتن به فضاي خالي طالبلو را از دروازه بيرون كشيد و ضربه گل خود را نواخت. استقلال كه باور نمي كرد به اين آساني دروازه اش گشوده شود، چند حمله پراكنده توسط سياوش اكبرپور انجام داد، اما نتيجه اي در بر نداشت و نيمه اول با تك گل جباري به سود ابومسلم تمام شد. در نيمه دوم عليرضا اكبرپور جانشين سعيد لطفي شد تا ضرب آهنگ تهاجمي استقلال بهتر شكل بگيرد، در زمان حملات استقلال مجتبي جباري در درون محوطه جريمه با ضربه اي روپا گل دوم را به ثمر رساند. ضربه جباري پس از برخورد با حق دوست كمانه كرد و دور از دست هاي طالبلو وارد دروازه استقلال شد. امير قلعه نويي زماني كه شرايط را اينگونه ديد به ريسك بزرگي دست زد.صادقي مدافع مياني خود را از بازي بيرون كشيد و مجاهد خذيراوي را پس از ماه ها دوري از ميدان به جمع ياران اصلي اضافه كرد و شاهين خيري جوان نيز جانشين كاظمي شد، با اين تغيير تاكتيك استقلال حملات خود را از مركز ميدان بيشتر كرد و ابومسلم كه شجاعانه مقاومت مي كرد در دقيقه ۸۴ تسليم سانتر سياوش اكبرپور و ضربه سر رضا عنايتي شد، ابومسلم گيج اين گل بود كه ميثم بائو پديده تازه استقلال با خونسردي تمام سه دقيقه بعد گل مساوي استقلال را به ثمر رساند و عليرضا اكبرپور در دقيقه ۹۲ با ضربه سر روي سانتر زيباي منصوريان گل پيروزي و تير خلاص را نواخت تا استقلال سه امتياز حساس به دست آورد و به رده سوم صعود كند.
در اهواز ملوان دست به كار بزرگي زد. آنها در هواي گرم جنوب با لباس ملواني هاي انزلي شكست هفته قبل را جبران كردند و پس از آن كه در دقيقه ۶۶ لفته حميدي براي فولاد گل زد، جواد شيرزاد در دقيقه ۸۶ گل تساوي را به ثمر رساند تا فاصله فولاد با ذوب آهن و استقلال كمتر شود. ملوان خود نيز به رده هفتم آمد.
001905.jpg
سايپا بالاخره با بيژن ذوالفقارنسب اندوخته هاي مستعد خود را به خوبي خرج كرد و موفق شد، فجر سپاسي را با گل فرهاد بوستاني در دقيقه دوم شكست دهد. گل زودهنگام سايپا چندين بار تا مرز تغيير پيش رفت، اما دفاع سايپا در روز خوبي به سر مي برد و با نظم خاصي به دفاع پرداخت تا تيمش سه امتياز را به دست آورد و يك پله خود را بالاتر بكشد. در اصفهان ذوب آهن طي سه دقيقه مرگبار شموشك را درهم شكست. بچه هاي نوشهر يك نيمه درخشان داشتند و تمام راه هاي رسيدن به گل ذوب آهن را بسته بودند، اما در نيمه دوم ابتدا محمد احمدپور تمام رؤياهاي شموشك را درهم شكست، شموشك در زمان تلخي گل اول بود كه مهدي رجب زاده سه دقيقه بعد گل دوم را زد تا شموشك مجبور به پذيرش اين شكست شود. ذوب آهن (۴۴) امتيازي شد و فاصله اش را با فولاد به سه امتياز رساند.
در شيراز برق و پيكان به تساوي يك بر يك رسيدند. فريد عابدي در دقيقه ۴۵ گل برق را زد و خسرو حيدري بهترين بازيكن پيكان در دقيقه ۶۳ نتيجه را مساوي كرد. برق (۱۸) امتيازي شد و پيكان (۱۳) امتيازي و جايگاه هيچيك تغيير نكرد. بازي پگاه با صبا باتري هم به دليل بدي آب و هوا انجام نشد.

تابلو نتايج ليگ برتر
*ابومسلم ۲ _ استقلال ۳
گلها: مجتبي جباري (۳۶)، (۴۹) براي ابومسلم ،رضا عنايتي (۸۴) ميثم بائو (۸۷)و عليرضا اكبرپور (۹۲)
*برق شيراز يك _ پيكان تهران يك
گلها: فريد عابدي (۴۵) براي برق شيراز و خسرو حيدري (۶۳) براي پيكان
*فولاد خوزستان يك _ ملوان انزلي يك
گلها: لفته حميدي (۶۶) براي فولاد، جواد شيرزاد (۸۶) براي ملوان
*ذوب آهن اصفهان ۲ _ شموشك نوشهر صفر
گلها: سيد محمد احمد پور (۵۵) مهدي رجب زاده (۵۸) براي ذوب آهن
*سايپاي تهران يك _ فجر سپاسي صفر
گل : فرهاد بوستاني (۲) براي سايپا
*ديدار پگاه و صبا باتري به دليل بارندگي برگزار نشد

فوتبال باشگاههاي آلمان
گل «بالاك» پيروزي بايرن را رقم زد
001908.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: رقابتهاي فوتبال باشگاههاي آلمان در هفته بيست و چهارم بدون حادثه مهمي آغاز شد.
تيم هاي بايرن مونيخ و شالكه كه از مدعيان اصلي قهرماني در اين فصل هستند با غلبه بر رقباي خود باعث تغييري در جدول نشدند. در ورزشگاه المپيك مونيخ بايرن ميزبان وردربرمن بود تا در يك بازي دشوار با يك گل پيروز اين ميدان باشد.
ميشائيل بالاك در دقيقه ۷ با ضربه اي استثنايي تنها گل اين بازي را درون دروازه حريف جاي داد. بايرن بعد از اين پيروزي با ۵۰ امتياز در صدر باقي ماند.
شالكه نيز اين هفته برابر بوخوم به پيروزي دو بر صفر دست يافت. آيلتون در دقيقه ۳۰ و لينكولن در دقيقه ۷۷ دو بار توپ را درون دروازه حريف جاي دادند.
تيم هامبورگ نيز در ورزشگاه اختصاصي خود يك بر صفر از سد بايرلوركوزن گذشت. وان بويتن هافبك بلژيكي هامبورگ در دقيقه ۲۱ روي پاس استفان باينليچ تك گل اين بازي را درون دروازه حريف جاي داد.
در اين بازي مهدوي كيا از دقيقه ۶۰ به جاي يورليم به بازي آمد. در ساير بازي هاي اين هفته ماينز در يك بازي پرگل پنج بر صفر فرايبورگ را در هم كوبيد.
اشتوتگارت در يك ديدار خانگي دو بر يك مقابل آرمينيابيلفلد به برتري دست يافت.
تيم گلادباخ با يك گل ولفسبورگ را شكست داد و هانوور در خانه با يك گل مغلوب روستوك شد.
در ادامه اين بازي ها امشب هرتابرلين ميزبان كايزرسلاترن است. در اين بازي فريدون زندي هافبك ايراني كايزرسلاترن در تركيب اصلي قرار ندارد.
نورنبرگ نيز ميزبان دورتموند است.

بهرام افشار زاده كانديداي رياست
كنفدراسيون كشتي آسيا شد
001902.jpg
گروه ورزشي:رئيس، نايب رئيس و اعضاي هيات رئيسه كنفدراسيون كشتي آسيا سوم خرداد ماه ۱۳۸۴ در خلال رقابتهاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا در ووهان چين انتخاب مي شوند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي اعلام كنفدراسيون كشتي آسيا مبني بر معرفي كانديداي مورد نظر كشورهاي مختلف براي حضور در انتخابات اين كنفدراسيون، فدراسيون كشتي ايران بهرام افشارزاده رئيس كميته آمار و اطلاعات كميته المپيك آسيا و دبيركل بازيهاي غرب آسيا را به نمايندگي از كشورمان براي تصدي اين پست معرفي كرد.
بنا بر اعلام روابط عمومي فدراسيون كشتي، نفرات مشروحه ذيل براي كسب رياست كنفدراسيون كشتي آسيا با يكديگر رقابت خواهند كرد:
۱-دكتر چانگ كيو كيم (رئيس فعلي كنفدراسيون كشتي آسيا از كره جنوبي)
۲- بهرام افشارزاده (رئيس كميته آمار و اطلاعات كميته المپيك آسيا از ايران)
۳- سليم عبدالوليف (رئيس فدراسيون كشتي آزاد ازبكستان)
۴- دكتر صالح عبدالجوبيبان (معاون وزير آموزش و پرورش عربستان سعودي)
۵- فرهاد سيف الخيارين (رئيس فدراسيون كشتي قطر)
۶- يرلان كوژاسباي (رئيس فدراسيون كشتي قزاقستان)
۷- خالتارلوسان (نايب رئيس فدراسيون كشتي مغولستان)

عضويت علي مرادي در فدراسيون جهاني وزنه برداري
001899.jpg
گروه ورزشي: مجمع عمومي فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) در شهر استانبول تركيه برگزار شد و طي آن علي مرادي و داراب رياحي با بالاترين راي به ترتيب به عنوان عضو هيات رئيسه و كميته فني فدراسيون جهاني وزنه برداري درآمدند.مجمع عمومي فدراسيون جهاني وزنه برداري به منظور انتخاب هيات رئيسه و اعضاي كميته هاي مختلف اين فدراسيون گرد هم آمده بودند كه علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا به عضويت در هيات رئيسه اين فدراسيون درآمد.همچنين داراب رياحي، نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و عضو كميته فني كنفدراسيون وزنه برداري آسيا به عضويت در كميته فني فدراسيون جهاني وزنه برداري درآمد.مرادي در رابطه با عضويت ايران در هيات رئيسه فدراسيون جهاني وزنه برداري گفت: ايران اين موفقيت را در ميان ۱۱۴ كشور جهان به دست آورد. در حقيقت ايران بيش از صد راي به دست آورد كه اين بالاترين راي در ميان كشورهاي شركت كننده بود. وي افزود: در فدراسيون جهاني وزنه برداري انتخاب دو عضو از يك كشور بي سابقه است.

ديدار امروز تنيس بازان ايران و كويت
گروه ورزشي:زمان  ديدار تيم هاي  دو نفره  ايران  و كويت  در گروه  دوم  رقابت هاي  تنيس جام  ديويس  در منطقه  آسيا و اقيانوسيه  تغيير يافت .اين  بازي  كه  قرار بود ظهر ديروز در مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران  برگزار شود، به  دليل  بارش  باران  و شرايط نامطلوب  زمين ، به  امروز و سالن تنيس  مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  منتقل  شد.تغيير زمان  بازي  با توافق  مسئولان  دو تيم  ايران  و كويت  و با تأييد آسيتا آتيگالا سرداور سريلانكايي  اين  رقابتها بود.طبق  توافق  مربيان  دو تيم  و سرداور مسابقه ، قرار است  در صورت  شكست  تيم  دو نفره  ايران  برابر كويت ، ديدارهاي  انفرادي  كه  جنبه  تشريفاتي  خواهد داشت  پس  از ديدار دو نفره  در محل  فوق  برگزار شود.اشكان  شكوفي  و انوشا شاهقلي  دو تنيس  باز كشورمان  روز جمعه  گذشته به  ترتيب  مقابل  عبدالله  مقدس  و محمد الغريب  از كويت  تن  به  شكست  دادند تا اميدهاي  ايران  براي  پيروزي  مقابل  اين  تيم  كم  رنگ  شود.

كلاس مربيان دو و ميداني سوئد در ايران
گروه ورزشي:مربيان دو و ميداني سوئد براي برگزاري يك دوره آموزشي وارد تهران شدند.براساس توافق نامه منعقده بين فدراسيون دو و ميداني ايران و باشگاه دو و ميداني هلراف سوئد هيات سه نفره مربيان و كارشناسان سوئد، يك كلاس سه روزه توجيهي با هدف تبادل اطلاعات به منظور ارتقاء دو و ميداني در ايران برگزار مي كنند.اين دوره از امروز ساعت ۱۰ صبح در محل آكادمي المپيك با شركت ده تن از قهرمانان دو و ميداني ايران آغاز مي شود.

برانكو: با آخرين وضعيت بازيكنان لژيونر تيم ملي آشنا شدم
گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي كشورمان كه براي ارزيابي از وضعيت لژيونرهاي شاغل در بوندس  ليگا آلمان و گفت وگو با آنها به اين كشور سفر كرده بود، صبح ديروز وارد ايران شد.
سرمربي تيم ملي كشورمان پس از بازگشت از آلمان گفت: در مدت حضورم در اين كشور با آخرين وضعيت بازيكنان لژيونر تيم ملي آشنا شدم و با آنها درباره شرايط اضافه شدنشان به تيم ملي گفت وگو كردم.برانكو ايوانكوويچ اظهار كرد: در جلسات مستقيمي كه با بازيكنان لژيونر شاغل در بوندس ليگا داشتم آنها را با برنامه  پيش روي خود قبل از ديدار برابر ژاپن آشنا كردم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |