چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۱ - Oct 20, 2004
دعاي روز پنجم ماه مبارك رمضان
اللّهُمَّ اجعَلني فيهِ مِنَ المُستَغفرينَ وَاجعَلني فيهِ مِن عِبادِكَ الصّالِحينَ القانِتينَ وَاجعَلني فيهِ مِن اَولِيآئِكَ المُقَرَّبينَ بِرَأفَتِكَ يا اَرحَمَ الرّاحِمينَ.
خدايا مرا در اين روز از توبه و استغفاركنندگان قرار ده و از بندگان صالح مطيع خود مقرّر فرما و هم در اين روز مرا از دوستان مقرّب درگاه خود قرار داده به حقّ لطف و رأفتت اي مهربانترين مهربانان عالم.
امروز با حافظ
من چنينم كه نمودم، دگر ايشان دانند
در نظر بازي ما بي خبران حيرانند
عشق داند كه در اين دايره سرگردانند
عاقلان نقطه پرگار وجودند، ولي
همزمان با ماه مبارك رمضان و از اول تا بيست و دوم آبان:
نخستين جشنواره هنري قرآن كريم برگزار مي شود
نخستين جشنواره هنري قرآن كريم همزمان با ماه مبارك رمضان از اول تا بيست و دوم آبان در تالار وحدت برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري دكتر ايماني  خوشخو معاون هنري وزارت ارشاد در جلسه مطبوعاتي ديروز به معرفي برنامه هاي اين جشنواره پرداخت و گفت: هر ساله همزمان با نمايشگاه بين المللي قرآن كريم بخشي از فعاليت هاي هنري نيز صورت مي گيرد. امسال براي آن كه حضور اساسي هنرمندان طراز اول كشور را كه در زمينه موضوعات قرآني و عرفاني كار كرده اند، داشته باشيم از آنها دعوت به عمل آمده تا در رشته هاي مختلف هنري به اين موضوعات بپردازند.
وي افزود: از هنرمندان رشته تجسمي (نقاشي و هنر مفهومي) ۱۱۰ اثر ناب هنري در اين جشنواره به نمايش درمي آيد.
دكتر ايماني همچنين ديگر برنامه هاي جشنواره هنري قرآن را چنين توصيف كرد:آواهاي معنوي مختص رمضان و اجراي نمايش هايي در اين خصوص از ديگر برنامه هاست. به اين ترتيب كه آيين هاي ويژه رمضان از بخش هاي مختلف كشور همراه با آواهاي مذهبي اجرا مي شوند.
برخي از اين آيين ها در حال فراموشي هستند كه در اين جشنواره گروههاي حرفه اي مدعو به اجرا و احياء آنها خواهند پرداخت.اين گروهها از ۱۸ استان دعوت شده اند كه از اول آبان به مدت ۱۰ شب در تالار وحدت به اجرا مي پردازند.
وي همچنين به اجراي تعدادي تعزيه متناسب با اين ايام در محوطه بيروني تئاتر شهر اشاره كرد و گفت: اين جشنواره از ساعت ۹ تا ۲۲ همه روزه در ايام ماه مبارك رمضان برپاست و در پايان آن چنانچه مردم و نهادها تمايل به خريد آثار هنري اين نمايشگاه قرآني داشته باشند، امكان آن فراهم خواهد بود.

شاعران، شعرهاي خود را براي بم خواندند
مراسم شب شعري با حضور شاعران معاصر و شاعران دانشجو در جشنواره فرهنگي، دانشجويي نخل هاي اميد درباره زلزله بم، در باشگاه دانشجويان تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مراسم شب شعر نخل هاي اميد در باشگاه دانشجويي دانشگاه تهران با حضور شاعران و دانشجويان برگزار شد. در كنار محل برگزاري اين شب شعر، نمايشگاه عكس بام شكسته بم نيز داير بود و صداي ايرج بسطامي تماشاگران عكس را همراهي مي كرد. در شب شعر دانشجويي نخل هاي بم افشين اعلاء، شعر خود را با نام دفتر انشاء براي حاضران خواند. اعلا در آغاز شعرخواني گفت: زلزله بم، زخمي است كه هيچ گاه پاك نمي شود و بچه هايي كه مانده اند بار سنگيني را به دوش مي كشند.
سپس ناصر فيض، اسماعيل اميني، ابوالفضل زرويي نصرآباد، محمدرضا عبدالملكيان، سعيد نوري و  هادي خورشاهيان شعرهاي خود را در موضوع زلزله بم قرائت كردند. در حاشيه مراسم شب شعر، نمايشگاهي از دستاوردهاي سازمان ها و نهادهاي كمك كننده به زلزله زدگان برپا بود. نمايش فيلم و برپايي نمايشگاه عكس از ديگر برنامه هاي جشنواره بود.
جشنواره دانشجويي نخل هاي اميد از تاريخ ۱۸ الي ۲۹ مهر در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
گفتني است، اين شب شعر با همكاري معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي و كانون ادبي اداره كل فرهنگي و فوق برنامه برگزاري شد.

رمان برگزيده جايزه ادبي اصفهان در بوته نقد
رمان «من ببر نيستم پيچيده به بالاي خود تاكم» نوشته محمدرضا صفدري و رمان برگزيده جايزه ادبي اصفهان در سال ۸۳ در تالار انديشه حوزه هنري نقد مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، سلسله نشست هاي مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري در ارتباط با نقد آثار برگزيده سال ،۱۳۸۲ به رمان من ببر نيستم پيچيده به بالاي خود تاكم نوشته محمدرضا صفدري اختصاص دارد.
اين رمان كه جايزه منتقدان و نويسندگان كتاب و جايزه ادبي اصفهان را داشته، با حضور فيروز زنوزي جلالي در تاريخ چهارم آبان ساعت ۱۶ در تالار شماره دو حوزه هنري نقد و بررسي مي شود.

همايش چهره گشايي از قرآن ريحان
همزمان با افتتاح دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، همايش چهره گشايي از مصحف ريحان به عنوان بخش ويژه نمايشگاه توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني و با حضور كارشناسان فرهنگي و سفراي خارجي، انجام خواهد شد.
بنابراين گزارش اين مصحف زيبا كه به همت استاد بهرام سالكي در طول هشت سال خوشنويسي و تذهيب شده است، اولين نمونه چاپي نسخه قرآني به خط باشكوه ريحان در جهان اسلام محسوب مي شود. اين اثر نفيس داراي ويژگي هاي ارزشمندي در نوع كتابت، آرايه و كتابت، آرايه و تركيب بندي خطوط است و تا پايان نمايشگاه در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

پاسخ به پرسش پزشكي
درباره قلب مصنوعي
در پرسشي نظر دكتر روزنفلد درباره قلب مصنوعي كه استفاده از آن موردتصويب سازمان آمريكايي دارو و غذا قرار گرفته استعلام شده و او گفته است: اين دستگاه براي به كارگيري موقت و تا زماني كه قلب طبيعي به دست نيامده مانعي ندارد ولي نمي تواند دائمي باشد زيرا كه همه وظايف قلب طبيعي را نمي تواند انجام دهد. بنابراين، تنها براي زنده نگهداشتن فرد تا به دست آمدن قلب اهدايي، به كار بردن آن قابل قبول است. از ۸۱ نفري كه قبلاً آن را تجربه كرده اند تا به دست آمدن قلب طبيعي (اهدايي) تنها دو نفرشان درگذشتند كه نتيجه اي مطلوب بوده است. بايد توجه داشت كه در برابر هر چهار هزار نفري كه در نوبت دريافت قلب قرار مي گيرند، تنها در طول يك سال ۲ هزار و دويست قلب اهدايي در دسترس قرار مي گيرد و لذا، نوبت ها طولاني شده و سازندگان قلب مصنوعي بايد در تكميل آن بكوشد. به كارگيري هر قلب مصنوعي در آمريكا براي شركت هاي بيمه يكصد هراز دلار هزينه دارد حال آنكه هزينه عمل پيوند قلب از ۲۵ هزار دلار تجاوز نمي كند. پيوند قلب اينك يك عمل جراحي عادي اطمينان بخش است.

برگي از تاريخ
سالگرد اعدام نخستين گروه افسران كمونيست ايران
۲۰ اكتبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۳۵۱ ميلادي مورخ ارتش روم شمار تلفات جنگ سال ۳۴۸ ميلادي ايران و روم را۵۰ هزار و۲۳۱ نفر و تلفات جنگ سال ۳۵۰ ميلادي را ۳۹ هزار و۱۲ نفر ثبت كرد كه ايرانيان فاتح هر دو جنگ بودند و در زمان حكومت شاپور دوم (ذوالاكتاف) روي داده بودند. در سال ۱۸۵۹ «جان دوي» بزرگترين فيلسوف قرن ۲۰ آمريكا كه از تلاش مردم ايران به ملي كردن صنعت نفت خود حمايت كرده و بيش از هر فيلسوف ديگر در طول تاريخ كتاب نوشته است به دنيا آمد. در سال ۱۹۴۴ استالين و چرچيل رهبران شوروي و انگلستان در مذاكرات مسكو موافقت كردند كه پس از پايان جنگ جهاني دوم، اروپاي شرقي به صورت مناطق نفوذ ميان دو دولت قسمت شود كه ديديم استالين بعداً انگلستان را به اين منطقه راه نداد. در همين سال انقلاب كارگران و دانشجويان در گواتمالا برضد ديكتاتوري پيروز شد. در سال ۱۹۷۵ نخستين معامله گندم و نفت ميان آمريكا و شوروي برپايه پنج ميليون تن گندم در برابر ۱۰ ميليون بشكه نفت انجام شد. روسيه از سال ۲۰۰۰ به اين سو داراي مازاد گندم شده و به صورت يك صادركننده گندم در آمده است. در سال ۱۹۷۶ دولت وقت ايران ۲۵ درصد از سهام شركت كروپ آلمان را خريداري كرد. در سال ۱۹۸۷ بهاي سهام در بورس نيويورك سقوط كرد و باعث ترس شديد در كشورهاي صنعتي گرديد و ميزان سقوط بهاي سهام (داو جونز معدل چند كمپاني مشخص) در آن روز ۵۰۸ واحد (۲۲ و شش دهم در صد) بود. در سال ۱۹۹۰ در ۲۰ شهر آمريكا بر ضد جنگ احتمالي اين كشور با عراق بر سر كويت تظاهرات صورت گرفت كه به آن توجه نشد وجنگ ۳ ماه بعد آغاز گرديد.
اينك برگ امروز: كمتر از دو ماه پس از كشف شبكه نظامي حزب توده، نخستين دسته افسران كمونيست كه در محكمه نظامي وقت محكوم شده بودند، در روزي چون امروز در سال ۱۳۳۳ (اكتبر ۱۹۵۴) تير باران شدند. اسامي افسران و يك غيرنظامي كه در اين روز تير باران شدند از اين قرار است: سرهنگ مبشري، سرهنگ سيامك (افسر ژاندارم)، سرهنگ نميني، سرگرد عطارد، سرگرد واعظ قاسمي، سرگرد وزيريان، سروان مدني، سروان شفا، ستوان افراخته و غير نظامي مرتضي كيوان. اين عده در آخرين سخن خود پيش از تيرباران شدن شاه را خائن به وطن خوانده و شعار پيروز باد مردم ايران سر داده بودند. محاكمه سومين دسته افسران كمونيست ايران ۲۹ مهرماه ۱۳۳۳ آغاز شد.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه هاي دنياي رسانه ها
۴۷ميليون بازنشسته در آمريكا
سازمان بازنشستگي عمومي آمريكا كه اين روزها دو نامزد عمده انتخابات رياست جمهوري اين كشور بر سر آن جنگ لفظي به راه انداخته اند ۴۷ ميليون آمريكايي سالخورده را پوشش مي دهد كه شمار آنان در دوره حكومت رئيس جمهوري بعدي به ۵۲ ميليون تن خواهد رسيد. اين بازنشستگان علاوه بر دريافت مستمري ماهانه، بايد از درمان رايگان برخوردار شوند كه چون هزينه اش براي دولت بسيار سنگين بوده است در سال ۱۹۶۷ (۳۷ سال پيش) قرار شد هر ماه ۳ دلار بابت آن از بازنشستگان دريافت شود كه اين مبلغ دريافتي هر سال افزايش يافته و اينك به ۲۰ برابر رسيده است زيرا كه در آمريكا، همه امور درماني غير دولتي است. در اين كشور يك فرد مي تواند از چندين محل، برحسب سنوات كار مستمري بازنشستگي دريافت كند، از هر جا كه بيش از سه سال كار كرده باشد و اين مستمري هاي فرعي ربطي به بازنشستگي همگاني ندارد. از آنجا كه مقرري بازنشستگان، هرسال بر پايه تورم پول و بالا رفتن هزينه زندگي به طور اتوماتيك افزايش مي يابد و كل آن رقم بزرگي را تشكيل مي دهد و پس از سال ۲۰۱۸ (۱۴ سال ديگر) بيم ورشكستگي سازمان مربوط مي رود، جورج بوش نامزد جمهوريخواهان اشاره اي مبهم به غير دولتي اداره شدن آن كرده تا بتوان پولش را در بازار به كار انداخت و سود حاصل كرد ولي جان كري نامزد دمكرات ها اين كار را نه تنها باعث متزلزل شدن آينده سالخوردگان كه بايد آخر عمر خيالي آسوده داشته باشند ذكر كرده بلكه عقيده دارد كه ورود ميلياردها دلار پول اضافي به بازار باعث اختلال در نظم اقتصادي مي شود.
روزنامه هاي آمريكا دچار كمبود شديد كاريكاتوريست
شبكه تلويزيوني سي بي اس در بخش اخبار مشروح دوشنبه شب خود گزارش داد كه روزنامه هاي آمريكا دچار كمبود شديد كاريكاتوريست شده اند و به ناچار بايد از كاريكاتورهاي سنديكا استفاده كنند (اين سنديكا به صورت نوعي خبرگزاري عمل مي كند و رسانه هايي كه از كاريكاتورهاي آن استفاده كنند بر حسب ميزان استفاده بايد بهايش را بپردازند). عيب اين كار در اين است كه روزنامه هاي رقيب در يك شماره همزمان ممكن است كاريكاتور مشابهي را چاپ كنند كه به بالا رفتن تيراژشان كمك نمي كند. سي بي اس گفت كه اينك تنها ۸۲ روزنامه از ۱۱ هزار رسانه چاپي در آمريكا داراي كاريكاتور از آن خود هستند و در اين كشور كاريكاتوريست به صورت يك موجود كمياب درآمده كه رسانه ها درصدد وارد كردن آن از خارج هستند. چهار سال پيش شمار روزنامه هايي كه خود كاريكاتوريست داشتند ۱۵۰ نشريه بود كه در اين مدت ۶۸ نفرشان بازنشسته شدند و يا به سنديكا و كمپاني هاي آگهي پيوستند. با اين كه در آمريكا، دستمزد سالانه يك كاريكاتوريست از ۱۲۰ هزار دلار كمتر نيست، آنها ترجيح مي دهند كه براي كمپاني هاي اعلان و آگهي كار كنند تا روزنامه ها زيرا كه بيشترين اعتراض مقام هاي دولتي و سياسي متوجه كاريكاتورهاي سياسي روزنامه هاست. نظر سنجي سال ۲۰۰۳ انجمن ناشران و سردبيران آمريكا از خوانندگان نشريات نشان مي دهد كاريكاتورها ۹۱ در صد (درست برابر اخبار پزشكي و حوادث شهري) هوادار داشته اند. تفسير ها و ستون هاي با امضاي نويسندگان معروف و مهم و رويداد مهم روز با ۹۹ درصد خواننده، در رديف اول جاي دارد.
تصحيح
دوشنبه هفته گذشته خبري در اين ستون درج شد در اين مورد كه فرناز فصيحي خبرنگار ايراني تبار روزنامه وال استريت ژورنال در پي انتشار اي ميلي از وي كه در آن تصويري تيره وتار از اوضاع عراق ارائه شده بود، ممنوع القلم شده است. وي در تماس با روزنامه همشهري يادآور شد خروج وي از بغداد صرفا براساس رويه كاري دو ماه اقامت و يك ماه مرخصي بوده و روزنامه ياد شده هيچ محدوديتي براي وي ايجاد نكرده است.

نگارستان
ادوارد هوپر
004251.jpg
شبگردها ۱۹۴۲ / رنگ روغن روي بوم -
۴/۱۵۲*۱/۸۴ سانتي متر‎/ انستيتوي هنر شيكاگو
خوانندگان داستان هاي بي شمار و علاقه مندان سينما در سراسر دنيا، هر يك به تنهايي يك تصور قطعي از قهرمانان شهرهاي بزرگ آمريكا طي دهه هاي ۳۰ و ۴۰ ميلادي دارند.
اين نقاشي ادوارد هوپر به نظر مي رسد كه دقيقا بر اساس همين تصور، به ارتباط و اثر متقابل ميان فيلم و نقاشي مي پردازد.
اما هوپر در آثارش از حكايت و داستان ها نمي گويد. تصاوير اين نقاش، اغلب قدري يادآور آثار دي چيريكو هستند و فضايي موثر دارند. موضوعات نقاشي  هوپر نيز ارتباطي با قبل و بعد از يك عمل يا حادثه ندارند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
نگاه
دوباره صبح شد و نگاه ها بر من خيره ماند. اين خيلي بده. يكي ايستاده باشه و صدها نفر نگاهش كنند.
وقتي نگاهم مي كنيد منم يكي يكي شماها را ورانداز مي كنم ببينم واقعاً آيا همتون از من بيزاريد.
چرا وقتي رنگ رخسارم عوض مي شه صورتتون را از من برمي گردونين و با شتاب مي گذريد. من تقصير ندارم. هركسي توي اين دنيا يك تقدير و سرنوشتي داره منم سرنوشتم اين بوده.
منم اگه كاري مي كنم واسه خودوتونه. واسه سلامتيتون. واسه اينكه قانون رعايت بشه. ولي نمي دونم چرا هيچكس چشم ديدنم رو نداره. يك لحظه فكر كنيد اگه من نبودم چه هرج و مرجي ايجاد مي شد. هيچكس سروقت به جايي نمي رسيد.
مأمورم و معذور، فقط با اين تفاوت كه من سر چهارراه يك چراغ راهنمام.
ناهيد اشكبوس

گشتي در دنياي خبرها
ثبت ازدواج در بي خبري
كيپ تاون: طي سه سال اخير ازدواج ۳۴۰۰ خانم در آفريقاي جنوبي بدون اطلاع آنان ثبت شده است. گفته مي شود كه يك باند تبهكار با دريافت پول از مهاجران غيرقانوني به آفريقاي جنوبي، نام آنها را به عنوان همسران شهروندان زن اين كشور در سايت وزارت كشور ثبت كرده و آنها اينگونه قادر به دريافت مجوز اقامت خواهند شد.
طي سه سال اخير ۳۴۰۰ دختر مجرد در حين مراجعه به سايت وزارت كشور شوكه شده اند چون نام آنها در فهرست افراد متاهل كه داراي همسر خارجي مي باشند ثبت شده است.
مسابقه پرتاب گوشي تلفن همراه
برلين: يك خانم از آلمان برنده مسابقه بين المللي پرتاب گوشي تلفن همراه شد.
در سال ،۲۰۰۰ هنگامي كه بازار توليد گوشي هاي تلفن همراه در جهان بسيار داغ بود يك شركت توليدكننده اقدام به برگزاري چنين مسابقه اي كرد كه در آن زمان يك جوان موفق شد، گوشي خود را ۸۰/۶۵ متر پرتاب كند.اما روز گذشته يك خانم آلماني اين ركورد را بهبود بخشيد و گوشي خود را ۵۰/۶۷ متر پرتاب كرد.شركت موردنظر به هريك از شركت كنندگان يك گوشي تلفن همراه جديد اهدا مي كند.
رانندگي در فروشگاه
فيلادلفيا: ديروز يك سارق تحت تعقيب در آمريكا با خودرو سرقتي وارد يك فروشگاه شد و خسارات زيادي به اين مكان وارد كرد.
اين مرد با خودرو سرقتي به در شيشه اي فروشگاه كوبيد، وارد آن شد و چند دقيقه را داخل فروشگاه رانندگي كرد. وي سپس از يك در شيشه اي ديگر از اين مكان خارج شد كه پليس او را دستگير كرد.
به گزارش منابع مطلع، اين فروشگاه به دليل انجام تعميرات بايد چند روزي تعطيل باشد.
در حين ورود سارق به فروشگاه ۴۰ كارگر در اين مكان مشغول به كار بودند.
تخلف خودرو وزير
مارسي: خودرو وزير دادگستري فرانسه در هفته ملي امنيت جاده اي، با سرعت غيرمجاز در يك بزرگراه حركت كرد و دوربين هاي پليس اين تخلف را ثبت كرد.
خودرو وزير در بزرگراهي كه حداكثر سرعت مجاز در آن ۱۳۰ كيلومتر در ساعت بود با سرعت ۱۶۰ كيلومتر در ساعت حركت كرد كه خبر اين تخلف در مطبوعات فرانسه درج شد.وزير نيز در واكنش به اين خبر گفت: در هنگام وقوع تخلف من پشت فرمان نبودم و راننده ام رانندگي مي كرد.به هرحال هركسي كه تخلف كرده بايد محاكمه و جريمه بشود.وي، سومين وزيري است كه طي يك سال اخير از محدوده سرعت مجاز تجاوز كرده است.
تخريب فروشگاه تلفن
نيويورك: چندي پيش يك جوان ۲۲ ساله در آمريكا يك دستگاه تلفن بي سيم از فروشگاهي بزرگ و مشهور خريداري كرد. اما هنگامي كه تلفن را به خانه برد متوجه شد كه اين دستگاه كارايي لازم را ندارد.
به همين دليل وي به فروشگاه بازگشت و با داد و فرياد به تخريب تمام تلفن هاي موجود در قفسه ها پرداخت و در حدود ۱۲۰ هزار دلار خسارت به فروشگاه وارد كرد.وي پس از اينكه توسط پليس دستگير شد گفت: من قصد داشتم كه تلفن خراب را به ديوار بكوبم و آنرا بشكنم اما متاسفانه اين تلفن به شانه يكي از كارمندان برخورد كرد و درپي اين ماجرا همه كاركنان فروشگاه در يك اتاق پناه گرفتند. من از همه كاركنان فروشگاه عذرخواهي مي كنم.اين جوان ۲۲ ساله، عضو تيم كشتي دانشگاه محل تحصيل خود مي باشد.
خودكشي در مترو
شانگهاي: بيش از يك چهارم خودكشي هاي جهان در كشور چين رخ مي دهد كه هرسال به طور متوسط ۲۸۰ هزار نفر در اين كشور دست به خودكشي مي زنند.همچنين در ۶ ماه اول سال جاري ميلادي، ۸ نفر در شهر شانگهاي با انداختن خود زير قطارهاي مترو اقدام به خودكشي كرده اند.به همين دليل پليس شهر شانگهاي، گشت هاي ويژه اي را براي جلوگيري از خودكشي شهروندان در ايستگاه هاي مترو مستقر كرده و قرار است حفاظ هاي امنيتي در كنار خطوط مترو نصب شود تا اينكه امكان خودكشي شهروندان كاهش يابد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۱ و ۴۹ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و ۴۱ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۵۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۱۶ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي گروهي / تا ۳۰ مهر / خيابان خالد اسلامبو لي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي شيلا رزاق كريمي / اول تا ۷ آبان / دروس، خيابان كماسايي، پلاك ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* نگارخانه آريا: نمايشگاه نقاشي گروهي / تا ۲۸ مهر / خيابان ولي عصر، بالاتر از سه راه بهشتي، كوي زرين، پلاك ۱۷ / تلفن: ۸۷۱۶۴۰۱
* گالري الهه: نمايشگاه نقاشي سپيده فرزام / تا سوم آبان / خيابان آفريقا، گلفام، شماره ۴۷ / تلفن: ۲۰۵۹۶۸۶
* نگارخانه والي: نمايشگاه حجم هاي فلزي و تابلوي تركيبي مجيد شيخ اكبري / تا سوم آبان / ميدان ونك، خيابان خدامي، پلاك ۸۶ / تلفن: ۸۰۴۷۶۹۸
* گالري باران: نمايشگاه نقاشي ايرج شايسته پور (آريس) / تا اول آبان / دركه، خيابان احمدپور، پلاك ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲

گل و گياه
شيرخشت
004248.jpg
نام علمي: Cotoneaster Cornubia
خانواده: ROSACEAE
درخت يا درختچه نيمه هميشه سبز به بلندي و گستردگي ۶ متر است داراي شاخه هاي كماني شكل و برگهاي سبز تيره بوده و گلهاي سفيد رنگ آن در تابستان ظاهر شده و بدنبال آن ميوه هاي كروي شفاف قرمزرنگ توليد مي گردند.
نيازها: به مكان آفتابي و خاك نسبتا غني و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر به محض رسيدن در شاسي سرد و تهيه قلمه ريشه نيمه رسيده در اواخر تابستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |