شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۲۷
بازار پشت شهرداري تهران، ديدني است
بورس ارزان صوتي تصويري 
پخش CD كه پشت شيشه مغازه ها، برچسب 150 تا 200 هزار توماني به سينه دارد، اينجا بين دست ها با 20 تا 40 هزار تومان رد و بدل مي شود
بازار پشت شهرداري كه براي خودش نام و آوازه اي در كرده، به گونه اي همان بازار مكاره قصه هاست. از شير مرغ تا IC ضبط خانگي 
020070.jpg
ايمان مهدي زاده
نام بازار پشت شهرداري براي خيلي ها آشناست. هرگاه صحبت از لوازم صوتي و تصويري ارزان يا دست دوم به ميان مي آيد، نام اين بازار در هجاي كلمات بعد، مستتر است. بحث كه پيش برود نامش را خواهيد شنيد.
ميدان امام خميني يكي از گلو گاه هاي مركزي شهر به حساب مي آيد. تجمع چند اداره مهم و وزارتخانه در اطراف اين ميدان بر ازدحام ترددش مي افزايد. بورس چند كالا نيز عاملي است براي جلب بيشتر جمعيت به اين نقطه شهر.
خيابان ناصر خسرو در ضلع جنوب شرقي، خيام درجنوب غربي و لاله زار و فردوسي در شمال تنها معدودي از خيابان هاي منتهي به اين ميدان بزرگ هستند. با وجود قرار داشتن در محدوده طرح ترافيك جمعيت زيادي در اين خيابان ها صبح تا شب مي چرخند و كالا خريد و فروش مي كنند.
لاله زار امروز بورس لوازم الكتريكي است. انواع لامپ، پروژكتور،  كابل، جعبه تقسيم، كليد و پريز و ... پشت شيشه  ويترين مغازه ها جلوي چشم مي افتد و مي درخشد. هر چيز كه به صنايع الكتريكي وابسته باشد در اين خيابان موجود است. خيابان را كه طي كرديم و به ميدان امام خميني رسيديم، علاوه بر بورس مغازه هايي كه كنار هم ايستاده اند، آدم هايي از كنارتان مي گذرند و چيزي پچ پچ مي كنند.
بيشتر كه پا پي شان شويم و سر صحبت را باز كنيم متوجه بازار پر رونق اجناس دست دوم مي شويم.
قيمت هاي بسيار ارزان پخش اتومبيل كالاي بورس اين بازار است. پخش CD كه پشت شيشه مغازه ها، برچسب 150 تا 200 هزار توماني به سينه دارد، اينجا بين دست ها با 20 تا 40 هزار تومان رد و بدل مي شود. اگر قصد فروش كالاي دست دوم داشتيد، حتما به مغازه مراجعه كنيد. اصلا نبايد با آنها وارد معامله شد. امكان دارد جنس خريداري شده توسط شما، بدون اطلاعتان مسروقه باشد و برايتان دردسر درست كند.
بازار پشت شهرداري كه براي خودش نام و آوازه اي در كرده، به گونه اي همان بازار مكاره قصه هاست. از شير مرغ تا IC ضبط خانگي - هر گونه لوازم صوتي و تصويري پيدا مي شود. ولي در اين بين احتمال دارد جيب شما سرقت شود و دستتان به هيچ ضبط و پخشي نرسد. البته حضور نيروي انتظامي، اين عده را به كوچه ها و دالان ها رانده است.
كالاهاي آكبند نيز در اين بازار پيدا مي شود. اجناسي كه راه دراز چين تا ايران را طي كرده و مانند يك تابو دردست اين آدم ها مي چرخد و فروش مي رود.
برخي از اين اجناس وارد رقابت مغازه اي شده و پشت ويترين ها ديده مي شود. برچسب  قيمتي كه رويشان چسبيده، بيانگر كيفيت و چگونگي سير توليد تا مصرف است. پخش اتومبيلي كه چند دهنه مغازه بالاتر به قيمت 110 هزار تومان فروش مي رود، اينجا با 50 هزار تومان فروخته مي شود. گوشي تلفن 60 هزارتوماني با نشان چيني به نصف يا حتي يك سوم قيمت دست به دست مي شود. كالاهاي چيني وضعيت ثبات بازار را به هم ريخته است. گويي چشم بادامي ها مصمم شده اند توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان با كيفيت را از پاي درآورند.
خريد محصول توسط مشتري انجام مي شود. بها دادن وي به توليد كنندگان داخلي يا واردكنندگان اجناس مرغوب از خريدش مشخص مي شود، چيني ها با جمعيت ميلياردي بسيج شده اند براي تصاحب بازارهاي دنيا. ايران نيز يكي از اين قربانيان است. كالاي قاچاق، بازار را فلج كرده . نمي دانم چرا كسي اقدام قاطعي انجام نمي دهد؟ اين همه محصول از كجا وارد مي شود؟ اين حرف ها از دهان مردي۵۰ ساله بيرون مي آيد. پشت دخل مغازه اش ايستاده، سگرمه هايش را درهم كشيده و با پوست سبزه چهره اش مي گويد: وقتي مي خواهيم يك وسيله با كيفيت از اروپا وارد كنيم، مدت زمان درازي اسير گمرك و بوروكراسي اداري مربوط به آن مي شويم. وقتي اجناسمان را مي گذاريم پشت ويترين كه خيلي دير شده است و نمونه هاي الگوبرداري شده چيني آن در بازار دست به دست چرخيده است. هر روز در بازار مي شنويم چه تجار مجرب و با اعتباري ورشكست مي شوند. جنس روي دستشان مي ماند، چك پاس نمي شود. آدم، بدهكار مردم مي شود. كاش اين حرف هايمان را كسي گوش مي داد.
محمد عبدالهي با ترديد مي پرسد: اينها را واقعا مي نويسيد؟ بدون شنيدن پاسخ، دوباره زبان به اعتراض مي گشايد كه دل خود و همسايگانش خون است.
بازار پشت شهرداري تهران، بازار شهر فرنگ است. همه كالايي در آن مي توان پيدا كرد، ولي قبل از رفتن به اين بازار نكات ايمني را يك بار ديگر در ذهنتان مرور كنيد.

مسكن
قيمت بيش از ارزش واقعي مسكن 
020067.jpg
اتخاذ سياست هاي نادرست در بخش مسكن موجب عدم كارايي بازار مسكن شده است . يك استاد دانشگاه در گفت وگو با مهر با اشاره به عوامل اصلي در تعيين قيمت مسكن افزود: در صورتي كه 3 عامل زمين، سرمايه و نيروي انساني براساس كارآيي كه درتوليد دارند قيمت گذاري شوند، قيمت  مسكن متعادل خواهد شد . اين در حالي است كه سياست هاي نادرست وزارت مسكن و شهرسازي موجب شده كه قيمت مسكن بيش از ارزش واقعي آن عرضه شود. وي تعيين قيمت مصالح ساختماني و مواد اوليه را در بخش مسكن ضروري دانست و تصريح كرد: تعيين قيمت مصالح ساختماني و توزيع مناسب آن از راهكارهاي اساسي براي عرضه مسكن با قيمت واقعي است . در حال حاضر قيمت زمين و مسكن بيش ازدرآمد خانوارها است كه اميد است با ارايه برنامه هاي كارآمد در زمينه ساخت و ساز و تزريق سرمايه به بخش مسكن قيمت مسكن با ارزش واقعي خود عرضه شود .

خرج 1
يك ماليات جديد: ماليات بر ارزش افزوده 
با مكانيزم هاي انجام شده 75 درصد كالاهاي مصرفي دهك هاي پايين و اقشار آسيب پذير از ماليات مستقيم معاف خواهند بود. در واقع اثرات تورم 5/1 درصدي بر دهك هاي بالاي درآمدي خواهد بود و افراد يارانه گير كمتر آسيب خواهند ديد.
به گزارش ايسنا، غلامرضا حيدري كرد زنگنه- رئيس سازمان امور مالياتي كشور- نشانه هاي يك اقتصاد توسعه يافته را وجود سازمان مالياتي مدرن و سيستم هاي پيشرفته عنوان كرد و گفت: بر همين اساس، سازمان اصل خوداظهاري مالياتي را طبق ماده 158 قانون ماليات هاي مستقيم براي دومين سال به اجرا گذاشت.
به گفته او تيرماه امسال از نظر وصولي موفقيت آميز بوده است به طوري كه سال گذشته در تيرماه حدود 400 ميليارد تومان وصولي داشتيم در حالي كه امسال اين رقم به 700 ميليارد تومان رسيده است.
يكي از اين ابزارها براي گسترش منابع مالياتي، ماليات بر ارزش افزوده است كه از نوع ماليات بر مصرف بوده و در فاكتور نيز از سوي مصرف كننده نهايي پرداخت مي شود. اين نوع از ماليات ها تاكنون در بيش از 120 كشور دنيا اجرا شده و عمر 50 ساله دارد. براي نخستين بار نيز فرانسوي ها و آلماني ها اين ماليات را اجرا كردند.
نرخ ماليات بر ارزش افزوده در ايران 7 درصد است و ما در بين 120 كشور دنيا جزو 5 كشوري هستيم كه پايين ترين نرخ را در نظر گرفته ايم ولي برخي كشورها نرخ هاي 25 درصدي هم دارند. اين نوع از ماليات به رشد سرمايه گذاري كمك و مصرف را در كشور محدودتر مي كند. همچنين باعث افزايش پس انداز ملي مي شود.
در اين نوع از ماليات صادرات نرخ صفر دارد و تمام اقلام صادراتي از ماليات معافند. ضمن اينكه 48 درصد از كالاهاي مصرفي خانوار و 75 درصد كالاهايي كه مورد مصرف خانواده هاي دهك پايين جامعه هستند معافيت دارد. طبق پيش بيني در سال اول اجرايي و عملياتي كردن اين قانون 20 هزار ميليارد ريال درآمد ايجاد مي شود.

دخل
مشكلات توليدكنندگان گل و گياه
020061.jpg
توليدكنندگان گل و گياه گيلان كه در دومين جشنواره گل و گياه و تجهيزات گلخانه اي كشور در رشت شركت كردند از مشكلات خود مي گويند.
آنان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، از كمبود مواد اوليه ، بالابودن هزينه هاي توليد، نرخ تسهيلات بانكي و قيمت سوخت به عنوان مهم ترين مشكلات خود يادكردند.
رئيس اتحاديه گل و گياه گيلان در اين باره گفت : سالانه 10 ميليارد ريال گل و گياه در كشور توليد مي شود كه به دليل اشباع بازار داخلي ميزان قابل توجهي از آن روي دست توليدكنندگان مي ماند.
از سوي ديگر به دليل بالا بودن قيمت تمام شده گل وگياه در ايران امكان رقابت و عرضه اين كالا در بازارهاي خارجي نيز وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه قيمت تمام شده گل اركيده در تايلند۱۰ درصد قيمت ايران است، گفت : كشورهاي چين ، هلند، تايلند و كلمبيا به گل ايران اجازه نمي دهند در بازارهاي جهاني جايگاهي داشته باشد.
دولت بايد با پرداخت يارانه سوخت ، پلاستيك و صادرات به پايين آمدن هزينه توليد گل و گياه در ايران كمك كند.
… فروهر” با اشاره به اينكه 25درصد هزينه هاي توليد گل و گياه مربوط به پوشش پلاستيك گلخانه ها است ، گفت : كمبود پلاستيك يكي از مشكلات اساسي توليدكنندگان است كه نيازمند حمايت دولت است .
وي از گراني قيمت آب، هزينه حمل و نقل، نرخ تسهيلات بانكي و توزيع نامناسب اعتبارات به عنوان ديگر مشكلات توليدكنندگان گل و گياه اشاره كرد.
كل صادرات گل جهان 7 ميليارد دلار است كه از اين ميزان 4 ميليارد دلار آن در اختيار هلند است .
از كل بازار گل جهان 2 / 1 ميليون دلار سهم ايران است.

خارجي
يك چهارم نيروي كار آمريكا زير خط فقر
020058.jpg
وزارت كار ايالات متحده در يك گزارش جديد اعلام كرد بيش از يك چهارم نيروي كار اين كشور زير خط فقر زندگي مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس ، بيش از 39 ميليون نفر از مردم آمريكا كه صاحب كار نيز هستند از تامين نيازهاي اساسي يك شهروند معمولي ناتوان بوده و بنابراين در شرايط فقر زندگي مي كنند.
بنابراين گزارش، در سال 2002 ميلادي از هر چهار خانوار آمريكايي يك خانوار داراي درآمدي كمتر از 36 هزار و 784 دلار بود و اين در حالي است كه بر اساس استانداردهاي دولتي در اين كشور، هر خانوار حداقل به 62 هزار و 732 دلار در اين سال نياز داشت تا بتواند بالاي خطر فقر زندگي كند.
براساس اين گزارش برخورداري از تحصيلات متوسط نيز نتوانسته مانع از افزايش فقر در ميان شاغلان آمريكايي شود و بيش از 9/3 ميليون نفر از نيروي كار اين كشور كه داراي حداقل تحصيلات متوسط هستند، در شرايط فقر زندگي مي كنند.
وزارت كار آمريكا در ادامه گزارش خود از كاهش 6/1 ميليون فرصت شغلي فقط در بخش خصوصي اين كشور در دوران چهارساله رياست جمهوري بوش خبرداد.
اين گزارش وزارت كار آمريكا در شرايطي ارايه شد كه بوش در حال آماده سازي خود براي انجام سومين و آخرين مناظره تلويزيوني اش با جان كري، رقيب دموكرات خود است و اين در حالي است كه كمتر از يك ماه تا زمان انتخابات رياست جمهوري اين كشور باقي است.
بر همين حال يك سناتور ايالت ماساچوست معتقد است: به نظر نمي رسد كه بوش توانايي درك معناي كاهش درآمد و افزايش هزينه هاي بهداشتي و آموزشي براي اقشار صاحب درآمد متوسط در آمريكا را داشته باشد.

خرج 2
پرداخت بدهي و ازدواج با وام خود اشتغالي 
020064.jpg
مدير عامل اتاق صنايع و كشاورزي ايران گفت: اختصاص وام سه ميليوني خود اشتغالي، صرف بدهي و ازدواج جوانان شده است.
سيد محمد موسوي در گفت وگو با خبرگزاري فارس،گفت: اين وام نه تنها مشكلات جوانان بيكار را بر طرف نكرد، بلكه باعث از هم پاشيده شدن زندگي آنان شده است. وي در ادامه به معضلات وام خود اشتغالي اشاره كرد و افزود: وام خود اشتغالي نه تنها اشتغال به وجود نياورد، بلكه باعث شده تا بيكاري به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
مدير عامل اتاق صنايع و كشاورزي ايران خاطر نشان كرد: طرح وام خود اشتغالي وزارت كار و امور اجتماعي طرحي بدون مطالعه و برنامه ريزي بود.
وي در ادامه با اشاره به اين كه 12 درصد جمعيت كشور بيكار هستند، گفت: اين ميزان بيكاري با تقويت صنعت جبران مي شود. با اختصاص 80 درصد وام بانكي و 20 درصد سرمايه گذار اين ميزان بيكاري كاهش مي يابد. با اختصاص اين اعتبارات 5 درصد بيكاري برطرف خواهد شد. موسوي در ادامه به تغيير پي در پي قوانين وزارت كار اشاره كرد و افزود: تغييرات پي در پي مشكلات عديده اي براي كارگران به وجود آورده است كه اين امر سبب اعتراض كارگران شده است. اگر وزارت كار و امور اجتماعي در تدوين برنامه ريزي خود اصلاحي انجام ندهد، آمار بيكاري از اين چيزي كه هست بيشتر مي شود. موسوي ديگر راه حل از بين بردن بحران بيكاري در كشور را اعزام نيرو به خارج كشور دانست و گفت: اين امر سبب مي شود، تخصص هاي خارجي را شناسايي كنيم و نيروهاي كار ما ورزيده شوند. در حال حاضر كشور هاي خارجي نيازمند نيروي كار هستند و اگر بتوانيم برنامه ريزي صحيحي انجام دهيم، تاثير بسزايي در كاهش بيكاري خواهد داشت. مدير عامل اتاق صنايع و كشاورزي ايران، ورود كالاي قاچاق در كشور را يكي از عوامل مهم در افزايش بيكاري دانست و گفت: ورود كالاي قاچاق توليدات شركت هاي داخلي را كاهش داده است و سبب شده تا تعداد زيادي بيكار شوند.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
مشكلات دورقمي 
يك اتومبيل پ را از شركت س خريدم. مشكلاتش دورقمي است. سرويس اوليه شان فقط شوخي است و هيچ كاري نمي كنند... غير از خدا ديگر به كجا مي توانيم شكايت كنيم؟
كتابخانه پارك شهر
مسوولان اين كتابخانه رفتار بدي با مراجعه كنندگان دارند و زورشان مي آيد راهنمايي كنند. كتاب روز هم ندارند.
احمد پناه 
روشنايي ندارد
كوچه جنتي روبه روي سينما مركزي، بن  بست فرسار روشنايي ندارد. نظافت و آشغال هم كه ديگر هيچ.
آب شور
آب منطقه باقرآباد ورامين شور و تلخ است و 25 سال است كه هيچ كس مسووليت آن را قبول نمي كند.
نيرومند
بدهي هميشگي 
۱۵۰۰ تومان بدهي گذشته تلفن همراه هميشه همراه قبض ماه بعد مي آيد، حتي اگر قبض بدهي پرداخت شود.
احمدي 
فاتحه اي ديگر براي درختان 
نوشته بوديد: فاتحه اي بخوانيد براي درختان كيانشهر؛ چرا راه دور مي   رويد. در همين بغل گوشمان خيابان فرشته، خيابان چناران، نبش سروستان، باغات را خشك مي  كنند تا برج بسازند.
محمدي 

انعكاس گزارش
سقف مهريه تعيين نشده است 
در تاريخ 20/7/83 مطلبي در صفحه دخل و خرج درج شد، پس از آن تماس هاي مكرر و زيادي با روزنامه گرفته شد تا از چند و چون بيشتر آن باخبر شوند. ابتدا به عرض خوانندگان محترم مي رسانيم كه نگاه صفحه دخل و خرج به مسايل و سوژه ها، صرفا اقتصادي است. با اين شرط كه اقتصاد در حوزه خانواده مورد بررسي قرار مي گيرد.
مطلب ياد شده به تجزيه و تحليل مهريه و نقش آن در جايگاه پشتوانه زن ايراني پرداخته است. نگاه حقوقي در اين ماجرا دخيل نبوده و هنوز به شكل عرف و قانون باب نشده است. سقف مهريه هنوز وجهه قانوني و اجرايي پيدا نكرده ولي با توجه به ماهيت مهريه در نقش هديه، نياز به بازنگري در قوانين تعهد و پرداخت آن محسوس است. اين گزارش علاوه بر اين، قصد توهين به هيچ يك از خانم هاي ايراني رانداشته كه در مقابل تيتر آن موضع گرفته و با تماس هاي مكرر اعتراضشان را اعلام داشته اند.

بازتاب
دستفروش در اتوبوس 
با سلام 
بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه شماره 3516 مورخ 14/7/83 تحت عنوان دستفروش در اتوبوس به اطلاع مي  رساند، تاكنون چنين موردي دال بر حضور دستفروش داخل اتوبوس و فروش كالا به اين سازمان گزارش نشده است. علي ايحال چنانچه شهروند ارجمند مورد مذكور را در خط خاصي مشاهده نمودند مي   توانند به واحد ارتباطات مردمي اعلام كنند تا در اسرع وقت پيگيري شود.
روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه 
نصب سرعت گير
از: سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران 
موضوع: جوابيه 
با سلام 
با توجه به پيام تلفني مندرج در آن روزنامه مورخ 2/7/83 تحت عنوان نصب سرعت گير، خواهشمند است توضيح ذيل را در پاسخ به اين مطلب درج نماييد:
به اطلاع اين شهروند محترم مي  رساند، مراتب با نظر موافق اين سازمان جهت اقدام به شهرداري منطقه 1 ارجاع گرديد.
نصب پل عابر پياده
با سلام 
احتراما، ضمن تشكر از انعكاس نقطه نظرات شهروندان محترم در آن روزنامه وزين، بدين وسيله در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3516 مورخ 14/7/83 آن جريده محترم، جوابيه ذيل ارسال مي  شود. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات در همان ستون و رديف دستور درج را صادر فرمائيد.
قبلا از بذل محبت حضرتعالي كمال تشكر و قدرداني را داريم.
طبق گزارش واصله از معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، نصب پل هوايي عابر پياده در برنامه اين منطقه قرارداشته و اقدامات اوليه از قبيل تعيين محل و خاكبرداري جهت فونداسيون نيز انجام گرفته است ليكن با مخالفت اهالي كار نيمه تمام ماند، چنانچه اهالي رضايت دهند مورد مذكور اقدام خواهد شد.
شهرداري منطقه 8

فروشگاه
قيمت انواع اتومبيل در بازار تهران 
قيمت فروش در بازار - ميليون ريال 
رنگ 
نام و مشخصات خودرو
۷۱ تا 5/70
سفيد با كولر و هيدروليك 
سواري آردي 1600
۷۳ تا 72
يشمي با كولر و هيدروليك 
۵‎/۷۱ تا 71
عدسي با كولر و هيدروليك 
۱۱۹ تا 118
مشكي متاليك 
پژو ۱۸۰۰GLX
۵‎/۱۱۷ تا 5/116
نوك مدادي 
۵‎/۱۱۷ تا 5/116
بژ طلائي 
۵‎/۱۱۶ تا 116
عنابي 
۱۵۸ تا 157
نقره اي متاليك 
پژو پارس پرشيا
۱۸۷ تا 186
بهترين رنگ 16 سوپاپ 
۵‎/۱۰۴ تا 104
نقره اي - مشكي 
پژو 206
۱۵۷ تا 156
بهترين رنگ اتوماتيك
۱۴۳ تا 140
تيپ 5 بهترين رنگ
۱۱۷ تا 116
مشكي - توكرم چوبكاري شده 
سمند
۱۴۰ تا 137
بهترين رنگ معموليLX
۵۹ تا۵۸
سفيد با سقف پژويي
پيكان انژكتوري 
قيمت فروش در بازار - ميليون ريال 
رنگ 
نام و مشخصات خودرو
۵۴ تا 5/53
سفيد
وانت پيكان 
۲۴۵ تا 240
بهترين رنگ 
وانت پيكاپ 
۵‎/۴۹ تا 5/48
بهترين رنگ 
سواري سپندPK
۳۰۵ تا 300
بهترين رنگ 
رونيز
۳۹۲ از سوي كارخانه 
بهترين رنگ اتوماتيك 
ماكسيما
۳۵۲ از سوي كارخانه 
بهترين رنگ دنده اي 
۱۴۳
بهترين رنگ صندوق دار
پروتون 4 در
۱۴۷
بهترين رنگ هاچ بك 
پروتون 5 در
۹۴ از سوي كارخانه 
بهترين رنگ 
سيناد يك رنگ 
۵‎/۹۷ از سوي كارخانه 
بهترين رنگ 
سيناد دو رنگ 
۵‎/۱۰۱ تا 101
بهترين رنگ 
وانت تك كابين مزدا
۱۲۰ تا 5/117
بهترين رنگ
وانت دو كابين مزدا
۶۹ تا 5/68
سفيد قديم با آمپر جديد
پرايد صبا فولCTX
۷۰ تا 69
سفيد جديد با آمپر جديد
۷۰ تا 69
يشمي قديم با آمپر جديد
قيمت فروش در بازار - ميليون ريال 
رنگ 
نام و مشخصات خودرو
۵‎/۷۱ تا 71
يشمي جديد با آمپر جديد
پرايد صبا فولCTX
۲۳۰تا 227
بهترين رنگ 1800
زانتيا سوپر دولوكس 
۲۴۰ تا 237
۲۰۰۰ بهترين رنگ
۸۴ تا 83
بهترين رنگ 
وانت نيسان 
۶۹ تا 5/68
سفيد قديم
پرايد نسيم فولDM
۵‎/۷۰ تا 70
سفيد جديد با آمپر جديد
۵‎/۷۱ تا 71
يشمي جديد با آمپر جديد
۷۵ تا 74
بهترين رنگ با آمپر جديد
پرايد 141
۱۲۴ تا 123
سفيد
دووسي يلو
۱۲۶ تا 125
مشكي متاليك 
۱۲۶ تا 125
بژ جديد
۷۰ تا 69
مشكي
سواري دوو ماتيز
۷۰ تا 69
نقره اي
۴۳۵ تا 430
۶ سيلندر فول
موسو
۳۹۰ تا 385
۶ سيلندر دنده اي 

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |