شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۲ - Jun 19, 2004
مدعيان جام اروپا در برابر دو شرقي
۳۰/۲۰ امشب: آلمان - لتوني
۱۵/۲۳ امشب: هلند - چك
008280.jpg
گروه ورزشي:يك نوستالژي تمام عيار. در دور مقدماتي جام ملت  ها چك و هلند با هم در يك گروه قرار داشتند كه جدال دو تيم در هلند به تساوي ختم شد و چك در خانه، توانست با نتيجه سه بر يك ميهمان پرآوازه  اش را در هم بكوبد. حالا دوباره دو تيمي كه هر دو داعيه قهرماني اروپا را در سر مي پرورانند، يا يكديگر روبرو خواهند شد.
نمايش نه چندان دلنواز نارنجي پوشان برابر آلمان، به خوبي نشان داد كه آنان هنوز در خط دفاع با مشكلات زيادي روبرو هستند.
008325.jpg

و از اين رو برابر چك كه خط آتشي بسيار قدرتمند تر از آلمان دارد، مردان ديك ادووكات به دردسر خواهند افتاد. از سوي ديگر هلند هميشه برابر تيم هاي سرسخت و دونده كه بناي حركات شان سود جستن از نبردهاي فيزيكي و قدرت جسماني والاي شان است، ناتوان بوده. بنابراين مي توان انتظار داشت چك طي نمايشي زيبا و به پشتوانه مثلث مرگبار هجومي اش، توماس روسيچكي، پاول ندود و يان كولر، هلند را به زانو درآورد.
آلمان - لتوني
تساوي برابر هلند تنها يك راه برابر آلمان قرار داده است: پيروزي برابر لتوني. از اين رو فولر اعلام كرده به جاي سيستم ۱-۵-۴ كه در بازي با هلند استفاده كرد، از ۲-۴-۴ يا ۲-۵-۳ بهره خواهد گرفت تا دو مهاجم را در خط حمله تيم اش قرار دهد و بخت بيشتري براي شكست دادن لتوني پيدا كند.
از سوي ديگر هرگز نمي توان لتوني را تيمي حقير و دست و پا بسته دانست. آنها در جدال با چك- كه قدرتمند تر از آلمان به نظر مي رسد- بسيار آماده و با اعتماد به نفس به نظرمي رسيدند.بازيكن خطرناكشان ورپا كوفسكيس هم هر لحظه مي تواند سد دفاعي ژرمن ها را درهم بشكند. جدال آلمان - لتوني، مي تواند نشانگر توان ژرمن ها در اين مسابقات باشد.
نتايج مسابقات گروه A
008256.jpg

يونان يك - اسپانيا يك
گل ها: چاريستيس (۶۷) براي يونان  ، مورينتس (۲۸) براي اسپانيا
روسيه صفر - پرتغال ۲
مانيچه (۷) و كاستا (۸۹) براي پرتغال
نتايج مسابقات گروه B
كرواسي ۲- فرانسه ۲
گل ها: راپاييچ۴۸، پرسو ۵۲ براي كرواسي تودور (گل به خودي) (۲۲)، ترزگه(۶۴) براي فرانسه
انگليس ۳- سوئيس صفر
گل ها: روني (۲۳) و (۷۶)، جرارد (۸۲) براي انگليس
برنامه هاي بازيهاي امشب
آلمان - لتوني (۳۰/۲۰)
چك - هلند (۱۵/۲۳)

امروز آخرين روز نقل و انتقالات واليبال
گروه ورزشي: امروز آخرين روز مهلت نقل و انتقالات واليبال است. شايد تعداد مراجعين امروز به هيأت هاي واليبال سراسر كشور به اندازه ۲۹ روز گذشته باشد.
يك رسم غلط در واليبال اين طور جاافتاده كه بازيكنان هميشه با وجود توافقات اوليه با تيم هاي جديد تا روز آخر منتظر مي مانند ودرست در دقيقه نود اقدام به ثبت قرارداد مي كنند. بسياري از بازيكنان نيز بعد از پايان مهلت نقل و انتقالات با كشانده شدن كارشان به كميته انضباطي به انتظار قراردادهاي چرب تري مي نشينند. حال بايد منتظر بود و ديد كه با اولتيماتوم چند روز پيش فدراسيون مبني بر تهديد بازيكناني كه در موعد مقرر دست به انتخاب تيم نزنند و با توجه به درنظر گرفتن جرايمي چون محروميت يك ساله و دوري از تيم ملي چه اتفاقي مي افتد؟ آيا فدراسيون بر سر رأي قبلي خود مي ايستد و يا اينكه بازار كميته انضباطي همانند سال هاي گذشته فعال و گرم خواهد بود.

فوتبال جام حذفي ايران
استقلال با گل طلايي به نيمه نهايي رسيد
008259.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران افتان و خيزان در حال شناسايي تيم هاي برتر خود است. ديروز در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها كه نمايندگان اصفهان شادمان ترين روز تماشاگران خود را رقم زدند، استقلال با گل طلايي عنايتي به نيمه نهايي رسيد. ديدار استقلال و پيكان پس از نود دقيقه بدون گل به وقت اضافي كشيده شد و سرانجام استقلال بود كه زودتر به گل دست پيدا كرد و با همين يك گل روانه نيمه نهايي شد. در اصفهان سپاهان با سه گل استقلال اهواز را بدرقه كرد و نشان داد كه يكي از مدعيان فتح جام حذفي است. ذوب آهن نيز در بازي با كشت و صنعت شوشتر سه بر صفر پيروز شد تا به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني همچنان نگاهها را به دنبال خود بكشاند . سايپا با روحيه مضاعف از بازيهاي پلي آف اين بار پاس را با يك گل مغلوب ساخت.

آغاز فوتبال غرب آسيا در تهران
۴ گل به لبنان براي فراموشي شكست مقابل اردن
گروه ورزشي: مسابقات فوتبال غرب آسيا از بعدازظهر پنج شنبه با بازي تيم هاي فلسطين واردن در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد. دربازي نخست تيم فلسطين موفق شد تيم اردن صدرنشين گروه اول مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان را متوقف كند.
هاشم شبول در دقيقه ۲ دروازه فلسطين را گشود و «زياد الكلوز» در دقيقه ۱۱ زننده گل مساوي فلسطين برابر اردن بود.
در بازي دوم تيم ملي فوتبال ايران با چند تغيير نسبت به روز بازي با اردن در يك ديدار پرگل تيم لبنان را با چهار گل شكست داد. در اين بازي علي دايي مرد اول ميدان بود كه سه گل از چهار گل تيم ملي را به ثمر رساند. تيم ايران برخلاف ديدار با اردن بسيار پرنشاط ظاهر شد و در شرايطي كه كاملا از حريف برتر بود در دقيقه ۱۶ روي خطاي پنالتي مدافعان لبناني بر روي حسين كعبي و ضربه حساب شده دايي به گل نخست رسيد.
در آغاز نيمه دوم حملات ايران شدت بيشتري گرفت و تيم ايران در سايه كار گروهي در دقيقه ۶۱ با ضربه سر علي دايي گل دوم را زد. در دقيقه ۸۱ نوبت به جواد نكونام رسيد كه براي زدن گل بي تابي مي كرد. ضربه سنگين نكونام هيچ بختي براي دروازه بان لبناني باقي نگذاشت. در دقيقه ۸۷ دايي كه از ناحيه سر مصدوم شده بود، در اين دقيقه سومين گل خود و چهارمين گل ايران را به ثمر رساند تا تيم ملي خاطره تلخ باخت مقابل اردن را به فراموشي بسپارد.

نتايج مرحله نخست رقابت هاي ژيمناستيك باشگاه هاي ايران
گروه ورزشي: مرحله نخست مسابقات ژيمناستيك قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايران برگزار شد و تيم شهرداري منطقه ۸ تهران در رده نخست ايستاد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك، مسابقات ژيمناستيك ليگ دسته اول باشگاه ها، ديروز در سالن ۱۲ هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد و تيم شهرداري منطقه ۸ تهران با كسب ۹۵/۴۹ امتياز در رده نخست ايستاد و تيم هاي ارزش ماكارون قزوين با ۹/۴۶ امتياز و نوسازي مدارس خوزستان با ۶۵/۴۴ به ترتيب رده هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

حسين جلالي: مدال آوري در َآسيا راحت است
گروه ورزشي: تيم ملي دووميداني جوانان ايران پس از كسب دو مدال طلا و كسب عنوان ششمي تيمي در آسيا، در نخستين ساعات بامداد روز پنجشنبه در حالي به خانه بازگشت كه حتي يكي از مسئولان ورزشي كشور به استقبال اين تيم نيامده بود. حسين جلالي، رئيس فدراسيون دووميداني در حاشيه ورود ملي پوشان به كشور گفت :«در اين مسابقات فهميديم كه مدال آوري در آسيا بسيار راحت است. به طوري كه در اين مسابقات چند تن از ورزشكاران كشورمان با كسب مقام هاي چهارم و پنجم در پاي سكو ايستادند. به عنوان مثال، حبيبي با ۶ سانتي متر اختلاف از كسب مدال بازماند و در رشته هاي ۱۰۰ متر و ۳ هزار متر با مانع عنوان چهارمي را داشتيم، اميدواريم در آينده جبران كنيم.

ايران نايب قهرمان تكواندوي نوجوانان جهان شد
گروه ورزشي: تيم تكواندوي نوجوانان ايران همانند تيم بزرگسالان در مسابقات قهرماني جهان در شهر «سان چوان» كره جنوبي به مقام نيابت قهرماني رسيد. تيم ايران در حالي پشت سر كره ميزبان ايستاد كه قهرمان بلامنازع جهان صاحب ۶ مدال طلا شد و سهم ايران از اين دوره يك مدال طلا، سه نقره و دو برنز بود. تيم هاي چين، روسيه و جمهوري آذربايجان نيز در رده هاي سوم تا پنجم ايستادند.
در آخرين روز اين پيكارها حسين تاجيك از كشورمان با غلبه بر حريف چيني صاحب گردن آويز طلا شد. در همين روز احمد رهنما نيز با شكست مقابل حريف آلماني خود در مرحله نيمه نهايي به مدال برنز دست پيدا كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |