شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۳
مشتري هايي كه دلخور مي شوند
پشت ويترين بوتيك
خوشحال مي شويم كه اول بوتيك خبري از تبليغ نيست، بعد كه فيلم شروع مي شود و صداي خش خش تنقلات در سالن مي پيچد به خودمان مي گوييم كاش اين دقايق در تبليغ اول فيلم مي گذشتند
005475.jpg
صف مردم مثل مار عظيم الجثه در پياده رو پيچيده، هركس كه بخواهد بي توجه عبور كند بايد حفره اي در بدن مار ايجاد كند، چند صداي ايش و آه بشنود و چند نگاه چپ را هم ببيند تا به هدف برسد. اين شلوغترين «بوتيك» تهران است. جايي كه پشت پيشخوانش «محمدرضا گلزار» ايستاده.
خلاصه اي از داستان بوتيك را كه بدانيد، باورتان نمي شود براي تهيه بليت بايد چند دقيقه در خيابان درجا بزنيد تا دستتان به نيم دايره گيشه برسد؛ اصولاً مردم استقبال چنداني از فيلم هاي تلخ نمي كنند.
با اين حال قضيه «بوتيك» كمي فرق مي كند. تصوير محمدرضا گلزار در كنار گلشيفته فراهاني مردم را ياد كارهايي مي اندازد كه در سال هاي اخير از گلزار ديده بودند. آنها به عشق يك داستان عشقي و البته خنده در پايان فيلم به سينما مي آيند؛ تصوري كه با گذشت چند دقيقه از فيلم باطل مي شود.
داخل سالن سينما قدس - يكي از سينماهايي كه فيلم بوتيك را روي پرده دارند - فضا و صداهايي كه به گوش مي رسند هم جمعيت را به تماشاي فيلمي شبيه به «چشمان سياه» و يا «سام و نرگس» اميدوار مي كند؛ مردم از مردي كه بيرون سينما فرياد مي زد: «تنقلات سينما» به اندازه كافي خريد كرده اند. يك موسيقي مردم پسند هم در سالن پخش مي شود:  «نازي جون..!.»
خلاصه اينكه فضا همان است كه مردم فكر مي كردند؛ در گوشه اي چند دختر دور هم جمع شده اند، گوشه اي ديگر در تصرف پسرها است و دو نفر هم در سكوت بي صبرانه براي ورود به سالن انتظار مي كشند.
.... و حالا مصايب هميشگي سالن هاي تاريك سينما. خوشحال مي شويم كه اول بوتيك خبري از تبليغ نيست، بعد كه فيلم شروع مي شود و صداي خش خش تنقلات در سالن مي پيچد به خودمان مي گوييم كاش اين دقايق در تبليغ اول فيلم مي گذشتند. چهره گلزار كه ظاهر مي شود، چه بخواهيد و چه نخواهيد بايد با بيوگرافي او آشنا شويم. بغل  دستي اطلاعاتش را در گوش دوستش زمزمه مي كند: «اين گلزار است، بيرون سالن كه پوسترهاي فيلم هاي قبلي اش را ديدي و در همان گروه موسيقي است اسمش چي بود؟ آهان، آريان.» از فضاي فيلم بيرون مي آيي و دلت مي خواهد به بغل دستي بگويي كه مگر مي شود گلزار را با آن بيلبوردهاي يك شركت پوشاك در بزرگراه هاي تهران نشناخت؟!
بگذريم. صداي چيپس و پفك، همراه با بوي ساندويچ كالباس در فضا پيچيده كه بچه چندماهه يكي از تماشاگران يا هوس شير مي كند و يا يك مشكل ديگر كه نوشتني نيست؛ پيدا مي كند و با تمام توان مي زند زير گريه. تا اين بچه ساكت شود شما چند ديالوگ فيلم را از دست داده ايد. بعد نوبت درددل يكي دو نفر است كه قبل از علاقه به تماشاي فيلم، سالن سينما را به خاطر دنج، بي دردسربودن و فرار از نگاه هاي گزنده بيرون انتخاب كرده اند. پچ پچ آنها تا پايان فيلم به پايان نمي رسد. اين شما هستيد كه بايد گوش هايتان را به اين شرايط عادت دهيد.
حالا نيم ساعت از فيلم گذشته و شما آدم بداقبالي هستيد، داستان فيلم تا پايان پيش از به تصويردرآمدن براي شما پيش مي رود. «الان گلزار فلان حرف را مي زند.»، «آخ، آخ اينجا صاحب بوتيك فلان كار را مي كند.» و...
اين ماجرايي است كه اصولاً بايد درمورد تمام فيلم هاي پرمخاطب تحمل كرد، اما درمورد بوتيك قضيه كمي فرق مي كند. وقتي كه نيمي از زمان فيلم سپري شد، افرادي كه براي تماشاي فيلم به سينما آمده اند، دلخور مي شوند و سالن را ترك مي كنند. عشق مردم به شلوغترين بوتيك شهر ناگهان فروكش مي كند. خروج از بوتيك دشوار نيست.

ستون شما
خطر براي طبيعت 
آقاي دكتر علي رفيعي نژاد در مورد خطراتي كه طبيعت را تهديد مي كنند به همه ما هشدارهايي داده اند كه خواندني و تكان دهنده هستند.
۱-هر پنج ثانيه در دنيا معادل چهار زمين فوتبال از درختان جنگل ها تخريب مي شوند.
۲-آسيا به علت صنعتي شدن، افزايش جمعيت و افزايش تعداد اتومبيل ها، آلوده ترين هواي دنيا را دارد.
از ۱۹۸۰ تا به امروز ميزان دي اكسيد گوگرد در اين قاره ۳۵۳ درصد افزايش نشان داده است.
۳-كشورهايي مانند ايران، پاكستان، عراق، مصر و غيره دچار استرس آبي شديد هستند يعني بيش از ۴۰ درصد از آب هاي زيرزميني خود را پمپ و استفاده كرده اند. از ايشان متشكريم.
در حلقه رندان 
اين هم جوابيه مدير كل روابط عمومي و امور بين المللي حوزه هاي هنري درباره مطلبي كه يك هفته پيش چاپ كرده بوديم:
در روزنامه همشهري (ايرانشهر همشهري) مورخ ۲۲/۱/۸۳ مطلبي با عنوان «كاردان در طنز» به چاپ رسيد كه متاسفانه در آن اطلاعات نادرستي درباره شب شعر «در حلقه رندان» آمده بود كه از آن مديريت محترم تقاضا مي شود طبق قانون مطبوعات اين توضيحات و تكذيبيه در همان صفحه و همان ستون چاپ شود.
ظاهرا خبرنگار محترم آن نشريه آقاي «عليرضا كيواني نژاد» اطلاعات خود را از منبعي غيرموثق به دست آورده اند. در آن مطلب آمده است: «كافي است سري بزنيد به شب شعر «در حلقه رندان» توضيح درباره اين شب شعر به مثابه توصيف اظهرمن الشمس است.
پرواضح كه اين شب شعر به اشعار طنز - نه هجو- مي پردازد و داريوش كاردان به همراه شعرايي چون سيدعباس سجادي، ابوالفضل زرويي، نادر ختايي و ... از برگزاركنندگان آن هستند.» لازم به توضيح است كه اين شب شعر يكشنبه اول هر ماه در تالار انديشه حوزه هنري برگظزظار مي شود و آقايان كاردان و سجادي هيچ نقشي در برگزاري اين شب شعر ندارند. آقاي ختايي نيز از دوستان و همكاران دفتر طنز حوزه هنري است كه در برگزاري اين شب شعر به ديگر همكاران دفتر طنز مدد مي رساند كه اين شب شعر توسط دفتر طنز حوزه هنري برگزار مي شود كه مديريت آن بر عهده ابوالفضل زرويي نصرآباد و اداره اين شب شعر نيز بر عهده سيدشهاب الدين شكيبا است. آقايان سجادي و كاردان نيز همانند بسياري ديگر از شاعران خوب طنزپرداز تنها در اين شب شعر، به شعرخواني مي پردازند.
در پايان متذكر مي شود كه حوزه هنري از حضور خبرنگاران و دوستان روزنامه همشهري در برنامه شب شعر «در حلقه رندان» استقبال مي كند.
چهره پيامبر (ص)
آقاي محمدرحيم مفخمي به مناسبت نزديك شدن رحلت پيامبر اسلام، زندگي نامه مختصري از ايشان را به روزنامه همشهري تقديم كرده اند.
پيامبر اسلام چهره اي زيبا داشت اما ملايم و فكور، چشماني بزرگ و گيرنده و اندامي بلند و موزون. در حافظه بسيار قوي و در تكلم ملايم و فصيح. پيامبر اسلام را گذشته از مسلمين جهان، علما و فلاسفه و عقلاي ديگر عالم هم بزرگترين مصلح عالم بشريت مي دانند. رحلت حضرت محمد(ص) در روز ۲۸ و به قولي ۲۹ ماه صفر سال ۱۰ هجري اتفاق افتاد.
ممنون از لطف و اطلاعاتتان!
تعريف 
مصطفي رحيمي، همشهري اهل املش بعد از اين كه كلي از بچه هاي صفحه سفر و طبيعت تعريف كرده از آنها خواسته شماره هاي ۶ و ۱۱ و ۱۸ ستون حيات وحش را كه از دست داده و در آرشيوش ندارد برايش بفرستند. «اگر امكان دارد صفحه سفر و طبيعت را هر روز چاپ كنيد. ستون حيات وحش را هم هميشه چاپ كنيد و يك باره وسط راه مايوس نشويد و قطعش نكنيد. با مسوولان سازمان پارك ها و فضاي سبز تهران هم اگر ديداري كرديد بگوييد فقط به گياهان علفي و بوته اي اكتفا نكنند و به درختان هم بپردازند.»
ممنون كه سفر و طبيعت را اين قدر تحويل گرفته ايد. اتفاقا صفحه خوبي هم هستش.

صبح تا شب
جواد رسولي 
سينما
تا همين پيش از عيد، يك روزنامه سينمايي منتشر مي شد به نام باني فيلم. روزنامه اي كه بدون ادا و اطوارهاي روشنفكرانه يا جنجال درست كردن، آرام و سر به زير كارش را انجام مي داد و كارش هم اطلاع رساني و تحليل در زمينه سينما بود. بعد از عيد، اين روزنامه ديگر منتشر نشد، اما كسي هم اعتراضي نكرد و مطبوعات و ديگر خيلي موضوع را جدي نگرفتند. در حالي كه مساله جدي بود چون يك روزنامه مخا طبان خاص خودش، ديگر منتشر نمي شد و مي گويند دليلش هم مشكلات مالي و اجرايي بوده. به هر حال دو سه روزي است كه انگار آن مشكلات حل شده و مي توانيد باني فيلم را روي كيوسك هاي مطبوعاتي ببينيد. اين كلي مايه خوشحالي است. دوستان عزيز در روزنامه  باني فيلم،  از برگشتن شما خوشحاليم!
امروز در سالن كوچك حوزه هنري مي توانيد فيلم هيات منصفه فراري را تماشا كنيد. اين فيلم را گري فلدر سال ۲۰۰۳ ساخته است و اقتباسي است از رماني با همين نام نوشته جان گريشام. بازيگران مشهوري مثل داستين هافمن، جين هكمن، راشل وايز و جان كيوزاك در فيلم بازي مي كنند. ساعت ۳۰:۱۶ و ۱۹ فيلم به نمايش در مي آيد.
كتاب
رضا قاسمي اگرچه پيشتر هم نويسنده شناخته شده  اي بود، اما با رمان همنوايي شبانه اركستر چوب ها، اسمش سر زبان ها افتاد و شهرتي به هم زد. حالا يك نمايشنامه از او چاپ شده به نام «معماي ماهيار معمار» اين نمايشنامه را نشر نيلوفر منتشر كرده است. كتاب ۱۰۶ صفحه و قيمتش ۱۰۰۰ تومان است.
فرهنگسرا
واحد نمايش فرهنگسراي جوان ( خاوران) مراسم تعزيه خواني برگزار كرده است. اين مراسم تا آخر ارديبهشت ماه ادامه دارد واز ساعت ۱۸ در سالن سوم خرداد اين مجموعه اجرا مي شود. مجلس شهادت امام حسن (ع)، مجلس وفات حضرت رسول اكرم (ص) و مجلس شهادت امام رضا(ع) برنامه هاي اين تعزيه خواني هستند. در فرهنگسراي اشراق هم اين روزها صبح مراسم زيارت عاشورا برقرار است، اگر پايه بوديد صبح ساعت۳۰:۷ در نمازخانه   اين فرهنگسرا حاضر باشيد. مراسم تا ۳۰ فروردين ادامه دارد و به مناسبت رحلت پيامبر و ائمه، مداحي هم مي شود.
فرهنگسراي اشراق در ضمن، براي كلاس هاي بازيگري هم در ترم جديدش ثبت نام مي كند. اين كلاس ها در دو مقطع مقدماتي و پيشرفته تشكيل مي شوند و از همين فردا مي شود تويشان ثبت نام كرد، مارلون براندوهاي آينده بشتابيد!
فرهنگسراي اقوام (خيابان ابوذر- سجاد جنوبي- ميدان بهاران) هم براي ترم جديد برنامه هاي نسبتا مفصلي تربيت داده از جمله كارگاه هاي هنري اين فرهنگسرا قلم زني، معرق و مشبك، سفال و حجم، تنديس، نقاشي و خانه فرش است. خانه كودك و نوجوان اين فرهنگسرا هم كلاس هاي موسيقي، نمايش، نقاشي، كاردستي ، سفال و كارگاه هاي خلاقيت كودكان و نوجوانان، ادبيات داستاني كودك ونوجوان وتست هاي روانشناسي كودك و خانه اسباب بازي راه انداخته است.
در فرهنگسراي بهمن هم مي توانيد از يك نمايشگاه آثار تجسمي ديدن كنيد. اين نمايشگاه تا ۱۰ ارديبهشت ماه در گالري شماره ۱ اين فرهنگسرا ادامه دارد. آثار هنري نمايشگاه كار تعدادي از دانشجويان دانشكده هنر شاهد است و شامل ۱۵۰ اثر نقاشي، گرافيك وعكاسي است.
تلويزيون
امشب ساعت ۲۳ از برنامه گزارش ورزشي مي توانيد بازي تيم هاي لچه واودينزه را تماشا كنيد. اتفاق تازه اي كه در اين برنامه افتاده، آمدن چند گزارشگر جديد و يك گزارش قديمي تلويزيوني يعني صالح نيا است. بازي منچستر يونايتد و لسترسيتي را سه شنبه شب، صالح نيا گزارش كرد تا باز هم فاصله  زياد نسل قديم و جديد گزارشگرهاي ورزشي به چشم بيايد. دو مجموعه مركوري (شبكه ۲، ساعت۲۱) و هشدار براي كبرا۱۱( شبكه۵، ساعت۲۱) سريال هاي خارجي امشب هستند. داستا ن هاي باورنكردني را هم مي توانيد ساعت ۱۹ از شبكه تهران براي چندمين بار تماشا كنيد.نقطه چين را ساعت ۳۰:۲۲ فراموش نكنيد و هفته خوبي داشته باشيد.

قوطي هاي خودسردكن
يخچال يكبار مصرف
005478.jpg
يك نوشابه يخ تگري وسط گرماي تابستان حسابي مي چسبد. حالا فرض كنيد تقاضاي چنين نوشابه اي را از فروشنده كرده ايد و فروشنده با خودنسردي يك نوشابه گرم در دستان شما قرار داده. مي خواهيد كله فروشنده را از جا بكنيد، ولي چند لحظه صبر كنيد. كمي به نوشابه دقت كنيد. اگر نوشابه شما داخل «قوطي هاي خودسردكن» باشد دست از خفه كردن فروشنده برداريد. در غير اينصورت به كار خود ادامه دهيد!
اين «قوطي خودسردكن» اصلاً چيست؟ قوطي اي است كه تا در آن را باز كنيد،  در عرض ۱۵ ثانيه دماي قوطي و نوشابه درون آن، ۳۰ درجه سانتي گراد پايين مي آيد، بدون يخ و بدون يخچال. بيشتر شبيه فيلم هاي علمي تخيلي است ولي واقعيت دارد. يك آدم گمنام اهل كره جنوبي به نام «سو وون جيل» كه مثل همه ما احتمالاً علاقه زيادي به نوشابه خوردن داشته، يك روز به جاي خوردن نوشابه، فكر جذابي به ذهنش خطور مي كند. يك نوع يخچال يكبارمصرف براي نوشابه ها!
ادامه مطلب را از شماره فروردين مجله دانشگر كه اين مطلب را از آنجا نقل كرديم، پي مي گيريم: «مگر يك يخچال چگونه كار مي كند؟ اساس كار يخچال، بر اين قانون استوار است كه هر مايعي براي بخارشدن از گرماي محيط اطراف استفاده مي كند و به همين دليل هم محيط را سرد مي كند. وقتي از حمام بيرون مي آييد چرا احساس سرما مي كنيد؟ براي اينكه قطرات كوچك آبي كه روي پوست بدنتان جمع شده اند، بخار مي شوند و گرماي بدن شما را كاهش مي دهند. در ساختن «قوطي خودسردكن» هم از همين اصل استفاده شده. يك لوله كوچك مارپيچ از جنس آلومينيوم به سر قوطي نصب شده. توي اين مارپيچ خالي را از مايع يا سيالي پر كرده اند كه تحت فشار بالا به صورت مايع درآمده و ميل دارد كه به صورت گاز درآيد. وقتي شما در قوطي را باز مي كنيد، لوله مارپيچ هم سوراخ مي شود. يعني فشار داخلي اش ناگهان كاهش مي يابد و مايع درون آن تبخير مي شود و دماي محيط اطراف خود را تا حد سرماي يخ پايين مي آورد. به همين سادگي!
آقاي سو وون جيل نخستين قوطي هاي نوشابه خود را در جريان مسابقات جام جهاني فوتبال كه در سال ۲۰۰۲ در كره جنوبي و ژاپن برگزار شد عرضه كرد و حالا كسب و كارش حسابي سكه شده است. اختراع او فقط ۹ درصد بر قيمت نوشابه هاي توي قوطي مي افزايد. نوشابه اي كه هروقت درش را باز كنيد سردسرد است.
ايده اين نوشابه ها واقعاً فوق العاده است ولي هيچ چيز نمي تواند جاي خوردن نوشابه در ليوان پر از يخ را بگيرد. حسي كه از ديدن يخ ها به آدم دست مي دهد و برخورد لب ها با سردي يخ، چيزي است كه اين پيشرفت ها نمي تواند جاي آن را پر كند.

ازدواج مرد جوان با مادربزرگش
يك مرد هندي ۲۵ ساله با مادربزرگ ۸۰ساله اش ازدواج كرد تا از او مراقبت كند!
من احساس مي كنم كه مادربزرگم در اين سن احتياج به مراقبت بيشتري دارد، من به عنوان يك شوهر از او بهتر مي توانم مراقبت كنم تا به عنوان يك نوه. اين مرد هندي كه علاوه بر مزرعه داري به عنوان معلم خصوصي هم فعاليت مي كند معتقد است كه به عنوان يك شوهر مي  تواند هميشه با مادربزرگش بوده واز او مواظبت كند.
مادربزرگ هم با پشت خميده  اي كه دارد بيش از ۳۰ سال پيش شوهر اول خود را از دست داده مي گويد: من با شوهر جوانم خوشبخت هستم و مي خواهم خودم او را بزرگ كنم. او شوهر خوبي است و مراقب است كه من غذايم را سر وقت بخورم. يكي ازماموران دولت محلي در اين مورد مي گويد: با وجود اينكه ازدواج دو نفر هم خون در آيين ازدواج هندوها حرام است، اما آنها بعد از اجراي مراسم در معبد به عنوان زن و شوهر رسمي با هم زندگي مي كنند و خانواده شان آنها را به عنوان زن و شوهر پذيرفته اند. البته انگار اين نوع ازدواج هاي عجيب و غريب در هند رايج شده است چون در ماه ژوئن گذشته هم يك دختر ۹ ساله با يك سگ در كلكته ازواج كرد!

ماشين شست وشوي سگ  و گربه
كدي اولين سگي بود كه مورد آزمايش ماشين شست وشوي حيوانات خانگي قرار گرفت. او وقتي داخل اين ماشين عجيب گذاشته مي شد بطور محسوسي، عصبي بود. ماشين شامل اتاقكي بود كه مخلوطي از آب و صابون از سه طرف آن پاشيده مي شد. پانزده دقيقه بعد كدي با گوش هاي آويزان بيرون از ماشين آرام نشسته بود.
نيم پرسن مدير بخش شست وشوي يك مركز نگهداري از حيوانات اهلي و صاحب كدي از جايگزين شدن اين ماشين به جاي نيروهاي انساني راضي است. با وجود اينكه معتقد است اين ماشين ها به اندازه شست وشو با دست، سگ ها و گربه ها را تميز نمي كنند،وي مي گويد كه حاضر است باز هم كدي را براي شست وشو در اين ماشين بگذارد. اريك هچ مدير شركت بلمونت كه سازنده اين ماشين هاي عجيب است مي گويد: اگرچه ماشين هاي شست و شوي حيوانات خانگي چيزي غير معمول براي اكثر مردم است اما به آنها اين امكان را مي دهد كه حيوانات خود را به راحتي با استفاده از آن تميز كنند.
نكته قابل توجه اينكه حمام كردن حيوانات خانگي به اين شكل هزينه اي در حدود ۲۰ دلار را براي صاحبانشان در بر دارد!

جشنواره مستند يادگار
با فيلم مستند اگر حال مي كنيد و خبرهاي مربوط به آن را دنبال مي كنيد، بد نيست بدانيد سومين دوره جشنواره فيلم مستند ميراث فرهنگي «يادگار» قرار است در ارديبهشت ماه، در تهران و چند شهر ديگر برگزار شود. شيراز، كرمانشاه و ونكوور كانادا (بله درست خوانديد) اين شهرها هستند. فيلم هاي بخش مسابقه قرار است در سينماتك شهر ونكوور هم براي ايراني هاي مقيم آن كشور به نمايش دربيايد. جشنواره فيلم «يادگار» در واقع برگزاركننده بخش فيلم هاي مستند مربوط به جشنواره فرهنگ ايران زمين است كه خبرش را در همين صفحه خوانديد. ۲۸ ارديبهشت تا ۳ خرداد زمان برگزاري جشنواره فيلم هاي مستند يادگار است.

جشنواره ايران زمين
جشنواره فيلم عكس و موسيقي ايران زمين قرار است به زودي در تهران و ۱۱ استان كشور برگزار شود. در هر كدام از اين رشته ها كه آثاري داريد مي توانيد براي دفتر جشنواره بفرستيد. مشروط بر آنكه آثارتان با اقوام و فرهنگ هاي گوناگون ايران مثل عروسي، عزا، يادبود ، روابط و مناسبات قومي، مراسم مذهبي، مراسم ملي و... مرتبط باشد. عكاس ها فقط تا پايان روز ۳۱ فروردين براي فرستادن آثارشان مهلت دارند. هر عكاس حداكثر با ۷ عكس به صورت تك يا مجموعه مي تواند در مسابقه شركت كند به هر عكس برگزيده ۵۰ هزارتومان جايزه تعلق مي گيرد. و در پايان جشنواره ۳ عكاس برگزيده غير از لوح افتخار، يك پروژه عكاسي سفارشي خواهند گرفت. اين جشنواره از ۱۸ تا۲۸ ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

پل عابر برقي تكثير مي شود
يك خبر جالب براي افراد مسن و آنهايي كه حال و حوصله بالا رفتن از پله هاي زياد پل هاي عابر را ندارند. قرار است تا پايان سال ۸۳، ده پل عابر پياده مجهز به پله برقي در نقاط پر تردد تهران افتتاح شود. اين پروژه با همكاري متخصصان داخلي و براي تامين راحتي شهروندان و بالا بردن ضريب ايمني براي عابران پياده و خودروهاي عبوري طراحي شده است. نكته قابل توجه اين است كه بعد از آغاز به كار پل مكانيزه ميدان هفتم تير، قرار است اين پروژه در ميدان انقلاب اسلامي، فلكه دوم صادقيه، ميدان ولي عصر، ميدان ونك، مقابل بيمارستان ميلاد، ميدان شوش، چهار راه مجيديه، تقاطع شيخ فضل الله نوري با محمد علي جناح و مقابل دانشگاه صنعتي شريف نيز به تدريج به اجرا درآيد. بنابراين ديگر لازم نيست به خودتان زحمت عبوراز خيابان هاي شلوغ يا بالارفتن از پله  هاي زياد عابر پياده را بدهيد.

گمشده
سوسن تسليمي را شايد در فيلم هايي مثل باشو غريبه اي كوچك و شايد وقتي ديگر ديده باشيد. يكي از بزرگترين بازيگران سينماي ايران كه مدت هاست در سوئد زندگي مي كند. تسليمي چند سالي است كه به كار فيلمسازي روي آورده و به زودي قرار است دومين فيلم خود را با نام «گمشده» در كشور سوئد بسازد. اين فيلم مضموني اجتماعي و درباره كودكان و سفر جوانان است و فيلمنامه را هم خود تسليمي نوشته. همه عوامل اين فيلم سوئدي هستند. هم اكنون يك مجموعه بيست قسمتي با بازي تسليمي از تلويزيون سوئد در حال پخش است و او قرار است مستندي كوتاه را هم كارگرداني كند.

سر و صداي دزدان ،پليس را خبر كرد
يكشنبه گذشته دو مرد ۲۰ و ۲۱ ساله به جرم دزدي در شب توسط پليس بازداشت شدند.
شخصي كه به پليس اطلاع داده مي گويد آنها صداي شكستن در خانه همسايه خودرا شنيده بودند.
اين دزدان ناشي در تلاشي كه براي شكستن در خانه اي كه در آن ۱۸۰۰ دلار پول نقد بوده سر و صداي زيادي ايجاد كرده و باعث گير افتادن خود شدند. شايد فكر دستيابي به ۱۸۰۰ دلار، گوش هاي دزدان را كر كرده بود

تهرانشهر
ايرانشهر
حوادث
خبرسازان
در شهر
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |